Onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka eivät "päästä" kumppaniaan yksikseen ulkomaille?
Vai onko tuo vain urbaanilegenda? Eri asia tietysti, jos molemmat haluavat aina matkustaa yhdessä tai kumpikaan ei halua matkustaa ollenkaan, mutta luulisi aika harvassa olevan niiden parien, joilla matkustusmieltymykset osuvat 100% yhteen.
Kommentit (855)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että moni on ketjussa vouhottanut kuinka jättäisi miehen heti, jos mies yrittäisikään estää lähtemästä. Miksi se siis on muka normaalia?
Kaikenlainen väkivalta on syy jättää suhde. Kontrollointi ja vapaudenriisto vähintäänkin henkistä väkivaltaa. Matkustelu on normaali harmiton tapa nauttia elämästä. Toisen ihmisen rajoittaminen on kaikkea muuta kuin harmitonta.
Aika harvinainen tapa matkustella yksin tai kaverin kanssa kuitenkin jos ollaan aviossa. Suurin osa suomalaisista ei toimi näin.
Mä väitän että about kaikki mun tutut matkustelee myös yksin tai kaverin kanssa vaikka ovat aviossa tai muuten pysyvässä parisuhteessa. Meilläkin näin tapahtuu useamman kerran vuodessa. Mun puolesta tulis ero melko varmasti ja puolison puolesta ihan varmasti jos alettaisi kieltää tai edes neuvotella että "pysyisitkö nyt kuitenkin kotona".
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mitään kiristämistä. Jos suhteen aikana ei ole tullut ilmi että mies ei hyväksy tätä.. niin mitä sen miehen pitäis tehdä, olla hiljaa kun asia tulee ajankohtaiseksi.
Ei hyväksy? Mikä oikeus puolisolla on hyväksyä tai olla hyväksymättä toisen ihmisen vapaa-ajan käyttöä? Onko puolisolla oikeus sanoa, ettei hyväksy, että toinen syö banaaneja? Käyttää sinisiä housuja? Minusta ei. Pitkässä parisuhteessa ainoa toimiva malli on se, että kumpikin saa elää sellaista elämää, mitä pitää hyvänä, ja molemmat kannustavat toista siihen. Ja sen miehen pitäisi mennä terapiaan. Se on minun vastaukseni.
No parisuhteissa yleensä keskustellaan ja etsitään kompromisseja..
Ihan samalla tavalla toi yksin matkustaminen voi olla deal braker kuin vaikka baarissa ravaaminen. Ja jos tämä ei ole suhteen aikana ikinä tullut esiin... Siitä pitää keskustella ja jos ei pääse yhteisymmärrykseen ero on ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että moni on ketjussa vouhottanut kuinka jättäisi miehen heti, jos mies yrittäisikään estää lähtemästä. Miksi se siis on muka normaalia?
Kaikenlainen väkivalta on syy jättää suhde. Kontrollointi ja vapaudenriisto vähintäänkin henkistä väkivaltaa. Matkustelu on normaali harmiton tapa nauttia elämästä. Toisen ihmisen rajoittaminen on kaikkea muuta kuin harmitonta.
Aika harvinainen tapa matkustella yksin tai kaverin kanssa kuitenkin jos ollaan aviossa. Suurin osa suomalaisista ei toimi näin.
Jaa. Minun tuttavapiirissäni melko yleinen. Toki oman puolison kanssa matkustellaan myös, mutta lisäksi on harrastusporukan matkaa, vanhojen opiskelukaverien, muuten vaan kaverien tai esim äiti ja tytär lähtevät kahdestaan tai isä ja poika. Tai miksi ei isä ja tytär.
Ihan tuoreessa suhteessa on varmaan harvinaisempaa, mutta pitkissä parisuhteissa hyvinkin yleistä. Oman puolison kanssa tehdään esim kaksi matkaa vuodessa, ja sitten joku muu lisäksi.
682 väitä vaan. Suurin osa suomalaisista ei ole käynyt etelässä. Iltalehden kyselyssä 70% ei päästäisi puolisoa yksin reissuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mitään kiristämistä. Jos suhteen aikana ei ole tullut ilmi että mies ei hyväksy tätä.. niin mitä sen miehen pitäis tehdä, olla hiljaa kun asia tulee ajankohtaiseksi.
Ei hyväksy? Mikä oikeus puolisolla on hyväksyä tai olla hyväksymättä toisen ihmisen vapaa-ajan käyttöä? Onko puolisolla oikeus sanoa, ettei hyväksy, että toinen syö banaaneja? Käyttää sinisiä housuja? Minusta ei. Pitkässä parisuhteessa ainoa toimiva malli on se, että kumpikin saa elää sellaista elämää, mitä pitää hyvänä, ja molemmat kannustavat toista siihen. Ja sen miehen pitäisi mennä terapiaan. Se on minun vastaukseni.
Ihan samalla tavalla toi yksin matkustaminen voi olla deal braker kuin vaikka baarissa ravaaminen. Ja jos tämä ei ole suhteen aik
Kompromissi ei ole sanoa toiselle, että tottele minua tai tulee ero.
Vierailija kirjoitti:
682 väitä vaan. Suurin osa suomalaisista ei ole käynyt etelässä. Iltalehden kyselyssä 70% ei päästäisi puolisoa yksin reissuun
Matkustelu ei tarkoita etelää (vaikka en tiedä, mistä tietosi on peräisin). Se voi olla esim viikonloppu Tallinnassa. Ja kylläpä tuo luku on karu luku. Taas kiitollinen omasta hyvästä aviopuolisostani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla toi yksin matkustaminen voi olla deal braker kuin vaikka b
Voi v.....u. mitä sen miehen pitäis tehdä???? Jos sillä miehellä on periaate et hän ei pysty seurustella ihmisen kanssa joka matkustelee yksin.. tää tulee ilmi vaikka suhteen vuonna 3. Mitä se voi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Iltalehden kysely..., virallinen tilasto siis. Kuten sanottu, mun tuttavapiireissä ihan normaalia.
Ratakiskosta: Se työntekijä voi ilmoittaa esimiehelleen olevansa kipeänä, itse. Vaikka mahataudissa. Tällöin hän ei ole työnantajan silmissä kieltäytynyt työjutuista, vaan on sairastunut.
Moni tekee näin ihan ilman mustasukkaista puolisoakin. Kuten varmasti tiedät.
Tässä on minusta hyvä esimerkki siitä, mistä vaimo voi tietää, pettääkö puoliso. Pettäjä kirjoittaa tuollaisia, että pomolle voi valehdella. Ei normaali kunnollinen ihminen valehtele esimiehelleen.
Voi v.....u. mitä sen miehen pitäis tehdä???? Jos sillä miehellä on periaate et hän ei pysty seurustella ihmisen kanssa joka matkustelee yksin.. tää tulee ilmi vaikka suhteen vuonna 3. Mitä se voi tehdä?
Mennä terapiaan. Toista ihmistä ei voi omistaa eikä pitää vankina. Ei ihmisellä voi olla periaatetta siitä, mitä toinen tekee. Silloin kun se teko on täysin normaali, laillinen ja vaaraton. Toki mies saa myös erota. Mutta toista ihmistä ei pidä kontrolloida.
Vierailija kirjoitti:
Ratakiskosta: Se työntekijä voi ilmoittaa esimiehelleen olevansa kipeänä, itse. Vaikka mahataudissa. Tällöin hän ei ole työnantajan silmissä kieltäytynyt työjutuista, vaan on sairastunut.
Tässä on minusta hyvä esimerkki siitä, mistä vaimo voi tietää, pettääkö puoliso. Pettäjä kirjoittaa tuollaisia, että pomolle voi valehdella. Ei normaali kunnollinen ihminen valehtele esimiehelleen.
Voi Jeesus. Suomessa ei sit paljon ole kunnollista ihmistä
Vierailija kirjoitti:
Mennä terapiaan. Toista ihmistä ei voi omistaa eikä pitää vankina. Ei ihmisellä voi olla periaatetta siitä, mitä toinen tekee. Silloin kun se teko on täysin normaali, laillinen ja vaaraton. Toki mies saa myös erota. Mutta toista ihmistä ei pidä kontrolloida.
Mut se pallo on sulla. Sä joko suostut kompromissiin tai tulee ero. Ei se mies sua kiristä. Sä vaan teet jonkin asian mitä se mies ei voi hyväksyä. Jq se vaikuttaa miehen ajatuksiin sinusta.
On vähän pakko käydä itsekseni työmatkoilla kun töiden kohteet ulkomailla. En pystyisi kyllä työnantajalle selittämään, että "en voi valitettavasti mennä tekemään töitäni, koska vaimo ei päästä" tai että "voidaanko varata lennot ja hotellit vaimolle samalla?". Onneksi ei ole sellaista itsetunnoltaan vajaata henkilöä kotona mustasukkailemassa. Toisaalta, molemmat käyvät reissussa Suomessa ja ulkomailla myös sukuloimassa ja kavereiden kanssa. Meillä ainakaan ei toimisi suhde, jos jokaista menoa pitäisi pelätä pettämismahdollisuutena. Voihan sitä pettää vaikka kauppareissulla tai valehtelemalla jostain pakkomenosta töiden suhteen.
Olen ollut yli 20 vuotta reissutyössä, viidessä isossa kansainvälisessä eri firmassa töissä, on ollut paljon juhliakin ja työpaikkaromansseja olen nähnyt koko aikana ehkä 2 kertaa. Eivät ne niin yleisiä ole kuin jotkut näyttävät pelkäävän. Siitäkään syystä, että ne vaikuttavat negatiivisesti työpaikan ilmapiiriin.
M55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut se pallo on sulla. Sä joko suostut kompromissiin tai tulee ero. Ei se mies sua kiristä. Sä vaan teet jonkin asian mitä se mies ei voi hyväksyä. Jq se vaikuttaa miehen ajatuksiin sinusta.
No, ei tuossa kyllä hyvä häviä, jos ero tulee. Sairaalloinen mustasukkaisuus ja kontrollinhalu eivät ole positiivisia piirteitä ihmisessä. Tosin enpä usko, että kovin pitkälle tuollaisen ihmisen kanssa suhteessa edettäisiin muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Aina lomat erillään?
Harvat reissut kestävät joka kerta monta viikkoa. Jos on yksi viikonloppu jollain porukalla, ja oman miehen kanssa pari pitkää viikonloppua reissussa, on silti esim mökkeilylle käytännössä koko kesäloma aikaa.
Jos mun puoliso ilmoittaisi et haluaa lähteä tyttöjen reissuun Espanjaan/ turkkiin tai minne vaan tulis välitön ero.
Syystä että sama ihminen on kertonut millaista toi sinkku, tyttö kaverin kanssa matkustelu on. Hän katseli sitä vuosia sivusta oppaan ominaisuudessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei tuossa kyllä hyvä häviä, jos ero tulee. Sairaalloinen mustasukkaisuus ja kontrollinhalu ei
Kuten sanottu aiemmin mitä jos se suhde on muuten älyttömän hyvä. Ja tää matkustus aspekti on ainoa ongelma?
Kuten sanottu aiemmin mitä jos se suhde on muuten älyttömän hyvä. Ja tää matkustus aspekti on ainoa ongelma?
Edelleenkin, matkustusasia on pikkuasia. Kontrolloiminen ja mustasukkaisuus on valtavan iso asia, ja suhde sellaisen ihmisen kanssa ei voi olla hyvä. Sellainen suhde päättyy pahimmillaan lööppeihin, ja nainen mattorullan sisään.