Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on olla duunarin vaimo?

Vierailija
05.11.2024 |

En tunne yhtään duunaria, tälläiset ovat mielikuvani, pitääkö paikkansa?

Mies lähtee aikaisin töihin ja palaa aikaisin, töitä ei tule kotiin mukaan eli illat ovat vapaa-aikaa.

Mies ei tee kotitöitä mielellään, osittain siksi, että työ on fyysisesti raskasta.

Hän ei hoida lapsia tai hoitaa vain lasten kanssa pelailun tai muun viihteen ja kuskaa harrastuksiin.

Mies ei ole kovin ahkera, kaikki ahkerat työntekijät ovat yrittäjiä (huom. he eivät ole duunareita, vaikka olisivat duunariammatissa), koska duunarikulttuurissa ei arvosteta ahkeruutta, vaan työ on elämän pakollinen paha.

Mies ei lue, arvosta kulttuuria eikä lue sanomalehtiä, vaan kuluttaa paljon viihdettä ja nettiä. Maaseudun mies metsästää, kaupunkien mies käy usein lähiön kantabaarissa. Maaseudun mies on ahkerampi ja taitavampi tekemään töitä kuin kaupunkien duunari.

Mies käyttää alkoholia humalahakuisesti ja juo olutta ja väkeviä, ei viiniä.

Miehellä on naisista huonoja kokemuksia, koska duunarinaiset voivat olla hyvin roiseja käytökseltään ja koska he itsekin ovat roiseja (niin metsä vastaa kuin huudetaan).

Mies todennäköisesti kannattaa persuja tai ei äänestä lainkaan.

Osuuko tämä oikeaan?

Kommentit (167)

Vierailija
141/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10. Kiitos pitkästä vastauksesta.

Oliko isäsi maaseudun duunarimies vai kaupungissa? Oletukseni on, että maaseudulla ollaan tekevämpiä, koska on puuhommia, lumihommia ym. miesten hommia toisin kuin kaupungissa. Mitä ikäluokkaa isäsi on?

Ajattelen, että nykyisin duunarit ovat laiskempia kuin entisaikaan, koska viihdettä on niin paljon enemmän tarjolla. Kasarilla oli telkkarissa vain kaksi kanavaa, MTV aloitti vuonna 1993 eikä nettiä ollut.

Alkoholinkäyttö on varmaan iso ongelma teillä ja aiheuttaa myös vetämättömyyttä kodin hommissa ja elämässä yleensä? Hallitseeko mies alkoholin avulla stressiä yrittäjän työssä vai miestä lienee kyse? Yrittäjällä voi olla isot tulot, mutta vastuut, velat ja velvoiltteet ovat myös isot. Siihen voisi auttaa työnohjaus, joka on verovähennyskelponen palvelu. Jos juominen alkaa hallita parisuhdetta, seuraa siitä isot riskit myös taloudelle ja yritykselle avioeron muodossa. Sinusta ja l

Isäni on syntynyt 50-luvun lopulla. Ei katso telkkarista muuta kuin uutiset, Tuntemattoman sotilaan ja joskus urheilua. Maaseudulta on. 

Minun mieheni alkoholinkäyttö ei enää ole ongelma (minulle siis). Miehelle itselleen varmasti on, vaikuttaahan se terveyteen. En ole enää vuosiin jaksanut edes miettiä koko asiaa, eroa olen harkinnut ja varmaan sen teenkin. Jos olen rehellinen, niin mieheni on oikeasti paljon mukavampi ihminen pienessä humalassa kuin selvinpäin. Kaatokännissä asia erikseen eikä tietenkään siinä kunnossa kotona ole tai kotiin tule.  T.10

Vierailija
142/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

141. Kuulostikin siltä, että isäsi on hieman vanhempaa polvea. 

Rankka elämäntilanne sinulla. Kuulostaa, että rakkaus miestäsi kohtaan on kadonnut. Ehkä voisitte käydä jossain yksityisellä terapeutilla (kun rahatilanne kerran sallii, ei tarvitse jonottaa) juttelemassa tilanteesta. Se auttaa parempaan eroon, ellei liitosta enää tule mitään. Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa vastata ap:n kysymykseen sillä en ole kenenkään vaimo, mutta ilman henkilökohtaista kokemusta uskon kyllä että monta pykälää parempaa kuin  munattoman kitisijän,  rasistin, persun, juopon, naisvihaajan  vaimo.

NIin että paljon huonomminkin voisi varmasti olla Rehellinen duunari voi hyvinkin olla oikea mies isolla M:llä, nämä edellämainutut eivät.

Joo, kulttuurierojahan tuossa aloituksessa enemmän haen. Kaikki kuitenkin ovat yksilöitä. Ap

Vierailija
144/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella ankeaa...muilla on kaikkea,meillä ei mitään..köyhiä.

Työttömyyttäkö tai pätkätöitä? Ap

Vierailija
145/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpompaa oli duunarimiehen vaimona kuin nyt yrittäjän vaimona. (Sama mies, huom!)

Duunarilla työt tosiaan jäi töihin, osallistui kodinhoitoon, lasten kuskauksiin yms ja alkoholinkäyttö oli maltillista. Palkka tuli säännöllisesti.

Yrittäjä aina töissä. Puhelin jos soi kesken ruokailun, niin siihen vastataan. Stressi työntekijöistä/yrityksestä monella eri tavalla. Ei jaksa/kerkeä osallistua kuten ennen. Alkoholin käyttö lisääntynyt ja voi ottaa arkenakin, jos ei ole pakko lähteä kotoa mihinkään. Kaikki kiinnostuksen kohteet liittyy yrittäjyyteen/työelämään jotenkin. Jos yrityksellä tiukkaa, niin omasta palkasta tingitään ensin. En siis koskaan tiedä kuinka paljon ja milloin nostaa itselleen palkkaa.

Mulla sama kokemus. Tosin juominen on vähentynyt, kun viikonloppuisinkin tekee töitä.

Vierailija
146/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paras on duunarimies! On kätevä käsistään, remontoi, rakentaa, jos ei osaa opettelee, osaa siis kaikki kodin hommat, ihanan miehekäs, ei turhia valita ja vikise, haluaa osallistua perhearkeen, luotettava, tietää paljon asioista ja seuraa paljon ajankohtaisia asioita, molemmilla samat mielenkiinnon kohteet ym, ym. Aiemmin olin parisuhteessa päällikkötason asiantuntijamiehen kanssa ja paljon oli monenlaista pulmaa alkoa kului liikaa, juhlia, riitaisuutta stressin vuoksi, mustasukkaisuutta ym. 

Vierailija
147/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellisesti, kuin nyrkki perseeseen. Nöin se on, kuten kuvasit. Miksi kysyit?

Vierailija
148/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo lukioista ne putkiurakoitsijat ja rakennusyrittäjät tulee kun duunarit on laiskoja.

Vierailija
149/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kai sama joka kuvitteli että jokainen auto on parkissa talvella lämpimässä tallissa.

Vierailija
150/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarikin voi tienata enemmän kuin yrittäjä, vähemmän huolia eikä tarvitse painaa 24/7. Elämässä on muutakin kuin joku työ. kyllä se verottaja pitää huolen siitä, että työnteolla ei rikastu, eikä yrittäjänä. Nim. kokemusta on maaseudulta, kaupungista, duunarinhommista ja ylemmän johdon työtehtävistä. Mielikuvat kyllä on aika kovat, luulen, että tämäkin ap:n kirjoitus on kirjoitettu kelan kustantamasta yksiöstä. Ei  jatkoon

Vierailija
151/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avovaimona vastaan. Lähtee aikaisin töihin kuten minäkin. On tapana olla työpaikalla ensimmäisenä klo 6. Liukuva työaika, tekee paljon ylitöitä. Käyttää lapset kaikissa lääkäreissä, keskusteluissa,vanhempainilloissa ja lemmikit eläinlääkärissä sun muut menot koska minä en pääse työajalla.

Tienaa n.2,5 kertaisesti sen mitä minä kokopäivätyössä palvelualalla.

Tekee kotitöitä saman verran kuin minäkin. Minun työni on paljon raskaampaa fyysisesti.

Käy lasten kanssa harrastuksissa ja tapahtumissa.

Jos ei ole ahkerin niin taitavin työssään. On ollut yrittäjänäkin. On alkuperältään kaupunkilainen ja nykyinen maalainen ja opetellut taidot. Tekee polttopuut ja ajaa traktorilla sun muuta. On opetellut hoitamaan eläimiä ja on eläinrakas.

Ei lue kuin harrastuksiin liittyvä kirjallisuutta. Juo vain olutta, mutta ei koskaan kotona. Lapset ei ole ikinä nähneet humalaista tai krapulaista isää.

Ei äänestä ollenkaan kuten en minäkään, periaatekysymys. Naisista ei tietoa, sen verran kauan ollaan oltu yhdessä.

Vierailija
152/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n listassa ainoastaan ensimmäinen kohta oli oikein. Duunari lähti aikaisin töihin ja oli aikaisin kotona. Se oli loistava asia pikkulapsiaikana. Hän haki lapsen tarhasta, ruokki ja leikitti. Itse olin johtavassa asemassa, matkustelin paljon ja työpäivät olivat pitkiä. Uraputkesta ei olisi tullut mitään, jos myös mies olisi tehnyt pitkää päivää.

Tuttavapiiriä on aina ollut laidasta laitaan, ammattikoulun käyneistä tohtoreihin ja toimitusjohtajiin. Keskustelu kaikkien kanssa onnistuu aiheesta kuin aiheesta, ja lisäksi mieheni on absolutisti. Myös lasten kanssa hän on huomattavan hyvä, paljon parempi kuin minä.

Yhdessä on kierrelty useilla mantereilla, ostettu ja remontoitu neljä kaameakuntoista asuntoa ja kerrytetty varallisuutta. Vapaa-aikoina on mökkeilty, retkeilty, lasketeltu sekä käyty museoissa,taidenäyttelyissä ja konserteissa.

Kaikki kodin pienemmät ja isommatkin remontit ovat hoituneet omin voimin ja hoituvat edelleen, vaikka tahti on iän myötä hidastunut. Vielä eläkkeelläkin jaamme kotityöt, kokkaukset, siivoukset ja pihatyöt puoliksi. Itsekin olen oppinut laatoittamaan, asentamaan parkettia ja tapetoimaan vuosien mittaan.

Nykyisin emme jaksa enää matkustella, niin kiertelemme kirpputoreja ja etsimme aarteita. Lisäksi ostelemme kultaa ja kasvatamme osakesalkkujamme, jotta selviämme tulevaisuudessa, vaikka euro romahtaisi kokonaan.

Vierailija
153/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En uskaltanut koko yönä nukkua. Miehen on ehkä vaikea ymmärtää, että naisen on pakko olla varovainen, jos on lähes ainoa nainen jossain hotellissa, vaikka ei olisi edes luonteeltaan varovainen. Ap"

Vinkiksi AP:lle: käytä jatkossa viiden tähden hotelleja. Niissä yksin liikkuville naisille työnnetään lappu yhteystietoineen oven alta. Omenahotelli on sellainen paikka, jossa en itse yöpyisi, eikä myöskään duunaripuolisoni.

Vierailija
154/167 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmäni takertuivat tuohon, että kotityöt on fyysisesti raskaita. Yritän tässä miettiä mikä kotityö on niin fyysisen raskasta...

Et taida osata lukea kovin hyvin?

Voin antaa esimerkin raskaasta kotityöstä. Tilaa rekka-autokuormallinen soraa kotipihalle, lapioi kuorma kottikäryyn ja levitä kottikärrystä haluttuun paikkaan. Tee tätä vaikka kolmekymmentä tuntia, niin tiedät tehneesi kotitöitä.

Vierailija
155/167 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan paras on duunarimies! On kätevä käsistään, remontoi, rakentaa, jos ei osaa opettelee, osaa siis kaikki kodin hommat, ihanan miehekäs, ei turhia valita ja vikise, haluaa osallistua perhearkeen, luotettava, tietää paljon asioista ja seuraa paljon ajankohtaisia asioita, molemmilla samat mielenkiinnon kohteet ym, ym. Aiemmin olin parisuhteessa päällikkötason asiantuntijamiehen kanssa ja paljon oli monenlaista pulmaa alkoa kului liikaa, juhlia, riitaisuutta stressin vuoksi, mustasukkaisuutta ym. 

Tässä vastauksessa kiteytyy se mitä edeltävällä sivulla kirjoitinkin, että jos mies on hyvä, hän on hyvä samalla tavalla olipa hänen taustansa mikä tahansa. Ap

Vierailija
156/167 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydellisesti, kuin nyrkki perseeseen. Nöin se on, kuten kuvasit. Miksi kysyit?

Siksi kun en tiedä missä määrin palsta kuvaa oikeaa todellisuutta. Täällä korostuvat negatiiviset asiat, koska positiivia kokemuksia ei ole samassa määrin syytä kirjoitella. Täällähän on paljon valitusta avioliitoista ylipäätään, vaikka suomalaiset kaikissa tutkimuksissa ovat valtaosa tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä parisuhteisiinsa. Tässä viimeisimmässä tutkimuksessa myös, joka julkaistiin toissapäivänä.

Se on mielestäni myös viesti niille, joiden parisuhteessa asiat eivät ole hyvin. Se siis ei ole normaalia ja tilanne vaatii muutoksia. Ap

Vierailija
157/167 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarit panee paremmin!

Vierailija
158/167 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duunarikin voi tienata enemmän kuin yrittäjä, vähemmän huolia eikä tarvitse painaa 24/7. Elämässä on muutakin kuin joku työ. kyllä se verottaja pitää huolen siitä, että työnteolla ei rikastu, eikä yrittäjänä. Nim. kokemusta on maaseudulta, kaupungista, duunarinhommista ja ylemmän johdon työtehtävistä. Mielikuvat kyllä on aika kovat, luulen, että tämäkin ap:n kirjoitus on kirjoitettu kelan kustantamasta yksiöstä. Ei  jatkoon

Miksi ensin itse puhut tienaamisesta ja siitä, että elämässä on muutakin kuin joku työ, jonka jälkeen halvennat oletettua asumistani kelan kustantamassa yksiössä. On aina hiukan erikoista, kun joku riitelee itsensä kanssa.

Tienaamisesta en puhunut aloituksessa yhtään mitään.

Vastauksissa on tarpeetonta ilkeyttä ja dissausta, mutta en haluaisi ajatella juuri sen kuuluvan duunarikulttuuriin. Mutta miksei, kuuluuhan se tarvittaessa muutenkin ihmiselämään, jos itsensä tuntee uhatuksi tai muuten vain, ihan ilkeilyn tai pätemisen ilosta. Ap

Vierailija
159/167 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on kai sama joka kuvitteli että jokainen auto on parkissa talvella lämpimässä tallissa.

En ole sama, tuo keskustelu on jäänyt väliin kuten suurin osa täällä olevista. Tähän keskusteluun ei ole vielä päätynyt ketään, joka kuvittelisi minua joksikin tuttavakseen tai sukulaisekseen. Se on klassikko. Ap

Vierailija
160/167 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avovaimona vastaan. Lähtee aikaisin töihin kuten minäkin. On tapana olla työpaikalla ensimmäisenä klo 6. Liukuva työaika, tekee paljon ylitöitä. Käyttää lapset kaikissa lääkäreissä, keskusteluissa,vanhempainilloissa ja lemmikit eläinlääkärissä sun muut menot koska minä en pääse työajalla.

Tienaa n.2,5 kertaisesti sen mitä minä kokopäivätyössä palvelualalla.

Tekee kotitöitä saman verran kuin minäkin. Minun työni on paljon raskaampaa fyysisesti.

Käy lasten kanssa harrastuksissa ja tapahtumissa.

Jos ei ole ahkerin niin taitavin työssään. On ollut yrittäjänäkin. On alkuperältään kaupunkilainen ja nykyinen maalainen ja opetellut taidot. Tekee polttopuut ja ajaa traktorilla sun muuta. On opetellut hoitamaan eläimiä ja on eläinrakas.

Ei lue kuin harrastuksiin liittyvä kirjallisuutta. Juo vain olutta, mutta ei koskaan kotona. Lapset ei ole ikinä nähneet humalaista tai krapulaista isää.

Hän kuulostaa loistotyypiltä kuten sinä itsekin. Keskinäinen arvostus on minusta ratkaisevaa suhteessa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi