Psykologian tohtori Angela Ahola: Näin löydät hyvän miehen deittiäpistä - "Polta heinäsuopa"
https://www.hs.fi/elama/art-2000010751329.html
"Keskeistä on olla tuhlaamatta aikaa ihmisiin, jotka aloittavat keskustelun seksuaalissävytteisesti tai hyökkäävästi tai jotka eivät näe vaivaa keskusteluja aloittaessaan.
Jos vastapuoli aloittaa keskustelun hei kaunis -tyyppisesti, häneen on Youngin oppien mukaan turha tuhlata aikaa.
Vihreää valoa näytetään sen sijaan niille, jotka avaavat keskustelun asiallisesti ja ovat viestinsä perusteella perehtyneet keskustelukumppanin profiiliin."
"Jos potentiaalisen kumppanin ulkonäkö tai piirre ulkonäössä ei viehätä, pyyhkäise profiili välittömästi pois. Näin säästät valtavasti aikaa."
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavalla lomalla, jolloin lapset ovat sinulla, pidä taukoa Tinderistä. Jos sinulla ei kerran ole aikaa tavata.
Kiukutteletko sä tolla tavalla myös siellä Tinderissä? Jos kiukuttelet, niin ei mikään ihme että et pääse treffeille.
T. Sivusta kommentoija
En minä ole Tinderissä, ihan sivusta kommentoin minäkin. Sori, jos kuulosti kiukkuiselta, ei ollut tarkoitus, kai. Tarkoitin vaan, että jos sen loman aikana ei ole aikaa treffailla, niin voisiko sen ajan olla pois Tinderistä, ja jatkaa sitten taas kun pääsee treffeille.
Eli et tajua miten tinder toimii.
Voi olla, mutta luin Hesarin jutun, ja siinä yksi neuvo naisille kuului, että älä jatka viestitte
Niin eli et tiedä miten tinder toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on jotenkin outoa, että esim. Tinderin käyttäjistä yli 70% on miehiä, mutta nettideittailusta kertovat sanomalehtijutut ovat lähes 100% naisten kirjoittamia, naisnäkökulmasta ja naisista.
Ei muuten, mutta hesarin kestotilaajana arvostaisi näkökulman laajuutta, edes yritystä siihen tai ei ainakaan haluaisi maksaa jutuista, joissa ei todeta edes tilastollisia perusfaktoja kuten sitä, että Tinderin käyttäjistä on yli 70% miehiä.
Kyllä, tiedostan keski-ikäisenä miehenä, että nämä äpit ovat aika "paska" kokemus muille kuin komeakasvoisille, pitkille nuorehkoille miehille joilla on hyvät keskustelutaidot naisten kanssa. Mutta hankkikaa vaikka sitten sellainen kolumnistiksi edes yhden ainoan kerran. Kun ne sadat muut deittailuartikkelit ovat naisten kirjoittamia.
Tai oli siellä kerran se joku Kyösti (
Miehet on surkeita lukemaan ja kirjoittamaan.
Varmasti suurin osa sua parempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavalla lomalla, jolloin lapset ovat sinulla, pidä taukoa Tinderistä. Jos sinulla ei kerran ole aikaa tavata.
Kiukutteletko sä tolla tavalla myös siellä Tinderissä? Jos kiukuttelet, niin ei mikään ihme että et pääse treffeille.
T. Sivusta kommentoija
En minä ole Tinderissä, ihan sivusta kommentoin minäkin. Sori, jos kuulosti kiukkuiselta, ei ollut tarkoitus, kai. Tarkoitin vaan, että jos sen loman aikana ei ole aikaa treffailla, niin voisiko sen ajan olla pois Tinderistä, ja jatkaa sitten taas kun pääsee treffeille.
Voi olla, mutta luin Hesarin jutun, ja siinä yksi neuvo naisille kuului, että älä jatka viestitte
Tuo on hyvä ohje. Parempi tavata pian eikä alkaa rakentamaan toisesta jotain haavekuvaa kun kirjoitellaan. Jos sitten löytyy intoa jatkaa kirjoittelua ja sen lisäksi tavata uudestaan, on kirjoittelu jo suhteen syventämiseen tähtäävää toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja 98% minun mätseistä ei sano sanaakaan ensin, vaikka itse ovat mätsänneet. Niistä joille kirjoitan niin n. 50% ei vastaa lainkaan, niistä jotka vastaavat n. 60-70% vastaavat yhdellä sanalla, eivätkä osoita mitään aloitteellisuutta jatkossakaan. Ja niistä jotka kysyvät itsekin kysymyksiä valtaosa katoaa jossain vaiheessa (tuli komeampi match vastaan) tai viimeistään silloin kun kysyn treffeille. Ja en todellakaan mätsäile mitään tyrkkyjä insta-bimboja, ei kiinnosta tippaakaan.
Eli valtaosa ihan normaaleistakin naisista deittiäpeissä tekee niin että menee miehiä läpi kuin karkkikaupassa olisi, ja jos heille tulee match niin jatkavat vaan selailua. Olen kerran löytänyt kumppanin Tinderistä 4 vuoden käytön aikana, nainen kirjoitti ensin.
t. 34m
Kiitos, 34m, tämä on naisten hyvä tietää. Näin se menee, paska käytös ei ole sukupuolisid
Käsi sydämellä: osalle Tinder on kuin pasianssi oli ennen vanhaan mummoille, jotka joivat yksin kahvia. Se on ajanvietettä. Ei heillä ole sen kummempia tunteita sitä Tinderiä kohtaan kuin mummelilla oli korttipakkaansa kohtaan. Toki osalle voi tulla riippuvaisuus siitä vapaa-ajan hupina.
Jos nainen on niin hölmö, että laittaa matchin ja sitten ei vastaa jos joku moikkaa, osoittaa se kyllä naisen omaa tyhmyyttä. Tämä on minun mielipiteeni. Joko hän on hölmö tai sitten hän käyttää Tinderiä kuin tuttia tai oma mummonsa korttipakkaa pasianssin pelaamiseen.
Turpaan tuolla tulee ja pahasti.
Tinder-mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on jotenkin outoa, että esim. Tinderin käyttäjistä yli 70% on miehiä, mutta nettideittailusta kertovat sanomalehtijutut ovat lähes 100% naisten kirjoittamia, naisnäkökulmasta ja naisista.
Ei muuten, mutta hesarin kestotilaajana arvostaisi näkökulman laajuutta, edes yritystä siihen tai ei ainakaan haluaisi maksaa jutuista, joissa ei todeta edes tilastollisia perusfaktoja kuten sitä, että Tinderin käyttäjistä on yli 70% miehiä.
Kyllä, tiedostan keski-ikäisenä miehenä, että nämä äpit ovat aika "paska" kokemus muille kuin komeakasvoisille, pitkille nuorehkoille miehille joilla on hyvät keskustelutaidot naisten kanssa. Mutta hankkikaa vaikka sitten sellainen kolumnistiksi edes yhden ainoan kerran. Kun ne sadat muut deittailuartikkelit ovat naisten kirjoittamia.
Ongelma tässä on se että kaikki naiset saavat seuraa halutessaan sieltä, myös kevyttä seksiseuraa. Jokainen mies ei todellakaan saa, itseasiassa monet eivät saa edes *matcheja* joilla voisi aloittaa keskustelun.
TUOHON ET USKO ITSEKÄÄN! Tutkitusti rumat naiset jäävät deittipalstoilla kokonaan ilman viestejä. Rumat miehetkin saavat enemmän viestejä. Vain pieni osa naisista on niitä nuoria kaunottaria, jotka saavat kaikkien miesten huomion. Eräs keskeisimmistä deittipalstojen ongelmista on, että kaikenikäiset miehet tavoittelevat nuoria naisia, ja sekä vanhat naiset että vanhat miehet jäävät ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahaahhahahhaha
Mun heinäsuovassa on 8 heinänkortta eikä yhtään neulaa.
Aloita siinä asiallisesti sitten kenen tahansa näistä kanssa niin blokkaavat.
M45
Ei se noin mene nettideittailussakaan. Fiksu nainen huomaa välittömästi fiksun miehen.Jos sinulle on toisin käynyt, olet lähestynyt vääriä, ylimielisiä, koppavia ja tyhmiä naisia.
Älä anna periksi. Kumppani löytyy.
Täällä missä asun ei 100 km säteellä vain ole kovin montaa suunnilleen itseni ikäistä sinkkunaista. Löytyy avoimessa suhteessa olevia, maksullisia, botteja ja egoboostaajia jotkat haluavat vain nähdä mätsien määrän. Nuo 8 mätsiä "heinäkasassani" ovat viime
Oulu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lainaus :
-"Vihreää valoa näytetään sen sijaan niille, jotka avaavat keskustelun asiallisesti ja ovat viestinsä perusteella perehtyneet keskustelukumppanin profiiliin."
Tragikoomista, tulipa hyvät naurut pitkästä aikaa, niin monia täysin tyhjiä Naisten profiileja on tullut vastaan, ei yhtään mitään tekstiä, hyvä jos edes yksi lause näkyvillä. Siinä sitten perehdyt "tyhjään" ja ei tule edes vastausta.
Oma deitti profiilini bio-seloste on ollut aina niin pitkä, kuin on ollut kirjoitustila.
M43 raitis savuton vela urheil-sport erä
So? Etkö ymmärrä ohittaa niitä tyhjiä profiileja ja vastata niille, joilla on tekstiä? Ei kai ole mikään pakko vastata vain ja ainoastaan niille yhden lauseen profiilille. Mikä logiikka?
No mulle tulee samat noin 50 profiilia vastaa kuu
Joku saattaisi vetää tuosta johtopäätöksen että nämä 45 profiilia eivät ole siellä oikeasti löytämässä ketään. Olen itsekin joskus ollut Tinderissä lähes tyhjällä profiililla. Lähinnä pläräsin sitä bussia odotellessa ilman mitään erityisempää tarvetta yrittää mitään. Ja jos joku ihmettelee, että miksi, niin en tiedä. Tavan vuoksi? Siltä varalta, että vastaan tulisikin joku ihan mieletön tyyyppi? FOMO? Ei ole enää profiilia, enkä Tinderistä ikinä löytänyt ketään kiinnostavaa ja nykyään deittailen vain oikeassa elämässä.
*Jos nainen on niin hölmö, että laittaa matchin ja sitten ei vastaa jos joku moikkaa, osoittaa se kyllä naisen omaa tyhmyyttä. Tämä on minun mielipiteeni. Joko hän on hölmö tai sitten hän käyttää Tinderiä kuin tuttia tai oma mummonsa korttipakkaa pasianssin pelaamiseen.*
Mutta jos nainen saa 25 matchia, joista 20 sanoo hei, ja loput viisi sanovat jotain enemmän, jotain josta näkee että profiiliteksti on luettu ja kiinnostuttu, niin ehkä ei ole hölmöä vastata niille viidelle, jos ei ehdi vastata kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos mies ei viikossa parissa saa järjestettyä treffejä, unohda koko juttu, hän ei ole valmis parisuhteeseen."
Tuo jos jokin kertoo siitä että naiset vetää vain top 1% miehiä oikealle.
Tämä tuli kyllä kesällä tutuksi kun olin lasten kanssa kesälomalla. Naiset lopetti viestittelyn sen 4 viikon loman aikana kun eivät tuntuneet käsittävän että just sillä hetkellä oli hankala lähtä treffeille ja jättää lapset keskenään.
En kyllä itsekään haluaisi suhdetta miehen kanssa, joka ei kykene kuukaudessa järjestämään aikaa yksille treffeille. Et ole valmis suhteeseen, vaan haluat jonkun kevytsutinan, jolla viihdyttää itseäsi lapsiajan ulkopuolella. Eikä siinä siis mitään vikaa ole, varmasti on esim. sinkkuäitejä, jotka saattaisivat haluta samaa. Mutta ei olisi sitä mitä mä haluan.
Minun ei tarvitse "polttaa heinäsuopaa" löytääkseni ne minua kiinnostavat miehet Tinderistä. Kyllä mä löydän helposti sieltä ne miehet, jotka ovat minun makuuni. Minun ongelmani on enemmänkin se, että ne miehet joista minä kiinnostun, eivät halua minua!
Jos Angelalla olisi jotain vinkkejä tällaiseen tilanteeseen, niin kuulisin mielelläni. Miten saan ne miehet kiinnostumaan minusta, joista minä itse olen kiinnostunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta-OK Cupidin selvitys omista käyttäjätilastoistaan vahvistaa tämän, ja heillä on käyttäjiä miljoonia ympäri maailman. Eli kaikki miehet tosissaan lähestyvät niitä muutamaa prosenttia naisista,jotka ovat nuoria ja kauniita. Naiset lähestyvät kaikenlaisia miehiä, jopa niitä ei viehättävänä pitämiään. Tästä on seuraus se, että ne nuoret, kauniit naiset säikähtävät, ja lähtevät pois deittipalvelusta, ja kaikki jäävät ilman seuraa.
Eli todellisuudessa asia on TÄYSIN PÄINVASTOIN,KUIN MITÄ MIEHET TÄÄLLÄ VÄITTÄVÄT: MIEHET LÄHESTYVÄT VAIN NIITÄ TOP 2% NAISIA, EIVÄT NAISET.SILTIKIN MIEHET TÄÄLLÄ HAUKKUVAT NAISET KRANTUIKSI, VAIKKA ITSEASIASSA MIEHET OVAT NIITÄ.TURHA MIESTEN ITKEÖ, ETTÄ EI SAA ELÄMÄNKUMPPANIA,KUN SELLAISEKSI OIKEASTI KELPAA VAIN NUORI JA KAUNIS NAINEN. MIKSI KUVITTELETTE, ETTÄ ME MUUT NAISET SITTEN HALUAISIMME EDES KONTAKTOIDA TEISÄN KANSSA,KUN SEN EPÖTOIVONNE NÄKEE JO NIISTÄ PROFIILEISTA JA ENSI VIESTEISTÄ????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahaahhahahhaha
M45
Ei se noin mene nettideittailussakaan. Fiksu nainen huomaa välittömästi fiksun miehen.Jos sinulle on toisin käynyt, olet lähestynyt vääriä, ylimielisiä, koppavia ja tyhmiä naisia.
Täällä missä asun ei 100 km säteellä vain ole kovin montaa suunnilleen itseni ikäistä sinkkunaista. Löytyy avoimessa suhteessa olevia, maksullisia, botteja ja egoboostaajia jotkat haluavat vain nähdä mätsien määrän. Nuo 8 mätsiä "heinäkasassani" ovat viimeisten 3 vuoden ajalta. Tänä aikana olen swaippaillut samat naamat varmaan tuhat kertaa.
M45<
Kuvitteletko jostain ilmestyvän lisää naamoja sinne peräkylään?
Sun ikä on jo sinällään este. Olet epäonnistunut elämäsi tärkeimmässä asiassa ja syy on laiskuutesi. Istut sohvalla selaamassa ihmisverkkokauppaa sen sijaan että tapaisit ihmisiä oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Minun ei tarvitse "polttaa heinäsuopaa" löytääkseni ne minua kiinnostavat miehet Tinderistä. Kyllä mä löydän helposti sieltä ne miehet, jotka ovat minun makuuni. Minun ongelmani on enemmänkin se, että ne miehet joista minä kiinnostun, eivät halua minua!
Jos Angelalla olisi jotain vinkkejä tällaiseen tilanteeseen, niin kuulisin mielelläni. Miten saan ne miehet kiinnostumaan minusta, joista minä itse olen kiinnostunut?
Kyllä, ja tämä ei tarkoita mitää top ten miehiä, vaan ihan tavallisia, niitä oman tasoisia miehiä. Valitettavasti ko miehet ovat siellä etsimässä niitä nuoria kaunottaria,kuten kaikki muutkin miehet. Kertaoanoksi "kelpaat" tai vaihtopenkin 5.,jos sellaisen roolin haluat ottaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Sivusta kommentoija
Joo, ei kannata jatkaa ko miehen kanssa. Ei halua tavata oikeasti , eikä ole oikeasti kiinnostunut. Jos mies on kiinnostunut, se järjestää sen ajan ihan mistä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja 98% minun mätseistä ei sano sanaakaan ensin, vaikka itse ovat mätsänneet. Niistä joille kirjoitan niin n. 50% ei vastaa lainkaan, niistä jotka vastaavat n. 60-70% vastaavat yhdellä sanalla, eivätkä osoita mitään aloitteellisuutta jatkossakaan. Ja niistä jotka kysyvät itsekin kysymyksiä valtaosa katoaa jossain vaiheessa (tuli komeampi match vastaan) tai viimeistään silloin kun kysyn treffeille. Ja en todellakaan mätsäile mitään tyrkkyjä insta-bimboja, ei kiinnosta tippaakaan.
Eli valtaosa ihan normaaleistakin naisista deittiäpeissä tekee niin että menee miehiä läpi kuin karkkikaupassa olisi, ja jos heille tulee match niin jatkavat vaan selailua. Olen kerran löytänyt kumppanin Tinderistä 4 vuoden käytön aikana, nainen kirjoitti ensin.
t. 34m
Kiitos, 34m, tämä on naisten hyvä tietää. Näin se menee, paska käytös ei ole sukupuolisid
Älä vaari ulise.
Vierailija kirjoitti:
*Jos nainen on niin hölmö, että laittaa matchin ja sitten ei vastaa jos joku moikkaa, osoittaa se kyllä naisen omaa tyhmyyttä. Tämä on minun mielipiteeni. Joko hän on hölmö tai sitten hän käyttää Tinderiä kuin tuttia tai oma mummonsa korttipakkaa pasianssin pelaamiseen.*
Mutta jos nainen saa 25 matchia, joista 20 sanoo hei, ja loput viisi sanovat jotain enemmän, jotain josta näkee että profiiliteksti on luettu ja kiinnostuttu, niin ehkä ei ole hölmöä vastata niille viidelle, jos ei ehdi vastata kaikille.
Tuo mies, jolle vastasit, ei tajunnut mitään heinäsuovan poltosta, jonka ydin oli tämä: sivuuta hyypiöt heti.
Ei siis osaa lukea ja kirjoittaa. Sitähän tuossa aiemmin sanoin saaden pikku incelin hermostumaan toisten poikain puolesta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahaahhahahhaha
M45
Ehkä jossain fantasiamaailmassa. Sitten kuitenkin kun joku päihdeongelmainen ja naamatatuoitu Jimi tulee vastaan niin ne fiksut miehet tipahtavat varavaihtoehdoiksi. Somestakin kun seuraa vanhoja luokkalaisia niin eniten naisseuraa on väkivaltarikollisiksi päätyneillä. Yliopistot käyneet taas elävät yksinään.
Vierailija kirjoitti:
Et mitenkään. Miehet on laiskoja pelkureita.
Mikä on kun ei väki tajua, ettei Tinder edes toimi kunnolla Suomessa liian pienen väestöpohjan takia?
Jos on niin tyhmä ettei tiedä mitä säde tarkoittaa ei saa mätsiä keneltäkään. Oletkos peruskoulun matikkaa läpäissyt?