Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei aikuiset naiset vaihda itse autoonsa talvirenkaita???

Vierailija
01.11.2024 |

Miksi vahvat itsenäiset naiset eivät vaihda itse autoihinsa renkaita vaan tarvitsevat miehiä vaihtamaan ne heille? Ihan perustason osaamista kuitenkin,kuten öljyn vaihtokin?

Kommentit (159)

Vierailija
101/159 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla edes laillista vielä ajaa yksityissaastutinta? Oli emätin tai ei.

Vierailija
102/159 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneellisesti se olisi helpompaa. Osa kyykkii kylmässä, auton reunan alla lähes tai ruuvaa hankalassa asennossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/159 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikilla ei ole jotain 30v vanhaa Nissan Micraa, joka ei paina mitään ja joka on helppo tunkata ylös. Esim. Teslaa ei saa edes itse tunkata ylös tai pitää todella tarkkaan tietää mitä tekee.

Vierailija
104/159 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi vaihtamaan 40 tuhannen euron autoon itse renkaita sorapihassa. Siirrän kyllä vastuun liikkeelle. Jos ei ole vuodessa maksaa 60 euroa renkaanvaihdosta, niin olisi ollut tyhmää ostaa näin kallis auto. 

Vierailija
105/159 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palsta on oikeesti täynnään jotain ihme porukkaa, joille joku 25 euroa renkaiden vaihdosta on kynnyskysymys. Ei meillä mieskään vaihda autoonsa renkaita itse. Ei ole kummallakaan kyse osaamisesta, vaan tehdään itse vain ne hommat jotka halutaan. Renkaiden vaihto ei kuulu kummankaan lemppareihin. 

Aloittaja tohinoi vielä öljyjenkin vaihdosta, mun autossa ei sellaista huoltotoimenpidettä tarvi tehdä. 

Ei minunkaan autoon tarvitse öljyjä vaihtaa. Hyvin riittää, kun lisätään. Sama pätee jäähdytysnesteeseen. Ja ihan itse olen niitä lisännyt. Pitäisi ostaa seuraavaksi jarrunestettä, kun täytynee lisätä kohta sitäkin. Mulle riittää hyvin se, että mies lisää minun autooni polttoainetta.

Tässä tämä tietämättömyys taas tulee esiin, kun esim. jarruneste olisi hyvä vaihtaa 2 vuoden tai 40 tkm välein, kun jarrunesteeseen kondensoituu ajan saatossa vettä ja esim. hätäjarrutuksessa myös jarruneste kuumenee ja jarrunestehän ei kiehu, mutta vesi kiehuu ja höyrystyy tämmöisessä tilanteessa ja jarrut voi hävitä kokonaan, joten onnea jarrunesteiden lisäilyyn.

Moottoriöljyt taas vaihdetaan, ettei moottori kulu pilalle ennen aikaisesti, kun myös moottoriöljyyn kondensoituu vettä ajan myötä ja se myös öljyssä olevien hyödyllisten lisäaineiden teho heikkenee koko ajan öljyn ikääntyessä, eli moottorin voiteluteho huononee ja tämä taas lisää metallia öljyn seassa, joka taas lisää moottorin kulumista.

Vierailija
106/159 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntipalkkani on 150 €, niin olisihan se naurettavaa käyttää omaa aikaa renkaidenvaihtoon, kun apupoika, jolle maksan 30 € saa voita leipänsä päälle mukavasti. T. N45 v.

Vierailija
107/159 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomiakat ovat laiskoja. Palkkaavat toisen tekemään. M31

Vierailija
108/159 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sen ajan mieluummin pullojen keräämiseen, 0-2€/h.

Vierailija
109/159 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa edes nostaa autoni renkaita. Käyn töissä ja sillä rahalla maksan siitä, että joku muu vaihtaa autooni renkaat ja öljyn. Vaihtajan sukupuolella ei ole väliä.

Vierailija
110/159 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntipalkkani on 150 €, niin olisihan se naurettavaa käyttää omaa aikaa renkaidenvaihtoon, kun apupoika, jolle maksan 30 € saa voita leipänsä päälle mukavasti. T. N45 v.

Tämä. Naiset tienaavat keskimäärin vähemmän kuin miehet, siksi eivät vaihda itse.

Vierailija
111/159 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdan itse renkaat Audiini. Otan saikkua, niin ei mene vapaa-aikaa hukkaan. Kait naiset ei osaa tai viitsi. Omapahan on ongelmansa. M28

Vierailija
112/159 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse miestä vaihtamaan talvirenkaita. Osaan tehdä sen homman myös itse. Tosin minä osaan valikoida, mihin aikaani haluan käyttää. Siksi vien auton renkaiden vaihtoon ja - usko pois, jätän renkaat vielä rengashotelliin. Ei siksi, ettenkö niitä saisi itse pestyä,  säilöttyä tai etteikö tilaa ole. Se on vain paljon vaivattomampaa tehdä niin. 

Nainen 50v. 

Vierailija
113/159 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hear, hear! M28

Vierailija
114/159 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palsta on oikeesti täynnään jotain ihme porukkaa, joille joku 25 euroa renkaiden vaihdosta on kynnyskysymys. Ei meillä mieskään vaihda autoonsa renkaita itse. Ei ole kummallakaan kyse osaamisesta, vaan tehdään itse vain ne hommat jotka halutaan. Renkaiden vaihto ei kuulu kummankaan lemppareihin. 

Aloittaja tohinoi vielä öljyjenkin vaihdosta, mun autossa ei sellaista huoltotoimenpidettä tarvi tehdä. 

Ei minunkaan autoon tarvitse öljyjä vaihtaa. Hyvin riittää, kun lisätään. Sama pätee jäähdytysnesteeseen. Ja ihan itse olen niitä lisännyt. Pitäisi ostaa seuraavaksi jarrunestettä, kun täytynee lisätä kohta sitäkin. Mulle riittää hyvin se, että mies lisää minun autooni polttoainetta.

Tässä tämä tietämättömyys taas tulee esiin, kun esim. jarruneste olisi hyvä vaihtaa 2 vuoden tai 40 tkm välein, kun jarrunesteeseen kondensoituu ajan saatossa vettä ja esim. hätäjarrutuksessa myös jarruneste kuumenee ja jarrunestehän ei kiehu, mutta vesi kiehuu ja höyrystyy tämmöisessä tilanteessa ja jarrut voi hävitä kokonaan, joten onnea jarrunesteiden lisäilyyn.

Moottoriöljyt taas vaihdetaan, ettei moottori kulu pilalle ennen aikaisesti, kun myös moottoriöljyyn kondensoituu vettä ajan myötä ja se myös öljyssä olevien hyödyllisten lisäaineiden teho heikkenee koko ajan öljyn ikääntyessä, eli moottorin voiteluteho huononee ja tämä taas lisää metallia öljyn seassa, joka taas lisää moottorin kulumista.

Mun pointti oli, kun sanoin että mun autossa ei öljyjä tarvi vaihtaa, että se on sähköauto. Ei ole moottoriöljyä vaihdettavaksi eikä lisättäväksi, eikä jäähdytinnestettä. Jarrunesteet kyllä pitää silloin tällöin vaihtaa.

Mutta jatkakaa toki.

Vierailija
115/159 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koneellisesti se olisi helpompaa. Osa kyykkii kylmässä, auton reunan alla lähes tai ruuvaa hankalassa asennossa.

Missä vit.. "auton reunan alla", ei tarvitse olla minkään alla.

Auton oman tunkin kanssa ei kannata alkaa vaihtamaan renkaita, se kun on suunniteltu vain hätätapauksissa vararenkaan vaihtoon ja todella huteraa laatua, eli  pahimmassa tapauksessa tunkki taittuu auton alle ja sen jälkeen vasta kusessa onkin, jos rengas on jo irroitettu, eli tietämätön voi tehdä itselleen huomattavasti isomman laskun, kun mitä renkaiden vaihto maksaa 10 vuodessa.

Vierailija
116/159 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vaihdan itse renkaat Audiini. Otan saikkua, niin ei mene vapaa-aikaa hukkaan. Kait naiset ei osaa tai viitsi. Omapahan on ongelmansa. M28

Olet köyhä amis. Nuoret naiset ovat rikkaita, ne palkkaa mekaanikon. Sinä olet selvästi köyhä. Ja Audi? Hah. Tarkoitit varmaan Honda.

Vierailija
117/159 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole Audia niin ei todellakaan myöskään sinulla ole Audia. Köyhä amis.

Vierailija
118/159 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo amispelle ei vastaa? Huhuu. M28. Miksi valehtelet omistavasi Audin?

Vierailija
119/159 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomimiehet on kateellisia ja pihejä. Mistään ei haluta maksaa toiselle.

Vierailija
120/159 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin vihaan miehiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän