Kokoomus ehdottaa perintö ja lahjaveron puolittamista!
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010798781.html
Loistava idea! Ne ovatkin pelkkiä kateusveroja. Sekä perinnöstä että lahjoituksista on jo kertaalleen maksettu verot.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Tulee sukuriitoja, jos vanhus ei kupsahda parin vuoden aikana. 😇
Karmeeta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo muutos hyödyttäisi vain rikkaita. Köyhät eivät maksa nytkään perintöveroa pienistä perinnöistä. Keskituloiset voivat tehdä verosuunnittelua. Rikkaat eivät saa varojaan siirrettyä ilman veroja. Tästä oli jossain lehdessä juttukin.
No, ei kai kokkarit sitä muuten ehdottaisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun Norjassa ja täällä perintöverosta luovuttiin kokonaan 2014. Sitä ennen oli joku raja mistä summasta ei peritty, vasta sen ylittävästä. Olisikohan ollut 500 000 nok.
Samoin Eestissä perintöveroa ei ole ollenkaan.
Eestissä 99.999% kansasta on köyhiä tai erittäin köyhiä, ei kukaan peri mitään.
Norja ei valtiona perintöveroja tarvitse, pärjää muutoinkin.
Suomi taas joutuu, kuten joku tuossa mainitsi, ottamaan nämä menetetyt verorahat sitten jostain muusta, vaikka lopettamaan ilmaisen kouluruokailun tai jotain muuta kivaa?
jaahas taas lähtee vassareilla lapasesta. Julkisella sektorilla on kyllä muutakin kuohittavaa kuin kouluruokailu :D Onneksi kohta lainottajat sanelevat ehdot, toivottavasti vassarit on silloin vallassa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko petteri saamassa lahjoituksen tai ison perinnön. nyt sillä tuli kiire.
Ja vaan kahdeksi vuodeksi, tosiaan on varmasti jollain kamulla tulossa perintö tuolla aikajanalla. On nää kyllä niin naurettavia nämä ahneet kokkarit läpinäkyvine "uudistuksineen".
Tämä voi olla joku korruptio ale kaverille.
Kokoomus auttaa rikkaita. No news.
Millä kokoomus paikkaa budjetissa nämä menetetyt verot?
Lainalla? Vai köyhiltä lisää pois?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tuo ei mee läpi.
Kaikki hallituksen esitykset menee läpi. Tämä sirkus on rakennettu sillä tavalla että ne menee.
Mut v-u mä haluun sitten, että mulle hyvitetään viime vuosina mulle määrätyt parinsadantuhannen perintöverot 👺👺👺👺
Vierailija kirjoitti:
Varallisuuden kasautuminen yhä harvemmille on tosiasia ja varallisuuden kasautuminen johtaa demokratian rappioon. Voimme jo nähdä sen kehityksen Yhdysvalloissa.
Tuo kertomasi on vasemmistolainen narratiivi. Olet hotkaissut sen koukkuineen päivineen, kun se niin kivasti kateus-nenääsi haiskahti.
Kun hyvinvointia alkaa syntymään KAIKILLE, niin aina on se porukka jolle sitä kertyy enemmän. Suurien varallisuuserojen maat ovat talouden kärjessä. Vasemmistolainen ajattelee että hyvä voidaan aina jakaa tasan ja kaikilla on sitten mukavampaa. Todellisuudessa se että menestyjät jäävät puuttumaan, tarkoittaa kehnompia aikoja vain kaikille. Näin on närhen munat, uskokoot vassari faktoja tai ei.
Mutta vasemmistolainen on se kateellisuuden perikuva, joka mieluummin luopuu omasta viisikymppisestään, jottei vain naapuri saisi satasta. Se kateus on niin vasemmistolaisen ideologian DNA:ssa, ettei niitä voida erottaa. Vaikka vasemmistolainen siis hyötyisi de fakto henkilökohtaisesti perintöveron poistamisesta sen johtaessa talouden piristymiseen, niin vasemmistolainen silti valitsee perintöveron. Osin myös harhaanjohdettuna lampaana, luullen että sillä saadaan miljoonaperinnöt verolle. Todellisuudessa miljoonaperintöjä se juuri ei koske, ne suvut kyllä kiertämisen taidon osaavat ja verorasite mätkähtää ihan tavallisille sari sairaanhoitajille ja kalle käsityöopettajille.
Sori jos faktat taas pilasi koko jutun.
Harva täällä näyttää ymmärtävän mihin tällä pyritään.
Se piriste tulisi ennakkoperinnöistä. Vanhemmat haluavat hyödyntää veroalen, ja siirtävät kahden vuoden aikana perintöä, joka muuten odottelisi kuolemaan asti. Kyllä Suomessa on sen verran varallisuutta monelle kertynyt, että laittaisivat eteenpäin. Ei tarvitse olla mikään jättisumma, mutta laittavat sen mitä tietävät olevan menossa joka tapauksessa kuoleman jälkeen.
Itse näin 30-vuotiaana laittaisin heti pienen perinnön kaikkeen tarpeelliseen ja vähemmän tarpeelliseen. Sitten jos rahaa tulisi sen verran, että uskaltaisin ostaa asunnon, niin heti ostaisin.
Talouden piristämisen kannalta varmasti hyvä asia. Tulee sitten ne verot siitä, kun ostellaan kaikenlaista, eikä ne rahat vaan passiivisesti makoile tileillä.
Ihan hyvä idea. Btw, itse äänestän SDP:tä ja tulen keskituloisesta perheestä. Tämä on mielestäni tämän hallituksen ensimmäinen järkevä ehdotelma.
Täällä puhutaan varallisuuden kasaantumisesta, vaikka antamalla perintöä se varallisuus itseasiassa JAKAUTUU. Jos sieltä aarrearkusta käy kaksi ihmistä noukkimassa vapaasti, niin sitä rahaa menee enemmän, kuin jos siellä kirstulla käy vain toinen, samalla kun toinen kituuttaa opiskelijabudjetilla.
Täytynee sitten pyytää vanhempia kiirehtimään kuolemisensa kanssa, että saadaan tämä verohyöty käytettyä. Harmittaa jos menee hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Täytynee sitten pyytää vanhempia kiirehtimään kuolemisensa kanssa, että saadaan tämä verohyöty käytettyä. Harmittaa jos menee hukkaan.
Mutta siis vakavasti ottaen kyllä tämän kateusveron voisi jo poistaa ihan kokonaan, ei vain määräajaksi. Näistä perinnöistä ja lahjoista on jo niin moneen kertaan maksettu erilaisia veroja, että ovat jo käytännössä neton neton nettoja nuo lahjat ja perinnöt.
Tiesitkö, että testamentin tekeminen on oikotie helvettiin.
Jumala omistaa kaiken, et sinä
Ps. 24:1,5
Daavidin virsi. Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on, maanpiiri ja ne, jotka siinä asuvat. Sillä hän on sen perustanut merten päälle, vahvistanut sen virtojen päälle. Kuka saa astua Herran vuorelle, kuka seisoa hänen pyhässä paikassansa? Se, jolla on viattomat kädet ja puhdas sydän, joka ei halaja turhuutta eikä vanno väärin. Hän saa siunauksen Herralta ja vanhurskauden pelastuksensa Jumalalta.
Joh. 14:6
Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Luuk. 12:13,15
Niin muuan mies kansanjoukosta sanoi hänelle: "Opettaja, sano minun veljelleni, että hän jakaisi kanssani perinnön". Mutta hän vastasi hänelle: "Ihminen, kuka on minut asettanut teille tuomariksi tai jakomieheksi?" Ja hän sanoi heille: "Katsokaa eteenne ja kavahtakaa kaikkea ahneutta, sillä ei ihmisen elämä riipu hänen omaisuudestaan, vaikka sitä ylenpalttisesti olisi"
Matt. 6:24
Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
Matt. 19:21
Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
Matt. 19:24
Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan.
Petos
Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Testamentin tekeminen on maallisen lain mukaan petos ja sitä se on myös Jumalan silmissä Jumalan rangaistus on vain paljon kovempi kuin maallisen tuomarin antamana.
Jos siis olet tehnyt testamentin, niin peru se. Vielä ei ole myöhäistä.
Jumalan lapset eivät omista mitään, joten eivät he voi myöskään testamentata mitään.
Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni. Luuk. 14:33
Testamenttaaminen on epäuskoa. Epäusko taas on Pyhän Hengen pilkkaamista ja Pyhän Hengen pilkkaajille käy kuten, Ananiakselle ja hänen vaimolleen Safiralle. (Ap. t. 5:1,11, Matt. 19:27,30)
Uskova ei usko kuolevansa. Testamenttaaminen kuitenkin todistaa toista.
Kuten käsky kuuluu Älä varasta. Tämä tarkoittaa käytännössä älä omista, koska kaikki kuuluu Jumalalle. Kuten käsky kuuluu Älä himoitse lähimmäisesi omaisuutta. Eikö Jumala ole lähimmäisesi?
Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osoitti olevansa sen lähimmäinen, joka oli joutunut ryövärien käsiin?" Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta". Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin". Luuk. 10:36,37
Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria'. Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä. Matt. 9:13
Omistaminen tarkoittaa maailman ystävyyttä. Maailman ystävä on mammonan orja.
Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen. Jaak. 4:4
Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin. Jaak. 2:10
Omistaminen on siis murhaamista sekä epäjumalan palvontaa.
Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema. Ilm. 21:8
Kuka siis on antanut sinulle vallan testamentilla määrätä Jumalan omaisuudesta? Eikö iankaikkinen Jumala itse päätä mitä omaisuudellaan tekee?
Tälläistä ehdottaville kultalusikat peräaukoissa syntyneille joka alan elämänkokemusta omaamattomille Asiantuntijoille pitäisi näyttää koosteena yhteiskunnan polarisaation huipentumisesta oppimateriaalina Hyökkäys poliisiasemalle-elokuva, John Carpenterilta.
Eli kansan enemistöllä maksatetaan kansan vähemistön enenevät veroalet? Tultaneen näkemään se että ihan jokainen kadulle kurjistettu suomalainen ei käännä toista poskeaan loputtomiin riistäjilleen.
Okei joo joo, Riikan ja Petterin teesit: työtä on jokaiselle (ala-arvoisin ehdoin ja ala-arvoisin palkoin jota ei enää edes sos.tuet paikkaa) ja ovat itse umpikommareita näin kovia verojen nostoja tehdessään. Mutta hei! Miksi Pers-kok-siiveltä VEROJEN NOSTO ON IT'S OKAY kun vähävaraiset kärsii eniten siitä että ruokaa ei ole tarpeeksi kuun lopussa ja jopa asunto menee alta. Mutta vasemmalta laidalta täysin sarvipään toimia verojen nostot jota pitää vastustaa henkeen ja vereen oikeiden?
Ruoka, puhtaus, hoidot ja tuki, kaikki on vankilassa jokaiselle. Näitä ei häädetyt kojuissaan metsissä tule enää saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Perintöverot pois ainakin pienistä perinnöistä.
Sitten pienistä perinnöistä verot voisi poistaa. Petteriä se ei kiinnosta, Petteri ei hyödy.
Ja vaan kahdeksi vuodeksi, tosiaan on varmasti jollain kamulla tulossa perintö tuolla aikajanalla. On nää kyllä niin naurettavia nämä ahneet kokkarit läpinäkyvine "uudistuksineen".