Onko kaikilla nykyään tiskikone? Onko sulla?
Siis onko kaikilla nykyään tiskikone? Tuntuu,että on. Itse en ole kertaakaan asunut itsekseni kämpässä,jossa olisi. Ei tässä nykyisessä olisi sille tilaakaan.
Heräsin vasta tähän asiaan oikeastaan. Kun terveys alkanut reistailemaan eikä oikein jaksaisi tiskata. Tai pitää tehdä se erissä,kun ei jaksa seisoa pidempiä aikoja.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tylsintä tiskikoneen käytössä on sen tyhjentäminen, jotta saa uudet likaiset astiat ja kokkausvehkeet pois tiskipöydältä pyörimästä. Jollei enempiä kokkaile, eikä ole lapsia/ kissoja/ koiria, niin samalla vaivalla melkein tiskaa käsin.
---> siksi mielellään kaksi tiskaria, kun enimmäkseen niitä samoja astioita kuitenkin käytetään. Minimoituu toi astioiden jatkuva siirtely koneesta kaappiin ja kaapista käytön jälkeen koneeseen, kun voi ottaa puhtaat puhtaiden koneesta ja laittaa likaiset suoraan toiseen.
Miten iso keittiö sinulla mahtaa olla jos sinne mahtaa kaksi tiskikonetta? Ymmärrän paremmin jos jollain on jääkaappi-pakastimen ohella erillinen pakastearkku.
Miksi just pakastearkku? Sehän vie ihan tolkuttoman tilan ja on ruma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tylsintä tiskikoneen käytössä on sen tyhjentäminen, jotta saa uudet likaiset astiat ja kokkausvehkeet pois tiskipöydältä pyörimästä. Jollei enempiä kokkaile, eikä ole lapsia/ kissoja/ koiria, niin samalla vaivalla melkein tiskaa käsin.
---> siksi mielellään kaksi tiskaria, kun enimmäkseen niitä samoja astioita kuitenkin käytetään. Minimoituu toi astioiden jatkuva siirtely koneesta kaappiin ja kaapista käytön jälkeen koneeseen, kun voi ottaa puhtaat puhtaiden koneesta ja laittaa likaiset suoraan toiseen.
Miten iso keittiö sinulla mahtaa olla jos sinne mahtaa kaksi tiskikonetta? Ymmärrän paremmin jos jollain on jääkaappi-pakastimen ohella erillinen pakastearkku.
Miksi just pakastearkku? Sehän vie ihan tolkuttoman tilan ja on ruma
Se on parempi suurille pakastettaville yksiköille, esim. kokonaisille itse kalastetuille kirjolohille ja taimenille. Metsästäjillä on myös pakastearkku ehdoton. Pakastekaappien laatikot ovat yllättävän pieniä.
Mulla on ollut tiskikone siitä asti kun muutettiin miehen kanssa pois opiskelija-asuntosäätiön kämpästä. En ole sen jälkeen edes harkinnut asuntoja, jossa ei oo tiskikonetta.
Mulla on kotona sekä mökillä. Käsintiskaavilla on usein rasvasisia astioita ja varsinkin esim pakasterasiat jäävät tahmeiksi. Tämän olen huomannut koneettomissa kodeissa.
Oli valmiina talossa,joka ostettiin.Ei käytetä kun ehkä pari kertaa vuodessa.Miehen kanssa asutaan kaksin,niin sen vertaiset tiskit on sama pestä käsin,kun kerryttää mahdollisimman täyteen kone.
On, mutta en käytä sitä, koska enimmäkseen tulee niin vähän tiskiä ja toisekseen, tässä asunnossa on asunut muistisairas ihminen yksin, enkä tiedä mitä tuossa koneessa on tehty ym. Ja kolmanneksi, kone on ollut niin kauan ennen minun muuttoakin käyttämättä, etten uskalla edes kokiella ja haiseekin hirveelle ainejäämälle.
Edellisessaä asunnossa tuli vesivahinko astianpesukoneen takia ja jouduin muutamaksi kk pois rempaan takia, ihan hirveetä aikaa!
Mutta, nyt on alkanut ärsyttää, kun ei enää viittisi tai välillä edes jaksaisi tiskata käsin.
Nykyään uusissa asunnoissa on tiskikone, mutta ei tiskipöytää. Säästetään väärässä paikassa. Kyllä se pitkä, 2 isolla altaalla oleva, rosterista tehty pöytä on oikea. Maksaa 700e, mutta on hyvä. Nykyään on vain näitä levyyn upotettuja altaita, yksi iso allas, ei muuta. Ai niin, eihän niissä ole keittiötäkään.
Olen aina tykännyt käsin tiskaamisesta ja vieroksunut konetiskitabletteja. Tilava tiskiallas on minunkin mielestäni pakollinen varuste. Mutta olen nyt joutunut ap:n kanssa samaan tilanteeseen: terveys meni. Tällä kädellä ei enää tiskailla kuin vähän kerrallaan. On ollut päiviä, kun lähes kaikki astiastoni lautaset ja kahvimukit ovat päätyneet odottaviin tiskeihin. Suurten sairauskulujen vuoksi joutuu miettimään, hankkiiko tiskikonetta kuitenkaan. Kertakäyttöastioihin siirtyminen juolahti vasta nyt tätä viestiä kirjoittaessani mieleen eka kertaa...
Meillä meni tiskikone rikki kesällä ja koska siinä oli keittiöremontti juuri alkamassa, päätettiin lykätä uuden hankintaa siihen asti, että valmistuu ja saadaan sitten se heti oikeaan paikkaan samalla kun putkia siirretään. Viime viikolla se sitten asennettiin enkä ole ikinä ollut kodinkoneesta niin onnellinen, useamman lapsen perheessä ihan valtava apu arkeen. Vain omat astiani voisin hyvin tiskata käsinkin.
Meillä on ollut yli 30 vuotta. Nykyään asutaan kaksin miehen kanssa, mutta ei silti tulisi kyllä mieleenkään tiskata käsin astioita.
Jos tuo 60 senttinen kone nyt jostain syystä osoittautuisi muka liian suureksi, niin sitten varmaan hankittaisiin kapea kone. Mutta meillä kokataan kyllä joka päivä, niin kattilaa tulee, mikä täyttää koneen aika tehokkaasti. Onneksi on aterintasolla varustettu, niin kori ei vie kattiloilta tilaa
Ei ole, ei sovi nykyiseen keittiöön, pitäis rempata aikalailla jotta sais mahtumaan. Ei kyllä tarvikaan kun kaksi aikuista yleensä paikalla.
Varmaan tosi hygienisiä astioita. Yök