Oletko käynyt Hesan Itäkeskuksessa?
Kommentit (170)
Käyn vähintään kerran viikossa. Esim. kasvikset saa etnisistä kaupoista puolet halvemmalla kuin tien toisella puolella olevasta Prismasta.
Tottakai. Tykkään hallista eli niistä pikku kaupoista ostokeskuksen sisältä, joista saa niin kalaa kuin vihanneksia. Momentosta saa reiluun hintaan ruokaa ja mitä tahansa muuta kaipaatkaan, niin kyllä löytyy. On niin amerikkalaista kuin etnistäkin ruokakauppaa ja kaikenlaista kahvilaa, vohveli- ja Jäätelö paikkaa. Kaiken kun kiertää niin 3-5 h häviää kepeästi.
Alueena itäkeskuksesta löytyy näkörajoitteisten toimitalo, tenniskeskus, lanterna (kaikkea kotiin). Luontoa löytyy myös kun rantaan päin kävelee, venekerhon luota löytää lokkien pesimäalueen ja puistoreitti kulkee aina Roihuvuoreen sakka.
Kesäkeidas eli monen rakastama siirtolapuutarha-alue on alue, mitä kannattaa käydä ihastelemassa kesäisin.
Puotilan puolelta löytyy minigolf ja Puotilan kartano, jonka nimikkokahvia löytyy cittareista ympäri maan. Talvisin hiihtoladut aukeavatkin Puotilan puolelta.
En ole moneen vuoteen. Asioin täällä espoossa.
Joo, menen sinne aina, kun haluan tunteen, että olen ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vähän väliä. Kypsä paikka liikkua ilman autoa. Metron vierustan tori täynnä ties mitä jauhohörhöjä aina ja ikuisesti. Etäisuudet pitkät esim. metrolta prismaan tai citymarkettiin. Se viereinen puhos on vähän masentava näky kun koko systeemi odottaa joko purkamista tai uudistamista tms. joten liikkeet mitä siinä aikanaan oli lähti ja tilalle tulleet nuhjaantuu ja slummiutuu. Osa itiksestäkin näyttää olevan tyhjänä kun porukka ei yksinkertaisesti jaksa joka paikkaan kävellä tai siellä on joku ihmeen ikiremontti päällä. Ja koko se kauppakeskuksen ympäristö (itäväylän toisella puolella puhoksesta katsoen) on just niin masentavaa pölyisen tuulista firmakorttelia ettei sinne viitsi eksyä edes vahingossa.
Prismaan pääsee helposti Puotilan metroasemalta. Ei ole tarkoituskaan mennä Itäkeskuksen metroasemalta kävellen Prismaan. Easton on kävellen kätevä oikeastaan vain siihen päähän Kauppakartanonkatua, jossa on.
Puhos on siellä se paras paikka.
Vierailija kirjoitti:
Käyn vähintään kerran viikossa. Esim. kasvikset saa etnisistä kaupoista puolet halvemmalla kuin tien toisella puolella olevasta Prismasta.
Mistä etnisistä kaupoista?
Olen käynyt, siitä on nyt 20 vuotta. Oli järkyttävä paikka, silloin jo oli nähtävissä, millaiseksi meno muuttuu. Nyt samanlaista porukkaa alkaa olla joka kirkonkylässä. Taksia ei enää uskalla käyttää ja jatkuvasti saa pelätä, että joku hullu tönäisee nurin tai pistää puukolla. Tekijät ovat hallituksen suojeluksessa, mutta minä olen eläkeläinen ja tämmöistä mummoja ja pappoja on muutenkin liikaa, joten antaa mutiasten vähän päästää höyryjä ulos.
Surullista, masentavaa, köyhälä se on.