Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikilla nykyään tiskikone? Onko sulla?

Vierailija
04.11.2024 |

Siis onko kaikilla nykyään tiskikone? Tuntuu,että on. Itse en ole kertaakaan asunut itsekseni kämpässä,jossa olisi. Ei tässä nykyisessä olisi sille tilaakaan.

Heräsin vasta tähän asiaan oikeastaan. Kun terveys alkanut reistailemaan eikä oikein jaksaisi tiskata. Tai pitää tehdä se erissä,kun ei jaksa seisoa pidempiä aikoja.

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sinuna ottaisin rutiiniksi heti ruokailun jälkeen pesasta se yksi lautanen ja aterimet.

Sen tehdäkseen ei tarvi täyttää altaaseen pesuvettä.

Suihkupulloon vesi ja vähän fairyä. Suihkaset lasiin ja lautaseen. Pyöräytä pesusienellä, huuhtaise hanan alla ja puhdasta tuli minuutissa.

Mikä hemmetin pesusieni, miksei tiskiharja?

Vierailija
62/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaksi. Toisessa likaiset ja toisessa puhtaat. Älyttömän kätevää!

miksi koneessa on likaisia astioita, miksei se kone pese niitä? älyttömän outoa.

Niin! Siinäpä sinulle miettimistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hullusti on asiat, että vakituisessa asunnossa ei tiskaria ole, mutta kakkosasunnossa on. Jos kaappitilaa olisi enemmän, olisin jo hankkinut vakituiseenkin kämppään tiskarin, mutta nyt menettäisin hyvän patakaapin, koska se on ainut, minne tiskarin voisi asentaa. Tämä taloyhtiö on sen verran vanha, että tiskaria ei asennettu, ellei sitä vaatinut. Kakkosasunto on uudempi ja siellä tiskari kuuluin alusta asti vakiovarustukseen.

Vierailija
64/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ja olen jo vanha. Ei ole koskaan ollut. Haluaisin kyllä, koska selkä alkaa särkeä käsin tiskatessa, olen aika pitkä ja ilmeisesti tiskipöytä matala. Vettä kuluisi varmaan vähemmän myös. Mutta joskus muistelen kotimökin olosuhteita: vedet kannettiin sisään ja ulos, liian pienessä emalisessa pesuvadissa tiskattiin ja kattilassa huuhdeltiin. Porukkaa kuitenkin 4-5 henkeä, koira ja kissat.

Juu. No mökkiolosuhteet on mökkiolosuhteet. Ne kestää sen aikansa. Ja moni on lopulta tyytyväinen kun pääsee sisävessaan ja suihkuun. Ja valotkin tulee katkaisijasta.

Niin, ei ollut kyse KESÄmökistä, vaan siitä lapsuudenkodista, mökkihän se oli. 

OT OT Asuin muuten vauvan kanssa asunnossa, jonne tuli vain kylmä vesi. Vauvan vaatteet huuhtelin moneen kertaan, koska niin käsketti

Sori.  Ymmärsin väärin kun oli se mökki sana. :) Meidän lapsuuden mökillä,kun juurikin tiskattiin tyyliin järvessä ja vesikin haettiin (kylpyvesi) sieltä. Niin heti veti sinne omat ajatukset.

Vierailija
65/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinasuva ja einesruokia syövä ei tarvitse tiskikonetta. En edes tiskaa. Syönnin jälkeen huuhdon astiat kuumalla vedellä ja kuivaan talouspaperilla. Toisinaan pyyhin vain talouspaperilla. Viimeiset kaksikymmentä vuotta on mennyt tällä käytännöllä.

Vierailija
66/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin hullusti on asiat, että vakituisessa asunnossa ei tiskaria ole, mutta kakkosasunnossa on. Jos kaappitilaa olisi enemmän, olisin jo hankkinut vakituiseenkin kämppään tiskarin, mutta nyt menettäisin hyvän patakaapin, koska se on ainut, minne tiskarin voisi asentaa. Tämä taloyhtiö on sen verran vanha, että tiskaria ei asennettu, ellei sitä vaatinut. Kakkosasunto on uudempi ja siellä tiskari kuuluin alusta asti vakiovarustukseen.

Oletko joku kansanedustaja?

Kenellä on kaksi asuntoa? 

En tuomitse. Olen utelias. :)

Vierailija
67/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinasuva ja einesruokia syövä ei tarvitse tiskikonetta. En edes tiskaa. Syönnin jälkeen huuhdon astiat kuumalla vedellä ja kuivaan talouspaperilla. Toisinaan pyyhin vain talouspaperilla. Viimeiset kaksikymmentä vuotta on mennyt tällä käytännöllä.

? Pyyhit vain paperilla?

Entäs mukit?

Sori. Kuulostaa jotenkin epähygieeniseltä vain.

Vierailija
68/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä kakkosasunto on sitten varmaan se kesämökki.

Vierailija
69/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollu tiskikone jo kohta 50 vuotta. Se ensimmäinen kesti ja kesti ja vasta pari vuotta sitten vaihdettiin uuteen, myyjä nauroi ja kysyi, että onko teilläkin Siemens Lady.

Vierailija
70/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole 56-vuotisen elämäni aikana koskaan asunut paikassa, jossa on tiskikone.

Vierailija
71/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaksi. Toisessa likaiset ja toisessa puhtaat. Älyttömän kätevää!

Tämä olis ihan parasta varsinkin isommassa huushollissa!

Haluaisin myös kaksi pyykinpesukonetta; isomman ja pienemmän.

Vierailija
72/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤣🤣🤣

Ihmisillä niin eri termejä ettei tahdo perässä pysyä.

Vierailija
73/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole. Asun vuokralla Helsingin kantakaupungissa. Tämä on inva-asunto eikä kalustukseen kuulu tiskikonetta. En ole viitsinyt sellaista hankkia, sillä asun yksin ja mulla on niin vähän astioita etteivät ne riittäisi tiskikoneen täytteeksi. Kätevämpi tiskata käsin jokaisen aterian jälkeen.

Vierailija
74/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eio

Vierailija
75/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tiskikonetta ja tuskin tuleekaan. Yksin asun niin omat tiskit kyllä jaksaa tiskata. Mua jotenkin ällöttää tiskikoneet, pitäisi saada nopeasti täyteen ettei ala haisemaan.Ja ne konetabletit on aikamoista myrkkyä. 

Vierailija
76/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤣🤣🤣

Ihmisillä niin eri termejä ettei tahdo perässä pysyä.

..Tai sitten se olen vain minä. Aivosumu kuuluu taudinkuvaan.

Ap

Vierailija
77/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole. En tarvitse sellaista, eikä sitä voisi tähän torppaan edes asentaa. Minulle kertyy yksikseni asuessa vähän tiskiä, selvitän ne muutamassa minuutissa.

Vierailija
78/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

? Pyyhit vain paperilla?

Entäs mukit?

Sori. Kuulostaa jotenkin epähygieeniseltä vain.

Minulla on käytössä kahvikuppi ja kaksi juomalasia. Toisesta lasista juon vettä ja toisesta piimää. Mitä epähygieenistä tuossa on, kun on talouden ainoa astioiden käyttäjä, vaikka huuhtoisi ja pyyhkisi ne kerran vuodessa?

Vierailija
79/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Yhdessä vuokrakämpässä oli. Käytettiin sitä pari kertaa. Mutta minä olen terve ja ruokakuntaan kuuluu vain kaksi henkilöä.

Ehkä ap voisit hankkia sellaisen pöytätiskikoneen? Kun tiskiä tulee vain vähän, iso kone on aika turha.

Vierailija
80/112 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut astianpesukone vuosikymmeniä enkä halua käsin tiskata. Yhden hengen talous on. Teen kaiken ruokani itse ja leivon lisäksi hyvin usein. Tiskaaminen ei ole mielihommiani alkuunkaan ja isossa keittiössä on tilaa hyvin sellaiselle koneelle eivätkä ole edes kalliita. Joku huuhtaisee vain kuppinsa ja lautasensa, ei sovi minulle, eivät tule puhtaiksi. Lisäksi ruokavieraita kutsun usein. Itsekin tarviin kaksi lautasta jo lounaalla kun syön aina keittoa tai pastaa alkuruokana. Salaatille eri lautanen. Minulla on paljon astioitakin kun on iso keittiö niin on kaappitilaa niille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän