Miksei aikuiset naiset vaihda itse autoonsa talvirenkaita???
Miksi vahvat itsenäiset naiset eivät vaihda itse autoihinsa renkaita vaan tarvitsevat miehiä vaihtamaan ne heille? Ihan perustason osaamista kuitenkin,kuten öljyn vaihtokin?
Kommentit (159)
Palsta on oikeesti täynnään jotain ihme porukkaa, joille joku 25 euroa renkaiden vaihdosta on kynnyskysymys. Ei meillä mieskään vaihda autoonsa renkaita itse. Ei ole kummallakaan kyse osaamisesta, vaan tehdään itse vain ne hommat jotka halutaan. Renkaiden vaihto ei kuulu kummankaan lemppareihin.
Aloittaja tohinoi vielä öljyjenkin vaihdosta, mun autossa ei sellaista huoltotoimenpidettä tarvi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvoa on se että mies osallistuu kaikkiin kotitöihin, erityisesti siivoukseen. Mutta nainen ei osallistu auton huoltoon eikä muuhunkaan tekniseen.
Kai nyt sinkkumiesten pitää itse siivota oma asuntonsa? Vai äitikö siellä käy?
En minä miestä siihen tarvitse, kun tyttäreni vaihtaa. Enkä minä vaadi miestä mihinkään muuhunkaan työhön, jos autoa, sähköä, viemäriä tai mitä tahansa korjaa nainen.
Mammat ovat niin persaukisia ettei ole autoa ja niin läskejä etteivät pääsisi kyykkyyn avaamaan pultteja.
Vierailija kirjoitti:
Palsta on oikeesti täynnään jotain ihme porukkaa, joille joku 25 euroa renkaiden vaihdosta on kynnyskysymys. Ei meillä mieskään vaihda autoonsa renkaita itse. Ei ole kummallakaan kyse osaamisesta, vaan tehdään itse vain ne hommat jotka halutaan. Renkaiden vaihto ei kuulu kummankaan lemppareihin.
Aloittaja tohinoi vielä öljyjenkin vaihdosta, mun autossa ei sellaista huoltotoimenpidettä tarvi tehdä.
Ei minunkaan autoon tarvitse öljyjä vaihtaa. Hyvin riittää, kun lisätään. Sama pätee jäähdytysnesteeseen. Ja ihan itse olen niitä lisännyt. Pitäisi ostaa seuraavaksi jarrunestettä, kun täytynee lisätä kohta sitäkin. Mulle riittää hyvin se, että mies lisää minun autooni polttoainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietteitä aloituksen ulkopuolelta .Ajatella Kymmeniä miljoonia tienaavat F1 kuskit,eivät vaihda siihen autoonsa renkaita.Olisiko aika muuttaa sääntöjä että kuskit itse kisanaikana vaihtaisivat renkaat ,tulisi kyllä mielenkiintoa paljon lisää tylsiin perässäajo kisoihin.
Jos ottaisivat vastuun jostain formulakuskit eivät pösöttelisi sillä autollaan turhia päästöjä. Päästäisiin siitäkin "urheilulajista".
Siinä olet oikeassa kaikki turhanpäiväinen moottorimukaurheilu on kyllä turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Moni hamemies ei osaa ei pysty ei riitä voimat vaihtamaan renkaita.Naurattaa nämä napsut eivät saa mutteria auki,eivät tiedä kohtaa minne tunkki laitetaan kun autoa pitäisi nostaa,siis luuseri mukamiehiä räähhää eikö teitä yhtään hävetä.
Varmaan äänestävät vihreitä ja ovat "niitä" miehiä
Miksi miesten mielestä kaikkeen kykenevätja naisia älykkäämmät miehet eivät poista itse tikkejä tai ompele irronnutta nappia, miksi pitää pyytää äiti ja terveydenhoitaja noihin hommiin.
Ei ne poloiset ymmärrä autojen päälle mitään. Me miehet joudutaan kädet rasvassa suorittamaan huoltotoimenpiteet ja naiset jaksaa vaan inistä vaikka kaikkemme annamme niin mikään ei tunnu riittävän.
Meillä sai kotona lapsena valita, että tekeekö siivoushommia, vai auton huoltohommia, mm renkaanvaihota, auton pesemistä ja lumien oudottelua autotallin katolta. Minä valitsin jälkimmäisen.
T. Nainen
P.S Korjaathan sinä ap itse esim rikkinäisen vaatteen, osaathan pestä ikkunat ja leipoa leipää? Minulta onnistuvat nuokin
Mitä iniset? Tunkki ja mutteriväännin avuksi, niin ei siinä hiki tule. Toki renkaiden pesussa voi tulla.
Vierailija kirjoitti:
Renkaanvaihto vaati kuitenkin vähän tietoa ja myös oikeat työkalut, se vaati myös aika paljon voimaa, varsinkin jos edellisellä kerralla rengasliike vaihtanut ja mutteripyssyllä paukuttanut pultit/mutterit kiinni.
Lähdetään siitä että oletettavasti osa ensimmäistä kertaa itse renkaita vaihtavista ei taida edes tietää autonsa oikeita nostokohtia kun pitäisi laittaa tunkki alle.
Vierailija kirjoitti:
Just aamulla oli yks uliuli joka vinkui et naiselliset naiset ei vaihda itse renkaita. Ihan sama mitä tekee tai on tekemättä ni joku ulisee.
Tätä ilmeisesti tarkoitat?
https://www.vauva.fi/keskustelu/5804056/naisellinen-nainen-ei-vaihda-it…
Vierailija kirjoitti:
Ei ne poloiset ymmärrä autojen päälle mitään. Me miehet joudutaan kädet rasvassa suorittamaan huoltotoimenpiteet ja naiset jaksaa vaan inistä vaikka kaikkemme annamme niin mikään ei tunnu riittävän.
Huono tuuliko se siinä naisia vähättelee vai kertooko se tarinaa huonosta itsetunnosta pätemisentarpeesta ilman kykyjä ja taitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa siinä on, jos maksaa mieluummin palvelusta?
Niin.
MIEHILLE joita vahva itsenäinen nainen EI tarvitse mihinkään. 😂
Öö, paikallisessa rengashotellissa, jossa minun renkaat vaihdettiin on muuten 2 naistakin siellä hallin puolella töissä. Enkä nyt osaa sanoa, että vaihtoiko mun renkaat mies vai nainen?
Vierailija kirjoitti:
Sullakin kädet rasvassa vaan yhtä tarkoitusta varten wink wink fucin runkmann muhhaa.
Koska mulla on rahaa maksaa firmoille sekä renkaiden vaihdot että huollot.
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvoa on se että mies osallistuu kaikkiin kotitöihin, erityisesti siivoukseen. Mutta nainen ei osallistu auton huoltoon eikä muuhunkaan tekniseen.
Mä olen sinkkunainen joka asuu omakotitalossa. Jos en jotakin osaa niin pyydän isältä apua tai ostan palvelun. Lumien lykkiminen on ostettuna palveluna ihan sen vuoksi, että mä teen kolmivuorotyötä ja opiskelen niin ei tahdo aika riittää. Auton renkaiden vaihtoa ei kiinnosta opetella, isä vaihtaa ne. Pienemmät korjaukset autoon tekee isä ja isompien kohdalla auto menee sitten korjaamolle. Nurmikon leikkaan itse. Talossa on kaukolämpö joten on aika huoleton.
ei nainen voi vaihtaa renkaita, kun siinä olisi niin paljon metatyötä.
pitäisi suunnitella tunkin haku ja päättää, että minkä renkaan vaihtaa ensimmäiseksi. sitten pitäisi myös huolehtia, että käsijarru on päällä ja pitäisi myös löytää se oma auto parkkipaikalta. se on joku noista kolmesta punaisesta. siinä on niin paljoon raskasta metatyötä, ettei sitä kaikkea voi jättää naisen tehtäväksi. ei kukaan nainen voi tasa-arvoisessa parisuhteessa yksin hoitaa renkaanvaihdon vaatimaa metatyömäärää.
Mikä on luonnossa maksun verotusarvo?