Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Hyvälle paikalle Helsinkiin piti nousta uusi vetävä kaupunginosa: Tällaista siellä on nyt - "Aamusta iltaan katsot toisen talon seinää""

Kommentit (182)

Vierailija
41/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä valitusta, ihan normaali uusi asuinalue. Vieressä iso metsäinen ulkoilualue, ei ole pakko tuijottaa ikkunasta seinää. Asun itse Kalasatamassa tyytyväisenä.

Vierailija
42/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä valitusta, ihan normaali uusi asuinalue. Vieressä iso metsäinen ulkoilualue, ei ole pakko tuijottaa ikkunasta seinää. Asun itse Kalasatamassa tyytyväisenä.

Mä en muuttaisi, vaikka maksettaisiin asunnon verran ylimääräistä asunnon ja vastikkeiden lisäksi. Toisaalta varmaan joku viihtyykin, mutta kyllä sillä rahalla saa muualta oikeasti paljon enemmän ja parempaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se jonkinlaista copinigia, että kun on ensin laitettu 500000 euroa rakennusvirheitä vilisevään neukkukuutioon naapuritalonseinänäköalalla, niin ei kai sitä halua itselleenkään myöntää, miten paskan diilin on tehnyt.

Vierailija
44/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin muutama viikko sitten Helsingissä ja oli taas todettava ettei tuota paikkaa ole tarkoitettu ihmisten asuttavaksi.

No kaikki ei asu siellä Kontulassa, missä sinun tuttusi asuvat.

En tunne ketään sieltä, enkä asu pääkaupunkiseudulla vaan "maalaiskaupungissa" jossa talot eivät ole vieri vieressä eikä ihmiset kuin tungettuna sardiinipurkkeihin.

Vierailija
45/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/6536744

Joo, Vihreät haluavat tehdä näitä slummeja ideologiansa vuoksi.

Vierailija
46/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu esim. Vantaalla Kivistössä, Helsingissä Kuninkaantammessa (no siellä on sentään se lätäkkö), Jätkäsatamassa jne.

Onko yhtään uuttaa asuinaluetta osattu rakentaa kivasti?

Ei ole, koska ne rakennuttajat lapsineen eivät itse joudu siellä ikinä asumaan. Tarkoitus on repiä projekteista maksimaalinen määrä voittoja jotta voi itse asua Etelä-Helsingissä jugend-asunnossa tai kivenheiton päässä pk-seudulta isossa omakotitalossa.

Nämä bunkkerit olisivat melkoisen erilaisia, jos rakennuttajan pitäisi itse perheineen asua siellä 5 vuotta ennen kuin niitä saisi myydä.

Näitä tehdäänkin pääasiassa uusille tulijoille.

Vierailija
47/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän niin kuin kantakaupungin jatke, ei sen kummempaa, ja kuvakulmat on valintoja, olen nähnt siletä erilaisiakin kuvia.

Vierailija
48/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat erilaisia. Suurin osa haluaisi asua kauniilla ja viihtyisällä alueella (jos vain on varaa). Sitten on urbanismifanaatikot joilla ei ole minkäänlaista kauneudentajua ja joille ihan kaikki vihreys on liian maalaista (eli noloa), asunnoksi riittää minkinhäkki rumassa kivihelvetissä. Kunhan vaan kaikki tietävät että "olen niin yrbääni".

Vierailija
49/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se jonkinlaista copinigia, että kun on ensin laitettu 500000 euroa rakennusvirheitä vilisevään neukkukuutioon naapuritalonseinänäköalalla, niin ei kai sitä halua itselleenkään myöntää, miten paskan diilin on tehnyt.

Laitoin päälle 300 000 ja hetkeäkään en ole katunut. Ikkunasta merinäköala, luonto ja palvelut lähellä. Mä lähden tästä asunnosta vain jalat edellä. Katkeraa tekstiä sulta, et ilmeisesti asu siellä missä haluaisit, otan osaa.

Vierailija
50/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin muutama viikko sitten Helsingissä ja oli taas todettava ettei tuota paikkaa ole tarkoitettu ihmisten asuttavaksi.

En tunne ketään sieltä, enkä asu pääkaupunkiseudulla vaan "maalaiskaupungissa" jossa talot eivät ole vieri vieressä eikä ihmiset kuin tungettuna sardiinipurkkeihin.

Tietääkseni niissäkin kaupungeissa on keskusta, kadun toisella puolella on tinen talo ja ikkunat vastakkain. Se juuri on sitä kaupunkia.

Vierailija
51/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkseni niissäkin kaupungeissa on keskusta, kadun toisella puolella on tinen talo ja ikkunat vastakkain. Se juuri on sitä kaupunkia.

Tietääksesi? Et ole tainnut koskaan käydä Helsingin ulkopuolella :D

Vierailija
52/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin päälle 300 000 ja hetkeäkään en ole katunut. Ikkunasta merinäköala, luonto ja palvelut lähellä. Mä lähden tästä asunnosta vain jalat edellä. Katkeraa tekstiä sulta, et ilmeisesti asu siellä missä haluaisit, otan osaa.

Et siis asu ainakaan tuolla Postipuistossa, siellä ei ole merta, Kalasatama taas, ei kai siellä ole mitään luontoa lähellä, jos ei Mustikkamaata lasketa (ei, liian kaukana). Kerro missä tuollainen paikka on?

Vierailija
53/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän niin kuin kantakaupungin jatke, ei sen kummempaa, ja kuvakulmat on valintoja, olen nähnt siletä erilaisiakin kuvia.

Joko et ole koskaan käynyt Helsingin ns. kantakaupungissa tai sitten et tiedä mitä termillä tarkoitetaan, koska kantakaupunki on rakennuskannaltaan aivan eri luokkaa kuin tuo järkyttävän ruma ja ankea bulkkilähiö. 

Vierailija
54/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääksesi? Et ole tainnut koskaan käydä Helsingin ulkopuolella :D

No en käynyt, vain asunut 40 000:n asukkaan kaupungissa lapsuuteni ja nuoruuteni.

Vierailija
55/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa yhdistyy kantakaupungin ja lähiön HUONOT puolet:

- kantakaupungin rakennustiheys ja näköalat toisen talon seinään

- lähiön huonot palvelut ja kulkuyhteydet

Vierailija
56/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vihreät tästäkin kaupunkisuunnittelusta 😂

Vierailija
57/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikki Helsingin uusimmat asuinalueet ovat Mari Vaattovaaran mukaan onnistuneita.

Yksi esimerkki on Kalasatama, jossa on niin kovan rahan omistusasumista kuin Helsingin kaupungin asuntojen (Heka) vuokrakotejakin.

Asukkaiden tulotaso on keskimäärin hyvä ja mahanmuuttajataustaista väestöä on jopa vähemmän kuin muualla Helsingissä."

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/6536744

Rassistinen tutkija!

Vierailija
58/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu esim. Vantaalla Kivistössä, Helsingissä Kuninkaantammessa (no siellä on sentään se lätäkkö), Jätkäsatamassa jne.

Onko yhtään uuttaa asuinaluetta osattu rakentaa kivasti?

Ei ole, koska ne rakennuttajat lapsineen eivät itse joudu siellä ikinä asumaan. Tarkoitus on repiä projekteista maksimaalinen määrä voittoja jotta voi itse asua Etelä-Helsingissä jugend-asunnossa tai kivenheiton päässä pk-seudulta isossa omakotitalossa.

Nämä bunkkerit olisivat melkoisen erilaisia, jos rakennuttajan pitäisi itse perheineen asua siellä 5 vuotta ennen kuin niitä saisi myydä.

Näitä tehdäänkin pääasiassa uusille tulijoille.

Ja suuri osa niistä tulijoista vähät välittää luonnosta, vehreydestä, viihtyisyydestä ja kauniista arkkitehtuurista koska heidän lähtöpaikkakunnillakaan ei sellaista ole. Grynderit laskevat sen varaan että mikä tahansa kanikoppi kelpaa kun parempaakaan ei tarjota.

Vierailija
59/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahnetta paskaa. Samaa riittää Espoossa metron varsi täynnä.

Vierailija
60/182 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskuspuisto ihan vieressä ja kuva työmaasta. Aika harja keskeneräinen asuinalue on kovin viehättävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä