Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko katunut, että teit lapsia?

Vierailija
05.11.2024 |

Minulla ei ole lapsia, en ole halunnut. Siskoni koko ajan piikittelee ja ilkeilee minulle sen takia, kun en ole halunnut tehdä omia lapsia. Olen ajatellut, että kaduttaako häntä, kun teki lapsia. Olisiko tämä syy jatkuvaan ilkeilyyn? 

Kommentit (160)

Vierailija
141/160 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen ajatus, että elämä jotenkin loppuisi lasten saamiseen. Juhlimisen ja matkustelun jne kyllä voi laittaa hetkeksi tauolle, varsinkin jos on yksinhuoltaja, mutta muuten elämä kyllä jatkuu lasten saamisen jälkeenkin. Ja juhlimiselle ja matkustamisellekin löytyy keinot, jos ne on itselle tärkeitä elämän sisältöjä.

Toki tilanteita on monia (rahatilanne, lapsen sairastelu, univaikeudet jne) enkä kaikesta tiedä, mutta muuttuuhan (useimmat) ihmiset muutenkin vanhetessaan. Mielenkiinnon kohteet muuttuu, elämä muuttuu. Sitä kutsutaan henkiseksi kasvuksi. 

142/160 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperhe-elämä on aivokuollutta hevonvitunpaskaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/160 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katunut. Olisi pitänyt jättää tekemättä ja suosittelen sitä muillekin. On tarpeeksi raskasta pitää itsestäänkin huoli.

Vierailija
144/160 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minulla ei ole lapsia, en ole halunnut. Siskoni koko ajan piikittelee ja ilkeilee minulle sen takia, kun en ole halunnut tehdä omia lapsia. Olen ajatellut, että kaduttaako häntä, kun teki lapsia. Olisiko tämä syy jatkuvaan ilkeilyyn?"

Sun sisko vaan haluaisi, että olisit onnellinen, siksi hän haluaisi, että tekisit lapsia. Sinä koet sen ilkeylynä, koska sun elämä on vaikeaa ja masentavaa, koska sulla ei ole lapsia, joten hyvätkin asiat tuntuvat ilkeylyltä sun mielestä.

Se vain haluaa, että siskokin on yhtä onneton ja stressaantunut kuin hän. Onnellinen ja elämäänsä tyytyväinen ihminen ei painosta ja piikittele. Misery loves company 

Vierailija
145/160 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein vanhemmat sanovat, että lapsien saaminen teki heistä vähemmän itsekkäitä. Samaan aikaan usein huomaan, miten monet vanhemmat laittavat omat lapsensa etusijalle ja saattavat sillä perusteella kohdella muita ihmisiä huonosti. Eikö sekin ole itsekkyyttä?

On. Mikään ei ole itsekkäämpi kuin lapsensa etua ajava vanhempi. Omien geenien palvominen sumentaa pään totaalisesti. Lisääntymisestä on epäitsekkyys todella kaukana.

Vierailija
146/160 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein vanhemmat sanovat, että lapsien saaminen teki heistä vähemmän itsekkäitä. Samaan aikaan usein huomaan, miten monet vanhemmat laittavat omat lapsensa etusijalle ja saattavat sillä perusteella kohdella muita ihmisiä huonosti. Eikö sekin ole itsekkyyttä?

Ei ole mitään itsekkäämpää kuin lisääntyminen.

Leikkinukella leikkimisestä pitäisi tehdä sosiaalisesti hyväksyttävämpää. Sitä ei tarvitse saattohoitaa eikä haudata, mutta emä pääsee silti tuuppaamaan vankkureita ja terhakkaasti huoltamaan.

Ja isä. Vapaaehtoisesti lapsettomia miehiä ei löydy mistään.

Vierailija
147/160 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tässä elämä hukkaantuu ja tulee varastetuksi. Kannattaa olla varma että perhe todella on se tärkein asia mitä elämältään haluaa.

Jännästi ketjusta poistuu täysin neutraaleita kommentteja.

Vierailija
148/160 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lapsuudessa usein olo että varsinkin isäni katui lapsia. Itse en halua lapsia, olisi kamala tuottaa heille sama.

Vierailija
149/160 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaduttanut että jätin tekemättä. 

Vierailija
150/160 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

He, joilla ei ole lapsia haukkuvat lapsiperheitä ja päinvastoin. Ainahan suomalainen haukkuu jotain tai joitakin.

Vierailija
151/160 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu. En myöskään piikittele toisia, jos eivät halua lapsia. En myöskään ole noin lapsellisesti ajatteleva kuin ap.

Vierailija
152/160 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee oman valintansa. Minulla neljä lasta eikä ole kaduttanut.

Vierailija
153/160 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katunut.  Tuli tehdyksi myös ns iltatähti, ja siitäkin  päätöksestä erittäin onnellinen.

155/160 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että tulee vastauksia äideiltä, joille katuminen ei tulisi mieleenkään. Mutta tällainen määrä keskusteluja osoittaa selvästi, että ilmiö taitaa olla yleisempi kuin kuvittelemme.

Vierailija
157/160 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen! Tuhannesti.

Vierailija
158/160 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole katunut lapsiani, vaikka tein ne täysin väärän ihmisen kanssa. Isä kelvoton eikä ole lasten kanssa tekemisissä. Lapset ovat tärkeintä maailmassa ja teen kaikkeni, että heillä on hyvä tulevaisuus. En usko, että kukaan katuu lapsiaan, mutta varsin moni varmasti sitä, kenen kanssa on ne joutunut tekemään tai tehnyt.

Kyllä niitä lapsia kadutaan, se on vaan asia jota harva sanoo ääneen. 

Vierailija
160/160 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katunut ainoastaan sitä kenen kanssa lapset tein. Lapsi itsessään on ihana ja pidän äitiydestä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi