Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa mua saamaan suolisto kuntoon :(

Vierailija
01.11.2024 |

Oon sotkenut mun vatsan huonolla ruoalla ja vatsakivut on jatkuvia. Jostain syystä oireita aiheuttaa myös sellaiset ruoka-aineet, joita oon ennen pystynyt syömään (omenat ainakin) ja vatsa roikkuu turvonneena reppuna.

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
102/103 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekista Silicolgel. Pelasti minut!

Kahvi pois, alkoholi minimiin.

Kevyempää ruokaa, kasviksia ja kalaa. Useampi pieni annos 4-5 kertaa vuorokaudessa.

Kevyttä mukavaa liikuntaa esim kävelylenkit.

Tsemppiä!

Lisäisin vielä, että kasvikset ja kalakin kannattaa keittää, jos vatsa oikein pahana. Eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei siis mitään järkevää. Miksi kolesterolin pitäisi poistua tuon geelin ansiosta? Miten se geeli hidastaa verensokerin nousua? Ei hitto, kaikkea te uskotte :)"

Googlaa esim. beetaglukaani ja kolesteroli. Ihan on hyväksytty terveysväittämä sille että beetaglukaani alentaa kolesterolia, ja sitä ei saa ilman vahvaa tieteellistä näyttöä. Se perustuu sille että se bg-geeli ensinnäkin estää ruuan kolesterolin imeytymistä suolistosta, sekä sitoo sappihappoja, joissa on kehon omaa kolesterolia, estäen senkin kolesterolin imeytymisen.

Verensokerin nousun hidastus taas liittyy siihen, että ravintokuidun muodostama geeli hidastaa ravintoaineiden imeytymistä. Eli jos vedät lusikallisen sokeria sellaisenaan niin se imeytyy nopeammin ja nostaa verensokeria enemmän kuin jos söisit sen saman annoksen sokeria vaikkapa kaurapuurolautasellisen kanssa. Geeli kun lisää massaa suolessa ja se sokerimää

Int int int

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi