Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies tienasi 34 000 ja silti nainen itkee liian pientä rahasummaa

Vierailija
07.11.2024 |

Aika rahanahne naikkonen. Ja siitäkim itkee, jos maksetaan ravintolalasku puokkiin. Ja jos joutuu kuskaamaan miestä joskus. Ja jos 40-vuotias mies on joskus vähän aikaa työttömänä.

Ei rakkaus kyllä tarkoita mitään tälle naiselle, vaan status ja iso tili.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/0c8adabf-7ed8-479a-9533-1f4894f…

Kommentit (726)

Vierailija
581/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalan ja lihan käsittely miehen hommaa. Jo on raskaat duunit. 🤣

Ja pyykin ripustaminen kuivumaan tai tiskikoneen käyttö raskasta? Ei minusta. Ylipäätään siivoamisessa ei ole mitään raskasta. Ja nainen olen. Kalastan kyllä, mutta kyllä mieheni hoitaa kalanperkuun, koska se ällöttää minua ja on aika sottaista. Myös kunnon lihojen paistamisen päälle ymmärtää enemmän. Mielelläni hoidan itse sienet ja kasvikset jne.

Vierailija
582/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse miellän perinteiset sukupuoli roolit ihan muuksi kuin elättäjä-elätettävä asetelmaksi. Minusta perinteiset roolit voi olla myös suhteessa, jossa laskut hoidetaan 50/50. Perinteiset roolit eivät myöskään vaadi sitä, että nainen on kotiäiti. Enemmän kyse on käytöksestä ja henkisistä ominaisuuksista. 

Pitääkö se sisällään sen, että nainen tekee kaikki kotityöt? Mitä se mies tekee?

Olen samaa mieltä tästä, että perinteiset roolit on muuta kuin elättäjä/elätettävä. Hyvin sanottu sinulla ja samalla tavalla ajattelen. Meillä myös vuokra ja laskut jaetaan. Molemmat tekee kotitöitä. Minä enemmän, mutta haluan niin. Mies esimerkiksi k

Minun mieheni kyllä siivoaa minunkin kalasaaliin. Koska haluaa. Ei mitään ongelmaa. Itse teen sillä aikaa muita töitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos raha on noin isosti tapetilla ja siitä tapellaan, silloin on kyseessä jokin muu kuin parisuhde. Rakkaussuhde se ei silloin ole vaan jonkin sortin hyötysuhde. Onkohan Jennille naimisiinmeno sama kuin isompi kuukausikäyttöraha? Romanttisuudesta ja kumppanuudesta viis.

Jyrki näyttää osaavan tuhlata rahansa ihan itse, ei siihen naista tarvita. Mies on rahaton, ei mitään säästössä eikä mitään omaisuutta. Tienaa kuitenkin ihan hyvin, mutta kaikki on mennyt mitä on tullut. Nyt pummaa tuoreelta vaimoltaan rahaa ja pyytää maksamaan sitä ja tätä ja lupaa maksaa tilipäivänä takaisin. Ja tälläistä miestä täällä puolustetaan henkeen ja vereen ja nainen haukutaan. Mitä ihmettä.

Mä veikkaan että osa on näitä kuppareita ja toiset näitä maksajia. 

Itellä kun oli tuollainen mies, niin nää samankaltaisten miesten vaimot kiukustui kaikkein eniten kun en jaksanut elää samoissa harhoissa heidän kanssaan.

Yksikin heistä teki töitä, sen päälle lisää töitä ja otti pankistakin lainaa jotta mies pysyy tyytyväisenä. 

Vierailija
584/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pötyä. Oli käsittääkseni huolissaan siitä, ettei miehellä ole vakituista työpaikkaa. Nimittäin oli tulot miten isot tahansa, ilman vakituista työtä ei oteta asuntolainaa, eikä noista tuloista kovin äkkiä säästä omarahoitusosuutta. 

Vttu te ootte surkeita otuksia, ette osaa lukea ettekä todellakaan ole naisen arvoisia.

Ei ole pötyä. Huoli oli vakituisen työpaikan lisäksi se, että Jyrki tienaa niin vähän. Työpaikan vakituisuushan ei mitenkään vaikuta esim. lapsiin, joiden hankkimiseen Jennin mielestä tarvitsee isommat tulot kuin Jyrkillä on. Katso ohjelma kunnolla ja kommentoi vasta sitten. 

Olen eri. En ole katsonut sitä ainakaan paljoa. Mutta miten on, jos Jyrki alkaisi koti-isäksi, joka sitten h

Ymmärrän, että Jenni haluaa kotiäidiksi, mutta jos miehen tulot ovat epävarmalla tolalla, niin Jenni voisi olla perheen elättäjä ja mies hoitaa sitten hommia kotona.

Vierailija
585/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa vain katkeria naisia olla suurin osa täällä. Itse näin naisena tunnen myötähäpeää. No, en valitsekaan kumppania rahan takia vaan rakkauden. Nyt on hyvä aika lähteä kullan viereen unille, jääkää te tänne kinaamaan rahasta. Raha on muuten turhin ja typerin riidanaihe maailmassa. Pilatkaa vaan kaikki suhteenne sillä. Meidän parisuhteeseen kuuluu toisen arvostus, kiitollisuus ja sitä kautta onnellisuus. Öitä!

Ja se että nainen hoitaa kaiken. Aamen.

Sanoiko tämä yötoivottelija niin? Ei. Eli sinusta talouden puolittaminen tarkoittaa samaa kuin nainen hoitaa kaiken? Olet kyllä vähäälyinen. Mene Onlyfansiin ja etsi ulkomailta joku läski vanha pappa elättämään itsesi. Kerta se on ainut asia, mitä suhteelta haluat.

Mutta siitähän tässä on kysymys. Jyrki haluaa, että nainen tekee kotityöt ja hoitaa kodin. On tämän ihan itse sanonut. Ja sen lisäksi vielä vaatii, että nainen maksaa kaikesta puolet. Jyrki haluaa rusinat pullasta ja se näyttää täälläkin olevan joillekin ihan ok. Ja jopa suotavaa, kun lukee miten Jenniä haukutaan, kun ei tähän halua suostua. 

Ja sitten jos joku nainen tekee aloituksen jossa kertoo että on alkanut v*tuttaa tuollainen työnjako niin haukut tulee kun on ottanut tuollaisen ukon, että eikö ollut merkit nähtävillä. Mutta sitten kun nainen ei haluaisi sellaista ottaa niin haukut tulee, kun on rahanahne ja laiska kun ei ihan hyvä mies kelpaa. 

Vierailija
586/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuommoisella 30-40t vuodessa pysty juuri mitään tekemään... että ymmärrän Jenniä.

Hän toivoisi, että mies huolehtisi hänestä.

Tuolla miehellä ei ole kykyä hoitaa perhettään.

Tuo nainen ei kykene huolehtimaan itsestään. Siksi haluaa jonkun maksajan. Säälittävää.

Jennihän pystyy huolehtimaan itsestään ja on huolehtinutkin. Jopa tämä tuore aviomies pystyy nyt käymään Jennin kukkarolla, kun Jennillä ei ole tili tyhjänä ennen tilipäivää, mutta Jyrkillä on. Jennillä on myös omistusasunto ja auto. Jyrkillä ei kumpaakaan. Jyrkillä ei ole rahaa, vaikka hyvin tienaa, ei omaa asuntioa,  ei autoa.

Joten kumpikohan noita pärjää paremmin? ja ku Jenni on 10 vuoden päästä 40v, eli saman ikäinen, kuin Jyrki nyt, Jennillä on jo paljon enemmä omaisuutta ja varallisuutta. Jyrki edelleen pummailee rahaa ennen tilipäivää....

Ei kannata jenniä sääliä, menee säälisi ihan turhaan. Jenni pärjää kyllä. Topakka nainen. 

Vierailija
587/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuommoisella 30-40t vuodessa pysty juuri mitään tekemään... että ymmärrän Jenniä.

Tuo nainen ei kykene huolehtimaan itsestään. Siksi haluaa jonkun maksajan. Säälittävää.

No ei tietenkään, kun on saanut kaiken valmiina. Pilalle lellitty

Vierailija
588/726 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ymmärrän, että Jenni haluaa kotiäidiksi, mutta jos miehen tulot ovat epävarmalla tolalla, niin Jenni voisi olla perheen elättäjä ja mies hoitaa sitten hommia kotona."

Eihän tämä ole ongelma ja Jenni  ymmärtää sen  hyvin, vaan persaukinen ja varaton mies, joka haaveilee olevansa perheenpään ja perinteinen mies, jolla 2-3 lasta, nyt ja heti, nainen huolehtii kotitöistä ja lapsista ja on kotirouva. Eihän tälläinen persaukinen mies pysty huolehtimaan perheestä, kun ei pysty huolehtimaan edes itsestään ja 40v mies joutuu vippailemaan rahaa, jotta pystyy elämään seuraavaan palkkapäivään. 

Miehellä on elämän realiteetit täysin hukassa ja ihanko oikeasti kuvittelee muiden kustantavan hänen elämän tyylinsä ja ihanteensa, mies ei saa edes itselleen omaa autoa tai vuokrattua sellaista, vaan joutuu lainaamaan Jennin autoa. Ja jo heti oli myös muuttamassa Jennin kotiin. 

Vierailija
589/726 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kesällä nurtsi ajellaan kesällä kerran viikkoon. Joten ei ole aivan kertaluonteinen se. Meillä pyykinpesu kerrran viikossa, joten siihen verrattavissa ihan yhtä rankka tai iisi kuin työ kuin naisilla.

Meillä on robotti kun leikkaa. Siinä meni yks miehen työ taas viuh.

Vierailija
590/726 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään, kun on saanut kaiken valmiina. Pilalle lellitty

Jennihän just pitää huolen ja vaatii samaa mieheltä. Mieshän se tässä on peeaa, ei Jenni, vaikka samat tulot. Tuskin iskä aikuista naista elättää. Miksi elättäisi? 

Vierailija
591/726 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pyykin ripustaminen kuivumaan tai tiskikoneen käyttö raskasta? Ei minusta. Ylipäätään siivoamisessa ei ole mitään raskasta. Ja nainen olen. Kalastan kyllä, mutta kyllä mieheni hoitaa kalanperkuun, koska se ällöttää minua ja on aika sottaista. Myös kunnon lihojen paistamisen päälle ymmärtää enemmän. Mielelläni hoidan itse sienet ja kasvikset jne.

No yleensä siivotaan joka päivä ja pyykkiäkin pestään montakertaa viikossa. Mies tuskin grillaa montaa kertaa viikossa tai perkaa niitä kaloja, jos ei oo ammattikalastaja. Se viis kertaa kesässä miestenhommien teko ei ole vielä mitalin arvpinen juttu. Kotityöt pitää tehdä joka päivä. 

Vierailija
592/726 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kesällä nurtsi ajellaan kesällä kerran viikkoon. Joten ei ole aivan kertaluonteinen se. Meillä pyykinpesu kerrran viikossa, joten siihen verrattavissa ihan yhtä rankka tai iisi kuin työ kuin naisilla.

Nurtsia harvoin tarvitsee ajaa kerran viikossa koko kesäaikaa. Heinäkuussa on monesti niin kuivaa ettei tarvitse ajaa kuin 2-3 viikon välein. Elokuun puolivälin jälkeen kasvu alkaa syksyn takia hidastua. Jos on pihaa on usein rikkaruohoja, kukkia, kitkettävää ja esim. laattojen harjaamista ja välien puhdistamisa. Kukas teillä nämä tekee? Minulta tähän menee pidempi aika kun nurtsin leikkaamiseen.

Vierailija
593/726 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se siitä palkasta ole kiinni, vaan elämänhallinnasta ja taloustaidoista. Jos meinataan perhettä perustaa ja mies vielä mainostaa haluavansa perinteisiä rooleja, niin pitäisi olla elämänhallinta siinä kuosissa että pystyy sinä peruskalliona ja perheenpäänä toimimaan. 

Tätä minäkin veikkaan. Ajatus siitä että jos jo yksin eläessä on taloustaidot hukassa, niin millä ajatteli kustantaa perheelleen elämää jos vaimo on vaikka 3-5 vuotta kotiäitinä.

Vierailija
594/726 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole pakka kasassa sinkkumiehellä, ei se ole sitä perheenisänäkään. Eli ei tuosta ole perheenpääksi. Kummia kuvitelmia Jyrkillä. 

Vierailija
595/726 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittäviä palstalaisia, jos perheen pää=elättäjä. Kyllä todellinen perheen pää on ihan muuta kuin lompakko. 

Millainen on ja mitä tekee todellinen perheen pää? Kiinnostaa kovasti tietää.

Vierailija
596/726 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pötyä. Oli käsittääkseni huolissaan siitä, ettei miehellä ole vakituista työpaikkaa. Nimittäin oli tulot miten isot tahansa, ilman vakituista työtä ei oteta asuntolainaa, eikä noista tuloista kovin äkkiä säästä omarahoitusosuutta. 

Vttu te ootte surkeita otuksia, ette osaa lukea ettekä todellakaan ole naisen arvoisia.

Ei ole pötyä. Huoli oli vakituisen työpaikan lisäksi se, että Jyrki tienaa niin vähän. Työpaikan vakituisuushan ei mitenkään vaikuta esim. lapsiin, joiden hankkimiseen Jennin mielestä tarvitsee isommat tulot kuin Jyrkillä on. Katso ohjelma kunnolla ja kommentoi vasta sitten. 

Olen eri. En ole katsonut sitä ainakaan

"Ymmärrän, että jenni haluaa kotiäidiksi, mutta jos miehen tulot ovat epävarmalla kannalla, niin Jenni voisi olla eläätäjä ja mies hoitaa hommia sitten kotona."

Muuten hyvä, mutta kn kumpikin toivoi perinteistä työnjalkoa. Jyrki ilmoitti jo heti alkuun, ettei halua tehdä kotitöitä, ei ruokaa, ei siivota,  ne työt kuuluu vaimolle.(ja tuskin ainakaan haluasi lasta hoitaa, ja vaikeatahan se oliskin, kun ei ne kotityöt joihin se lapsenhoitokin kuuluu kiinnosta yhtään)  Jyrki voi ehkä joskus vähän autella. Ja Jennikin halusi perinteisen miehen jota Jyrki kertoikin olevansa.  Jenni tuski tarkoitti, että hän elätää perheen ja tekee kaikki kotityöt töiden päälle, kun tämä perinteinen mies makaa sohvalla ja odottaa, että vaimo tulee töistä tekemään ruokaa ja siivoamaan ja pyykkäämään. Ei Jenni halunnut miesvauvaa, vaan miehen joka hoitaa osuutensa.  Nythän Jyrki pummailee jo rahaa Jenniltä , kun tili on tyhjä jne. 

Vierailija
597/726 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tätä naista, vaikken ohjelmaa ole katsounut. Toisaalta, onkohan todennäköisyys saada paremmin tienaava mies tosta ohjelmasta aika pieni kuitenkin...

Jos nainen haluaa että mies maksaisi joskus ravintolalaskun, niin ei oo mikään gold digger. Gold diggerit hakee paljon arvokkaampia etuja. :D

Vierailija
598/726 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se kalamperkuukaan raskasta ole. Me ainakin jo alle 10 vuotiaina perattiin oma kalansaalis vaikka oltiin hentoisia tyttöjä, eikä se tuntunut missään. Ei käynyt mielessäkään, että olisi ollut raskasta työtä :D

Jos sinuan ällöttää kalanperkuu, ei se siitä silti raskasta tee.  Ja kyllä joku 200 neliön talon siivoaminen ihan töistä käy. Jos pitää valita kalanperuu tai siivoaminen, niin ilman muuta kalanperkuu. Siinä ei kauaa nokka tuhise. 

Tiskikonetta nyt ei tarvitse kenenkään erikseen täyttää, eihöhän jokainen osaa sinne itse astiansa laittaa. 

Eikä kyse oikeastaan edes ole siitä, onko työ raskasta vai ei, vaan siitä miten paljon siihen menee aikaa. Jos mies kantaa yhden raskaan kauppakassin sisälle ja vaimo siitä edestä tekee koko päivän kevyttä siivoushommaa, niin väitän, että se vaimo silti tekee enemmän, vaikka se ei fyysisesti koko ajan niin raskasta olisikaan. Mies sitten kannettuuan sen ruokakasin sisälle katsoisi lopun päivän jalkapalloa ja olisi mielestään tehnyt yhtä paljon yhteiseen hyvään, kuin vaimokin.  Joillekinhan tämäkin tietenkin sopii ja mikäpä siinä, jos kumpikin on tyytyväisiä. 

Vierailija
599/726 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on yhteiset rahat niin ei tarvii itkeä kuka maksaa, kun raha lähtee yhteisestä pussista. Hyvin on toiminut ilman riitoja yli 30 vuotta.

Vierailija
600/726 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on työelämässä suositumpia ja palvotumpia kuin naiset, joten naisen on ihan kohtuullistakin odottaa mieheltä suurempia tuloja kuin itseltä. Naisen pitää aina olla hyvännäköinen menestyäkseen, miehen ei. Miehen sukupuoli on etu työelämässä joten tulokseen tulee olla sen mukainen tietyllä tapaa. Vaikka en nyt ota kantaa tähän kyseessä olevaan tapaukseen, en tiedä hänestä mitään ja on täysin normaalia olla sijaisena opettajan hommissa.