Millaista on olla duunarin vaimo?
En tunne yhtään duunaria, tälläiset ovat mielikuvani, pitääkö paikkansa?
Mies lähtee aikaisin töihin ja palaa aikaisin, töitä ei tule kotiin mukaan eli illat ovat vapaa-aikaa.
Mies ei tee kotitöitä mielellään, osittain siksi, että työ on fyysisesti raskasta.
Hän ei hoida lapsia tai hoitaa vain lasten kanssa pelailun tai muun viihteen ja kuskaa harrastuksiin.
Mies ei ole kovin ahkera, kaikki ahkerat työntekijät ovat yrittäjiä (huom. he eivät ole duunareita, vaikka olisivat duunariammatissa), koska duunarikulttuurissa ei arvosteta ahkeruutta, vaan työ on elämän pakollinen paha.
Mies ei lue, arvosta kulttuuria eikä lue sanomalehtiä, vaan kuluttaa paljon viihdettä ja nettiä. Maaseudun mies metsästää, kaupunkien mies käy usein lähiön kantabaarissa. Maaseudun mies on ahkerampi ja taitavampi tekemään töitä kuin kaupunkien duunari.
Mies käyttää alkoholia humalahakuisesti ja juo olutta ja väkeviä, ei viiniä.
Miehellä on naisista huonoja kokemuksia, koska duunarinaiset voivat olla hyvin roiseja käytökseltään ja koska he itsekin ovat roiseja (niin metsä vastaa kuin huudetaan).
Mies todennäköisesti kannattaa persuja tai ei äänestä lainkaan.
Osuuko tämä oikeaan?
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Mieheni luki paljon, kirjoitti, kävi kirjoitusleireillä kerran vuodessa, oli tunnollinen työntekijä kolmivuorotöissä ja hankki hyvin, teki taitavia puutöitä, remontoi kesämökin, kyllä myös kalasti, metsästi, marjasti.
Eikös metsästys ja kalastus ole herrojen ja johtajien harrastuksia?
Varmaan ihan tradenomi tehtaan konttorista joka on aloituksen rehnyr.
Harrastuksiltaan sinun miehesi (edesmennyt, kun imperfektissä?) kuulostaa minun isältäni, joka oli johtaja ja "herrakin", ei metsästänyt eikä kalastanut. Eikä minunkaan mieheni metsästä eikä kalasta tai kukaan muukaan tuttavamme. Mitä ikäluokkaa miehesi oli/on? Nykymiehet harvemmin marjastavat, oma isäni on 40-luvulla syntynyt, hänen ikäluokassaan kaikki marjastivat, hiihtivät ja leipoivat pullaa ja tekivät ruokaa. Olen elänyt ympäristössä, missä ei ole tuossa suhteessa selkeitä sukupuolirooleja.
Olen ollut kesätöissä tehtaan konttorissa nuorena tyttönä, sain paikan konekirjoituskurssin suorittaneena (!) lukiolaisena. Sain vastaanottaa joka päivä raivostuneita puhelinsoittoja asiakkailtam kun varastomiehet olivat koonneet jotain väärin kuormaan - oli erittäin opettavainen työpaikka. Eräs varastomies rakastui minuun onnettomasti ja oli tosi liikkis, se jäi mieleen tuon haukkumisen lisäksi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vaimo mutta avovaimo. Joo, huippuraskas työ. Osallistuu esim. ruuanlaittoon. Lapsia ei ole. Ei vedä kännejä kuin pari kertaa vuodessa. Enemmän persu kuin vihreä. Musiikki on kulttuurina, samoin elokuvat ja sarjat. Hyvä tunnollinen mies mutta kyllä työ vie paukkuja muulta elämältä.
Fyysinen työ on rankkaa, minusta se pitäisi ottaa huomioon eikä moittia, jos kotona haluaa levätä. Ei ole mikään pikkujuttu esimerkiksi rakentaa koko päivä, kantaa, kurotella jne. Aivan toista kuin toimistotyöläisellä, jolta mielestäni voi odottaa isoa panosta kotitöihin. Ap
En lukenut koko ketjua, mutta tämä paljastaa, että olet itsekin duunari tai teet muuten suorittavaa työtä. Olen tehnyt aiemmin fyysistä työtä, nyt ns. asiantuntijatyötä ja toimistotyö on yllättävän raskasta henkisesti. Fyysisessä työssä ei työt seuranneet kotiin, nyt seuraa pään sisällä.
Meillä kyllä molemmilla on "oikeus" maata halutessaan illalla. Kotityöt tehdään yhdessä, samoin lapset hoidettiin yhdessä. Mutta persuja äänesti ja olutkin maistuu perjantaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on erikoista, että joku aikuinen ihminen ajattelee noin suppeasti. Ilmeisesti ei ole paljon kotikylää kauempana käyty
Juuri näin. Lisäksi hän yrittää olla jotain muuta mitä on. Myös emotionaalisesti kypsymätön.
Mitä minä yritän olla? Kerrohan, näitä analyyseja on harvoin tarjolla. Yksi sieltä tuli jo pyytämättäkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtään pariskuntaa missä nainen on koulutetumpi ja kuuluu parempaan yhteiskuntaluokkaan kuin mies.
Tiedän taas muutamia pariskuntia missä mies on koulutempi ja kuuluu parempaan yhteiskuntaluokkaan kuin nainen.
Tunnen montakin, esimerkiksi minä itse. Mutta tuo ajatus siitä, että pelkkä kouluttautuminen olisi tae "paremmalle" yhteiskuntaluokalle on hölmö ajatus. Olen ihan sama ihminen kuin mitä olin ns. duunarinakin.
Vierailija kirjoitti:
"Useammasta. Olihan heissä hyviäkin puolia, mutta nämä olivat niitä, jotka nousivat itselle täysin sietämättömiksi kynnyskysymyksiksi
Itselleni se on kuin neuvottelisi simpanssin tai koiran kanssa. Kyllähän se onnistuu, ja teoriassa nämä saa toimimaan tavoilla jotka ovat itselle siedettäviä, mutta helpompaa olisi jos asioista pystyisi sopimaan niin, että se on itsellenikin kevyttä, jne. Nämä ovat kognitiivisia kykyjä, jotka vaativat aktiivisuutta ja treeniä tietyillä aivoalueilla, joita kaikki eivät ole välttämättä treenanneet, ja joita on vaikea kehittää hirveän myöhäisessä ikävaiheessa. Ei sille voi mitään, eikä kaikkien tarvitsekaan tulla toimeen kaikkien kanssa"
Heh. Kyllähän parisuhde on yhtä kärsimystä, jos toisen älyllinen kapasiteetti ei vain riitä, vaan keskustelu on jotain sellaista, kun palstalla välillä asia-aiheissa on. Älykkyyshän on nimenomaan sitä, että asioita kykenee käsittelemään useasta näk
Juuri näin. Tuo on hyvä esimerkki siitä, kun aivokapasiteetti ei yksinkertaisesti riitä. Yksi tuttu oli esim. todella hyvä matematiikassa, mutta yliopistotasolla putosi ja menetti motivaationsa juuri siksi, että opinnot muuttuivat laskukonemaisen logiikan sijaan luoviksi. Hän työskentelee nyt opettajana alemmilla asteilla. Ja huom. tuollainen pitkässä matematiikassa loistanut on vielä duunariin verrattuna "älykäs"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vaimo mutta avovaimo. Joo, huippuraskas työ. Osallistuu esim. ruuanlaittoon. Lapsia ei ole. Ei vedä kännejä kuin pari kertaa vuodessa. Enemmän persu kuin vihreä. Musiikki on kulttuurina, samoin elokuvat ja sarjat. Hyvä tunnollinen mies mutta kyllä työ vie paukkuja muulta elämältä.
Fyysinen työ on rankkaa, minusta se pitäisi ottaa huomioon eikä moittia, jos kotona haluaa levätä. Ei ole mikään pikkujuttu esimerkiksi rakentaa koko päivä, kantaa, kurotella jne. Aivan toista kuin toimistotyöläisellä, jolta mielestäni voi odottaa isoa panosta kotitöihin. Ap
En lukenut koko ketjua, mutta tämä paljastaa, että olet itsekin duunari tai teet muuten suorittavaa työtä. Olen tehnyt aiemmin fyysistä työtä, nyt ns. asiantuntijatyötä ja toimistotyö on yllättävän raskasta henkisesti. Fy
Olen tehnyt fyysistä työtä, koska olen rakentanut ja remontoinut ja minulla on ollut hevosia omalla tallilla. Pelkästään kantaminen ja siivoaminen on raskasta enkä edes ole jaksanut tehdä kahdeksaa tuntia. Toki varmaan duunareilla kuntokin kasvaa. Myös matkustaminen on raskasta. Istuminen, samojen paikkojen ja samanlaisten paikkakuntien, ABC asemien virta. Tietysti vielä raskaampaa, jos matkatyö on ulkomailla, itse en ole ulkomailla tehnyt matkatöitä.
Tietotyö on omalla tavallaan myös raskasta ja nuo voivat myös sekoittua, jos työpaikan ilmapiiri on raskas, on huonoa johtamista jne. Ap
Miksi muuten ketjut usein muuttuvat aloittajan analyysiksi ja arvosteluksi. Toivoisin, että keskusteltaisiin aiheesta eikä minusta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtään pariskuntaa missä nainen on koulutetumpi ja kuuluu parempaan yhteiskuntaluokkaan kuin mies.
Tiedän taas muutamia pariskuntia missä mies on koulutempi ja kuuluu parempaan yhteiskuntaluokkaan kuin nainen.
Tunnen montakin, esimerkiksi minä itse. Mutta tuo ajatus siitä, että pelkkä kouluttautuminen olisi tae "paremmalle" yhteiskuntaluokalle on hölmö ajatus. Olen ihan sama ihminen kuin mitä olin ns. duunarinakin.
Mutta kouluttautumalla saat helpomman työn ja paremman palkan. Olin ennen duunari, työ oli rankkaa ja vastuullista. Kouluttauduin työn ohella ja sain nyt toimistotyön(suunnittelija) sekä palkkani lähes tuplaantui. Ainakin minun kohdalla kouluttautuminen kannatti enkä enää ikinä voisi olla duunari. Minä myös olen ihan sama ihminen kuin ennen, koulutus ei muuttanut minua millään tapaa, ainoastaannse muuttui että saan parempaa palkkaa helpommalla.
Hyvä kun jollekin on tavalliset ihmiset noin outoja ja vieraita. Ja huonoja. Omassa kuplassa on hyvä elää.
Itseäni huvitti kauan sitten työelämässä kun merkantti oli palkattu konttorihommiin. Hän ei tervehtinyt "miehiä" ja puhui koppavasti jos heillä jotain asiaa oli toimistolle. Likaisia duunareita. Siivoojarouvaa ei myöskään tervehtinyt eikä mitään sää-smaltalkkia roskakorin tyhjentäjän kanssa puhunut. (Huom. Aika oli toinen)
Kuitenkin nää miehet hankki kaksinverroin tähän meidän koulutettuun neitiin nähden.
86. Matikka yliopistossa vrt. lukiossa on klassikkoesimerkki, koska se tosiaan on aivan erilaista. Lapsistani toinen opetti matematiikkaa yliopistolla uransa alussa, hänkin kertoi samaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun jollekin on tavalliset ihmiset noin outoja ja vieraita. Ja huonoja. Omassa kuplassa on hyvä elää.
Itseäni huvitti kauan sitten työelämässä kun merkantti oli palkattu konttorihommiin. Hän ei tervehtinyt "miehiä" ja puhui koppavasti jos heillä jotain asiaa oli toimistolle. Likaisia duunareita. Siivoojarouvaa ei myöskään tervehtinyt eikä mitään sää-smaltalkkia roskakorin tyhjentäjän kanssa puhunut. (Huom. Aika oli toinen)
Kuitenkin nää miehet hankki kaksinverroin tähän meidän koulutettuun neitiin nähden.
En pidä duunareita huonoina, arvostan korkealle ammattimiehiä ja -naisia. Yleensä juttelen mielelläni kaikenlaisten ihmisten kanssa, mutta kun matkustan yksin, on syytä olla varovainen, vaikka vain pienenpieni osa miehistä olisi haitaksi, jos heidän kanssaan juttelisi, se yksi saattaa kuitenkin ryhtyä vaikka vainoamaan. Yhden kerran minua on myös Omenahotellissa luultu seksin myyjäksi ja koputeltu oveen ainakin 15 min. En uskaltanut koko yönä nukkua. Miehen on ehkä vaikea ymmärtää, että naisen on pakko olla varovainen, jos on lähes ainoa nainen jossain hotellissa, vaikka ei olisi edes luonteeltaan varovainen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni luki paljon, kirjoitti, kävi kirjoitusleireillä kerran vuodessa, oli tunnollinen työntekijä kolmivuorotöissä ja hankki hyvin, teki taitavia puutöitä, remontoi kesämökin, kyllä myös kalasti, metsästi, marjasti.
Eikös metsästys ja kalastus ole herrojen ja johtajien harrastuksia?
Varmaan ihan tradenomi tehtaan konttorista joka on aloituksen rehnyr.
Harrastuksiltaan sinun miehesi (edesmennyt, kun imperfektissä?) kuulostaa minun isältäni, joka oli johtaja ja "herrakin", ei metsästänyt eikä kalastanut. Eikä minunkaan mieheni metsästä eikä kalasta tai kukaan muukaan tuttavamme. Mitä ikäluokkaa miehesi oli/on? Nykymiehet harvemmin marjastavat, oma isäni on 40-luvulla syntynyt, hänen ikäluokassaan kaikki marjastivat, hiihtivät ja leipoivat pullaa ja tekivät ruokaa. Olen elänyt ympäristössä, missä ei ole tuossa suhteessa selkeitä sukupuolirooleja. 
Minunpa duunari oli just hirvimetsällä, syödään paljon riistaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten ketjut usein muuttuvat aloittajan analyysiksi ja arvosteluksi. Toivoisin, että keskusteltaisiin aiheesta eikä minusta. Ap
Koska ne ovat sama asia ja aloitus kertoo paljon sinusta.
Ja täällähän keskustellaan ihan mistä vaan ja ollaan montaa mieltä asiasta ja asian vierestä.
"Minunpa duunari oli just hirvimetsällä, syödään paljon riistaa."
Se on luksusta. Minusta itse metsästetty liha on eettisintä. Jos ei siedä katsoa, kun eläin kuolee, ei sitä pidä syömänkään. En syö tehotuotettua lihaa ollenkaan, en ole syönyt lähes 40 vuoteen. Nykyisin syön riistaa ja luomulihaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja täällähän keskustellaan ihan mistä vaan ja ollaan montaa mieltä asiasta ja asian vierestä.
No joo, ihan mielenkiintoista sekin on tavallaan, että analysoidaan. Sitä saa mitä tilaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä duunareita huonoina, arvostan korkealle ammattimiehiä ja -naisia. Yleensä juttelen mielelläni kaikenlaisten ihmisten kanssa, mutta kun matkustan yksin, on syytä olla varovainen, vaikka vain pienenpieni osa miehistä olisi haitaksi, jos heidän kanssaan juttelisi, se yksi saattaa kuitenkin ryhtyä vaikka v
Mitä ihmeen horinaa? Itse reissaan työn puolesta, yleensä miesvoittoisessa porukassa ympäri palloa ja ei mun ole tarvinnut miettiä koskaan uskaltaako miehille puhua. Ihan normaaleja tyyppejä tullut pääsääntöisesti vastaan. Ainoastaan nuorena tullut yksi hullu vastaan mutta hän oli linnakundi ja poliisi pisti vainoamiselle stopin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, ihan mielenkiintoista sekin on tavallaan, että analysoidaan. Sitä saa mitä tilaa. Ap
Taidat olla uusi tällä palstalla?
Mieheni on duunari. Tai oli mutta joutui työttömäksi. Olen oikeastaan onnellinen että se joutui työttömäksi koska nyt minulla on aikaa tehdä omia juttuja ja mies hoitaa lapset. Olen töissä ja voin elättää meitä koska mieheni teki töitä 12 vuotta ja on nyt lähes 50 vuotias ja joutui työttömäksi. Nyt minä saan olla töissä ja mies kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kouluttautumalla saat helpomman työn ja paremman palkan. Olin ennen duunari, työ oli rankkaa ja vastuullista. Kouluttauduin työn ohella ja sain nyt toimistotyön(suunnittelija) sekä palkkani lähes tuplaantui. Ainakin minun kohdalla kouluttautuminen kannatti enkä enää ikinä voisi olla duunari. Minä myös olen ihan sama ihminen kuin ennen, koulutus
Kyllä, palkka on noussut, mutta kyllä duunarin työ oli huomattavasti helpompaa. Ei vaatinut sinänsä aivotyöskentelyä ja työt jäi työpaikalle. Tuossahan oli kyse yhteiskuntaluokasta.
Ei ap ole mikään ihminen. Kaikki ap:n kommentoinnitkin on sitä luokkaa, että tekoäly on ollut asialla.