Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on olla duunarin vaimo?

Vierailija
05.11.2024 |

En tunne yhtään duunaria, tälläiset ovat mielikuvani, pitääkö paikkansa?

Mies lähtee aikaisin töihin ja palaa aikaisin, töitä ei tule kotiin mukaan eli illat ovat vapaa-aikaa.

Mies ei tee kotitöitä mielellään, osittain siksi, että työ on fyysisesti raskasta.

Hän ei hoida lapsia tai hoitaa vain lasten kanssa pelailun tai muun viihteen ja kuskaa harrastuksiin.

Mies ei ole kovin ahkera, kaikki ahkerat työntekijät ovat yrittäjiä (huom. he eivät ole duunareita, vaikka olisivat duunariammatissa), koska duunarikulttuurissa ei arvosteta ahkeruutta, vaan työ on elämän pakollinen paha.

Mies ei lue, arvosta kulttuuria eikä lue sanomalehtiä, vaan kuluttaa paljon viihdettä ja nettiä. Maaseudun mies metsästää, kaupunkien mies käy usein lähiön kantabaarissa. Maaseudun mies on ahkerampi ja taitavampi tekemään töitä kuin kaupunkien duunari.

Mies käyttää alkoholia humalahakuisesti ja juo olutta ja väkeviä, ei viiniä.

Miehellä on naisista huonoja kokemuksia, koska duunarinaiset voivat olla hyvin roiseja käytökseltään ja koska he itsekin ovat roiseja (niin metsä vastaa kuin huudetaan).

Mies todennäköisesti kannattaa persuja tai ei äänestä lainkaan.

Osuuko tämä oikeaan?

Kommentit (167)

Vierailija
101/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies ei ole kovin ahkera, kaikki ahkerat työntekijät ovat yrittäjiä (huom. he eivät ole duunareita, vaikka olisivat duunariammatissa), koska duunarikulttuurissa ei arvosteta ahkeruutta, vaan työ on elämän pakollinen paha."

Kuulostat kokoomuslaiselta. Kokkareilla on joku päähänpinttymä, että vain 1) suuryritysten omistajat ja 2) toimitusjohtajat ovat ahkeria. Kuvittelevat, että tulotaso riippuu ahkeruudesta ja haluavat sillä oikeuttaa sitä, että maksavat työntekijöilleen pientä palkkaa vaikka nämä tekevät paljon enemmän töitä kuin kokkari itse.

Vierailija
102/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni luki paljon, kirjoitti, kävi kirjoitusleireillä kerran vuodessa, oli tunnollinen työntekijä kolmivuorotöissä ja hankki hyvin, teki taitavia puutöitä, remontoi kesämökin, kyllä myös kalasti, metsästi, marjasti.

Eikös metsästys ja kalastus ole herrojen ja johtajien harrastuksia?

Varmaan ihan tradenomi tehtaan konttorista joka on aloituksen rehnyr.

Harrastuksiltaan sinun miehesi (edesmennyt, kun imperfektissä?) kuulostaa minun isältäni, joka oli johtaja ja "herrakin", ei metsästänyt eikä kalastanut. Eikä minunkaan mieheni metsästä eikä kalasta tai kukaan muukaan tuttavamme. Mitä ikäluokkaa miehesi oli/on? Nykymiehet harvemmin marjastavat, oma isäni on 40-luvulla syntynyt, hänen ikäluokassaan kaikki marjastivat, hiihtivät ja leipoivat pullaa ja tekivät ruokaa. Olen elänyt ympäristössä, missä ei ole tuossa suhteessa selkeitä sukupuolirooleja.&nbsp

Tulihan se sieltä, duunarit on tyhmiä.  Panevat kuormaan hitsikoneen vaikka piti laittaa paineilmakompressori.

Kaupoissa on sit fiksumpaa varastoväkeä, aina on ruokatilaus oikein vaikka satasella pientä ruokatarviketta mausteista leikkelepakettiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

97. Minä reissasin yksin, sinä porukassa, ne ovat kaksi ihan eri asiaa. En enää tee matkatöitä, matkustan miehen mukana hänen reissutöissään, silloin voi olla normaali itsensä.

Jouduin hakemaan toiseen kertaan laajennetun lähestymiskiellon, kyllä opetti varovaiseksi, vaikka vainoajia sinänsä on väestöstä vähän. Ja nainenkin voi olla vainooja. Ap

Vierailija
104/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään pariskuntaa missä nainen on koulutetumpi ja kuuluu parempaan yhteiskuntaluokkaan kuin mies. 

Tiedän taas muutamia pariskuntia missä mies on koulutempi ja kuuluu parempaan yhteiskuntaluokkaan kuin nainen.

Minä tiedän. Mies on varastomies ja vaimo juristi. Siinä sitä ihmeteltävää.

Vierailija
105/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

102. Ei se liity mitenkään tyhmyyteen, että joskus laittaa kuormaan väärän tavaran. Kaikille sattuu virheitä. Joskus ne virheet ovat kohtaloikkaita, tiesitkö esimerkiksi, että joka 500. toiminto liikenteessä on virheellinen. Jos se sattuu pahaan paikkaan, voi henki lähteä useammalta. Matkatöissä tuli sitäkin mietittyä, tosin suurin osa liikenneonnettomuuksista sattuu kodin lähellä. Ilmeisesti huomiokyky sen verran herpaantuu kun ollaan melkein kotona. Ap

Vierailija
106/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mies ei ole kovin ahkera, kaikki ahkerat työntekijät ovat yrittäjiä (huom. he eivät ole duunareita, vaikka olisivat duunariammatissa), koska duunarikulttuurissa ei arvosteta ahkeruutta, vaan työ on elämän pakollinen paha."

Kuulostat kokoomuslaiselta. Kokkareilla on joku päähänpinttymä, että vain 1) suuryritysten omistajat ja 2) toimitusjohtajat ovat ahkeria. Kuvittelevat, että tulotaso riippuu ahkeruudesta ja haluavat sillä oikeuttaa sitä, että maksavat työntekijöilleen pientä palkkaa vaikka nämä tekevät paljon enemmän töitä kuin kokkari itse.

Pakko myöntää, että olen pesun ja linkouksen kestävä porvari, täyttä puuvillaa. Mutta jo aloituksessa sanoin, että kyse on mielikuvista eikä niin, että olettaisin olevani oikeassa. On varmasti paljon ahkeria työmiehiäkin, mutta ymmärrän, ettei vaikka joku laatoitus jaksa samalla tavalla kiinnostaa vuosi vuoden jälkeen toisen palveluksessa. Mutta enemmän ehkä kyse on luonteesta kuitenkin. Sluibailijoita löytyy kaikista ammattiryhmistä. Ap

Vierailija
107/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko myöntää, että olen pesun ja linkouksen kestävä porvari, täyttä puuvillaa. Mutta jo aloituksessa sanoin, että kyse on mielikuvista eikä niin, että olettaisin olevani oikeassa. On varmasti paljon ahkeria työmiehiäkin, mutta ymmärrän, ettei vaikka joku laatoitus jaksa samalla tavalla kiinnostaa vuosi vuoden jälke

... Pikkasen on myös aloituksessa ajateltava sitäkin, että kaikki ei ole niin myötäkarvaan, herättää enemmän kiinnostusta. Klikkiotsikoiden logiikka toimii täälläkin. Ap

Vierailija
108/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toimituksellinen aloitus. Ei kenelläkään työelämässä kuitenkaan ole aikaa aktiivisesti aamupäivää roikkua keskustelusivulla.  Tai sitten korkeastikoulutetun saama palkka on vastikkeeton.

Vierailija
109/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tämä koulutettujen ns. status näkyy myös kotona ja naiset ovat onnettomia.

Sitten duunarimies voi tehdä ne naiset onnelliseksi ja näin usein onkin.

Vierailija
110/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli toimituksellinen aloitus. Ei kenelläkään työelämässä kuitenkaan ole aikaa aktiivisesti aamupäivää roikkua keskustelusivulla.  Tai sitten korkeastikoulutetun saama palkka on vastikkeeton.

No, ap on uusi täällä ja hänellä on runsaasti luppoaikaa - syystä tai toisesta. Hän ei vielä ole ymmärtänyt, että joka kommenttiin ei tarvitse vastata esseellä.

Vierailija
111/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, ei olisi ollut aikaa töissä ollessani. Vaikka ekan kerran kävin täällä matkatöissä vielä ollessani, en kuitenkaan aamupäivällä. Sillä vaikka tapaaminen olisi iltapäivällä, vaatii se kuitenkin valmistautumista. Nykyisin en enää juuri tee tuota työtä.  Ap

Vierailija
112/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ap on uusi täällä ja hänellä on runsaasti luppoaikaa - syystä tai toisesta. Hän ei vielä ole ymmärtänyt, että joka kommenttiin ei tarvitse vastata esseellä.

En ole uusi, olen käynyt täällä koronan alusta silloin tällöin. Olen aika puhelias, varmaan se näkyy tässä kirjoittelussakin eli kirjoitan nopeasti kaiken mitä mieleen tulee. Ap

Vierailija
113/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun jollekin on tavalliset ihmiset noin outoja ja vieraita.  Ja huonoja. Omassa kuplassa on hyvä elää.   

Itseäni huvitti kauan sitten työelämässä kun merkantti oli palkattu konttorihommiin. Hän ei tervehtinyt "miehiä" ja puhui koppavasti jos heillä jotain asiaa oli toimistolle. Likaisia duunareita. Siivoojarouvaa ei myöskään tervehtinyt eikä mitään sää-smaltalkkia roskakorin tyhjentäjän kanssa puhunut. (Huom. Aika oli toinen) 

Kuitenkin nää miehet hankki kaksinverroin tähän meidän koulutettuun neitiin nähden.  

Ihan yhtä "huono" se älykkönainen on duunarille. Ei tee ruokaa, ei pese sen pyykkejä, eikä anna ahnaasti seksiä. On tylsä ja kuiva, ei ollenkaan rempseä ja räväkkä. Ei kestä pieruhuumoria

Vakka kantensa valitsee. Turha tästä uhriutua

Vierailija
114/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun jollekin on tavalliset ihmiset noin outoja ja vieraita.  Ja huonoja. Omassa kuplassa on hyvä elää.   

Itseäni huvitti kauan sitten työelämässä kun merkantti oli palkattu konttorihommiin. Hän ei tervehtinyt "miehiä" ja puhui koppavasti jos heillä jotain asiaa oli toimistolle. Likaisia duunareita. Siivoojarouvaa ei myöskään tervehtinyt eikä mitään sää-smaltalkkia roskakorin tyhjentäjän kanssa puhunut. (Huom. Aika oli toinen) 

Kuitenkin nää miehet hankki kaksinverroin tähän meidän koulutettuun neitiin nähden.  

En pidä duunareita huonoina, arvostan korkealle ammattimiehiä ja -naisia. Yleensä juttelen mielelläni kaikenlaisten ihmisten kanssa, mutta kun matkustan yksin, on syytä olla varovainen, vaikka vain pienenpieni osa miehistä olisi haitaksi, jos heidän kanssaan j

Riippuu paljon naisen vetävyydestä, tuleeko ahdistelluksi tai jopa vainotuksi. Kaikkia ei kohdella seksiobjekteina

Vierailija
115/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni on "duunarin" puoliso. Jos tilillesi tulee suoritus jossa lukee "palkka" niin olet duunari. 

Vierailija
116/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole uusi, olen käynyt täällä koronan alusta silloin tällöin. Olen aika puhelias, varmaan se näkyy tässä kirjoittelussakin eli kirjoitan nopeasti kaiken mitä mieleen tulee. Ap

Onneksi lähipiirissäni ei ole ap:n kaltaista ihmistä, jotka kärsii jatkuvasta kroonisesta puhe- ja kirjoitusripulista. En jaksaisi!

Vierailija
117/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

97. Minä reissasin yksin, sinä porukassa, ne ovat kaksi ihan eri asiaa. En enää tee matkatöitä, matkustan miehen mukana hänen reissutöissään, silloin voi olla normaali itsensä.

Jouduin hakemaan toiseen kertaan laajennetun lähestymiskiellon, kyllä opetti varovaiseksi, vaikka vainoajia sinänsä on väestöstä vähän. Ja nainenkin voi olla vainooja. Ap

N sinun jutuistasi saa kyllä aika erikoisen kuvan, vai että miehen kanssa reissatessa voi olla normaali? Tulin juuri Dallasista työreissulta, ihan yksin olin ja pystyin toimimaan normaalisti. Ja jos joutuu 2 lähestymiskieltoa hakemaan, kertoo sekin siitä, että itse toimit jotenkin oudosti. Noissa yhteneväisyys olet sinä

Vierailija
118/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on DI ja on tunnollinen ja kunnollinen, mutta remonttijutut ja suuremmat korjaukset kämpässä ja autossa ym toki ulkoistaa. Ei ehkä ole niitä edes kiinnostunut tekemään, ehkä osaisi kuitenkin. 

Vierailija
119/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein tämä koulutettujen ns. status näkyy myös kotona ja naiset ovat onnettomia.

Sitten duunarimies voi tehdä ne naiset onnelliseksi ja näin usein onkin.

Miten sinä teet naisen onnelliseksi tai miten sinut tehdään onnelliseksi, jos nainen olet? Toivottavasti tätä ei poisteta sillä aikaa kun olen lounaalla, että näen vastauksen. Haluan tod. tietää miten duunarimies tekee naisen onnelliseksi, eroaako se paljonkin siitä miten minut tehdään onnelliseksi tai miten mieheni ajattelee asiasta. Veikkaus: ei eroa. Hyvä mies on hyvä samalla tavalla oli sitten duunari tai mikä muu tahansa. Ap

Vierailija
120/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmäni takertuivat tuohon, että kotityöt on fyysisesti raskaita. Yritän tässä miettiä mikä kotityö on niin fyysisen raskasta...

Et taida osata lukea kovin hyvin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan