Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko käynyt Hesan Itäkeskuksessa?

Vierailija
29.10.2024 |

Millaisen vaikutelman sait?

Kommentit (170)

Vierailija
121/170 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli vuosi '98. Ei ole sen jälkeen tullut asiaa Suomen suurimpaan p a k o la i sleiriin Al-Helnistaniin. Ihme ettei koko aluetta ole vielä aidattu ja myyty Ruotsiin.

Espoo olisi aidattu ja myyty Ruotsiin, mutta ruotsalaiset haistoivat ansan liian aikaisin...

Vierailija
122/170 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Hesejen Itis, pöndet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/170 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itäkeskus ja sen lähialueet olivat ihan viihtyisää aluetta noin 30 vuotta sitten kun asuin Vuosaaressa ja elämäni kaikin puolin sijoittui tuonne itäisen Helsingin alueelle. Jokin aika sitten ajoin Itäkeskuksen ohi, ja alue vaikutti aika ränsistyneeltä. Toki onhan siellä Itis ja Easton, mutta Itäkeskus asuinalueena ei vaikuttanut enää kovin viihtyisältä.

Itikses ollu uimahalli ja Bläkkäri homoille jo 20 vuotta. Ja kamaa myydään p.rseen ohella. Jopa naisten vessassa miehet panee naapurikopissa.

Raha vaihtaa kättä.

Vierailija
124/170 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut koskaan käytyä. En tiennyt, että tuommoinen meno. Tuskin tulee koskaan mentyäkään sitten. 

Vierailija
125/170 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kuin joku lähi-idän basaari. Valkoihoiset vähemmistönä. Levotonta ja tulee vainoharhainen olo

Höpö höpö. Kaikkea sitä täällä keksitäänkin.

Vierailija
126/170 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itis muuten ihan jees, mutta tämä "pukeutumisohje"-kyltti ei todellakaan kuulu sinne ( tai muuallekkaan maassamme).

Vierailija
127/170 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 22v lähellä onneksi en enää, eri alue mutta tuolla oli lähi kaupat. Siellä pyörii paljo huume sakkia ennen, kuten myös muualla. Tuolla ne vain pistää silmään. Siellä meinasin tulla nuorena r*skatuksi, kun illalla kaupassa käydessä vieras mies veti mukaansa kädestä. Jonka vaimo tms. Soitti ja riuhtaisin irti. Ei ole vastaavaa sattunut vielä muuten, ei edes ulkomailla. Jostain syystä Suomessa vartijat eivät koskaan näe mitään, tuolla ennen he istuivat pullaa syöden yleensä aina. Jos asuisin vielä tuolla niin voisi olla että joutuisin terapiaan ym. 

Vierailija
128/170 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hassua, miten jollekin paikalle muodostuu kummallinen maine. Usein tätä mainetta ylläpitävät sellaiset ihmiset, joilla ei ole omakohtaista kokemusta koko paikasta, eivät ole koskaan välttämättä käyneetkään.

Olen asunut Itiksen ympäristöissä kohta 30 vuotta, useassa eri osoitteessa. Olen koko tämän ajan käynyt kauppakeskuksessa, matkustanut metrolla, kulkenut Tallinnan aukiolla, käynyt kirjastossa, uimahallissa, ravintoloissa jne. Kulkenut ilta-aikaan yksin tai joukossa. Mitään ikävää tai uhkaavaa ei koskaan ole tapahtunut, eikä mitään ole varastettu. 

Joskus mietin sellaista, kun monet suomalaiset matkustavat paljonkin, että miten he uskaltavat, kun jotain toista kulttuuria edustavan ihmisen kohtaaminen saa aikaan niin valtavia tunteita. Ja eikös itäisessä Helsingissä asu jotain 20-30 prosenttia muiden maiden edustajia, joten puheet siitä, että kauppakeskuksessa ei olisi kantaväestöä, ovat ihan tuulesta temmattuja.

Se on sinun kokemus, olet tietysti 190cm pitkä mies. Itse naisena tulin nuorena melkein r*skatuksi tuolla itiksessa. Olen käynyt yli 10 Euroopan maassa, ei vastaavaa vielä ole sattunut että silleen. Ei auta avoinmielisyys jos joku yrittää käydä kimppuun ja itse en ole mies, enkä todella pitkä. Kyllä luulin että voisi käydä illalla rauhassa kaupassa Suomessa, on alueita joissa ei viitsi. Pukeutunut olin hyvin mm. Takki, ei mitään avointa. 

Vierailija
129/170 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hassua, miten jollekin paikalle muodostuu kummallinen maine. Usein tätä mainetta ylläpitävät sellaiset ihmiset, joilla ei ole omakohtaista kokemusta koko paikasta, eivät ole koskaan välttämättä käyneetkään.

Olen asunut Itiksen ympäristöissä kohta 30 vuotta, useassa eri osoitteessa. Olen koko tämän ajan käynyt kauppakeskuksessa, matkustanut metrolla, kulkenut Tallinnan aukiolla, käynyt kirjastossa, uimahallissa, ravintoloissa jne. Kulkenut ilta-aikaan yksin tai joukossa. Mitään ikävää tai uhkaavaa ei koskaan ole tapahtunut, eikä mitään ole varastettu. 

Joskus mietin sellaista, kun monet suomalaiset matkustavat paljonkin, että miten he uskaltavat, kun jotain toista kulttuuria edustavan ihmisen kohtaaminen saa aikaan niin valtavia tunteita. Ja eikös itäisessä Helsingissä asu jotain 20-30 prosenttia muiden maiden edustajia, joten puheet siitä, että kauppakeskuksessa ei olis

Minä kirjoitin tuon. Olen 160cm pitkä nainen.

Vierailija
130/170 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasarilla käytiin ihmettelemässä pohjoismaiden suurinta ostaria, olihan se hulppea pytinki. Huomiota kiinnitti muutama n..keri jotka siellä silmiään pyöritteli, olivat hauska ja eksoottinen ilmestys jotenkin orvon ja reppanan näköisiä siellä suomalaisten joukossa. Menivät seiniä pitkin kun ihmiset käveli keskellä käytävää!

Vierailija
131/170 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt vuonna 1994 ja minusta se oli jo silloin rupuinen ghetto mitä en enää ikinä halua kokea enkä nähdä.

Vierailija
132/170 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö tosiaan naisen peittää itsensä jos menee itikseen? 

Ei tarvitse. 

Vierailija
133/170 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kuin joku lähi-idän basaari. Valkoihoiset vähemmistönä. Levotonta ja tulee vainoharhainen olo

Höpö höpö. Kaikkea sitä täällä keksitäänkin.

Ei se ole mikään keksintö varmastikaan. jos se oli sitä jo 90 luvulla niin miksei nytkin. Tuskin asiat on siitä mennyt parempaan suuntaan.

Vierailija
134/170 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Oli jossain vaiheessa kotia lähin ostoskeskus eli siellä kävin ostamassa viikon ruokatarpeet. Kauppakeskus, oli aika huonossa kunnossa jo jossain vaiheessa, nythän sitä remointoidaan.

Remontti on kyllä ihan valmis ainakin minun silmin katsottuna. Hienolta näyttää. Harmi vaan, ettei itiksen puolella ole k- kauppaa vaan on citymarket Eastonin puolella.

Onko siellä joku joki vai mikä joka jakaa itäkeskuksen eri osiin? Vähän niinkuin Budapestissä tai turussa?

Vierailija
135/170 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mä käynyt aika monta kertaa elämässäni, tuhansia ehkä haha. Normi mesta. Itis on kiva shoppailupaikka. Nämä suurimmat mölisijät asuvat varmaan jossain perähikiällä.

Vierailija
136/170 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, enkä lähiulkomailla muutenkaan.

Vierailija
137/170 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko stadeissa vielä hyviä hierontapaikkoja? Voisin tulla käymään?

Pena

Vierailija
138/170 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes päivittäin (asun lähellä ja kuljen työmatkalla ohi), lähinnä naurattaa nämä persujen fantasiat alueesta/ kauppakeskuksesta.

- keski-ikäinen kantasuomalainen mies

Vierailija
139/170 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesoissa on kiva käydä mutta vielä kivempaa on päästä sieltä pois!

Vierailija
140/170 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut itiksessä noin 20 vuotta. Onhan se erilainen alue kuin Suomi. Suomalaiset liikkeet ovat hävinneet ja tilalle on tullut ulkkareiden omat liikkeet. Itiksen ja Puhoksen bisnesalueiden lisäksi ulkkarit ovat ottamassa Roihista omakseen. Suomeen onkin kaivattu lisää yrittäjiä.

Mitä nämä ulkkareiden liikkeet ovat, mitkä ovat valloittaneet Itiksen ja suomalaiset liikkeet ovat hävinneet? Nissen, Specsavers, Silmäasema, Stockmann, Normal, DNA, Elisa, HM, Clas Ohlson, S-Market, Suomalainen kirjakauppa vai mitkä? En nyt jaksanut luetella enempää. Onhan siellä joitakin kauppoja, jotka poikkeavat noista joka kauppakeskuksen massasta, mutta itse käyn niissä mielelläni, vaihtelu virkistää. Itselle nyt ei myöskään ole väliä, kuka sen kaupan omistaa, onhan noissa luettelemissanikin kaupoissa varmaan ulkomaisia omistuksia. 

Et ole ilmeisesti Hansasillalle asti uskaltautunut tai Roihiksen teollisuusalueelle. Ulkkareiden liikkeitä on jo enemmän kuin nuo mainitsemasi. Ulkomaisten yrittäjien tulo auttaa Suomen taloutta uusiutumaan.