Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies petti kaksi viikkoa sitten

Vierailija
30.10.2024 |

Mies jäi kaksi viikkoa sitten kiinni pettämisestä työkaverin kanssa. Mun elämä romahti täysin, mutta olemme päättäneet jatkaa yhdessä. En hyväksy pettämistä missään muodossa, mutta tiedostan kyllä että meillä oli mennyt niin huonosti, että ehkä se oli hänen pakotiensä tilanteesta. Pettämisen jälkeen sovimme jatkavamme yhdessä ja tekevämme kaikkemme että saamme rakennettua uuden ja paremman suhteen.

Itse olen pysynyt kohtuu hyvin kasassa. Toki välillä ahdistus meinaa lyödä mut ihan maahan, mutta tähän asti olen sinnitellyt ylös ja yrittänyt omalta osaltani rakentaa suhdetta. Meillä on ollut enemmän seksiä ja läheisyyttä kuin todennäköisesti kahtena viime vuonna yhteensä.

Mies haluaa, että mä en vatvo enää asioita enkä huuda, mutta hän ei anna minulle mitään. Ei ole tehnyt kertaakaan aloitetta hellyyteen, mutta seksiä haluaa kyllä.

Miehen viikonlopun letkautuksia oli se, että jos hän ei saa kerta uutta naista, niin hän haluaa uuden auton. Tämän hän oli heittänyt vitsinä teini-ikäiselle lapsellemmekin. Mulle hän ehdotti ravintolassa kun yritettiin puhua vakavasti, että voitaisiin ottaa se hänen työkaveri mukaan kolmen kimppaan. Ymmärrän että hänelle se oli vitsi, mutta mua ei siinä vaiheessa kauheasti naurattanut.

Tänä aamuna hän vältteli kaikin keinoin vastaamasta kun kysyin haluaako hän työkaverinsa vai minut. Lopuksi sitten sanoi että kun ei voi ottaa kumpaakin, niin valitsee sitten minut ja lapset.

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen on aina tahallinen teko. Pettäminen ei johdu siitä että teillä meni huonosti vaan siitä että mies halusi pettää. Olisi pettänyt vaikka teillä suhteessa olisi mennyt hyvin. Monet pettää vaikka parisuhteessa on kaikki hyvin. Jos ei halua läheisyyttä ja hellyyttä vaan pelkkää seksiä niin ei teidän suhde kovin rakkaudentäyteinen ole. Pelkäät kai yksinjäämistä ja siksi et eronnut.

Kyllä pettämiseen ajaa useimmiten joku suhteen toimimattomuuteen liittyvä tekijä. AP totee itsekin, että heillä on ollut enemmän seksiä ja läheisyyttä kuin todennäköisesti kahtena viime vuonna yhteensä.

Mies on turhautunut suhteessa, ehkä yrittänyt saada tilanteeseen muutosta, mutta AP ei ole ymmärtänyt tilanteen vakavuutta miehen perspektiivistä. Jos mies on kokenut yrittäneensä kaikkensa, mutta ei ole saanut vastakaikua, pettäminen on voinut tuntua ainolta ulospääsyltä. Olen mies ja olin pitkään edellä kuvatun tyyppisessä tilanteessa. Esitin vaimolle ultimaattumin, että minulla on läheisyyttä ja seksiä joka tapauksessa, joko kotona tai muualla, hän saa päättää. Nyt on muualla ja samoin hänellä on lupa tehdä mitä haluaa.

Vierailija
42/125 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs, kun teini alkaa ensimmäisiä kertoja tapailla jotakuta? Jotkut murkut saattavat jopa kääntyä vanhempiensa puoleen, kun eivät ole varmoja, miten toimia tällaisessa aivan uudenlaisessa ihmissuhteessa. Mahtaa olla sekä äidillä että isällä sormi suussa, kun pitää antaa viisaamman vinkkejä sille, miten kumppania tulee kohdella ja, millaista kohtelua itse ei pidä kumppanilta sietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen on aina tahallinen teko. Pettäminen ei johdu siitä että teillä meni huonosti vaan siitä että mies halusi pettää. Olisi pettänyt vaikka teillä suhteessa olisi mennyt hyvin. Monet pettää vaikka parisuhteessa on kaikki hyvin. Jos ei halua läheisyyttä ja hellyyttä vaan pelkkää seksiä niin ei teidän suhde kovin rakkaudentäyteinen ole. Pelkäät kai yksinjäämistä ja siksi et eronnut.

Kyllä pettämiseen ajaa useimmiten joku suhteen toimimattomuuteen liittyvä tekijä. AP totee itsekin, että heillä on ollut enemmän seksiä ja läheisyyttä kuin todennäköisesti kahtena viime vuonna yhteensä.

Mies on turhautunut suhteessa, ehkä yrittänyt saada tilanteeseen muutosta, mutta AP ei ole ymmärtänyt tilanteen vakavuutta miehen perspektiivistä. Jos mies on kokenut yrittäneensä kaikkensa, mutta ei ole saanut vastakaikua, pettäminen on voinut tuntua ainolta ulospääs

Luuserin puhetta. Kenties kokeneen sarjapettäjän joka on persoonallisuushäiriöinen perittynä äidiltään.

Vierailija
44/125 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä tuosta kultakimpaleesta kaksi käsin kiinni!

Vierailija
45/125 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis osoita hiukkaakaan katumusta.

Noh, itsepä omaa elämääsi elät.

Vierailija
46/125 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teillä on seksi lisääntynyt niin mies on ilmeisesti saanut uutta puhtia vieraissa käymisestä. Itse tunnut myös nauttivan seksistä. Funtsaa itse mitä haluat elämältä ja suhteesta ja toimi sen mukaan. Haluatko elää yksin, harvassa on ihannemiehet, kenellä mitäkin vikaa.

Vierailija
47/125 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on seksi lisääntynyt koska mies ajattelee panoaan pumpatessaan sinua. Todella vähään tyydyt.

Vierailija
48/125 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko jo sanottu: Jätä se sika! 

Vierailija
49/125 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä se, että päättää jatkaa yhdessä kertoo pettävälle puolisolle, että jollain tasolla kuitenkin hyväksyt pettämisen tai se ei ole niin paha asia. Omasta mielestäni eroaminen on ainoa ratkaisu. Vaikka itse voisit uskoa siihen, että teette töitä suhteen eheyttämiseen ja luottamuksen palauttamiseen, pettäjä ei opi virheistään ellei teolla ole mitään vaikutusta suhteeseen. Ei häntä kiinnosta käydäänkö terapiassa yms. Ratkaiseva tekijä on tuleeko ero, muuttuuko hänen elämänsä teon johdosta jollain tapaa. Jos pysytään yhdessä, mikään ei ole muuttunut.

Vierailija
50/125 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pettäminen aina pelkästään pettäjän syy? Sitä olen joutunut viime päivinä kovasti miettimään.

Olen kärsinyt elämässäni mielenterveysongelmista. Välillä on monta vuotta ihan kohtuu hyvää aikaa, mutta viime kevät ja kesä olivat vaikeita ja totta kai se vaikutti kuormittavasti mieheenkin. Nyt olen saanut tietää, että mies aloitti suhteen toisen kanssa kesällä, kun olimme vielä yhdessä. Nyt olemme eronneet. Emme koskaan asuneet yhdessä, mutta parisuhteessa olimme 18 vuoden ajan. Minun tunteeni vaihtelevat nyt laidasta laitaan. Välillä olen sitä mieltä, että mies on täysi kuspää, kun petti. Välillä syytän itseäni pettämisestä. Jos minä olisin pystynyt kesällä olemaan parempi ihminen, niin mies ei olisi pettänyt. Mitä sanotte, oikeuttaako toisen sairastuminen pettämisen?    

Vierailija
51/125 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pettäminen aina pelkästään pettäjän syy? Sitä olen joutunut viime päivinä kovasti miettimään.

Olen kärsinyt elämässäni mielenterveysongelmista. Välillä on monta vuotta ihan kohtuu hyvää aikaa, mutta viime kevät ja kesä olivat vaikeita ja totta kai se vaikutti kuormittavasti mieheenkin. Nyt olen saanut tietää, että mies aloitti suhteen toisen kanssa kesällä, kun olimme vielä yhdessä. Nyt olemme eronneet. Emme koskaan asuneet yhdessä, mutta parisuhteessa olimme 18 vuoden ajan. Minun tunteeni vaihtelevat nyt laidasta laitaan. Välillä olen sitä mieltä, että mies on täysi kuspää, kun petti. Välillä syytän itseäni pettämisestä. Jos minä olisin pystynyt kesällä olemaan parempi ihminen, niin mies ei olisi pettänyt. Mitä sanotte, oikeuttaako toisen sairastuminen pettämisen?    

Pettäminen on ihan tietoinen päätös. Itse petin ensimmäistä aviomiestäni, koska en rakastanut häntä. Hän oli väkivaltainen ja vaikka olimme taloudellisista syistä yhdessä,  niin olisi pitänyt erota. Toista aviomiestäni jonka kanssa olemme olleet parikymmentä vuotta, en ole ikinä pettänyt enkä petä. On meilläkin ollut monen tavoin vaikeaa ja pitkiä seksittömiäkin kausia. Kyllä miehesi halusi vain erota sinusta.

Vierailija
52/125 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Missä on sinun itsekunnioitus ja selkäranka? Pettäjää ei pidä sääliä koskaan. 

Vierailija
53/125 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa miehesi jutuissa ei ole nyt kaikki kohdallaan. Jos hän olisi oikeasti valinnut sinut ja lapset niin ei hän olisi pettänyt alun alkujaankaan. Ei sitä päätöstä tehdä vasta sitten kun on jäänyt kiinni. Lisäksi miehesi ei vaikuta oikeasti olevan pahoillaan ja olevan valmis oikeasti korjaamaan mitään. Se että hän esitti kolmen kimppaa ei oikeasti ollut vitsi vaan se miten hän haluaisi asioiden olevan. Vain täysin tunnekylmä ja toisesta piittaamaton ihminen edes puhuu tuollaisia juuri kun on jäänyt kiinni pettämisestä. Sinun kannattaa nyt vain myöntää tosiasiat. Miehesi ei rakasta sinua, eikä oikeasti halua jatkaa kanssasi. Sinun ja perheen kanssa jääminen on vain tässä tilanteessa hänelle helpoin ja turvallisin ratkaisu. Suhde työkaverin kanssa jatkuu aivan varmasti, jatkossa hän on vain varovaisempi. Ei tuo kerta kun hän jäi kiinni ollut varmasti ensimmäinen vaan suhde on jatkunut jo jonkin aikaa.

Vierailija
54/125 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap edelleen tilanteessa altavastaajana vaikka mies pettänyt. Mies kohdistaa häneen henkistä väkivaltaa pettämisen lisäksi. 

Vierailija
55/125 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoisin miehelle että kyllä sinä saat uuden naisen, eropaperit ovat jo vetämässä. Sinä ja lapset jäätte tähän asumaan ja minä etsin itselleni uuden asunnon. 

Vierailija
56/125 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä taas??? 

Tuhoa se.

Vierailija
57/125 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo ap tarkoittaa?

Vierailija
58/125 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo ap tarkoittaa?

think think think

Vierailija
59/125 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se, että mies haluaa pettää, ole mitään hyvin menemistä! Jos mies haluaa pettää, niin silloin menee todella huonosti eikä hyvin.

Vierailija
60/125 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pettää ja sinä palkitset hänet seksillä?