Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TUET: Onko täällä kenelläkään rohkeutta kertoa,

Vierailija
07.10.2024 |

miten paljon (ja mistä hyvästä) he ennen leikkauksia saivat tukea, ja kuinka paljon nyt leikattiin? Sellainen selvitys tekisi asian meille monille täällä jutteleville selvemmäksi. 

Esim: ,,Olen yksinhuoltaja, 2 lasta, mieheni maksaa 2 x 250 kuussa elatusapua. Tuet tähän asti xxx euroa, koska yyy. Menot zzz kuussa, tuet vähentyvät . . . eurolla kuussa,,

Kiitos! 

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kannata odottaa todenmukaisia vastauksia. Kokoomuspellet tänne tulee vaan provoilemaan

Vierailija
2/34 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea ei ole vähennetty vaan se nousi hitusen viime vuodesta, joten kokonaistukeni ei ole pienentynyt vaikka asumistuki väheni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoudun burnoutista ja vakavasta masennuksesta. Asumistukea tuli saatua ennen 350, nyt saan 300. Muuten tuet pysyivät aika lailla ennallaan. Kuntouttavassa toiminnassa kuitenkin käytävä, että saa muita tukia.

Vierailija
4/34 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloesimerkkejä on paljon. Teen töitä matalapalkka alalla asumistukeni on työttömänä satasen parempi.

Ex maksaa nollaa ja kela minimin.

Lapsilisä loppu yhdellä lapsella. Opintotuki satkun.

Saisimme työttömänä 400-600 euroa toimeentulotukea. Mutta lapsilla säästöjä.

Joten elämme joka kk 400 euroa vähemmällä. Kuin perustoimeentulotuki on.

Voit käydä kelan sivulla leikkimässä toimeentulotuen laskurilla niin saat summia eri perhekoista ja asumismenoista.

Meille se on miinus 400.

Vierailija
5/34 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elelen säästöillä ja sijoituksillani ja äskettäin asumistukeani leikattiin n. 50 eurolla. Ilmeisesti tällä mennään seuraavaan tarkistukseen ja sitten lähtee tuki kokonaan koska säästöt.

Vierailija
6/34 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnekseni toistaiseksi ei ole osunut minuun - työttömyyteni on jatkunut jo vuoden ja saan pitää entisenlaisen tukitason niin pitkään kuin olen oikeutettu ansiosidonnaiseen. Täytyy vain toivoa, että työnhaussa viimeinkin tärppäisi ennen kuin joudun hakemaan asumistukea.

Vierailija
7/34 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntoudun burnoutista ja vakavasta masennuksesta. Asumistukea tuli saatua ennen 350, nyt saan 300. Muuten tuet pysyivät aika lailla ennallaan. Kuntouttavassa toiminnassa kuitenkin käytävä, että saa muita tukia.

Nuo on kyllä pienituloiselle valtavia summia verrattuna esimerkiksi siihen, että itse hyvätuloisena saan veronkevennystä sen verran, että tienaan nykyään noin satasen edemmän vuodessa. Ei näissä hallituksen hommissa ole kyllä mitään järkeä.

Vierailija
8/34 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elelen säästöillä ja sijoituksillani ja äskettäin asumistukeani leikattiin n. 50 eurolla. Ilmeisesti tällä mennään seuraavaan tarkistukseen ja sitten lähtee tuki kokonaan koska säästöt.

Onko asumistukeen siis tulossa uudistus, jossa säästöt vähentävät sitä?

Vierailija
9/34 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusosasta leikataan 40 prosenttia, kun lopetin työnhaun, koska en halua tehdä töitä 9 eurolla ja viedä työpaikkaa. Mulla on varaa menettää muutama satanen periaatteideni takia. 

Vierailija
10/34 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä. Maksan minimin yel. Saan täydet asumistuet eli 312€.

Vierailija
11/34 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin suomella on varaa laittaa maa han muuttoon rahaa niin vetäkää kaikki suomalaiset tukia niin paljon kuin voitte.

Vierailija
12/34 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo on kyllä pienituloiselle valtavia summia verrattuna esimerkiksi siihen, että itse hyvätuloisena saan veronkevennystä sen verran, että tienaan nykyään noin satasen edemmän vuodessa. Ei näissä hallituksen hommissa ole kyllä mitään järkeä.

Näinhän se on, viiskymppisellä tuli kuitenkin ostettua n. kahden viikon ruokatarpeet yleensä, nyt kun se meneekin vuokraan niin välillä joutuu miettimään syökö vain kerran päivässä vai jättääkö joitain päiviä väliin.

Vierailija
13/34 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikattiin kasvain päästä. En ehtinyt saada tukea paljoakaan ns. viralliselta taholta, kun kaikki kävi niin äkkiä. 

Perhe ja läheiset oli kovasti tukena. 

Vierailija
14/34 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin työmarkkinatukea, asumistukea ja toimeentulotukea. Mikään ei ole muuttunut paitsi kohtuullisia asumismenoja ylittävä osuus vuokrasta jää muista tuista maksettavaksi. Tämä on joitain kymppejä eli ei vaikuta mitenkään.

Vierailija
15/34 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaosan poistamisen jälkeen esim. 400 euron palkasta on nyt hyötyä kk-ansioissa vain 200 euron edestä, yhdessä työttömyyskorvauksen kanssa. Ennen osa-aiaktyöläinen sai täyden työttömyyskorvauksen, sen 400 euron palkan lisäksi. Nyt siis hjää saamatta puolen palkan verran kuukaudessa kk-ansioissa.

Vierailija
16/34 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsikorotus on toistaiseksi ainoa leikkaus, olikohan jotain 7e/arkipäivä? Sairauspäiväraha taitaa olla tällä hetkellä hiukan enemmän kuin työmarkkinatuki eli noin 700e nettona kuussa. Tähän elatustuki ja lapsilisä Kelasta yhteensä noin 290e. Muita tukia en saa, siis asumistukea tai toimeentulotukea. Puoliso jakamassa asumiskuluja ja muuta. Pärjään ja jää joka kk vähän säästöön. Menisin vaikka heti töihin ja ansaitsisin saman itse, on uuvuttavaa ja noloa olla Kelan heittopussi. Toivon että tulen vielä terveeksi ja pääsen töihin. 

Vierailija
17/34 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyselijää oikeasti kiinnostaisi oikea tieto, niin hän hankkisi sen julkisista lähteistä, kuten Kelan laskureista. Tämän ketjun ainoa tarkoitus on provoilla ja välittää väärää tietoa.

Vierailija
18/34 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä yritetään viestiä, kun laitetaan useampi pilkku,, niinku näin ,,

Vierailija
19/34 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahden lapsen yksinhuoltaja. Olen työtön ja kaikki tuet yhteensä tarkalleen 2303,40 euroa. Saan toimeentulotukea, joten leikkaukset ei ole vaikuttaneet tuloihin. 

Vierailija
20/34 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla putosi tuet lähes satasella