Psykologian tohtori Angela Ahola: Näin löydät hyvän miehen deittiäpistä - "Polta heinäsuopa"
https://www.hs.fi/elama/art-2000010751329.html
"Keskeistä on olla tuhlaamatta aikaa ihmisiin, jotka aloittavat keskustelun seksuaalissävytteisesti tai hyökkäävästi tai jotka eivät näe vaivaa keskusteluja aloittaessaan.
Jos vastapuoli aloittaa keskustelun hei kaunis -tyyppisesti, häneen on Youngin oppien mukaan turha tuhlata aikaa.
Vihreää valoa näytetään sen sijaan niille, jotka avaavat keskustelun asiallisesti ja ovat viestinsä perusteella perehtyneet keskustelukumppanin profiiliin."
"Jos potentiaalisen kumppanin ulkonäkö tai piirre ulkonäössä ei viehätä, pyyhkäise profiili välittömästi pois. Näin säästät valtavasti aikaa."
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavalla lomalla, jolloin lapset ovat sinulla, pidä taukoa Tinderistä. Jos sinulla ei kerran ole aikaa tavata.
Kiukutteletko sä tolla tavalla myös siellä Tinderissä? Jos kiukuttelet, niin ei mikään ihme että et pääse treffeille.
T. Sivusta kommentoija
Kelle koitit vastata kun lainauksesi on rikki
Vierailija kirjoitti:
Hahahaahhahahhaha
Mun heinäsuovassa on 8 heinänkortta eikä yhtään neulaa.
Aloita siinä asiallisesti sitten kenen tahansa näistä kanssa niin blokkaavat.
M45
Jos kaikki korret palaa, sitten vaan uudelle pellolle. Ja jos ei vieläkään onnista, vika voi olla välineissä Eli nakkaa tinder-tingeltangelit vitikkoon ja suuntaa tanssilavoille elävän musiikin ja eläväisten ihmisten joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavalla lomalla, jolloin lapset ovat sinulla, pidä taukoa Tinderistä. Jos sinulla ei kerran ole aikaa tavata.
Kiukutteletko sä tolla tavalla myös siellä Tinderissä? Jos kiukuttelet, niin ei mikään ihme että et pääse treffeille.
T. Sivusta kommentoija
Tolle joka ulisi siitä että mies ei pääse välittömästi treffeille, koska miehelle on lapsia joita on vastuussa ja joiden hoitoa priorisoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahaahhahahhaha
M45
Jos kaikki korret palaa, sitten vaan uudelle pellolle. Ja jos ei vieläkään onnista, vika voi olla välineissä Eli nakkaa tinder-tingeltangelit vitikkoon ja suuntaa tanssilavoille elävän musiikin ja eläväisten ihmisten joukkoon.
Iskelmäurpot sais jo lopettaa tuon 50-luvun ihannoinnin. Tunge ne lavatanssit sinne persiisees.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Sivusta kommentoija
Tolle joka ulisi siitä että mies ei pääse välittömästi treffeille, koska miehelle on lapsia joita on vastuussa ja joiden hoitoa priorisoi.
Ulise itte. Luulekko että mies jolla on lapset hoidossa lähtis treffeille?
Ja ei en oo tuo tyyppi vaan nainen jonka exällä lapset 50% ajasta ja tiedän ettei hän käy treffailemassa kun lapset hänellä.
"Jos potentiaalisen kumppanin ulkonäkö tai piirre ulkonäössä ei viehätä, pyyhkäise profiili välittömästi pois. Näin säästät valtavasti aikaa."
Tämä on todella huono neuvo. Jos tyyppi vaikuttaa muuten hyvältä, niin ulkonäön perusteella ei kannata karsia.
Ihanat ihmiset alkavat näyttämään kauniilta kun heihin tutustuu. Ja ikävät ihmiset alkavat näyttämään rumalta, vaikka olisivat ensin näyttäneet kauniilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahaahhahahhaha
M45
Iskelmäurpot sais jo lopettaa tuon 50-luvun ihannoinnin. Tunge ne lavatanssit sinne persiisees.
Jos olet takapuoliongelmainen, nouse sinäkin iki-istuja jalkeille, peräpukamas paranee.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on todella huono neuvo. Jos tyyppi vaikuttaa muuten hyvältä, niin ulkonäön perusteella ei kannata karsia.
Ihanat ihmiset alkavat näyttämään kauniilta kun heihin tutustuu. Ja ikävät ihmiset alkavat näyttämään rumalta, vaikka olisivat ensin näyttäneet kauniilta.
En tiedä onko se hyvä vai huono ratkaisu karsia ulkonäön perusteella, mutta voin vakuuttaa sinulle että lähes kaikki miehet ja naiset joka tapauksessa tekevät juuri noin.
Tiedämme esimerkiksi sen, että naisten antamat tykkäykset kasautuvat massoittain hyvin pienelle vähemmistölle miesprofiileista. 10% miesprofiileista imuroi yli 50% kaikista naisten antamista tykkäyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Iso ongelma taitaa olla siinäkin, ettei Tinderiä ole suunniteltukaan toimimaan niin, että sieltä löytyisi elämänkumppani. Tinder on suunniteltu koukuttamaan ihmiset sen käyttäjiksi.
Useimmille se on pelkkä panosovellus ja meno on sen mukaista.
Tämä keissi on jäänyt ilahduttavana esimerkkinä mieleen siitä, kuinka algoritmien ymmärrys voi auttaa kumppanin löytymisessä:
Mä olen ollut picky juuri samalla tavalla kuin Amy Webb kuvasi. Eipä löytynyt profiileja, ei tullut macheja. Tarjontaa ei ole kerta kaikkiaan riittävästi, kun itse laittaa selkeät reunaehdot. Enkä tässä tarkoita tarkkoja ulkonäkökriteerejä, vaan juurikin parisuhteessa yhteensopivaa persoonaa. Suomi on liian pienilukuinen maa ja etäisyydet pitkiä. Tässä vaiheessa en enää haarukoi monia mantereita.
"Eli ne 1% top miehet jotka vuodesta toiseen panee tindersäätöjen kanssa ei kykenis suhteeseen jos haluaisivat. Tai ne 99% krantuista naisista joille vain täydellinen kelpaa ei vois laskea rimaa jos haluaisivat?"
Sulla on omituinen asteikko, jos sun mielestä sitoutumiskyvytön, keskenkasvuinen häntäheikki kuuluu top 1% miehiin. Naisten asteikko on aika erilainen.
Tietääkseni naiset ei pisteytä miehiä, eikä ajattele sen kautta, mikä mies olisi milläkin tasolla. Mutta aika monen naisen unelmamies voisi olla sellainen mies, joka kohtelee toisia ihmisiä kunnioittavasti ja arvostavasti, osaa laittaa ruokaa ja tykkää pitää kotinsa siistinä, avaa naiselle oven ja on kiinnotunut tämän ajatuksista, arvostaa äitiyttä ja haluaa olla lapsilleen läsnäoleva isä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni on oikeasti joutunut etsimään neulaa heinäsuovasta?
Vaikka ei olisikaan, niin ei tässä nyt kovin korkeasta abstraktiotasosta puhuta. Vähemmälläkin älyllä varustettu mies pystyy tämän kielikuvan kautta hahmottamaan tehtävän vaikeusasteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahaahhahahhaha
M45
Ei se noin mene nettideittailussakaan. Fiksu nainen huomaa välittömästi fiksun miehen.Jos sinulle on toisin käynyt, olet lähestynyt vääriä, ylimielisiä, koppavia ja tyhmiä naisia.
Älä anna periksi. Kumppani löytyy.
Täällä missä asun ei 100 km säteellä vain ole kovin montaa suunnilleen itseni ikäistä sinkkunaista. Löytyy avoimessa suhteessa olevia, maksullisia, botteja ja egoboostaajia jotkat haluavat vain nähdä mätsien määrän. Nuo 8 mätsiä "heinäkasassani" ovat viime
Muuta pois perämetsistä tai laajenna sädettäsi.
"Perämetsä"? Tämä on yksi Suomen isoimmista kaupungeista enkä voi täältä muuttaa ennen kuin lapseni ovat aikuisia.
Sädettä en ala kasvattamaan, kokeilin jo kerran. Sain vain noita Ruotsin puolella asuvia tarjolle kun tässä rannikolla asun.
M45
Ok, jatka sitten samaa valitusta elämäsi loppuu asti. Tuollaisella asenteella varustettu ihminen ei varmasti olekaan naisten mieleen, eli itsepäinen ja uhriutuva, kun kaikki ei mene halusi mukaan. Väitteesi, että yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista"ei ole kovin montaa ikäistäsi sinkkunaista tuskin pitää paikkansa, mutta ehkä et tajua, että naisia on myös muualla kuin deittiäpeissä.
eri
"ehkä et tajua, että naisia on myös muualla kuin deittiäpeissä."
Kyllä kaikki sen tajuaa mutta kenellä on aikaa tai kiinnostusta lähtä etsimään seuraa jostain tapahtumista joissa saanti on tideriäkin huonompi.
Vierailija kirjoitti:
"ehkä et tajua, että naisia on myös muualla kuin deittiäpeissä."
Kyllä kaikki sen tajuaa mutta kenellä on aikaa tai kiinnostusta lähtä etsimään seuraa jostain tapahtumista joissa saanti on tideriäkin huonompi.
Nuo naiset kuvittelee että kellään ei oo elämässään mitää muuta ko naisten jahtaaminen, pitävät itseään palkintona.
Olen aina luullut, että tuon sanan perusmuoto on heinäsuova. Eikö se olekaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahaahhahahhaha
M45
Paras ratkaisu. Näkee heti ihmiset livenä, ja se small talk lähtee heti vaivattomasti käyntiin.
Ja samaa kivaa ihmistä voi hakea uudelleen tanssimaan.
Näin tutustuu nopeasti toiseen sukupuoleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahaahhahahhaha
M45
Paras ratkaisu. Näkee heti ihmiset livenä, ja se small talk lähtee heti vaivattomasti käyntiin.Ja samaa kivaa ihmistä voi hakea uudelleen tanssimaan.
Näin tutustuu nopeasti toiseen sukupuoleen.
Te eläkeläiset voitte mennä sinne tanssilavoille elämään menetettyä nuoruuttanne.
Tämä on oikeasti aika kamalaa. Itse roikun paskassa suhteessa , koska tiedän millaista on olla sinkkuna haku päällä. Näin keski- ikäisenä naisena ei huvittaisi siihen enää lähteä. Mulla on just se mies Tinderistä, jonka kaikki haluaa. Ja vi" uttaa kun tiedän, että sille löytyy heti sopivampi, nuorempi ja mitävielä. Mutta muuten mies onkin sitten ihan mahdoton. Pitkä , komea , koulutettu ja hyvätuloinen. Eikä sovi yhteen mun kanssa lainkaan. Mutta muuten olenkin sitten yksin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on oikeasti aika kamalaa. Itse roikun paskassa suhteessa , koska tiedän millaista on olla sinkkuna haku päällä. Näin keski- ikäisenä naisena ei huvittaisi siihen enää lähteä. Mulla on just se mies Tinderistä, jonka kaikki haluaa. Ja vi" uttaa kun tiedän, että sille löytyy heti sopivampi, nuorempi ja mitävielä. Mutta muuten mies onkin sitten ihan mahdoton. Pitkä , komea , koulutettu ja hyvätuloinen. Eikä sovi yhteen mun kanssa lainkaan. Mutta muuten olenkin sitten yksin.
Ei se mies ketää löydä jos on 35+ ikää. Sinä kyllä saat seuraa kun sormia napsautat.
T. Sivusta kommentoija