Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heräsin viime yönä kun rintaa puristi

Vierailija
13.05.2025 |

Oli myös kylmä hiki ja nousin ylös. Meni ohi 15 minuutissa enkä soittanut ambulanssia kun ei muita oireita ollut. Nyt pohdin mitä tehdä. Mihinkään varjoainekuvauksiin tuskin pääsen mutta varasin huomiselle lääkärin. Voikohan sydänsairaus ilmoitella itsestään pitkiäkin aikoja?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan tuollainen on lääkärissä käydä selvittämässä. Sydänkohtaus voi aina olla tappava.

Vierailija
2/12 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuota koko ajan. Terveyskeskuksesta sanottiin että emme tee täällä turhia tutkimuksia, kun kerroin että pitäisi ottaa verikokeita. Kehoittivat hakeutumaan yksityiselle, jos asia vaivaa. Nykyään ainoa keino saada apua on soittaa se ambulanssi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kun varasit lääkäriajan. Toki tuo voi olla muutakin. 

Vierailija
4/12 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla illalla 5mg Diapam.

Nimim. DilpomiIngenGör

Vierailija
5/12 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmää hikeä faijakin puski, ja oli kalpea, kun veneillessä oli alkanut. Ikää oli silloin 42 v. Ukki toi sen kotiin, kun oli kieltäytynyt lääkäristä ja ottanut vaan ukin nitroja. Siinä se istui pöydän ääressä, ja mä kysyin lähetkö ambulanssilla vai mun kyydissä sinne terveyskeskukseen. Rattiin et mene itse. (Mä olin 18 ja just kortin saanut ja vielä aika epävarma kuski. ) Taksilla mentiin. 

Sieltä se vietiin juosten ambulanssiin ja  Meilahteen. Pallolaajennus tehtiin, sai  lisää aikaa. 

23 vuotta myöhemmin se kuoli sydänkohtaukseen. 

Tommosessa tilanteessa pitää heti soittaa apua. Sut pitää tutkia. 

Vierailija
6/12 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli ensimmäinen sydäri parikymppisenä. Lääkäri katsoi verenpaineen ja totesi että alat syömään lääkkeitä nyt lopun ikääsi.

No en syönyt, koska kuuri loppui ja en jaksanut uusia reseptiä, liikaa vaivaa ja töitä oli samalla, niin unohtui vuosikymmeneksi. Nelikymppisenä tai oikeastaan olin vasta 38v sain taas kohtauksen. Niitähän oli ollut pitkin elämää, tajusin silloin. Virallisesti taas lääkärillä.

Eli punainen liha, kaikki eläinrasvat pois ja maitotuotteet pois. Kolesteroli lääkitys, verenpane lääkitys.

Huonot geenit syynä. Nyt voin hyvin mutta laajennus tehtiin ja olisin kuollut alle 44v.

Alkoholia en käytä tai ol käyttänyt koskaan enkä tupakoinut. Söin vain näitä eläinperäisiä tuotteita ja luulin että voi on terveellistä sekä maito. Eivät ole.

Nyt kasvisruokaavliolla mennään ja voin tosi hyvin

Vierailija
7/12 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös paniikkikohtaus.

Vierailija
8/12 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuota koko ajan. Terveyskeskuksesta sanottiin että emme tee täällä turhia tutkimuksia, kun kerroin että pitäisi ottaa verikokeita. Kehoittivat hakeutumaan yksityiselle, jos asia vaivaa. Nykyään ainoa keino saada apua on soittaa se ambulanssi.

Sama juttu. Hakeuduin kerran rintakivuissani terveyskeskukseen. Lääkäri sanoi, että se voi olla sepelvaltimotautia, mutta se pitäis tutkia. 

Hän ei tutkinut. Ei lähetettä mihinkään.

Vierailija
9/12 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän rintaa nipisti niin nyt jo mietit varjoainekuvausta. Kas kun et sydänleikkausta, et varaisko ajan

Vierailija
10/12 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä uumoilin myös. Burnoutin partaalla olen, jossain 50v hujakoilla.

Kiitos vastauksista kaikille, lääkärin kanssa lisää asiasta. Ei ole asialla leikkimistä. Perheellinen olen, onneksi hyvä vakuutus jos huonosti käy.

ap

Vierailija
11/12 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän rintaa nipisti niin nyt jo mietit varjoainekuvausta. Kas kun et sydänleikkausta, et varaisko ajan

Eipä se kovin miellyttävä herätys ollut. Pelotti aikalailla.

Vierailija
12/12 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä uumoilin myös. Burnoutin partaalla olen, jossain 50v hujakoilla.

Kiitos vastauksista kaikille, lääkärin kanssa lisää asiasta. Ei ole asialla leikkimistä. Perheellinen olen, onneksi hyvä vakuutus jos huonosti käy.

ap

Tsemppiä! Hyvä kun varasit lääkärille ajan. Ei tuota tutkimatta voi jättää. Asia hoituu kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi