Mies tienasi 34 000 ja silti nainen itkee liian pientä rahasummaa
Aika rahanahne naikkonen. Ja siitäkim itkee, jos maksetaan ravintolalasku puokkiin. Ja jos joutuu kuskaamaan miestä joskus. Ja jos 40-vuotias mies on joskus vähän aikaa työttömänä.
Ei rakkaus kyllä tarkoita mitään tälle naiselle, vaan status ja iso tili.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/0c8adabf-7ed8-479a-9533-1f4894f…
Kommentit (726)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo mitään vikaa olla nelikymppinen persaukinen. Mutta jotain vikaa on, jos haluaa persaukisena olla perheen pää ja kotirouvan. Että millä rahkeilla? Ei millään. Ja Jennikin on sen tajunnut.
Kaikille elämän tärkein arvo ei ole raha. Perheen pää voi olla hyvin monella tavalla. Ei siihen mitään miljoonatuloja tarvita. Jenni etsii elättäjää, ei perheen päätä, joka pistää eukon kuriin, jos eikko yrittää naputtaa, että bokserit on väärin viikattu.
No Jyrki halusi perinteiset roolit. Mitä hän tuo taloon, likaiset kalsarit?
Perinteiset roolit on eri asia kuin "mies maksaa kaiken". Osaatko koskaan ajatella muuta kuin rahaa?
Suomessa miehet eivät koskaan ole olleet elättäjiä, vaan molemmat puolisot ovat tehneet töitä. Huono diili naiselle kaupunkioloissa, kotona mies on pelkkä sohvalla röhnöttävä komentelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikos tapahtui pisimmän, 7 vuoden vankeustuomion saaneen Osamah Ibrahim Habeeb AI Yasarin, 31, asunnolla. Hän oli myös ennen joukkoraiskausta ja sen jälkeen lukuisia kertoja sukupuoliyhteydessä tytön kanssa.
Osa teoista oli kovakouraisia, ja niistä aiheutui tytölle kipua.
Abdulrahman Bash, 26, sai törkeästä lapsenraiskauksesta puolestaan 6,5 vuoden vankeustuomion.
Othman Ghadif Khalaf, 25, sai törkeästä lapsenraiskauksesta puolestaan 5,5 vuoden vankeustuomion.
ihana pelihetki tytölle
Olet raaka ja julma.
Mikä on Jyrkin rooli? Se on nyt kysymys? Koti-isä? Elätti? Passattava sohvaperuna? Mikä?
Jyrki haluaa olla perheen pää, muttei tahdo vastuuta. Ei ihme, että naiset ovat aina dumpanneet.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo mitään vikaa olla nelikymppinen persaukinen. Mutta jotain vikaa on, jos haluaa persaukisena olla perheen pää ja kotirouvan. Että millä rahkeilla? Ei millään. Ja Jennikin on sen tajunnut.
Siis, eihän se oikein herätä luottamusta miehen kykyihin toimia "perinteisenä perheen päänä", jos ei nelikymppiseksi mennessä onnistunut kerryttämään mitään omaisuutta. Itse ainakin ajattelen että sen perheen pään pitäisi olla ahkera, toimelias ja järkevä mies, ja nämä ominaisuudet yleensä johtaa siihen että talouskin on kunnossa.
Ja sitten jos vielä on sitä mieltä ettei voi edes joskus ravintolassa tarjota niin no, enemmän ne puheet perinteisyydestä taisi olla vain puheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse miellän perinteiset sukupuoli roolit ihan muuksi kuin elättäjä-elätettävä asetelmaksi. Minusta perinteiset roolit voi olla myös suhteessa, jossa laskut hoidetaan 50/50. Perinteiset roolit eivät myöskään vaadi sitä, että nainen on kotiäiti. Enemmän kyse on käytöksestä ja henkisistä ominaisuuksista.
Pitääkö se sisällään sen, että nainen tekee kaikki kotityöt? Mitä se mies tekee?
mies varmaan polleana vaihdattaa auton renkaat 2x vuodessa. Huom ei vaihda itse. Oli onni olla tollasen samantapaisen perinteisen miehen kanssa naimisissa. Kaikeksi riemuksi mä tienasin vielä enemmän, hoidin kaikki kotityöt ja kuuntelin sitä itsesäälimärinää. Joku onnekas on hänet varmaan jo nykyään napannut :D Mulla loppui mielenkiinto katsoa päälle 4kymppistä teinipoikaa kotonani.
Onko perheenpää joku ajatusjohtaja, joka huutelee käskyjä sohvalta ja katsoo futista? Muija hoitaa kaiken muun. Oikea unelma. 😆
Taitaa vain katkeria naisia olla suurin osa täällä. Itse näin naisena tunnen myötähäpeää. No, en valitsekaan kumppania rahan takia vaan rakkauden. Nyt on hyvä aika lähteä kullan viereen unille, jääkää te tänne kinaamaan rahasta. Raha on muuten turhin ja typerin riidanaihe maailmassa. Pilatkaa vaan kaikki suhteenne sillä. Meidän parisuhteeseen kuuluu toisen arvostus, kiitollisuus ja sitä kautta onnellisuus. Öitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille elämän tärkein arvo ei ole raha. Perheen pää voi olla hyvin monella tavalla. Ei siihen mitään miljoonatuloja tarvita. Jenni etsii elättäjää, ei perheen päätä, joka pistää eukon kuriin, jos eikko yrittää naputtaa, että bokserit on väärin viikattu.
Ei kukaan nainen etsi perheen päätä, joka "pistää eukon kuriin". Eikä kyse tosiaan ole pelkästään rahasta, mutta kyllähän se asiaan vaikuttaa. Raha vaikuttaa hyvin vahvasti esim. siihen, millaisissa elinolosuhteissa voidaan asua.
Pyörin nuorena samoissa kaveriporukoissa kuin tuo Jyrki. Muistaakseni hän opiskeli jossain vaiheessa Jenkeissä jossain yliopistossa, opinnot liittyi muistikuvani mukaan jotenkin urheiluun. En tiedä valmistuiko sieltä, en ole enää ollut yhteyksissä tuon porukan kanssa enkä myöskään asu enää koko paikkakunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa vain katkeria naisia olla suurin osa täällä. Itse näin naisena tunnen myötähäpeää. No, en valitsekaan kumppania rahan takia vaan rakkauden. Nyt on hyvä aika lähteä kullan viereen unille, jääkää te tänne kinaamaan rahasta. Raha on muuten turhin ja typerin riidanaihe maailmassa. Pilatkaa vaan kaikki suhteenne sillä. Meidän parisuhteeseen kuuluu toisen arvostus, kiitollisuus ja sitä kautta onnellisuus. Öitä!
Ja se että nainen hoitaa kaiken. Aamen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt Jenni munasi itsensä. Eikä ole kummoisen näköinen ja aika tiukkapipon oloinen. Huoliikohan kukaan mies enää kun munannut itsensä telkkarissa.
eikös hän ole jo 30 ja sinkku
eli jotain on pielessä ehkä luonteessa
No ei todellakaan ole.
Kertokaa mulle mitä perinteiset arvot pitää sisällään? Mikä on miehen rooli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse miellän perinteiset sukupuoli roolit ihan muuksi kuin elättäjä-elätettävä asetelmaksi. Minusta perinteiset roolit voi olla myös suhteessa, jossa laskut hoidetaan 50/50. Perinteiset roolit eivät myöskään vaadi sitä, että nainen on kotiäiti. Enemmän kyse on käytöksestä ja henkisistä ominaisuuksista.
Pitääkö se sisällään sen, että nainen tekee kaikki kotityöt? Mitä se mies tekee?
Olen samaa mieltä tästä, että perinteiset roolit on muuta kuin elättäjä/elätettävä. Hyvin sanottu sinulla ja samalla tavalla ajattelen. Meillä myös vuokra ja laskut jaetaan. Molemmat tekee kotitöitä. Minä enemmän, mutta haluan niin. Mies esimerkiksi kantaa raskaat ostoskassit, tekee ruokaa myös, siivouksessakin auttaa niissä missä tahdon. Tietyt siivoukset haluan tehdä itse. Ruoanlaitossa mies hoitaa lihat, ja mökillä etenkin hoitaa lihat ja kalojen käsittelyn ja perkauksen. Tyytyväisiä ollaan tähän. Tuossa oli nyt vain muutama esimerkki. Varmaan täällä narisijat rahasta ja kotitöistä ovat niitä, jotka ei pitkään saman kanssa parisuhteessa viihdy. Ehkä teidän olisi hyvä olla sinkkuna, tai jos olette suhteessa, erotkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se että nainen hoitaa kaiken. Aamen.
Sanoiko tämä yötoivottelija niin? Ei. Eli sinusta talouden puolittaminen tarkoittaa samaa kuin nainen hoitaa kaiken? Olet kyllä vähäälyinen. Mene Onlyfansiin ja etsi ulkomailta joku läski vanha pappa elättämään itsesi. Kerta se on ainut asia, mitä suhteelta haluat.
Mies kertoo olevansa perinteinen mies ja toivoo, että vaimo tekee kotityöt. Hän tuo suhteeseen tuen ja turvan. Minkä tuen ja turvan? Jenni voi purkaa huoliaan, kun on ollut kova päivä töissä ja turvan, kun susi hyökkää?
Sitten tämä perinteinen mies pyytää vaimonsa ravintolaan syömään ja maksattaa rouvalla laskusta puolet. Noiko toimii perinteinen mies? Niin kai sitten.
Mies haluaa ilmaisen piian, mutta ei raaski tarjota tälle yhtä ateriaa. Ei ehkä kannata silloin mainostaa olevansa perinteinen mies.
Jos Jyrki ei olisi mainostanut olevansa perinteinen mies, kun ei sitä selvästikään ole, niin ei täällä nyt tarvitsisi Jenniä ja naisia haukkua. Jenniä on petetty. Jyrki antoi väärää tietoa itsestään asiantuntioille. Jenni etsi perinteistä miestä ja sitä Jyrki ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Missä ne perinteet sitten näkyy? Nainen hoitaa töiden päälle perheen ja kodin ja maksaa kaikesta puolet, ja mies lojuu sohvalla? No tuo kyllä on aika monessa perheessä se perinne, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minulle olisi red flag, jos ihmiselle auto on joku menestyksen mittari. Ihan kuin julkisilla kulkeminen olisi joku epäonnistumisen merkki eikä esim. ekologinen valinta tai valinta käyttää rahat muuhun kuin autoon."
Saat toki kulkea ja olla tuota mieltä. Minulle taas auto on ehdoton. Mutta minulla tuossa tekstissä luki "tai edes osaa näistä". Ja edelleen kyse on 40 v miehestä, joka haluaa perheen ja perinteiset arvot eikä mistään 25 v juuri valmistuneesta opealokkaasta.
Niin? Miksi luulet, että 40v perheellinen mies ei voi elää täyttä elämää ilman autoa? Esimerkiksi Helsingissä auto ei ole mikään välttämättömyys, vaan julkisillakin pääsee. Myös 40-vuotiaana perheellisenä miehenä. En ainakaan koskaan ole nähnyt, että kuski olisi kieltäytynyt ottamasta kyytiin miestä, joka on yli 40v ja perheellinen. Elämä on valintoja ja kaikkien elämään ei kuulu yksityisau
Sekaannun tähän sen verran, että syrjäseudulla asuvalle auto on todella tarpeellinen. Olen kokenut sen toisessa maassa. Itselläni ei ole ajokorttia ja näkökyky oli vähän huono lasienkin kanssa. Puolisnio oli menettänyt ajokorttin aikaisemman törttöilyn takia. Itselleni tuli yllätyksenä miten vaikea oli elää ilman autoa, kun välimatkat olivat valtavia ja julkisia kulki harvakseltaan.