Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikilla nykyään tiskikone? Onko sulla?

Vierailija
04.11.2024 |

Siis onko kaikilla nykyään tiskikone? Tuntuu,että on. Itse en ole kertaakaan asunut itsekseni kämpässä,jossa olisi. Ei tässä nykyisessä olisi sille tilaakaan.

Heräsin vasta tähän asiaan oikeastaan. Kun terveys alkanut reistailemaan eikä oikein jaksaisi tiskata. Tai pitää tehdä se erissä,kun ei jaksa seisoa pidempiä aikoja.

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
42/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut yksin 20 vuotta ilman tiskikonetta. Viitisen vuotta sitten tein keittiörempan, jossa keittiöön tuli myös astianpesukone. 

Sen jälkeen olen innostunut tekemään itse ruokaa kun ei enää tarvitse tiskata käsin paljon mitään. Kaikki likaiset astiat vaan tiskikoneeseen ja kone päälle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaksi. Toisessa likaiset ja toisessa puhtaat. Älyttömän kätevää!

Oikeasti? 

Kyllä. Muita kysymyksiä?

Miksi ja miten iso teidän keittiö on?

Koska se on kätevää. Ei ole erillistä keittiötä, vaan saarekkeellinen tila olohuoneen jatkona. Kokohan nyt riippuu ihan siitä, että missä katsoo keittiön loppuvan ja olohuoneen alkavan.

Ei  tässä nyt minun mielestäni mitään ihmeellistä ole, astianpesukone on 60cm leveä, joten kaksi sellaista nyt mahtuu mihin vain.

Okei. Mielestäni on erikoisempaa. Mutta mikäs siinä. En tuomitse.

Vierailija
44/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on, kun teetin keittiöremontin. Aiemmin ei ole ollut, paitsi kun asuin vielä lapsuudenperheessä.

Vierailija
45/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo, ei tuu. Konetiskiaineet saastuttaa luontoa. Viimeisin juttu on se, että aineeseen laitetaan sellaista ainetta, joka saa astiat kuivumaan nopeasti. Eli ihmisillä ei ole aikaa odottaa, että astiat kuivuisivat. Tämä on sellaista mukavuuden maksimointia luonnon kustannuksella, joka saa minut näkemään punaista.

Vierailija
46/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://en.wikipedia.org/wiki/Dishwasher

Tiskikone keksittiin USAssa v. 1850, joten suomalaiset ovat taas vähän ajastaan jäljessä,

Tosin asumuksetkin ovat niin kurjan pienä että eihän niihin mitään mahdukaan.

.

Vierailija
47/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli pesukone viimeksi vuonna 2006.

Pian 20 vuotta käsin tiskaamista takana. Joskus käytetään kertisastioita. 

Vesilasi on sama koko päivän. Siitä juon myös maidon ja huuhtaisun jälkeen samasta juon lopun päivän taas vettä. Toisinaan se on muki, jota käytän edellisiin ja kahvin juontiin.

2 hengen talous.

Vierailija
48/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikka yksin ja tulee aina olemaan, vihaan käsintiskausta, teen ruokaa ja astianpesukone toiminnassa kerran viikossa.

Vierailija
49/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta jakkara, joka on riittävän korkea, että voit istua siinä, kun tiskaat.

Parempi olisi, jos tiskipöytä olisi sopivalla korkeudella! Yhden kerran pääsin suunnittelemaan keittiöni, tiskipöydän korkeus pitää olla sellainen, että SUORAAN SEISOESSA KÄDET YLTÄVÄT ALTAAN POHJALLE, eli et joudu kumartelemaan tiskeille. Nykyisessä pöytäpinnan pitäisi olla 10-15cm korkeamalla, että tiskaaminen olisi nautinto eikä kärsimys selälle.

Keittiöremontti lähivuosina edessä ja todellakin toteutan uudelleen unelmakorkeudet!

Juu, en omista tiskikonetta, turha yhden hengen taloudessa, mutta en myöskään tiskaa kuin äärimmäisen harvoin. Ratkaisu: kertakäyttöastiat ja riippuen syömisistä, eivät välttämättä ole vain yhden kerran käytettävät. Aterimet pesen, jos esim. kattila tms. tiskattavana kun kerran PAKKO on tiskata.

Vierailija
50/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sinuna ottaisin rutiiniksi heti ruokailun jälkeen pesasta se yksi lautanen ja aterimet.

Sen tehdäkseen ei tarvi täyttää altaaseen pesuvettä.

Suihkupulloon vesi ja vähän fairyä. Suihkaset lasiin ja lautaseen. Pyöräytä pesusienellä, huuhtaise hanan alla ja puhdasta tuli minuutissa.

Juu. Kiitti vinkistä, mutta en jaksa olla nyt niin rutinoitunut.Kahvikupin huuhtelen tiskipöydän reunalle,niin sen voin käyttää pari kertaa.

(Siis välillä päiviä, ettei jaksaisi kunnolla edes vessassa käydä). 

Pistän toki mieleen. :)

Täällä oli kerran ketju, jossa haukuttiin jotkut todella isot vessat ja kylppärit. Nyt haaveilen sellaisestakin. :D mahtuisi joku penkki vaikka suihkussa käyntiä varten etc.

Vierailija
51/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tälläkin hetkellä kotona 5, liki joka päivä käy yksi nuorista meillä eli 6 on usein. Sitten jos on kaikki lapset kotona ja vielä yhden puoliso, on meitä 9. Eli on kone joo ja pois en anna. 

Lisäksi kun itse olen atoopikko, on käsin tiskaaminen välillä jopa mahdotonta ja käsineet kädessä vain hiostaa käsiä ja ihottuma pahenee. Lisäksi tuo astiamäärä ei monesti edes mahtuisi kuivauskaappiin.

Ja vielä yksi suuri syy ; aika on muutenkin kortilla, en todellakaan käytä sitä tiskaamiseen. Jos kone hajoaa ja uutta ei syystä tai toisesta saisi heti, niin jos minun varaan tiskaus laskettaisiin, lähtisi astiat veke ja tilalle kertakäyttöiset.

Vierailija
52/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on nykyiset kännykät hinnaltaan niin kukaan enään valita tiskikoneen tai pesukoneen hinnasta kuten vielä takavuosina.

Vierailija
53/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta jakkara, joka on riittävän korkea, että voit istua siinä, kun tiskaat.

Parempi olisi, jos tiskipöytä olisi sopivalla korkeudella! Yhden kerran pääsin suunnittelemaan keittiöni, tiskipöydän korkeus pitää olla sellainen, että SUORAAN SEISOESSA KÄDET YLTÄVÄT ALTAAN POHJALLE, eli et joudu kumartelemaan tiskeille. Nykyisessä pöytäpinnan pitäisi olla 10-15cm korkeamalla, että tiskaaminen olisi nautinto eikä kärsimys selälle.

Keittiöremontti lähivuosina edessä ja todellakin toteutan uudelleen unelmakorkeudet!

Juu, en omista tiskikonetta, turha yhden hengen taloudessa, mutta en myöskään tiskaa kuin äärimmäisen harvoin. Ratkaisu: kertakäyttöastiat ja riippuen syömisistä, eivät välttämättä ole vain yhden kerran käytettävät. Aterimet pesen, jos esim. kattila tms. tiskattavana kun kerran PAKKO on tiskata.

Toi ei ole sitten ap. Ap:lla ei ole varaa remontteihin enkä alkaisi vuokrakämppää remontoidakaan :D

Mutta saa toki muutkin osallistua :)

Tunnistan kyllä noi korkeusongelmat. Itsellä taas pitänyt mikrokin laittaa niin ylös etten meinaa siihen ylettyä.

Alunperin sen "paikka" oli täällä yläkaapissa..

Vierailija
54/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaksi. Toisessa likaiset ja toisessa puhtaat. Älyttömän kätevää!

miksi koneessa on likaisia astioita, miksei se kone pese niitä? älyttömän outoa.

Vierailija
55/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla asuessa ei ollut koskaan. Kun muutin tähän taloon tässä oli sellainen jo valmiina, ja vain yksi pyöreä tiskiallas, joten tiskikone on ehdotonkin. En sitä tarvitsisi, mutta silloin pitäisi olla kaksi allasta.

Vierailija
56/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut tiskikone yli 40 vuotta. Kolmas kone menossa. Vanhatkin sain myytyä, eivät olleet romuina. Nyt vaikka asun yksin, on tiskikone ehdoton, selkä ja kädet vaivaavat kovasti. Hyvä, kun saan tiskikoneen tyhjennettyä. Juuri äsken tyhjensin ja heti piti tulla istumaan.

Vierailija
57/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskikone on uudessa asunnossa valmiina. Miksei sitä käyttäisi? Halusin sen ylemmäksi pois lattiatasolta, niin on ergonomisempaa käyttää sitä.

Vierailija
58/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Osa-aikatyö ja vanha talo

Vierailija
59/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinään asuvana tuskin laittaisin tiskikonetta. Nyt perheessä tulee 2 koneellista tiskiä päivässä. Tosin nykyään vuokra-asunnoissakin alkaa olla tiskikone.

Siis miten ihmeessä noin pajon tiskiä päivässä? Onko teillä 10 hengen perhe, joka ottaa joka kerta uudet välineet, kun syö tai juo?

Luonto ei tykkää.

Viisihenkinen perhe jossa kaikki syövät aamupalan, päivällisen ja iltapalan kotona ja lisäksi usein me molemmant vanhemmat syödään etäpäivinä myös lounasruoka kotona. Kaikki ruuat kun valmistetaan myös itse eikä harrasteta wolttausta niin kyllä siinä 2 koneellista helposti päivän mittaan tulee. Luonto tykkää varmasti myös enemmän että pestään energiatehokkaalla, vettä säästeliäästi käyttävällä koneella mieluummin kuin hassataan litratolkulla lämmintä hanavettä.

Vierailija
60/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ja olen jo vanha. Ei ole koskaan ollut. Haluaisin kyllä, koska selkä alkaa särkeä käsin tiskatessa, olen aika pitkä ja ilmeisesti tiskipöytä matala. Vettä kuluisi varmaan vähemmän myös. Mutta joskus muistelen kotimökin olosuhteita: vedet kannettiin sisään ja ulos, liian pienessä emalisessa pesuvadissa tiskattiin ja kattilassa huuhdeltiin. Porukkaa kuitenkin 4-5 henkeä, koira ja kissat.

Juu. No mökkiolosuhteet on mökkiolosuhteet. Ne kestää sen aikansa. Ja moni on lopulta tyytyväinen kun pääsee sisävessaan ja suihkuun. Ja valotkin tulee katkaisijasta.

Niin, ei ollut kyse KESÄmökistä, vaan siitä lapsuudenkodista, mökkihän se oli. 

OT OT Asuin muuten vauvan kanssa asunnossa, jonne tuli vain kylmä vesi. Vauvan vaatteet huuhtelin moneen kertaan, koska niin käskettiin. Ja vauva atoopikkokin.Saunan putket jäätyivät talvisin -ja vessaa oli ulkohuusi! Lämmitys öljykamiinalla.Tällaista saattoi olla vielä 80-luvullakin. Mutta elossa ollaan ja vauva on kasvanut melko isoksi mieheksi :)))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi