Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko käynyt Hesan Itäkeskuksessa?

Vierailija
29.10.2024 |

Millaisen vaikutelman sait?

Kommentit (170)

Vierailija
101/170 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmenisen vuotta sitten kävin Itäkeskuksessa vaikka olin asunut pääkaupunkiseudulla jo pitkään. Tiedustelin vähän etukäteen Suomi24 palstalla kuinka vaarallista se on eli tarvitseeko pelätä. Menin sitten sinne ja huomasin että kansainvälistä meininkiä on.

Ostin jotain syötävää ja juotavaa joita sitten nautin ulkona torilla (Tallinnanaukio?). Vieressä oli roskakori ja katsoin kun lyhyessä ajassa pari ihmistä kävi tarkistamassa onko mitään arvokasta heitetty pois. Viereeni istui sitten mummo jotain kyttäämään. Kun lähdin niin hän sitten salamana kaivoi roskikseen heittämäni virvoitusjuomatölkin itselleen.

Rauhallista oli mutta voi olla että Itäkeskuksen suunnassa asuu ostovoimaltaan heikompaa ainesta. Pitää ehkä lähivuosina käydä uudestaan tarkistamassa tilanne.

Marjaniemi vieressä, ostovoimaa löytyy samaten Tammisalo, 

Vierailija
102/170 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään se on enempi lähi-itä-keskus. Eikä ole sinne mitään asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/170 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran näin Tarjan Penan ja osti 2 suklaalevyä ja meni varmaan siirtolapuutarhamökkiin. 

Vierailija
104/170 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän sä tarkoitat Itäkeskuksessa käymisellä? Itis on se kauppakeskus Itäkeskuksessa, Itäkeskus on osa vartiokylän kaupunginosaa. Ja joo, tulee melkein joka päivä itiksessä käytyä kun asun tässä vieressä. Ei ole kummempia häiriöitä ollut. Enemmän haittaa on kännissä mölyävistä kantiksista. Sori siitä.

Arvasin, että tällainen kommentti tulee pian.

Vierailija
105/170 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapunaisia lukuisine kiljuvine lapsineen. Kaapumiehiä siellä täällä ties mitä toimittamassa.

Ihan toista kuin mitä se oli 80-luvulla, jolloin suurin osa kauppakeskuksen käyttäjistä oli kantasuomalaisia.

Vierailija
106/170 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut itiksessä noin 20 vuotta. Onhan se erilainen alue kuin Suomi. Suomalaiset liikkeet ovat hävinneet ja tilalle on tullut ulkkareiden omat liikkeet. Itiksen ja Puhoksen bisnesalueiden lisäksi ulkkarit ovat ottamassa Roihista omakseen. Suomeen onkin kaivattu lisää yrittäjiä.

Mitä nämä ulkkareiden liikkeet ovat, mitkä ovat valloittaneet Itiksen ja suomalaiset liikkeet ovat hävinneet? Nissen, Specsavers, Silmäasema, Stockmann, Normal, DNA, Elisa, HM, Clas Ohlson, S-Market, Suomalainen kirjakauppa vai mitkä? En nyt jaksanut luetella enempää. Onhan siellä joitakin kauppoja, jotka poikkeavat noista joka kauppakeskuksen massasta, mutta itse käyn niissä mielelläni, vaihtelu virkistää. Itselle nyt ei myöskään ole väliä, kuka sen kaupan omistaa, onhan noissa luettelemissanikin kaupoissa varmaan ulkomaisia omistuksia. 

Vierailija
107/170 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin sieltä päin. Muistan ne ajat, kun Itäkeskuksen paikalla oli vielä pelkkää peltoa. Muistan metron rakentamisen ja kauppakeskuksen avaamisen. Pikaruokaloita tuli, Clock ja Carrol's. 

Vierailija
108/170 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kotoisin sieltä päin. Muistan ne ajat, kun Itäkeskuksen paikalla oli vielä pelkkää peltoa. Muistan metron rakentamisen ja kauppakeskuksen avaamisen. Pikaruokaloita tuli, Clock ja Carrol's. 

Missä asukkaat silloin kävivät ostoksilla? Puhoksessako?

Vierailija
109/170 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin oman kaupunginosansa ostarilla. 

Minäkin muistan tuon ajan.

Vierailija
110/170 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoittava, yööttävä paska paika muutan pois jos olisi varaa vaan ei ole! Mitä teen? Dokaan!

Vierailija
111/170 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikäs ja siisti, remontin jälkeen minusta hieno. 

Vierailija
112/170 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enkä halua. Viihdyn landella koska täällä on rauhallista ja edullisempaa asua. 

Vierailija
113/170 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko ennen kauppakeskuksen avaamista? Meillä oli lähiössä pieni ruokakauppa. Vaatteita tms. ostettiin esim. keskustasta. 

Vierailija
114/170 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaapunaisia lukuisine kiljuvine lapsineen. Kaapumiehiä siellä täällä ties mitä toimittamassa.

Ihan toista kuin mitä se oli 80-luvulla, jolloin suurin osa kauppakeskuksen käyttäjistä oli kantasuomalaisia.

Silloin se vasta lapsihelvetti olikin niin kuin moni muukin paikka.

Vierailija
115/170 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin se vasta lapsihelvetti olikin niin kuin moni muukin paikka.

Olin silloin lapsi niin ei tuntunut minusta tuolta. Käytiin itiksessä Tiimarissa ja Karkkipussissa. Joskus hampurilaisella. 

Vierailija
116/170 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin oman kaupunginosansa ostarilla. 

Minäkin muistan tuon ajan.

Nyt kun muistan niin käveltiin kerran kaverini kanssa viereisen kaupunginosan Kemikaalioon ostamaan yhdet hajukumit. Oltiin varmaan 7 v. 

Vierailija
117/170 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-80 luvulla käytiin Helsingin keskustassa ostoksilla, varsinkin lauantaisin. Ruoka ostettiin yleensä lähiöostarin marketeista tai jopa lähiöiden reunojen pikkupuodeista (nykyään nuo on yleensä lopetettu, tilalla saattaa olla oluträkälä tm)

Maxi-Market (nykyään paikalla on sello) ja Eka-Market (missä nyt on Kaari) olivat ensimmäisiä yrityksiä kauppakeskuksen tyylisiksi isommiksi myymälöiksi stadin keskustan ulkopuolella. Näissä käytiin ihan uteliaisuuttaa pidemmältäkin.

Vierailija
118/170 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käy siellä ruokakaupassa. Minä käyn harvemmin, viimeksi ostin sieltä silmälasit.

Kun lapset oli pieniä, kävin paljonkin, kun oli helppo kävellä sinne tuplarattaiden kanssa ja helppo pyöriä siellä, kyn ei tarvinnut riisua ja pukea lapsia koko ajan.

Vierailija
119/170 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tosiaan naisen peittää itsensä jos menee itikseen? 

Vierailija
120/170 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö tosiaan naisen peittää itsensä jos menee itikseen? 

🙂