Onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka eivät "päästä" kumppaniaan yksikseen ulkomaille?
Vai onko tuo vain urbaanilegenda? Eri asia tietysti, jos molemmat haluavat aina matkustaa yhdessä tai kumpikaan ei halua matkustaa ollenkaan, mutta luulisi aika harvassa olevan niiden parien, joilla matkustusmieltymykset osuvat 100% yhteen.
Kommentit (855)
Vierailija kirjoitti:
Ei hyväksy? Mikä oikeus puolisolla on hyväksyä tai olla hyväksymättä toisen ihmisen vapaa-ajan käyttöä? Onko puolisolla oikeus sanoa, ettei hyväksy, että toinen syö banaaneja? Käyttää sinisiä housuja? Minusta ei. Pitkässä parisuhteessa ainoa toimiva malli on se, että kumpikin saa elää sellaista elämää, mitä pitää hyvänä, ja molemmat kannustavat toista siihen.
Meillä on pitkässä parisuhteessa oma, erittäin toimiva tapamme. Molemmat saa sanoa mielipiteensä toisen menoista, voi jopa sanoa jos ei halua toisen menevän. Sitä kunnioitetaan. Voi sanoa jos ei halua toisen laittavan jotain tiettyä vaatetta, tai voi haluta toiselle erilaiset hiukset. Voi kieltää toista menemästä harrastukseen jossa on suuri loukkaantumisriski. Tai ottamasta ylitöitä. Ja voi hyvin sanoa, että kotona et sitten kaalikääryleitä syö 😂
Ja yleensä näitä toisen toiveita myös kunnioitetaan. Joo, mies haluaa partatoiveestani huolimatta joskus ajaa partansa pois ja sitten taas antaa kasvaa ja niin päin pois, mutta ei se niitä ylitöitä yleensä ota. Ja se saa mut järkiini, jos meinaan halea työpaikkaa joka ei mulle sovi, uskaltaa sen kyllä sanoa.
Eikä me olla tekemisissä ihmisten kanssa joiden kanssa toinen ei halua olevan tekemisissä. Ei mennä menoihin jotka aiheuttaa mitään negaa ajatusta toisessa.
Me ollaan aivan vapaaehtoisesti tässä suhteessa ja tästä on muodostunut juuri meille sopiva tapa olla ja elää yhdessä. Ollaan tiivis pari, melkein aina yhdessä ja meillä menee tosi hyvin kaikki ajatukset elämästä yksiin, lisäksi meillä on tosi hauskaa yhdessä. Mielestäni meillä on aivan täydellinen suhde, en voisi toivoa mitään parempaa. Joku on ehkä eri mieltä, mutta ei haittaa minua, eihän sen jokun tarvitse tässä olla 😊
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanottu aiemmin mitä jos se suhde on muuten älyttömän hyvä. Ja tää matkustus aspekti on ainoa ongelma?
Edelleenkin, matkustusasia on pikkuasia. Kontrolloiminen ja mustasukkaisuus on valtavan iso asia, ja suhde sellaisen ihmisen kanssa ei voi olla hyvä. Sellainen suhde päättyy pahimmillaan lööppeihin, ja nainen mattorullan sisään.
Öööö.. ei toi ole kontrollointia, eikä edes välttämättä mustasukkaisuutta. Se voi tuoda vaikka sun miehelle susta erilaisen kuvan mitä on ajatellut.
Mulla on esim todella negatiivinen kuva tyttisten reissusta vaikka turkkiin. Oon ollut siellä kymmeniä kertoja mun vaimon kanssa. En hyväksyisi mun puolisolta. Mutta toi onkin ainoa asia mitä mä en hyväksy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanottu aiemmin mitä jos se suhde on muuten älyttömän hyvä. Ja tää matkustus aspekti on ainoa ongelma?
Edelleenkin, matkustusasia on pikkuasia. Kontrolloiminen ja mustasukkaisuus on valtavan iso asia, ja suhde sellaisen ihmisen kanssa ei voi olla hyvä. Sellainen suhde päättyy pahimmillaan lööppeihin, ja nainen mattorullan sisään.
Öööö.. ei toi ole kontrollointia, eikä edes välttämättä mustasukkaisuutta. Se voi tuoda vaikka sun miehelle susta erilaisen kuvan mitä on ajatellut.
Mulla on esim todella negatiivinen kuva tyttisten reissusta vaikka turkkiin. Oon ollut siellä kymmeniä kertoja mun vaimon kanssa. En hyväksyisi mun puolisolta. Mutta toi onkin ainoa asia mitä mä en hyväksy.
No, sitten et olisi oikea puoliso minulle, koska et ymmärtäisi minua lainkaan. En ole koskaan kulkenut baareissa, minulla ei ole ollut elämäni aikana yhtään irtosuhdetta, ja alkoholinkäyttöni rajoittuu ehkä yhteen onnittelumaljaan vuodessa. Matkoilla tykkään kävellä, käydä taidenäyttelyissä, teatterissa (erityisesti musikaaleissa) ja syömässä. Jos rinnastaisit matkani jonkun toisen naisen tyttöjen matkaan vain koska olemme samaa sukupuolta, en haluaisi olla kanssasi parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, sitten et olisi oikea puoliso minulle, koska et ymmärtä
No miksi sä jankkaat tässä. Sun kanta on tullut hyvin selväksi. Sä et pystyisi tekemään kyseisessä asiassa minkäänlaista kompromissia. Esim sitä että mies lähtisi mukaan.
Fine. Se on sun päätös ja sitä pitää kunnioittaa. Kunnioita sä muidenkin päätöksiä äläkä ala yleistämään millää helvetin murhaamisella ja mattoon käärimisellä..
Toi on ihan sama kun mä sanoisin että jokainen kuka matkustaa yksin on h...a ja kannattaa varoa siinä on aina riski et se tappaa sut vakuutus rahojen takia.
Vierailija kirjoitti:
Ratakiskosta: Se työntekijä voi ilmoittaa esimiehelleen olevansa kipeänä, itse. Vaikka mahataudissa. Tällöin hän ei ole työnantajan silmissä kieltäytynyt työjutuista, vaan on sairastunut.
Moni tekee näin ihan ilman mustasukkaista puolisoakin. Kuten varmasti tiedät.
Tässä on minusta hyvä esimerkki siitä, mistä vaimo voi tietää, pettääkö puoliso. Pettäjä kirjoittaa tuollaisia, että pomolle voi valehdella. Ei normaali kunnollinen ihminen valehtele esimiehelleen.
Hah! Kuule, en ole koskaan pettänyt ketään. Mutta olen ollut saikulla mahataudin takia 3 päivää, vaikka mulla ei ollut mahatautia. Oli vaan niin paska tilanne elämässä esimerkiksi läheisen syöpäsairauden vuoksi että voimat loppui, ja oli pakko saada nukkua pari päivää. Miettisit vähän mitä kirjoitat, vaikka oletkin olevinasi Täydellinen Ihminen. Sorry, tämäkin todisti ettet ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratakiskosta: Se työntekijä voi ilmoittaa esimiehelleen olevansa kipeänä, itse. Vaikka mahataudissa. Tällöin hän ei ole työnantajan silmissä kieltäytynyt työjutuista, vaan on sairastunut.
Tässä on minusta hyvä esimerkki siitä, mistä vaimo voi tietää, pettääkö puoliso. Pettäjä kirjoittaa tuollaisia, että pomolle voi valehdella. Ei normaali kunnollinen ihminen valehtele esimiehelleen.
Hah! Kuule, en ole koskaan pettänyt ketään. Mutta olen ollut saikulla mahataudin takia 3 päivää, vaikka mulla ei ollut mahatautia. Oli vaan niin paska tilanne elämässä esimerkiksi läheisen syöpäsairauden vuoksi että voimat loppui, ja oli pakko saada nukkua pari päivää. Miettisit vähän mitä kirjoitat, vaikka oletkin olevinasi Täydellinen Ihminen.
Varmaan 30-50% ihmisistä hakenut motivaatio saikkua ym vastaavaa.
Kompromisseista. Mä elin hyvän elämän naisen kanssa joka oli todella mustasukkainen. Ei olisi tullut kuuloonkaan lähteä etelään yksin tai kaverin kanssa.
Baarissa sai joskus käydä ja aina siitä seurasi masentunut ja äkäinen nainen.
Monesti tuli jätettyä puhelin kotiin kun lähti kauppaan ihan sen takia että vaimo sai tutkia sen. Aina oli pikkasen epäilys että petän. En pettänyt ikinä.
Eikö kuulosta hurjalta ja hullulta varmasti moni sanoo että olisi pitänyt erota.
En eronnut ja olin onnellinen. Sopeuduin siihen mitä vaimo halusi ja sain tuhat kertaa enemmän takaisin.
Jamppa.
"Et voi. Seksin ostajat on kedkiarvoidesti sivistynyttä, menestynyttä porukkaa. Insinöörejä opettajia ym.
Sä voit uskoa ja luottaa mut sä et voi tietää mitä toinen tekee ja ajattelee"
Kyllä vuosikymmenten avioliitossa on saanut tietää mitä mieheni seksin ostamisesta ajattelee. Hän suhtautuu siihen huomattavasti jyrkemmin kuin minä. En viitsi sanoa mitä hän tuollaisesta on tuumannut eikä varmaan menisi sensuuristakaan läpi. Mieheni on aika periaatteellinen monessa asiassa ja myös kahden tyttären isä. Hän ei todellakaan arvosta seksin ostajia eikä sovinismia muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä luottaisi mieheen joka käy kaveriensa kanssa Lapissa tai ulkomailla poikien reissuilla. On päivänselvää, mitä he siellä tekevät. Onko olemassa vielä naiiveja ja kusetettavia naisia, jotka eivät tätä ymmärrä? Ihmettelen suuresti. Veikkaan, että tietävät mutta eivät välitä.
Tuntuu olevan iso joukko naisia joita aina kaikki miehet pettää, mikäköhän siinä on... ja se mies voi by the way pettää myös vaikka arkipäivänä ruokatunnilla jos on pettääkseen. Melko monella naisella on kuitenkin ihan uskollinen mies.
Eihän tuo tarkoita sitä,että väittää kaikkien miesten pettävän. Vain tuollaiset miehet jotka hyvin mielellään lähtevät matkoille ilman vaimoaan.Heillä on tarve päästä naimaan muitakin.
Ei pidä olla sinisilmäisen typerä vaikka mustasukkainen ei olisi
Kääntäen koska minä (nainen) lähden oikein mielelläni jopa kuukausiksi yksin reissuun mun tarve on vaan päästä naimaan vieraita miehiä??
Voin kertoa 110% varmuudella ettei niin ole käynyt ikinä, vuosikymmeniä reissannut. Ei edes tullut moinen mieleeni.
Eikä varmaan tule puolisollakaan, tietää mitä menettäisi jos pettäisi. Siksi niitä matkoja ei tarvitse kieltää eikä vahtia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah! Kuule, en ole koskaan pettänyt ketään. Mutta olen ollut saikulla mahataudin takia 3 päivää, vaikka mulla ei ollut mahatautia. Oli vaan niin paska tilanne elämässä esimerkiksi läheisen syöpäsairauden vuoksi että voimat loppui, ja oli pakko saada nukkua pari päivää. Miettisit vähän mitä kirjo
Varmaan 30-50% ihmisistä hakenut motivaatio saikkua ym vastaavaa.
Uskon että määrä on reilusti isompi.
Joskus oli luottamusongelmaa ja silloin testasin ja sanoin miehelle kerran että mä en halua sen menevän työpaikan epävirallisiin bileisiin. En luota, en halua, piste. Tarkoitus oli nähdä meneekö mies kuitenkin eli onko ne bileet tärkeämmät kuin minä. Mies oli hetken hiljaa ja sanoi sitten että ok, ei hän mene sinne. Että ei ongelmaa, hän jää kotiin.
Sillä oli todella iso merkitys.
Musta ois tosi kummallista jos toinen ei haluais mua reissuun mukaan. Johan siinä kävis kysymys että miksei. Olenko niin tympeää seuraa? Sekin olisi kummaa että toinen lähtisi reissuun ja toinen ei missään nimessä haluaisi mukaan. Serkullani tuli ero tämän takia. Aina sai reissata yksin kun kumppani ei lähtenyt mihinkään mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Musta ois tosi kummallista jos toinen ei haluais mua reissuun mukaan. Johan siinä kävis kysymys että miksei. Olenko niin tympeää seuraa? Sekin olisi kummaa että toinen lähtisi reissuun ja toinen ei missään nimessä haluaisi mukaan. Serkullani tuli ero tämän takia. Aina sai reissata yksin kun kumppani ei lähtenyt mihinkään mukaan.
Niin kyllä mullakin tulisi väkisin mieleen asioita joita hän ei voi mun kanssa tehdä... Eikä niitä montaa ole, lähinnä ne liittyvät toisiin naisiin.
Vierailija kirjoitti:
"Et voi. Seksin ostajat on kedkiarvoidesti sivistynyttä, menestynyttä porukkaa. Insinöörejä opettajia ym.
Kyllä vuosikymmenten avioliitossa on saanut tietää mitä mieheni seksin ostamisesta ajattelee. Hän suhtautuu siihen huomattavasti jyrkemmin kuin minä. En viitsi sanoa mitä hän tuollaisesta on tuumannut eikä varmaan menisi sensuuristakaan läpi. Mieheni on aika periaatteellinen monessa asiassa ja myös kahden tyttären isä. Hän ei todellakaan arvosta seksin ostajia eikä sovinismia muutenkaan.
Näytä mulle yksikin mies joka on sanonu vaimolleen et kannattaa prostituutiota?
Ei sellaisia ole. Kantsii lukea joskus ilotytön päiväkirjaa. Siinä näkee miten laidasta laitaan asiakkaita on pastorista- poliisiin ja kaikkea siltä väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytä mulle yksikin mies joka on sanonu vaimolleen et kannattaa prostituutiota?
Ei sellaisia ole. Kantsii lukea joskus ilotytön päiväkirjaa. Siinä näkee miten laidasta laitaan asiakkaita on pastorista- poliisiin ja kaikk
Plus että elämä voi muuttua niin äärettömän paljon, että mikä tahansa mielipidekin voi muuttua. Maksettua seksiä käyttävät myös mm. pahasti vammautuneet ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitä olen reissutyössä nähnyt ja kuullut karistaa kyllä turhat haihattelut itseltä. Tietty kavereiden kanssa voi matkoilla käydä, mutta pidempi työkomennus on ero. Yli 90% pettää siellä. Reissutyöläiseen luottaminen on vain harhaista typeryyttä. Paitsi, jos on saanut sen 1% helmen. Harmi vaan, että 90% muistakin reissutyöläisen puolisoista kuvittelee samaa, ja lähes kaikki heistä on väärässä...
En usko ihmiseen kykyyn tunnistaa luotettavasti olevansa poikkeuksellisen hyvä ihmistuntija. Vähän sama ilmiö kuin siinä, kun lähes kaikki luulevat olevansa keskivertoa parempia kuskeja. Ihmisillä on taipumus yliarvioida kykynsä tietyillä elämänalueilla. Kuten kyvyssä tunnistaa poikkeuksellisen rehellinen ja luotettava kumppani.
Se joka pettää, pettää myös muualla kuin reissutöissä. Et voi omistaa ketään tai
Mun puoliso oli kotona joka ikinen yö. Siitä huolimatta hän petti minua koko 15 vuotta jotka oltiin yhdessä, saman katon alla asuen.
Vierailija kirjoitti:
Joskus oli luottamusongelmaa ja silloin testasin ja sanoin miehelle kerran että mä en halua sen menevän työpaikan epävirallisiin bileisiin. En luota, en halua, piste. Tarkoitus oli nähdä meneekö mies kuitenkin eli onko ne bileet tärkeämmät kuin minä. Mies oli hetken hiljaa ja sanoi sitten että ok, ei hän mene sinne. Että ei ongelmaa, hän jää kotiin.
Sillä oli todella iso merkitys.
Aika hirveää. Minun suhdettani mieheeni rikkoisi syvästi, jos minun pitäisi jäädä kivasta työkavereiden illanvietosta pois vain siksi, että mieheni haluaisi vähän testailla vaikutusvaltaansa minuun. Onneksi hän ei ikinä tekisi sellaista. Hän tietää, että on minulle tärkeä ihminen, eikä häneltä ole millään tavalla pois se, että myös työkaverini ovat minulle tärkeitä. Ja tosiaan, jos mieheni sanoisi, ettei luota minuun. Se olisi aika rankan keskustelun paikka. Eikö hän tunne minua, tai kunnioita minua yhtään?
Olemme pitkäaikaisen aviomieheni kanssa asuneet välillä useitakin vuosia työn takia viikot eri paikkakunnilla. Molemmilla on ollut työmatkoja ulkomailla. Molemmat ovat myös reissanneet vapaa-ajalla ilman toista. Luotto on silti aina ollut puolin ja toisin sata prosenttista. Ja on edelleen. Kontrollointi tuskin lisää minkään liiton onnellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Olemme pitkäaikaisen aviomieheni kanssa asuneet välillä useitakin vuosia työn takia viikot eri paikkakunnilla. Molemmilla on ollut työmatkoja ulkomailla. Molemmat ovat myös reissanneet vapaa-ajalla ilman toista. Luotto on silti aina ollut puolin ja toisin sata prosenttista. Ja on edelleen. Kontrollointi tuskin lisää minkään liiton onnellisuutta.
Silti jos unohdetaan yksilöt. Teidän kaltaisissa suhteissa pettämisen riski on valtavasti isompi kuin perinteisessä suhteissa.
No, minun mieheni ei valehtelisi tuollaista esimiehelleen. Enkä minä. Siksi voimme luottaa myös toisiimme.