Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikilla nykyään tiskikone? Onko sulla?

Vierailija
04.11.2024 |

Siis onko kaikilla nykyään tiskikone? Tuntuu,että on. Itse en ole kertaakaan asunut itsekseni kämpässä,jossa olisi. Ei tässä nykyisessä olisi sille tilaakaan.

Heräsin vasta tähän asiaan oikeastaan. Kun terveys alkanut reistailemaan eikä oikein jaksaisi tiskata. Tai pitää tehdä se erissä,kun ei jaksa seisoa pidempiä aikoja.

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinään asuvana tuskin laittaisin tiskikonetta. Nyt perheessä tulee 2 koneellista tiskiä päivässä. Tosin nykyään vuokra-asunnoissakin alkaa olla tiskikone.

Siis miten ihmeessä noin pajon tiskiä päivässä? Onko teillä 10 hengen perhe, joka ottaa joka kerta uudet välineet, kun syö tai juo?

Luonto ei tykkää.

Vierailija
22/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaksi. Toisessa likaiset ja toisessa puhtaat. Älyttömän kätevää!

Oikeasti? 

Kyllä. Muita kysymyksiä?

Miksi ja miten iso teidän keittiö on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskikone on ihan mahtava. Astioista tulee säihkyvän puhtaita. Käsin tiskaaminen on rentouttavaa, mutta aina ei jaksa. 

Vierailija
24/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minullakaan, eikä ole koskaan ollut. Siinä on yksi turhake normaaleissa kotioloissa, ravintoloissa ja työmaaruokalassa ymmärrän.

Minä ymmärrän myös sen, jos on astianpesukoneen epänormaaleissa kotioloissa, kuten lapsiperheessä.

Mutta normaaleissa kotioloissa, eli 1-2 aikuisen taloudessa (joka on nykyisin se normi), en astianpesukonetta ymmärrä. Toki, jos lapsiperheitä käy usein kylässä (mummolassa), on sitten ihan eri asia.

Vierailija
25/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei ole tiskikonetta, 2 lasta. Tiskivuorot ja hyvin sujuu. Säästeliäästi käytetään astioita siinä mielessä ettei esim joka janoon oteta kaapista uutta lasia vaan samasta omastaan kukin juo, ja mm. samaa kahvikuppia käytän.

En tosin tiedä yhtään perhettä jossa ei olisi tiskikonetta, että harvinaista kai tämä on. Ei vaan ole tullut hankittua kun olisi kaikkea muutakin välttämättömämpää rahanmenoa ensin

Vierailija
26/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ja olen jo vanha. Ei ole koskaan ollut. Haluaisin kyllä, koska selkä alkaa särkeä käsin tiskatessa, olen aika pitkä ja ilmeisesti tiskipöytä matala. Vettä kuluisi varmaan vähemmän myös. Mutta joskus muistelen kotimökin olosuhteita: vedet kannettiin sisään ja ulos, liian pienessä emalisessa pesuvadissa tiskattiin ja kattilassa huuhdeltiin. Porukkaa kuitenkin 4-5 henkeä, koira ja kissat.

Vierailija
27/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun perusteella suurimmalla osalla ei olisi tiskikonetta..

Hmmm..

Vierailija
28/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? 

Kyllä. Muita kysymyksiä?

Koska se on kätevää. Ei ole erillistä keittiötä, vaan saarekkeellinen tila olohuoneen jatkona. Kokohan nyt riippuu ihan siitä, että missä katsoo keittiön loppuvan ja olohuoneen alkavan.

Ei  tässä nyt minun mielestäni mitään ihmeellistä ole, astianpesukone on 60cm leveä, joten kaksi sellaista nyt mahtuu mihin vain.

Vierailija
29/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun perusteella suurimmalla osalla ei olisi tiskikonetta..

Hmmm..

Hmmmm.....

Vierailija
30/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole, asun yksin ja osaan olla tekemättä turhaa tiskiä. En todellakaan tarvitse tiskikonetta mihinkään.

Vierailija
31/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskikoneen saa mahtumaan lähes minkä kokoiseen keittiöön vaan. Pieniin tiloihin on laatikko- tai pöytämallisia astianpesukoneita, joita voi integroida kaapistoihin. Ne eivät vie tilaa paljon mikroaaltouunia enempää.

Toki usein tiskikoneen mahduttaminen vaatii kyllä keittiöremonttia.

Vierailija
32/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tiskikonetta koskaan ollut, olen melkein 50 enkä tiedä mihin yksinasuvana sellaista tarvitsisin. Asitoitakaan ei ole paljoa,  koska on minimaalinen säilytystila astioille pienessä keittokomerossa.

Vierailija
33/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskikone on ihan mahtava. Astioista tulee säihkyvän puhtaita. Käsin tiskaaminen on rentouttavaa, mutta aina ei jaksa. 

Eilen tiskasin käsin. Vaihdoin vedenkin ja silti jäi mielestäni jotenkin "limaisen tuntuinen" pinta märkiin kuppeihin.

Vaikka on fairy ja mielestäni allas puhdas ja hyvin huuhtelin.

Vettä kai kuluu enemmän käsintiskatessa.

Vierailija
34/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinuna ottaisin rutiiniksi heti ruokailun jälkeen pesasta se yksi lautanen ja aterimet.

Sen tehdäkseen ei tarvi täyttää altaaseen pesuvettä.

Suihkupulloon vesi ja vähän fairyä. Suihkaset lasiin ja lautaseen. Pyöräytä pesusienellä, huuhtaise hanan alla ja puhdasta tuli minuutissa.

Vierailija
35/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla, vaimo.

Vierailija
36/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? 

Kyllä. Muita kysymyksiä?

Koska se on kätevää. Ei ole erillistä keittiötä, vaan saarekkeellinen tila olohuoneen jatkona. Kokohan nyt riippuu ihan siitä, että missä katsoo keittiön loppuvan ja olohuoneen alkavan.

Ei  tässä nyt minun mielestäni mitään ihmeellistä ole, astianpesukone on 60cm leveä, joten kaksi sellaista nyt mahtuu mihin vain.

Olette siis niin köyhiä, että ei ole varaa astiakaappeihin, puhtaat säilytetään toisessa koneessa.

Vierailija
37/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ja olen jo vanha. Ei ole koskaan ollut. Haluaisin kyllä, koska selkä alkaa särkeä käsin tiskatessa, olen aika pitkä ja ilmeisesti tiskipöytä matala. Vettä kuluisi varmaan vähemmän myös. Mutta joskus muistelen kotimökin olosuhteita: vedet kannettiin sisään ja ulos, liian pienessä emalisessa pesuvadissa tiskattiin ja kattilassa huuhdeltiin. Porukkaa kuitenkin 4-5 henkeä, koira ja kissat.

Juu. No mökkiolosuhteet on mökkiolosuhteet. Ne kestää sen aikansa. Ja moni on lopulta tyytyväinen kun pääsee sisävessaan ja suihkuun. Ja valotkin tulee katkaisijasta.

Vierailija
38/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on. Minulla lopulta terveys ajoi siihen. Alkoi tiskit kasaantua kun ei ollut voimia tiskata. Olin vannonut, että sellaista en ikinä hanki. No nyt sellainen on ja se on minun kultamuruni mistä en luovu.

Vierailija
39/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan ollut. Tykkään tiskata käsin kahden hengen astiat, enkä ota siitä stressiä, jos tiskipöytä ei ole aina täydessä putsissa.

Vierailija
40/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. No mökkiolosuhteet on mökkiolosuhteet. Ne kestää sen aikansa. Ja moni on lopulta tyytyväinen kun pääsee sisävessaan ja suihkuun. Ja valotkin tulee katkaisijasta.

Mä ajattelin, että tuo kirjoittaja tarkoitti kotimökillä lapsuudenkotiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi