Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Hyvälle paikalle Helsinkiin piti nousta uusi vetävä kaupunginosa: Tällaista siellä on nyt - "Aamusta iltaan katsot toisen talon seinää""

Kommentit (182)

81/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi kun on pilattu hyvä sijainti. Tuosta OLISI voinut tulla hieno paikka, mutta kun haluttiin ahnehtia ja tehdä bulkkineukkukuutiota vieri viereen...

No just tämä! Eikö Merihaasta ja Itä-Pasilasta opittu mitään? Nyt tehdään ihan samaa esim. Laajasaloon ja Jätkäsaareen.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
82/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskuspuisto ihan vieressä ja kuva työmaasta. Aika harja keskeneräinen asuinalue on kovin viehättävä.

Uusissa on vielä semmoinen hauska twisti että esim. puita ei tule alueelle koskaan koska pihat ovat betonikansia. Ihanaa.

Siellä on myös ihania leikkialueita terveellisillä kumirouhealustoilla. Lasten kiljunta ja muu mökä kaikuukin sitten mukavasti noissa kivikaupungeissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta odotit näkeväsi keskellä kaupunkia?

Itellä täällä taajamassa on lähinnä puu tuossa ikkunan edessä mutta hienosti näkyy taivasta ja lähiön keskustan talot tuolla muutaman sadan metrin päässä.

Vierailija
84/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan lukeneeni samanlaista ulinaa jätkäsaaresta pari vuotta sitten. Eikö ole aika selvää ettei arvostelijat asu lähelläkään Helsinkiä, vaan huutelevat jostain taajamasta.

Joo. Eniten ulisee ne, jotka ei asu alueella. Asun tyytyväisenä Jätkäsaaressa, mutta mun mielipiteellä ei ole väliä, lol

Vierailija
85/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä valitusta, ihan normaali uusi asuinalue. Vieressä iso metsäinen ulkoilualue, ei ole pakko tuijottaa ikkunasta seinää. Asun itse Kalasatamassa tyytyväisenä.

Kai se jonkinlaista copinigia, että kun on ensin laitettu 500000 euroa rakennusvirheitä vilisevään neukkukuutioon naapuritalonseinänäköalalla, niin ei kai sitä halua itselleenkään myöntää, miten paskan diilin on tehnyt.

Laitoin päälle 300 000 ja hetkeäkään en ole katunut. Ikkunasta merinäköala, luonto ja palvelut lähellä. Mä lähden tästä asunnosta vain jalat edellä. Katkeraa tekstiä sulta, et ilmeisesti asu siellä missä haluaisit, otan osaa.

Sama juttu, mut kyl tää Meilahti on huomattavasti vehreämpi.

Jaa, mä kun luulin, että siellä on ravintoloita ja useampi ruokakauppa sekä paljon eri mahdollisuuksia harrastaa liikuntaa. Löytyy jokunen koulukin. Väärinpä luulin. Toki jos muutaman sadan metrin kävely on liikaa sun kunnolle, niin ymmärrän pointtisi.

Vierailija
86/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako puuta näkyy Postipuiston kuvassa?

Aina, kun uuden asuinalueen nimessä on -puisto tai -ranta, tietää että kyseessä on jotain ylihintaista ja täyteenahdettua, jota yritetään kivalla nimellä pehmentää.

Kuninkaantammessa on sentään yksi tammi ihan todistetusti! :)

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kuninkaantammi#/media/Tiedosto:KuninkaanT…

Siinä tammen vieressä on rakenteilla olevaa, vuodelta 2018, niin siihen kun ei ole vielä keretty rakentaa, niin siinä on se aukea alue oikealla ja todistetusti näkyy pari isohkoa mäntyä. Miksi ei tätäkin olisi voinut säilyttää näin, että siellä rakennusten seassa olisi tällaisia aukkoja, joissa puita ja vaikka laitettaisiin kunttaa maanpeitteeksi. Olisi paljon viihtyisämpää herätä aamulla ja katsoa puita, kuin toisen talon seinää. Onneksi itsellä on ikkunanäkymänä monimuotoista metsää, vaikka ei tästä ole kuin n 4 km Treen keskustaan.

Vierailija
87/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postipuisto, Kalasatama, Jätkäsaari, Merihaka... Ois TNT:llä käyttöä. Tilalle voitaisiin rakentaa ihan oikeasti hienoa, kun kaava tehtäisiin järkevälle määrälle taloja eli ehkä joku 1/4 nykyisestä ja 4x korkeampaa...

Merihakahan on hyvä paikka. Vaikka siellä on jokunen DDR-tyylinen talo, ei ne ole muutaman metrin päässä toisistaan vaan siellä on yllättävän väljää. Paikka on myös hieman kylämäinen hyvällä tavalla ja sijainti on huippu. Muista samaa mieltä.

Vierailija
88/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan lukeneeni samanlaista ulinaa jätkäsaaresta pari vuotta sitten. Eikö ole aika selvää ettei arvostelijat asu lähelläkään Helsinkiä, vaan huutelevat jostain taajamasta.

Joo. Eniten ulisee ne, jotka ei asu alueella. Asun tyytyväisenä Jätkäsaaressa, mutta mun mielipiteellä ei ole väliä, lol

Mitä hyvää Jätkäsaaressa on?

Vierailija
89/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten ihmeessä ihminen jonka mielestä alue X on aivan tympeä ja kaikin puolin paska siellä asuisi? Miksi hän sinne olisi muuttanut?

Vierailija
90/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän niin kuin kantakaupungin jatke, ei sen kummempaa, ja kuvakulmat on valintoja, olen nähnt siletä erilaisiakin kuvia.

Tuossa yhdistyy kantakaupungin ja lähiön HUONOT puolet:

- kantakaupungin rakennustiheys ja näköalat toisen talon seinään

- lähiön huonot palvelut ja kulkuyhteydet

Postipuisto on uusi. Koulukin on vasta rakenteilla ja puiden kasvamista pitää odottaa.

Missä puolle soveltuvat kasvupaikat ja istutetut puun taimet?

Mahdottomaan paikkaan taimia ei tule koskaan.

Vierailija
91/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin muutama viikko sitten Helsingissä ja oli taas todettava ettei tuota paikkaa ole tarkoitettu ihmisten asuttavaksi.

No kaikki ei asu siellä Kontulassa, missä sinun tuttusi asuvat.

Heh, Kontula itse asiassa on melko väljästi rakennettu ja siellä on paljon viheralueita. Muuhun en ota kantaa, enkä asu itse siellä. Mut joo, väsynyt argumentti sinänsä ja epäilen ettet ole koskaan edes käynyt Kontulassa.

Vierailija
92/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis missä kaikki puut? miksei istuteta puita?

Vierailija
93/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin muutama viikko sitten Helsingissä ja oli taas todettava ettei tuota paikkaa ole tarkoitettu ihmisten asuttavaksi.

Hys hys kontulasta.

Kontulan puolen millin omakotitalot ovat kauheita

Vierailija
94/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myynti puheita, ei muuta.

Vierailija
95/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin hullua toimintaa tuollainen tiivistäminen ja ylikorkeat kerrostalot. Pitäisi säästää luontoa ympärille.

Vierailija
96/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskuspuisto ihan vieressä ja kuva työmaasta. Aika harja keskeneräinen asuinalue on kovin viehättävä.

Uusissa on vielä semmoinen hauska twisti että esim. puita ei tule alueelle koskaan koska pihat ovat betonikansia. Ihanaa.

Sehän riippuu ihan siitä missä korttelissa asut. Täällä on ainakin puita sitäpihalla.

Ja osasta ikkunoita näkyy toisen talon seinä, mutta näkyy myös horisonttiin.

Puitakin on juuri istutettu paljon lisää kaduille ja palvelut lisääntyy.

Olen viihtynyt oikein hyvin isossa mukavassa valoisassa kaksiossani.

Vierailija
97/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis katsovatko ihmiset vapaa-aikansa asuntonsa ikkunasta ulos? Mulla on ainakin kotona kiinnostavampia ruutuja ja jos haluan katsella ulos, voin mennä sinne.

Kyllä. Pitää näkyä minimissään reilusti puita ja taivasta, mielummin muutakin vihreää ja vehreää. Minulle asunto josta ei näy on arvoltaan 0€.

Vierailija
98/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin vastaavanlaisessa uudessa lähiössä Turussa ja se oli oikeasti masentavinta aikaa ikinä. Oli kyllä viihtyisä ja uudenkarhea asunto, mutta ympäristö kaamea vailla yhtäkään puuta. Joku metri kertaa metri pusikko vain. Todella ruma parkkitalo ja viereen nousi 5-6 harmaata tai mustaa kerrostaloa. Paalutusta kuului lähes joka aamu klo 7 alkaen. Olin kirjaimellisesti menettää mielenterveyden ja onneksi tajusin lähteä. Vieläkin puistattaa se ympäristö.

Vierailija
99/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis missä kaikki puut? miksei istuteta puita?

Koska pihakansirakenne. Siihen ei kovin ihmeellisiä risuja saa laitettua.

Vierailija
100/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun viimeksi kävin Kontulassa (vuosi oli tosin 2010), oli kesä ja siellä puita ja kaunista vihreää vähän joka puolella. Oli toki lähiöitä ja kerrostaloja, mutta kaikki vaikutti olevan ok. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi