Miksi eläkeläiset saa monta tonnia kuukausittain eläkettä ja työttömät joutuu kitumaan alle 600 eurolla?
Eläkeläinen ei tarvi rahaa kun on jo niin vanha eli pärjäisivät paljon vähemmällä. Nuoremmat saa työttömänä muutaman satasen jolla ei elä, millä työtön ostaa auton että pääsee liikkumaan töissä ja kuskaamaan lapsia päiväkotiin kun ei ole varaa? Työtön joutuu ajamaan parin sadan euron romulla työmatkoja ja kuskaamaan lapsia joilla elämä edessä. Sen sijaan eläkeläiset ostelee uusia turvallisia uusia autoja jatkuvasti vaikka eivät tarvi niitä. Mitä järkeä tälläisessä homassa on?
Kommentit (645)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takuueläke on 970 netto eikä siitä mene veroa.
Lisäksi 200 000 eläkeläistä saa asumistukea ja 240000 leskeneläkettä.
Työmarkkinatuesta menee 20 % veroa ja, se on 595 netto kuukaudessa, vaikka olisi 5 lasta.
Keväällä tulee potkulaki.
Taas tuo valheellinen tieto. Työmarkkinatuesta EI MENE veroa jossei ole muuta tuloa. Ärsyttää tuo jatkuva jankuttaminen joka ei ole totta.
No, kyllä menee työmarkkinatuesta 20 % veroa. https://www.kela.fi/verotus#tyottomyystuet
Pelastusarmeija jakaa leipää joka viikko Helsingin ja Lahden keskustassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takuueläke on 970 netto eikä siitä mene veroa.
Lisäksi 200 000 eläkeläistä saa asumistukea ja 240000 leskeneläkettä.
Työmarkkinatuesta menee 20 % veroa ja, se on 595 netto kuukaudessa, vaikka olisi 5 lasta.
Keväällä tulee potkulaki.
Jos sulla on 5 lasta niin työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.
Jos ei ole rahas laskuihin niin omistusasunto menee ulosottovirastolle.
Aika pitkään saa olla työttömänä että työmarkkinatuelle tipahtaa. Luulisi kaikkensa tekevän kun on 5 lasta että kykenee itse ne ruokkimaan yhteiskunnan sijasta. Tulee vielä lapsilisää ja toimeentulotukea näiden lisäksi että ei nyt kannata
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työni tehnyt ja olen onnellinen eläkeläinen! Arvostan itseäni tällaisena kuin olen. En ole syyllinen työttömyyteesi ap. Sinullakin on nyt mahdollisuus hakea työtä, kun me vanhat osaajat lähdemme nauttimaan eläkkeistämme ja työpaikka vapautuu juuri sinulle. Teet työtä 40 vuotta, eiköhän sinullekin tule se suuri eläke, jota nyt niin kadehdit.
Minä en arvosta sinua. Onneksi te vanhat osaajat lähdette pian multiin.
Enpä taida ihan vielä lähteä, olen ollut työeläkkeellä peräti 2 kk.
Ei kaikki saa toimeentulotukea. Siihen vaikuttaa puolison pienetkin tulot, lainat ei ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Vierailija kirjoitti:
Olisko niin, että ne eläkeläiset teki työnsä. Ne siis oikeesti kävi töissä. Useimmat sen 40 vuotta vähintään.
Voisko sillä selittää sen, miksi ne saa eläkettä, vai mitä luulet?
Monia tonneja ne ei kyllä yleensä saa. En minäkään saa kuin 1500 euroa, ja siitä pois verot.
Ne eläkeläiset, jotka ei käyneet töissä ( niitäkin kun on) ei saa kuin kansaneläkkeen, se ei ole kuin jotain 700 kuussa tietääkseni.
Minäkin tiedän eräitä ikäisiäni, joita ei työnteko kiinnostanut koskaan. Lähinnä karttelivat töitä, keksivät kaikenlaisia syitä sille, miksi se työkkärin tarjoama työpaikka ei nyt mitenkään ollut mahdollista vastaanottaa. Monet halusi vaan juopotella ja laiskotella. Ja oli myös sellaisia vähän heppanoita, joista ei ollut töitä tekemään, hyvä jos osasivat nimensä kirjoittaa. No sitten elelivät miten elelivät, yleensä huonosti ja pikku pikku kansan
No sitten saa se jälkipolvi kaivaa kuvettaan että vanhemmat pärjää etteivät kadulle joudu. Ei vaan taida tulla kuuloonkaan. Perintö kyllä kelpaa sitten sen eläkeläisen jättämänä eikä sitä ole kotona makaamalla hankittu.
Työtä tehden on tienattava itselleen parempi eläke muuten et saa kuin minimin. Itäsaksassa on työtä ja Itävallassa myös Albaniassa. Olut 3€. Vuokrat on puolet pienemmät. Kuin Arabiassa koska siellä on lämmin ilmasto eikä lämmityskuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät talkoisiin, soppatykki valmiikksi ja asumaan pappilaan
Heti kun eläkeloiset tekee saman.
En ole loinen, olen ollut nyt 2 kk työeläkkeellä joten olen kyllä osani eläkemaksuista maksanut. Mitä itse olet tehnyt?
Ansiosidonnaista saa nykyään puolitoista vuotta, mutta siitä leikattiin lapsikorotukset pois ja porrastettiin.
Eli pienemmällä palkalla saa työmarkkinatuen 595 verran.
Keräysaika piteni 12 kuukauteen eikä palkkatukitöistä kerry enää ansiosidonnaista.
Vierailija kirjoitti:
Näitä aloituksia tekee iikorin trollit. Jos katsoitte eilen esim Unkarin dokumenttia Ulkolinja-ohjelmasta , niin tietyille tahoille on tärkeää lyödä kiilaa kansan yhtenäisyyden rikkomiseksi. Se tehdään helpoiten tekemällä vastakkain asetteluja ns. heikommissa asemissa olevien välille. Kuten täällä esim työttömät ja eläkeläiset. (eläkeläisistä iso osa on myös pienituloisia, toisin kuin täällä väitetään). Eli älkää ruokkiko iikoreita, on kaikille paljon parempi että tätä laivaa ohjataan yhdessä kohti parempia aikoja. Siihen tarvitaan yhteisöllisyyttä, ei keskinäistä tappelua.
Kansallisuusrajat vasta niitä turhia jakolinjoja ovat. Venäjän boomeridiktaattori Vladimir Putin on järjestänyt hyökkäyssotansa tehdäkseen työikäisille ja nuorille kiusaa. Tavalliset venäläiset eivät tajua hankkiutua hänestä eroon, koska suuret ikäluokat ovat sekoittaneet tavallisen rahvaan päät joutavalla kansalliskiihkolla.
2400 brutto palkalla saa ansiosidonnaista 900 netto.
Ja jos palkka pienempi niin vielä vähemmän.
Hyvää joulua. Rasmuksen mukaan pitää huolehtia heikoista.
Ensi vuonna leikataan keskituloisen sairaspäivärahaa 300-400 kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotta eläkeläiset vois elättää työttömiä?
Selitäpä ihan reaalitalouden näkökulmasta, miten eläkeläinen kotona makaamalla elättää yhtään ketään. Et taida kyetä.
Etkö tosiaan tiedä mitä kaikkea eläkkeestä maksetaan?
Toi arabien tyyli tuhota kaikki ei kuulu tänne pohjoiseen kulttuuriin. Muistakaa iloita keväällä lämmöstä ja muistaa pakkasella että ette kuulu tänne.
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuonna leikataan keskituloisen sairaspäivärahaa 300-400 kuukaudessa.
Ensi vuonna saa 2400 bruttopalkalla sairaspäivärahaa 1000 brutto - verot, jos sairastuu syöpään tai liukastuu ja murtuu jalka.
Vierailija kirjoitti:
Siinä on kyllä hukkaan heitetty elämä jos eläkeikään päässyt ja luulee edelleen maksaneensa eläkkeensä itse. Ei ihme tollasilla aivoilla on maailman saanut tuhottua siinä sivussa.
Minä olen maksanut omat eläkkeeni 82 vuotiaaksi ja sitten mennään niiden rahojen tuotoille jos elinvuosia riittää. Sitten kun ne on loppu, mennään jonkun nuorempana kuolleen eläkerahoille.
Kaiken lisäksi nykyeläkeläiset ovat syntyneet kultalusikka suussa kun talot ja mökit oli lähes ilmaisia 70-90 luvulla jolloin ostivat niitä, nykynuoriso joutuu maksamaan moninkertaisen hinnan samanlaisesta talosta. Ja näille eläkeläisille pitäisi vielä maksaa kovaa eläkettä. Kyllä on ahnetta porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska ne eläkeläiset ovat maksaneet sen eläkkeensä. Minä maksan tällä hetkellä joka kuukausi melkein 800 € eläkevakuutusmaksuja. Ne otetaan lupaa kysymättä. Tätä on jatkunut kohta 30 vuotta. Kyllä sillä rahalla jotain pitää saadakin. Paremman eläkkeen saisin jos tuota rahaa ei otettaisi ja saisin säästää itse oman eläkkeeni.
Ilmeisesti kuulut sukupolveen, joka on eläkesysteemissä nettomaksajana. Nykyiset eläkeläiset eivät ole maksaneet juuri mitään.
Kyllä olen maksanut, olen ollut 2kk vanhuuseläkkeellä.
Aika pitkään saa olla työttömänä että työmarkkinatuelle tipahtaa. Luulisi kaikkensa tekevän kun on 5 lasta että kykenee itse ne ruokkimaan yhteiskunnan sijasta. Tulee vielä lapsilisää ja toimeentulotukea näiden lisäksi että ei nyt kannata tuota pelkkää työmarkkinatuen määrää tässä kovin esiin nostella. Ja mitenkäs se sinun mainitsemasi ns. potkulaki sinuun vaikuttaa kun et töissäkään ole?