Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikilla nykyään tiskikone? Onko sulla?

Vierailija
04.11.2024 |

Siis onko kaikilla nykyään tiskikone? Tuntuu,että on. Itse en ole kertaakaan asunut itsekseni kämpässä,jossa olisi. Ei tässä nykyisessä olisi sille tilaakaan.

Heräsin vasta tähän asiaan oikeastaan. Kun terveys alkanut reistailemaan eikä oikein jaksaisi tiskata. Tai pitää tehdä se erissä,kun ei jaksa seisoa pidempiä aikoja.

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole. Asun vuokralla Helsingin kantakaupungissa. Tämä on inva-asunto eikä kalustukseen kuulu tiskikonetta. En ole viitsinyt sellaista hankkia, sillä asun yksin ja mulla on niin vähän astioita etteivät ne riittäisi tiskikoneen täytteeksi. Kätevämpi tiskata käsin jokaisen aterian jälkeen.

Inva asunto.. sinne varmaan kuitenkin mahtuisi kone? Jos siis haluaisit.

Ne kai ovat "esteettömiä". Ja ainakin käytännössä pitäisi olla vähän tilavampia.. vai?

Vai tarkoittaako sekin vain jotain ramppia vessan kynnyksessä nykyään tms. (Onko niissä edes sitä, en tiedä)

Vierailija
82/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sinuna ottaisin rutiiniksi heti ruokailun jälkeen pesasta se yksi lautanen ja aterimet.

Sen tehdäkseen ei tarvi täyttää altaaseen pesuvettä.

Suihkupulloon vesi ja vähän fairyä. Suihkaset lasiin ja lautaseen. Pyöräytä pesusienellä, huuhtaise hanan alla ja puhdasta tuli minuutissa.

Mikä hemmetin pesusieni, miksei tiskiharja?

Ne pienet pesusienet, joissa on karhunkieli toisella puolella, ovat käteviä tiskaamisessa. Itsekin käytän niitä mieluummin kuin harjaa. Näitä myydään 10 kpl paketeissa, halpojakin ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsintä tiskikoneen käytössä on sen tyhjentäminen, jotta saa uudet likaiset astiat ja kokkausvehkeet pois tiskipöydältä pyörimästä. Jollei enempiä kokkaile, eikä ole lapsia/ kissoja/ koiria, niin samalla vaivalla melkein tiskaa käsin.

---> siksi mielellään kaksi tiskaria, kun enimmäkseen niitä samoja astioita kuitenkin käytetään. Minimoituu toi astioiden jatkuva siirtely koneesta kaappiin ja kaapista käytön jälkeen koneeseen, kun voi ottaa puhtaat puhtaiden koneesta ja laittaa likaiset suoraan toiseen.

Vierailija
84/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on ja asun yksi. 

Vierailija
85/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo ikin tiskannu

N23

Vierailija
86/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä ilman tiskikonetta on ankeaa! Ei enää ikinä sellaista!

Minulla on varsin uusi tiskikone asunnon vakiovarustuksena, mutta tiskaan astiat tavallisesti käsin pian sen jälkeen kun syönyt aterian. Jos teen ruokaa, jossa käytän paistinpannua ja kattilaa, niin voi tarvita niitä jo uudestaan seuraavana päivänä vaikka minulla onkin suhteellisen paljon ruokailuun ja ruuanlaittoon käytettäviä välineitä. Yhden hengen taloudessa ei olisi mielekästä odottaa tiskikoneen täyttymistä useita päiviä, sillä minulla on kyllä paljon laseja, lautasia, veitsiä ja haarukoita käytettävissä. On helpompaa hoitaa tiski heti alta pois eikä lykätä sitä eteenpäin vain omaa laiskuuttaan.

Vierailija
87/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on elävä tiskikone, ottaa myös suihin. Joskus pitää turhan paljon meteliä. 

Vierailija
88/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo ikin tiskannu

N23

Eikö sinulta ala jo puhtaat astiat loppumaan vai käytätkö vain paperilautasia ja muovimukeja?

Vierailija
89/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsintä tiskikoneen käytössä on sen tyhjentäminen, jotta saa uudet likaiset astiat ja kokkausvehkeet pois tiskipöydältä pyörimästä. Jollei enempiä kokkaile, eikä ole lapsia/ kissoja/ koiria, niin samalla vaivalla melkein tiskaa käsin.

---> siksi mielellään kaksi tiskaria, kun enimmäkseen niitä samoja astioita kuitenkin käytetään. Minimoituu toi astioiden jatkuva siirtely koneesta kaappiin ja kaapista käytön jälkeen koneeseen, kun voi ottaa puhtaat puhtaiden koneesta ja laittaa likaiset suoraan toiseen.

Miten iso keittiö sinulla mahtaa olla jos sinne mahtaa kaksi tiskikonetta? Ymmärrän paremmin jos jollain on jääkaappi-pakastimen ohella erillinen pakastearkku.

Vierailija
90/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinasuva ja einesruokia syövä ei tarvitse tiskikonetta. En edes tiskaa. Syönnin jälkeen huuhdon astiat kuumalla vedellä ja kuivaan talouspaperilla. Toisinaan pyyhin vain talouspaperilla. Viimeiset kaksikymmentä vuotta on mennyt tällä käytännöllä.

? Pyyhit vain paperilla?

Entäs mukit?

Sori. Kuulostaa jotenkin epähygieeniseltä vain.

Minulla on käytössä kahvikuppi ja kaksi juomalasia. Toisesta lasista juon vettä ja toisesta piimää. Mitä epähygieenistä tuossa on, kun on talouden ainoa astioiden käyttäjä, vaikka huuhtoisi ja pyyhkisi ne kerran vuodessa?

Siis ne bakteerit alkaa kasvamaan ja muhimaan niissä astioissa. Eikö?

En mä edes vesipulloa pitäisi yli viikkoa niin etten tiskaisi kertaakaan.

Vierailija
91/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliterä vuonna 2022 valmistunut kerrostalo, ei ole tiskikonetta. Miksi pitäisi olla? M31

Vierailija
92/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo ikin tiskannu

N23

Onnea vain miehen saamiseen. Tarvitset sitä... M31

Vierailija
93/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten iso keittiö sinulla mahtaa olla jos sinne mahtaa kaksi tiskikonetta? Ymmärrän paremmin jos jollain on jääkaappi-pakastimen ohella erillinen pakastearkku.

Standardisysteemi USAssa uudemmissa taloissa.

Vierailija
94/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut tiskikone yli 40 vuotta. Kolmas kone menossa. Vanhatkin sain myytyä, eivät olleet romuina. Nyt vaikka asun yksin, on tiskikone ehdoton, selkä ja kädet vaivaavat kovasti. Hyvä, kun saan tiskikoneen tyhjennettyä. Juuri äsken tyhjensin ja heti piti tulla istumaan.

Eli se tiskikone on liian alhaalla, kun joudut kumartelemaan ja selkä "kiittää" ;( Milloinka suunnittelijat ymmärtävät suunnittelevansa epäkäytännöllistä/epäergonimista paskaa?

Vierailija
95/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin sen pitäisi olla jotenkin erityisen iso? Riittää varmaan, että on yhden astiapesukoneen verran isompi, kuin "tavallinen"?

Vierailija
96/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa mun tiskikone nyt on! Tuli juuri koiran kanssa lenkiltä 😄.

Vierailija
97/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinasuva ja einesruokia syövä ei tarvitse tiskikonetta. En edes tiskaa. Syönnin jälkeen huuhdon astiat kuumalla vedellä ja kuivaan talouspaperilla. Toisinaan pyyhin vain talouspaperilla. Viimeiset kaksikymmentä vuotta on mennyt tällä käytännöllä.

? Pyyhit vain paperilla?

Entäs mukit?

Sori. Kuulostaa jotenkin epähygieeniseltä vain.

Minulla on käytössä kahvikuppi ja kaksi juomalasia. Toisesta lasista juon vettä ja toisesta piimää. Mitä epähygieenistä tuossa on, kun on talouden ainoa astioiden käyttäjä, vaikka huuhtoisi ja pyyhkisi ne kerran vuodessa?

Siis ne bakteerit alkaa kasvamaan ja muhimaan niissä astioissa. Eikö?

En mä edes vesipulloa pitäi

Jos kupin ja lasin huuhtoo silloin tällöin tulikuumalla vedellä ja kuivaa paperilla, niin siinä mitään muhimista tapahdu.

Vierailija
98/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole 

Vierailija
99/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun perusteella suurimmalla osalla ei olisi tiskikonetta..

Hmmm..

Tämä ketju ei kerro koko Suomen tilannetta. Voin kertoa, että joka ainoassa sukulais- ja tuttavaperheessäni644 on tiskikone, perheen lukumäärästä riippumatta.

Vierailija
100/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo ikin tiskannu

N23

Onnea vain miehen saamiseen. Tarvitset sitä... M31

Hän laittaa miehen, joka osaa tiskata tai omistaa tiskikoneen. Tarvitseeko siihen onnea? Luultavasti naisenpuutteesta kärsiviä riittää jonoksi asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä