Ystävä, joka haluaa olla yhteydessä vain puhelimitse tai viestitse
Minulla on ystävä, josta pidän kovasti ja olemme tunteneet jo vuosia. Hän soittelee usein ja puhelut ovat kivoja. Aika paljon hän kertoilee omista asioistaan, mutta ei kuitenkaan häiritsevän paljon.
Mutta asia, joka minua häiritsee, että hän tuntuu haluavan olla yhteydessä vain puhelimitse tai viestitse. Olen yrittänyt ehdotella aina silloin tällöin jotain tapaamista (elokuva, viinilasillinen, olen kutsunut kotiini) ja hän aina sanoo katsovansa sopivan päivämäärän, mutta sitä päivämäärää ei ole koskaan löytynyt). Asia vain jotenkin unohtuu. Viimeksi laitoin hänelle vielä muistutusviestin, että oliko jokin hänelle sopiva päivä löytynyt. Hän vastasi, että palaa asiaan, mutta ei ole palannut. En ole siis mitenkään kovin usein näitä ehdotuksia laittanut. En ole painostanut tai ollut liian innokas.
Mielestäni on vähän epäkohteliasta, että jos kutsun kotiini ja hän lupaa palata sopivan päivämäärän kanssa, mutta ei kuitenkaan tee näin. Vähän sellaista amerikkalaista meininkiä. Näin on siis käynyt jo useamman kerran. Kuten jo edellä mainitsin pidän hänestä enkä haluaisi välien rikkoontuvan. Mitäköhän tässä kuuluisi tehdä? Asia kuitenkin häiritsee jonkin verran.
Kommentit (30)
Tuossa aloituksessa sanoin mikä minua häiritsee. Olisi kiva välillä tavata face to face.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa aloituksessa sanoin mikä minua häiritsee. Olisi kiva välillä tavata face to face.
Et vain ymmärrä. Anna olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä en ymmärrä?
Ap
Oon tuollainen. Ja siksi, että väsyn nopeasti sosiaalisissa tilanteissa ja paras olisi, jos tietäisin ennakkoon, olenko just sovittuna aikana energisellä päällä. Mutta sitähän ei voi tietää. Jännitän sosiaalisia tilanteita ja usein niistä muodostuu selviytymistaistelu siihen asti, että kehtaan alkaa tehdä lähtöä. Ja kyllä, ilmoittauduin kuuden viikon kurssille, jossa työstetään tätä ominaisuutta. Ja kyse ei todellakaan ole siitä, ettenkö välittäisi ystävistäni! Haluaisin olla tekemisissä ja tehdä kaikkea hauskaa, mutta tällä hetkellä sellainen syö akkuja nopeasti, vaikka ystävä olisi kuinka kiva ja ihana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä en ymmärrä?
Ap
Hän ei halua nähdä ja hänellä on siihen syynsä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Oon tuollainen. Ja siksi, että väsyn nopeasti sosiaalisissa tilanteissa ja paras olisi, jos tietäisin ennakkoon, olenko just sovittuna aikana energisellä päällä. Mutta sitähän ei voi tietää. Jännitän sosiaalisia tilanteita ja usein niistä muodostuu selviytymistaistelu siihen asti, että kehtaan alkaa tehdä lähtöä. Ja kyllä, ilmoittauduin kuuden viikon kurssille, jossa työstetään tätä ominaisuutta. Ja kyse ei todellakaan ole siitä, ettenkö välittäisi ystävistäni! Haluaisin olla tekemisissä ja tehdä kaikkea hauskaa, mutta tällä hetkellä sellainen syö akkuja nopeasti, vaikka ystävä olisi kuinka kiva ja ihana.
Hienoa, että olet menossa tuollaiselle kurssille! En tiennyt, että tuollaisiakin kursseja on olemassa! Ystäväni, josta tänne kirjoitin ei kuitenkaan ole sosiaalinen "introvertti". Kaikkea hyvää sinulle!
Ap
Ihan kohtuullinen sinun toiveesi on. Nyt sinun tehtäväsi on päättää, häiritseekö tämä asia sinua niin paljon että haluat siihen ehdottomasti muutosta vaikka lopputulos ei olisikaan sinua miellyttävä ja välit menisivät poikki lopullisesti.
Jos uskallat ottaa riskin "ystävyyden" rikkoutumisesta niin voit haastaa "ystäväsi" ja vaatia häneltä tiukemmin tapaamista tai vastausta siihen miksi ette voi tavata. (Laitoin sanat ystävyys ja ystävä tarkoituksella lainausmerkkeihin, koska ei tuo kuulosta aidolta ystävyydeltä todellakaan koska ei ole vastavuoroista etkä tule kuulluksi saatikka kohdelluksi kunnioituksella.)
Vierailija kirjoitti:
Onko hänen vaikea matkustaa?
Ei ole vaikea matkustaa. Asumme melko lähellä toisiamme.
Ap
Nuo ovat ne rajat, jotka hän on ystävyydellenne asettanut. Minäkin olen asettanut ihmisiä eri raja-alueille
- livenä tapaan ihmisiä joiden seurasta nautin, eikä riskiä kiusallisista tilanteista ole
- puhelimitse ja somen kautta pidän yhteyttä ihmisiin, joista ei ole minulle vaaraa, mutta joiden kanssa on riski epämiellyttäville ja kiusallisille puheenaiheille. Reaktioni heidän juttuihinsa eivät ole aina positiivisia, ja livenä voisin loukata heitä
- uusiin ihmisiin tutustuessa annan pääsyn viesteihin valvotuilla alustoilla, joista saa bannit jos ylittää tiettyjä rajoja. Esim. Seks.ahdistelun myötä. Nämä eivät saa puhelinnumeroani ennen kuin ovat vakuuttaneet minut luotettavuudestaan. Luotettavat eivät sitä yleensä myöskään kärtä
- blokkiin pääsevät ne, jotka ovat jollakin tavalla rikkoneet rajojani tai oikeuksiani anteeksiantamattomasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hänen vaikea matkustaa?
Ei ole vaikea matkustaa. Asumme melko lähellä toisiamme.
Ap
Et ole hänelle yhtä tärkeä kuin hän sinulle. Miten tämä voi olla niin vaikea ymmärtää?
Olet sellainen ns. yksityinen ystävä. Niitä ei ikinä tavata ja jos tavataan niin aina jossain ei julkisessa tilassa missä kukaan muu näkisi teitä. Heillä on ystäviä joiden kanssa bilettävät, käyvät harrastuksissa, matkoilla, joiden kanssa harrastavat illanistujaisia ja pelimatkoja mitä milloinkin. Ainoastaan sinä olet se mitä ei ikinä kutsuta minnekään eikä muistu mieleen kuin ainoastaan silloin kun haluaa purkaa mieltään. Joten saat puhelun, et ikinä mitään muuta. Sinä et tule mieleen kuin vain silloin kun yhdelläkään heidän ystävistään ei ole aikaa sillä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että olet menossa tuollaiselle kurssille! En tiennyt, että tuollaisiakin kursseja on olemassa! Ystäväni, josta tänne kirjoitin ei kuitenkaan ole sosiaalinen "introvertti". Kaikkea hyvää sinulle!
Ap
En ole minäkään! Työkaveri oikein ihmetteli, ettei edes ole huomannut, että jännitän sos.tilanteita! Tällaisia ominaisuuksia vain haluaa peittää, ettei muut pidä heikkona. Ulkoisesti olen todella sosiaalinen ja juttelen paljon ihmisten kanssa. Syvällä sisimmissäni etsin pakotietä tilanteesta, ja tätä harva edes huomaa. Ja meni aikaa, että edes itse tajusin!
Vierailija kirjoitti:
Ihan kohtuullinen sinun toiveesi on. Nyt sinun tehtäväsi on päättää, häiritseekö tämä asia sinua niin paljon että haluat siihen ehdottomasti muutosta vaikka lopputulos ei olisikaan sinua miellyttävä ja välit menisivät poikki lopullisesti.
Jos uskallat ottaa riskin "ystävyyden" rikkoutumisesta niin voit haastaa "ystäväsi" ja vaatia häneltä tiukemmin tapaamista tai vastausta siihen miksi ette voi tavata. (Laitoin sanat ystävyys ja ystävä tarkoituksella lainausmerkkeihin, koska ei tuo kuulosta aidolta ystävyydeltä todellakaan koska ei ole vastavuoroista etkä tule kuulluksi saatikka kohdelluksi kunnioituksella.)
Tämä on vähän kuinnmiesten seksivaatimukset. Se mitä saa ei enää riitä ja aletaan vaatimaan enemmän, jos ei saa niin välit poikki :D äärimmäisrn vammaista ja osoittaa tunnesäätelyn ja itsehillinnän ongelmia
Kukaan ei tietenkään pakota vastaamaan puhelimeen tai viesteihin jos se tuntuu epämiellyttävältä, mutta mitään tällaista MINÄ VAADIN ENEMMÄN ukaasia tuskin kannattaa alkaa esittämään. Se ei pääty sen paremmin kun nuo seksivaatimuksetkaan :D
Vierailija kirjoitti:
Olet sellainen ns. yksityinen ystävä. Niitä ei ikinä tavata ja jos tavataan niin aina jossain ei julkisessa tilassa missä kukaan muu näkisi teitä. Heillä on ystäviä joiden kanssa bilettävät, käyvät harrastuksissa, matkoilla, joiden kanssa harrastavat illanistujaisia ja pelimatkoja mitä milloinkin. Ainoastaan sinä olet se mitä ei ikinä kutsuta minnekään eikä muistu mieleen kuin ainoastaan silloin kun haluaa purkaa mieltään. Joten saat puhelun, et ikinä mitään muuta. Sinä et tule mieleen kuin vain silloin kun yhdelläkään heidän ystävistään ei ole aikaa sillä hetkellä.
Aika tylyä tekstiä tämä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ne viestit ja puhelutkin ovat jotain. Voidaan nekin lopettaa, jos eivät kelpaa. Kukaan ei ole mitään velkaa kenellekään
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut koko aikuisikäni tällainen. Rooli on tuhoava, sairastuttava. Edes syvimmässä yksinäisyydessä en suosittele tätä kenellekään. En tiedä, eivätkö ihmiset ymmärrä tällaisen hyväksikäytön perverssiyttä, kuinka sairasta on alistaa ja asettaa toinen ihminen tällaiseen asemaan, vai nauttivatko sadistisestä tästä. Moni on kuitenkin valmis käyttämään tilaisuuden hyväkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tylyä tekstiä tämä
Ap
Olen itse sellainen. Muistun aina mieleen sitten kun henkilö on menettänyt törttöilyjensä takia kaikki ne paremmat ystävänsä. Unohdun kun kehittää uudet kaverit joihin alkaa tehdä vaikutusta. Olen hyväksynyt sen. Vastaan puheluihin ja viesteihin, mutta se on siinä.
Oliisko fyffet vähissä. Jouduin joskus rahapulan takia kieltäytymään kutsuista kun nolotti mennä ilman tuliaisia tai ei ollut vaan rahaa illanviettoihin. KOkeile nyt perinteistä lähdetään kävelylle tai lenkille. jOs sittttten lähtisi.
Miksi et voi tyytyä tilanteeseen?