Millaista on olla duunarin vaimo?
En tunne yhtään duunaria, tälläiset ovat mielikuvani, pitääkö paikkansa?
Mies lähtee aikaisin töihin ja palaa aikaisin, töitä ei tule kotiin mukaan eli illat ovat vapaa-aikaa.
Mies ei tee kotitöitä mielellään, osittain siksi, että työ on fyysisesti raskasta.
Hän ei hoida lapsia tai hoitaa vain lasten kanssa pelailun tai muun viihteen ja kuskaa harrastuksiin.
Mies ei ole kovin ahkera, kaikki ahkerat työntekijät ovat yrittäjiä (huom. he eivät ole duunareita, vaikka olisivat duunariammatissa), koska duunarikulttuurissa ei arvosteta ahkeruutta, vaan työ on elämän pakollinen paha.
Mies ei lue, arvosta kulttuuria eikä lue sanomalehtiä, vaan kuluttaa paljon viihdettä ja nettiä. Maaseudun mies metsästää, kaupunkien mies käy usein lähiön kantabaarissa. Maaseudun mies on ahkerampi ja taitavampi tekemään töitä kuin kaupunkien duunari.
Mies käyttää alkoholia humalahakuisesti ja juo olutta ja väkeviä, ei viiniä.
Miehellä on naisista huonoja kokemuksia, koska duunarinaiset voivat olla hyvin roiseja käytökseltään ja koska he itsekin ovat roiseja (niin metsä vastaa kuin huudetaan).
Mies todennäköisesti kannattaa persuja tai ei äänestä lainkaan.
Osuuko tämä oikeaan?
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
97. Minä reissasin yksin, sinä porukassa, ne ovat kaksi ihan eri asiaa. En enää tee matkatöitä, matkustan miehen mukana hänen reissutöissään, silloin voi olla normaali itsensä.
Jouduin hakemaan toiseen kertaan laajennetun lähestymiskiellon, kyllä opetti varovaiseksi, vaikka vainoajia sinänsä on väestöstä vähän. Ja nainenkin voi olla vainooja. Ap
N sinun jutuistasi saa kyllä aika erikoisen kuvan, vai että miehen kanssa reissatessa voi olla normaali? Tulin juuri Dallasista työreissulta, ihan yksin olin ja pystyin toimimaan normaalisti. Ja jos joutuu 2 lähestymiskieltoa hakemaan, kertoo sekin siitä, että itse toimit jotenkin oudosti. Noissa yhteneväisyys olet sinä
Kyllä, jotenkin ristiriitaisia juttuja on ap:llä. Mikäli naisiaan, tai mitä lie identiteettiä hän edustaakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli toimituksellinen aloitus. Ei kenelläkään työelämässä kuitenkaan ole aikaa aktiivisesti aamupäivää roikkua keskustelusivulla. Tai sitten korkeastikoulutetun saama palkka on vastikkeeton.
No, ap on uusi täällä ja hänellä on runsaasti luppoaikaa - syystä tai toisesta. Hän ei vielä ole ymmärtänyt, että joka kommenttiin ei tarvitse vastata esseellä.
En ole uusi, olen käynyt täällä koronan alusta silloin tällöin. Olen aika puhelias, varmaan se näkyy tässä kirjoittelussakin eli kirjoitan nopeasti kaiken mitä mieleen tulee. Ap
Onneksi lähipiirissäni ei ole ap:n kaltaista ihmistä, jotka kärsii jatkuvasta kroonisesta puhe- ja kirjoitusripulista. En jaksaisi!
En kärsi kroonisesta puheripulista, olen introvertti. Sehän ei tarkoita, etteikö osaisi juttuttaa ja jutella ihmisille.Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
97. Minä reissasin yksin, sinä porukassa, ne ovat kaksi ihan eri asiaa. En enää tee matkatöitä, matkustan miehen mukana hänen reissutöissään, silloin voi olla normaali itsensä.
Jouduin hakemaan toiseen kertaan laajennetun lähestymiskiellon, kyllä opetti varovaiseksi, vaikka vainoajia sinänsä on väestöstä vähän. Ja nainenkin voi olla vainooja. Ap
N sinun jutuistasi saa kyllä aika erikoisen kuvan, vai että miehen kanssa reissatessa voi olla normaali? Tulin juuri Dallasista työreissulta, ihan yksin olin ja pystyin toimimaan normaalisti. Ja jos joutuu 2 lähestymiskieltoa hakemaan, kertoo sekin siitä, että itse toimit jotenkin oudosti. Noissa yhteneväisyys olet sinä
Aika rajut mielipiteet sinulla. Se lähestymiskielto oli siis samaa henkilöä kohtaan kahdesti eli ei lopettanut, vaan uusittiin ilman
Olen ollut työelämässä 25v, en ole törmännyt yhteenkään, kenen takia olisi pitänyt hakea lähestymiskieltoa. Töitä olen tehnyt niin Suomessa kuin ulkomailla.
Ap kuvasi aloituksessaan oman miehensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun jollekin on tavalliset ihmiset noin outoja ja vieraita. Ja huonoja. Omassa kuplassa on hyvä elää.
Itseäni huvitti kauan sitten työelämässä kun merkantti oli palkattu konttorihommiin. Hän ei tervehtinyt "miehiä" ja puhui koppavasti jos heillä jotain asiaa oli toimistolle. Likaisia duunareita. Siivoojarouvaa ei myöskään tervehtinyt eikä mitään sää-smaltalkkia roskakorin tyhjentäjän kanssa puhunut. (Huom. Aika oli toinen)
Kuitenkin nää miehet hankki kaksinverroin tähän meidän koulutettuun neitiin nähden.
Ihan yhtä "huono" se älykkönainen on duunarille. Ei tee ruokaa, ei pese sen pyykkejä, eikä anna ahnaasti seksiä. On tylsä ja kuiva, ei ollenkaan rempseä ja räväkkä. Ei kestä pieruhuumoria
Vakka kantensa valitsee. Turha tästä uhriutua
Ah, sinustakin on jo koulutuksella kansakoulu+2 vuotinen kauppakoulu korkeastikoulutettu älykkönainen.
Tätä juuri ajoin takaa, duunaria voi halveksia melko pienin edellytyksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jotenkin ristiriitaisia juttuja on ap:llä. Mikäli naisiaan, tai mitä lie identiteettiä hän edustaakaan?
Olen moninainen :) Oikeasti taidan vähän olla, minulla on monta ammattiakin. Ap
"Olen ollut työelämässä 25v, en ole törmännyt yhteenkään, kenen takia olisi pitänyt hakea lähestymiskieltoa. Töitä olen tehnyt niin Suomessa kuin ulkomailla. "
Toivottavasti et törmääkään. Ihmisiä paljon tavattaessa ja varsinkin, jos ollaan aspa- tai hoitotyössä vainoojia varmasti tapaa paljon, itsellä siis vain tuo yksi kokemus. Työelämässä olen ollut yli 35 vuotta, nyt sitten jo rennommin jäähdyttelen eli periaatteessa kotirouvana. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap kuvasi aloituksessaan oman miehensä.
Nyt kun katson listaa, niin yksikään kohta ei päde paitsi ehkä tuo, että juo hän olutta, itsekin olen vähän opetellut. Imperial stout on hyvä jälkkäri, en tajua miksei sitä sellaisena käytetä. Jotkut ovat todella jälkkärimäisiä. Ap
"Riippuu paljon naisen vetävyydestä, tuleeko ahdistelluksi tai jopa vainotuksi. Kaikkia ei kohdella seksiobjekteina"
Tämä on väärä käsitys. Sitä paitsi vainota voi muistakin syistä kuin ihastuksen takia. Esimerkiksi ikäviä päätöksiä tekevät tuomarit, poliisit, sosiaalityöntekijät jne.
Ihastuksen takia vainoajat ovat useimmiten hiukan psykoottisia ja monilla on jonkinlaista rikostaustaa. Kaikilla on persoonallisuushäiriö, naisilla myös. Toisin kuin yleensä luullaan, ovat naiset yhtä väkivaltaisia, mutta väkivalta ei ole yhtä raakaa, ellei sitten nainen tapa uhriaan (naisvainoojia käsittelevä tutkimus on USAsta, suomalaisia naisvainoojia ei ole tutkittu). Olen aika paljon lukenut aiheesta tutkimuskirjallisuutta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Aika moni on "duunarin" puoliso. Jos tilillesi tulee suoritus jossa lukee "palkka" niin olet duunari.
Voihan sen noinkin ajatella. Oma mies ei ole varmaan ikinä saanut palkkaa, oli jo teininä yrittäjä enkä minäkään ole saanut kuin kesätöistä ja hanttihommista ja yhdestä 4,5 vuoden duunipaikasta. Ap
Ei olla naimisisssa, mutta yleensä mies haluaa tehdä yhdessä ruokaa. Tekee aina minullekin jotain kun on olen hänen luonaan vaikka itse laitan hänet tekemään oman annoksensa kun tulee luokseni. Välillä tosin kokkaan jotain enkä anna hänen puuttua siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmäni takertuivat tuohon, että kotityöt on fyysisesti raskaita. Yritän tässä miettiä mikä kotityö on niin fyysisen raskasta...
En sanonut, että kotityöt ovat raskaita, vaan miehen duuni. He ovat varmasti väsyneitä kotiin tullessaan. Jos olisin duunarin vaimo, ehdottaisin 30- 40 minuutin nokosia töiden jälkeen. Itsekin vanhemmiten usein otamme nokoset, jos vain voimme. Kummasti illalla jaksaa enemmän. Ap
Mitä ihmettä, mun isä tekee fyysistä työta ja pyöräilee töihin 10km suuntaan, vie lapsensa polkupyörällä harrastukseen ja käy kuntosalilla joka päivä. Tekee myös ruokaa kotona, ei ikinä mitään valmisruokia tai noutoruokia. Asuu yksinkin tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmäni takertuivat tuohon, että kotityöt on fyysisesti raskaita. Yritän tässä miettiä mikä kotityö on niin fyysisen raskasta...
En sanonut, että kotityöt ovat raskaita, vaan miehen duuni. He ovat varmasti väsyneitä kotiin tullessaan. Jos olisin duunarin vaimo, ehdottaisin 30- 40 minuutin nokosia töiden jälkeen. Itsekin vanhemmiten usein otamme nokoset, jos vain voimme. Kummasti illalla jaksaa enemmän. Ap
Mitä ihmettä, mun isä tekee fyysistä työta ja pyöräilee töihin 10km suuntaan, vie lapsensa polkupyörällä harrastukseen ja käy kuntosalilla joka päivä. Tekee myös ruokaa kotona, ei ikinä mitään valmisruokia tai noutoruokia. Asuu yksinkin tällä hetkellä.
Autonkin kyllä omistaa, mutta pyöräilee mieluummin
Vierailija kirjoitti:
Ei olla naimisisssa, mutta yleensä mies haluaa tehdä yhdessä ruokaa. Tekee aina minullekin jotain kun on olen hänen luonaan vaikka itse laitan hänet tekemään oman annoksensa kun tulee luokseni. Välillä tosin kokkaan jotain enkä anna hänen puuttua siihen.
Minkä ikäisiä olette? Nykyisin on todella yleistä, että miehet harrastavat kokkausta mun lasten ja hieman vanhempien ikäluokassa. Mun vanhempien ikäluokassa ja mun ikäluokassa se oli paljon harvinaisempaa. Oma mies ei koskaan tee ruokaa, isäni kyllä teki. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen isäsi on? Luulen, että näissä on paljon sukupolvikohtaisiakin eroja. En aloituksessa muuten puhunut ruuanlaitosta mitään, en laske sitä kotityöksi, vaikka monet varmaan laskevat. Tunnen aika paljon ruokaa laittavia miehiä, kokin työhän sitä paitsi on tavanomainen duunariammatti. Ap
Sukupolvieroja tutkimusten mukaan ovat mm. ne, että vanhemmat ikäluokat lukevat enemmän ja viettävät netissä aikaa vähemmän. Varmaan sekä duunareita että akateemisia koskee tuo muutos. On siis iso ero puhutaanko viisi-kuusikymppisistä vai kolme-neljäkymppisistä, aloituksessa en ole ikää rajannut mitenkään eikä yksikään ole sanonut minkä ikäisestä duunarista on kyse, vaikka olen kysynyt.
Mutta tulihan tähän jo vastauksiakin. Kiitos niistä. Ap
Todella ankeaa...muilla on kaikkea,meillä ei mitään..köyhiä.
En osaa vastata ap:n kysymykseen sillä en ole kenenkään vaimo, mutta ilman henkilökohtaista kokemusta uskon kyllä että monta pykälää parempaa kuin munattoman kitisijän, rasistin, persun, juopon, naisvihaajan vaimo.
NIin että paljon huonomminkin voisi varmasti olla Rehellinen duunari voi hyvinkin olla oikea mies isolla M:llä, nämä edellämainutut eivät.
Aika rajut mielipiteet sinulla. Se lähestymiskielto oli siis samaa henkilöä kohtaan kahdesti eli ei lopettanut, vaan uusittiin ilman oikeudenkäyntiä. Jos tarpeeksi kauan tekee töitä ihmisten kanssa, tapaa ajan mittaan yhden hullun. Se on puhtaasti todennäköisyyslaskentaa, toki se hidastaa hullua, jos sinä asut eri mantereella. Ap