Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologian tohtori Angela Ahola: Näin löydät hyvän miehen deittiäpistä - "Polta heinäsuopa"

Vierailija
27.10.2024 |

https://www.hs.fi/elama/art-2000010751329.html

"Keskeistä on olla tuhlaamatta aikaa ihmisiin, jotka aloittavat keskustelun seksuaalissävytteisesti tai hyökkäävästi tai jotka eivät näe vaivaa keskusteluja aloittaessaan.

Jos vastapuoli aloittaa keskustelun hei kaunis -tyyppisesti, häneen on Youngin oppien mukaan turha tuhlata aikaa.

Vihreää valoa näytetään sen sijaan niille, jotka avaavat keskustelun asiallisesti ja ovat viestinsä perusteella perehtyneet keskustelukumppanin profiiliin."

"Jos potentiaalisen kumppanin ulkonäkö tai piirre ulkonäössä ei viehätä, pyyhkäise profiili välittömästi pois. Näin säästät valtavasti aikaa."

Kommentit (239)

Vierailija
161/239 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin palkata jonkun seulomaan mulle ne neulat. On turhauttavaa selailla, kun niin moni on epäsopiva (lapsia/koiria/lihava/kouluttamaton/alkoholia käyttävä...) Ja vaikka profiili vaikuttaisi lupaavalta, niin treffeillä käy ilmi, että on valehdeltu yhdestä jos toisestakin asiasta aina iästä alkaen. Ihan törkeää ajanhukkaa!

Vierailija
162/239 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahahaahhahahhaha

Mun heinäsuovassa on 8 heinänkortta eikä yhtään neulaa.

Aloita siinä asiallisesti sitten kenen tahansa näistä kanssa niin blokkaavat.

M45

Tämä. Tai no  itselläni 3 matchia vuoden jälkeen.

Naiset eivät ehkä tajua miten brutaaleja nämä äpit ovat taviksen näköisen miehen kannalta, mutta toisaalta niitä on liki pakko käyttää koska esim. omassa kaupungissani viihteellä käy yhä vähemmän naisia, ne jotka ovat pariutuneet tai ne joilla mitään seksiä on, ovat äpeissä tavanneet.

Ei ns. kylmä lähestyminen kadulla tai jossain kaupassa ole enää tätä päivää. Se katsotaan häiriköinniksi, etenkin jos mies on tavallinen pulliainen eikä komea. Oli miten asiallinen tahansa.

No, sainpahan purkaa pahaa oloani. Haukkumatta ketään.

-37v mies, neitsyt

Mistä miehet tietävät, että onko joku heitä kiinnostava vastaantulija varattu tai ylipäänsä kiinnostunut parisuhteesta? Yleensä pakit antanut antaa pakit 99% muillekin yrittäjille. Ette te voi tietää tuntemattoman ihmisen elämästä yhtään mitään. Ja kovin pintapuoliseksi menee jos ulkonäön perusteella tehdään johtopäätöksiä sen suhteen, että kuka kiinnostaa ja miksi hänen pitäisi olla kiinnostunut kyselijästä jne.

Yhtenevät elämänarvot ovat parisuhteen perusta. Jos niitä ei ole niin pelkkä ihastus, jännitys tai kiima ei riitä oikean pitkän parisuhteen ainekseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/239 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on jotenkin outoa, että esim. Tinderin käyttäjistä yli 70% on miehiä, mutta nettideittailusta kertovat sanomalehtijutut ovat lähes 100% naisten kirjoittamia, naisnäkökulmasta ja naisista.

Ei muuten, mutta hesarin kestotilaajana arvostaisi näkökulman laajuutta, edes yritystä siihen tai ei ainakaan haluaisi maksaa jutuista, joissa ei todeta edes tilastollisia perusfaktoja kuten sitä, että Tinderin käyttäjistä on yli 70% miehiä.

Kyllä, tiedostan keski-ikäisenä miehenä, että nämä äpit ovat aika "paska" kokemus muille kuin komeakasvoisille, pitkille nuorehkoille miehille joilla on hyvät keskustelutaidot naisten kanssa. Mutta hankkikaa vaikka sitten sellainen kolumnistiksi edes yhden ainoan kerran. Kun ne sadat muut deittailuartikkelit ovat naisten kirjoittamia.

Tai oli siellä kerran se joku Kyösti (

Miehiä ei kiinnosta kirjoittaa aiheesta. Ehkä sitä ei koeta mediaseksikkääksi aiheeksi. Klikit määräävät paljon sen, mistä kirjoitetaan. Siten voi olla taloudellisesti fiksumpaa kirjoittaa vaikka miesten pelimieskirjoista ja Pick up artist-kursseista jne.

Vierailija
164/239 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikeasti aika kamalaa. Itse roikun paskassa suhteessa , koska tiedän millaista on olla sinkkuna haku päällä. Näin keski- ikäisenä naisena ei huvittaisi siihen enää lähteä. Mulla on just se mies Tinderistä, jonka kaikki haluaa.  Ja vi" uttaa kun tiedän, että sille löytyy heti sopivampi, nuorempi ja mitävielä. Mutta muuten mies onkin sitten ihan mahdoton. Pitkä , komea , koulutettu ja hyvätuloinen.  Eikä sovi yhteen mun kanssa lainkaan. Mutta muuten olenkin sitten yksin.

Jos sulle ei edes pitkä, komea, koulutettu ja hyvätuloinen mies riitä, niin sulle ei sitten vaan näköjään kelpaa mikään.

Vapauta se mies luontoon, meitä on täällä sellaisiakin naisia jotka osaavat tuollaista miestä arvostaa. Anna miehelle mahdollisuus löytää sellainen nainen joka oikeasti haluaa hänet, sen sijaan että tuhlaa teidän molempien aikaa tuossa pelleily "suhteessa". 

Vierailija
165/239 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapasimme mieheni kanssa yli kymmenen vuotta sitten deittisovelluksen kautta, ja kyllä minuun teki suuren vaikutuksen miehen pitkä aloitusviesti. Hän oli perehtynyt todella tarkasti minun tekstiini itsestäni ja kommentoi kivasti niitä asioita. Hän kertoi myös itsestään, ja pohti mitä meillä on yhteistä ym.

Aika samalla meidänkin rakkaustarina alkoi. Nykyinen mieheni erottui edukseen, koska hänen viestistään huomasi, että hän oli lukenut profiilitekstini. Hän viestitteli asiallisesti, eikä heitellyt kaksimielistä tai seksuaalista läppää. Minulla ei ollut kuvaa näkyvissä, mutta mieheni ei sitä heti pyytänytkään nähdä. Ihmettelin kyllä miehiä, joiden ensimmäinen viesti oli pelkkä "Näytä kuva". Ei tervehdystä, ei esittelyä, pelkkä vaatimus nähdä kuvani ennen kuin he edes keskustelisivat kanssani. Sanomattakin selvää,

Kuvaton valittaa käytöstavoista kuvapohjaisessa deittisovelluksessa. Kyl te akat ootte ihmeellisiä.

Vierailija
166/239 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavalla lomalla, jolloin lapset ovat sinulla, pidä taukoa Tinderistä. Jos sinulla ei kerran ole aikaa tavata.

Kiukutteletko sä tolla tavalla myös siellä Tinderissä? Jos kiukuttelet, niin ei mikään ihme että et pääse treffeille.

T. Sivusta kommentoija

En minä ole Tinderissä, ihan sivusta kommentoin minäkin. Sori, jos kuulosti kiukkuiselta, ei ollut tarkoitus, kai. Tarkoitin vaan, että jos sen loman aikana ei ole aikaa treffailla, niin voisiko sen ajan olla pois Tinderistä, ja jatkaa sitten taas kun pääsee treffeille.

Vierailija
167/239 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahahaahhahahhaha

M45

Sun käsitys asiallusuudesta taitaa sitten olla aika kaukana normaalien ihmisten asiallisesta.

Incelien minäkuva  itsereflektio ja itsetunto eivät ole realistiset.

Vierailija
168/239 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsestäänselvyyksiä. Naiset lopettavat keskustelun oman kokemuksen mukaan kuitenkin jos et sano heti alussa jotain jännää tai nokkelaa.

Kohta tekoäly on apuna parinhalumarkkinoilla. Sekä naisilla että miehillä saa ensin tekoäly selvittää onko parilla mitään yhteistä ja sitten kun yhteistä löytyy, muuttuu tekoäly wingmaniksi, joka ehdottaa ja keksii nokkelaa sanottavaa. Siitäkin oli Hesarissa artikkeli.

Vierailija
169/239 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikeasti aika kamalaa. Itse roikun paskassa suhteessa , koska tiedän millaista on olla sinkkuna haku päällä. Näin keski- ikäisenä naisena ei huvittaisi siihen enää lähteä. Mulla on just se mies Tinderistä, jonka kaikki haluaa.  Ja vi" uttaa kun tiedän, että sille löytyy heti sopivampi, nuorempi ja mitävielä. Mutta muuten mies onkin sitten ihan mahdoton. Pitkä , komea , koulutettu ja hyvätuloinen.  Eikä sovi yhteen mun kanssa lainkaan. Mutta muuten olenkin sitten yksin.

Höpölöpö.

Vierailija
170/239 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi muualta kuin sovellus. Jos näyttää huonolta tai vaaralliselta. Ei ole pakko olla siellä alunperinkään, niiden ulkopuolella on elämää vielä, kuten kiinnostukset ja muut aiheet. Nainen ei etsi pelkästään "hyvää" kilttiä miestä, nainen etsii muitakin ominaisuuksia ja sopivaa. Pari saa hyvän, lopuille jää tupelot. 

Vierailija
171/239 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavalla lomalla, jolloin lapset ovat sinulla, pidä taukoa Tinderistä. Jos sinulla ei kerran ole aikaa tavata.

Kiukutteletko sä tolla tavalla myös siellä Tinderissä? Jos kiukuttelet, niin ei mikään ihme että et pääse treffeille.

T. Sivusta kommentoija

En minä ole Tinderissä, ihan sivusta kommentoin minäkin. Sori, jos kuulosti kiukkuiselta, ei ollut tarkoitus, kai. Tarkoitin vaan, että jos sen loman aikana ei ole aikaa treffailla, niin voisiko sen ajan olla pois Tinderistä, ja jatkaa sitten taas kun pääsee treffeille.

Eli et tajua miten tinder toimii.

Vierailija
172/239 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahahaahhahahhaha

M45

Sun käsitys asiallusuudesta taitaa sitten olla aika kaukana normaalien ihmisten asiallisesta.

Incelien minäkuva  itsereflektio ja itsetunto eivät ole realistiset.

Sinä et tiiä mitään kenenkään asiallisuudesta vauva palstan perusteella. Täällä "asialliset" mammat on asiattomia ja asialliset miehet haukutaan ilman syytä.

Vierailija
173/239 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos potentiaalisen kumppanin ulkonäkö tai piirre ulkonäössä ei viehätä, pyyhkäise profiili välittömästi pois. Näin säästät valtavasti aikaa."

Tämä on todella huono neuvo. Jos tyyppi vaikuttaa muuten hyvältä, niin ulkonäön perusteella ei kannata karsia.

Ihanat ihmiset alkavat näyttämään kauniilta kun heihin tutustuu. Ja ikävät ihmiset alkavat näyttämään rumalta, vaikka olisivat ensin näyttäneet kauniilta.

Tuossa Hesarin artikkelissa ei ole tuollaista lausetta, ap vedättää.

Vierailija
174/239 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahahaahhahahhaha

M45

Ei se noin mene nettideittailussakaan.  Fiksu nainen huomaa välittömästi fiksun miehen.

Jos sinulle on toisin käynyt, olet lähestynyt vääriä, ylimielisiä, koppavia ja tyhmiä naisia.

Älä anna periksi. Kumppani löytyy.

Täällä missä asun ei 100 km säteellä vain ole kovin montaa suunnilleen itseni ikäistä sinkkunaista. Löytyy avoimessa suhteessa olevia, maksullisia, botteja ja egoboostaajia jotkat haluavat vain nähdä mätsien määrän. Nuo 8 mätsiä "heinäkasassani" ovat viimeisten 3 vuoden ajalta. Tänä aikana olen swaippaill

Mistähän niitä säteenkehitystyökaluja saa, mielellään alipainetoimisia?

Vierailija
175/239 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ulkonäköä kannata kehittää?

Miksi kannattaisi? Naama on sen näkönen kuin se on

Koska sanoit, että kannattaa vain lähestyä niitä tavallisen näköisiä, eli ylipainoisia naisia. Jos ne eivät kuitenkaan miehiä kiinnosta, niin minä ainakin kehittäisin silloin ulkonäköä miehenä, jotta nämä hyvännäköiset naiset "avautuisivat" myös peliin mukaan.

Miksi ruman miehen pitää saada kaunis nainen? Oikeassa elämässä kaunis nainen pariutuu komean miehen kanssa. Turha hakata päätä seinään. Jos ne oman tasoiset eivät kelpaa= ne joihin on saumaa,niin sitten, miehet, olette yksin.

Hjallis on melko ruma ukkeli. Aina ollut.

Vierailija
176/239 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahahaahhahahhaha

M45

Jos kaikki korret palaa, sitten vaan uudelle pellolle. Ja jos ei vieläkään onnista, vika voi olla välineissä Eli nakkaa tinder-tingeltangelit vitikkoon ja suuntaa tanssilavoille elävän musiikin ja eläväisten ihmisten joukkoon.

Paras ratkaisu.  Näkee heti ihmiset livenä, ja se small talk lähtee heti vaivattomasti käyntiin.

Ja samaa kivaa ihmistä voi hakea uudelleen tanssimaan.

Näin tutustuu nopeasti toiseen sukupuoleen.

Te eläkeläiset voitte mennä sinne tanssilavoille elämään menetettyä n

Nyt on erittäin kiva vaihe elämässä. Ei enää asu lapset kotona niin voi harrastaa seksiä milloin vain!

Kuule, meillä ei ollut vaikeuksia kumppanin löytämisessä, mutta sulla selvästi on.

Vierailija
177/239 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin palkata jonkun seulomaan mulle ne neulat. On turhauttavaa selailla, kun niin moni on epäsopiva (lapsia/koiria/lihava/kouluttamaton/alkoholia käyttävä...) Ja vaikka profiili vaikuttaisi lupaavalta, niin treffeillä käy ilmi, että on valehdeltu yhdestä jos toisestakin asiasta aina iästä alkaen. Ihan törkeää ajanhukkaa!

Sitten sanot, että valehtelu vei tsäänssit, hyvästi.

Älä haaskaa aikaa.

Vierailija
178/239 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Sivusta kommentoija

Eli et tajua miten tinder toimii.

Voi olla, mutta luin Hesarin jutun, ja siinä yksi neuvo naisille kuului, että älä jatka viestittelyä mikäli mies ei saa järjestettyä treffejä viimeistään parin viikon sisällä. Johon mies, jolle vastasin kertoi ettei lomallaan olisi päässyt treffeille tuossa ajassa. 

Vierailija
179/239 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on jotenkin outoa, että esim. Tinderin käyttäjistä yli 70% on miehiä, mutta nettideittailusta kertovat sanomalehtijutut ovat lähes 100% naisten kirjoittamia, naisnäkökulmasta ja naisista.

Ei muuten, mutta hesarin kestotilaajana arvostaisi näkökulman laajuutta, edes yritystä siihen tai ei ainakaan haluaisi maksaa jutuista, joissa ei todeta edes tilastollisia perusfaktoja kuten sitä, että Tinderin käyttäjistä on yli 70% miehiä.

Kyllä, tiedostan keski-ikäisenä miehenä, että nämä äpit ovat aika "paska" kokemus muille kuin komeakasvoisille, pitkille nuorehkoille miehille joilla on hyvät keskustelutaidot naisten kanssa. Mutta hankkikaa vaikka sitten sellainen kolumnistiksi edes yhden ainoan kerran. Kun ne sadat muut deittailuartikkelit ovat naisten kirjoittamia.

Tai oli siellä kerran se joku Kyösti (

Miehiä ei kiinnosta kirjoittaa aiheesta

Miehet on surkeita lukemaan ja kirjoittamaan. 

Vierailija
180/239 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja 98% minun mätseistä ei sano sanaakaan ensin, vaikka itse ovat mätsänneet. Niistä joille kirjoitan niin n. 50% ei vastaa lainkaan, niistä jotka vastaavat n. 60-70% vastaavat yhdellä sanalla, eivätkä osoita mitään aloitteellisuutta jatkossakaan. Ja niistä jotka kysyvät itsekin kysymyksiä valtaosa katoaa jossain vaiheessa (tuli komeampi match vastaan) tai viimeistään silloin kun kysyn treffeille. Ja en todellakaan mätsäile mitään tyrkkyjä insta-bimboja, ei kiinnosta tippaakaan.

Eli valtaosa ihan normaaleistakin naisista deittiäpeissä tekee niin että menee miehiä läpi kuin karkkikaupassa olisi, ja jos heille tulee match niin jatkavat vaan selailua. Olen kerran löytänyt kumppanin Tinderistä 4 vuoden käytön aikana, nainen kirjoitti ensin.

t. 34m

Kiitos, 34m, tämä on naisten hyvä tietää. Näin se menee, paska käytös ei ole sukupuolisidonnaista ollenkaan.

Kun maailma on tyly, ei meistä miehistäkään sukeudu mitään pelastajia emmekä hae valkoisella hevosella.

Jos olette tositarkoituksella liikkeellä, toimikaa niin kuin ihmiset! Ei kannata toimia kuten naisihanne vuosikymmenten takaa.

m54, muutaman kerran rundilla ollut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan