Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS mielipide: Arjen pyörittäminen on ajanut minut eron partaalle

Vierailija
19.10.2024 |

Jännästi omalla kohdalla aivan sama tematiikka - ja myös tilanne kuin kirjoituksessa on. Meilläkin on ero vireillä. Normaali arjessta mieheni ei suostu jakamaan vastuita, väittää, että ei pärjää. Ei siis osaa lukea wilmaviestejä, harrastusten viestejä, minun viestejä, ei pysty kuuntelemaan tai oma-aloitteisesti osallistumaan kodin asioihin. Ihan niin vässykkä en ole, että olisi hänen antanut päästä niin vähällä, mutta olen lopulta väsynyt tilanteeseen ja laittanut eron vireille. Nyt yllättäen erotilanteessa hän haluaakin vuoroviikkovanhemmaksi. Sanoin, että monissa miesten eroterapiajutuissa puhutaankin siitä, kuinka isä löysi vanhemmuuden vasta eron kautta, niin sille hän nyökkäilee tyytyväisen oloisena.

Ja selvenykseksi vielä, että tilanne on venynyt sen takia niin pitkään, että olen epäillyt hänellä olevan terveydessä ongelmaa ja on ollut sen vuoksi niin vaikea tarttua asioihin.Tämän olen nyt viimein päätellyt olleen virhearvio.

Meillä perheen ulkopuoliset tukiverkot ovat ihan täysi 0. Ainoat elossa olevat isovanhemmat asuva ulkomailla. Lasten pääsy esim. jollekin leirille on ollut aivan kullanarvoista ja ero tulikin nyt, kun emme saaneet lapsia sellaiselle ja isovanhemmat eivät tule edes jouluksi kylään. Pidän kyllä näitäkin merkittävinä seikkoina. Ei ole mitään odotettavaa, eikä näköpiirissä mitään, mitä varten pitäisi edes kulissia pitää yllä. 

Kommentit (1282)

Vierailija
661/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa olen ymmärtänyt, että minunkin pitää vain vähentää turhien töiden tekemistä. En siis tee tänään ruokaa, saa mies kokata itselleen kun tulee töistä. Tähän asti mies on voinut kävellä suoraan ruokapöytään ja siitä sohvalle, enää ei edes kiitä ruuasta. Tähän tulee nyt muutos.

Menehän nyt vaikka roskiin.

Sori, roskis on täynnä, kun mies ei ole tyhjentänyt sitä.

Vierailija
662/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä uskon tätä. Olen ollut parisuhteessa ja elänyt 3 miehen kanssa saman katon alla, ja kaikki suhteet ovat tuhoutuneet alle vuoden sisällä siihen että miehestä tuli aikuisvauva.

Ennen yhdessä asumista seurustelun aikana miehet siivosivat, laittoivat ruokaa, huolehtivat kaupassa käynnin ja olivat kuin normaalit ihmiset pyörittämässä kotia ja suhdetta.

Yhteen muuttaessa  joka ainoalta tipahti hanskat käsistä viikon sisään. Yllättäen tiskikoneen ja pyykkikoneen käyttö oli hankalinta mitä oli konsaan eteen tullut. Mitään ei saatu tehtyä. Viimeisin yritys oli 36-vuotiaana ja mies oli vuoden vanhempi, ettei se nuoruudestakaan ollut kiinni.

Tämän jälkeen olenkin elänyt yksinäisenä ihmisenä hyvää ja rikasta elämää. En huoli mitään miestaaperoa riesakseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Rbej
663/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mies on kyllä huomauttanut, jos pöydällä ei ole valmiina astioita eikä leipää, margariinia, leivänpäällisiä ja juotavaa. Ei meillä ole taiteltu lautasliinoja tai sytetty kynttilöitä. Mies voi jatkossa lämmittää maksalaatikkoa mikrossa ja syödä sen rennosti tiskipöytään nojaten. 

Ja sä kynnys matto et oo osannut sanoa et hae ite. Olet palvellut ja jatkat edelleen palvelemista.. Jeesus mikä uuno

Vierailija
664/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten työtä vähentää se, että astiat ja tasot pesee ruuanlaiton aikana verrattuna siihen, että ne pesee ruokailun jälkeen?

Vierailija
665/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykääpä miehiltänne huvikseen että kummasta luopuisivat loppuelämäksi, siististä kodista ja valmiista ruuasta vai pillusta. Sitten tiiätte onko se kodin hoitaminen tärkeää vai ei.

Vierailija
666/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa olen ymmärtänyt, että minunkin pitää vain vähentää turhien töiden tekemistä. En siis tee tänään ruokaa, saa mies kokata itselleen kun tulee töistä. Tähän asti mies on voinut kävellä suoraan ruokapöytään ja siitä sohvalle, enää ei edes kiitä ruuasta. Tähän tulee nyt muutos.

Menehän nyt vaikka roskiin.

Sori, roskis on täynnä, kun mies ei ole tyhjentänyt sitä.

Palkkaa siivooja

Vierailija
667/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä uskon tätä. Olen ollut parisuhteessa ja elänyt 3 miehen kanssa saman katon alla, ja kaikki suhteet ovat tuhoutuneet alle vuoden sisällä siihen että miehestä tuli aikuisvauva.

Ennen yhdessä asumista seurustelun aikana miehet siivosivat, laittoivat ruokaa, huolehtivat kaupassa käynnin ja olivat kuin normaalit ihmiset pyörittämässä kotia ja suhdetta.

Yhteen muuttaessa  joka ainoalta tipahti hanskat käsistä viikon sisään. Yllättäen tiskikoneen ja pyykkikoneen käyttö oli hankalinta mitä oli konsaan eteen tullut. Mitään ei saatu tehtyä. Viimeisin yritys oli 36-vuotiaana ja mies oli vuoden vanhempi, ettei se nuoruudestakaan ollut kiinni.

Tämän jälkeen olenkin elänyt yksinäisenä ihmisenä hyvää ja rikasta elämää. En huoli mitään miestaaperoa riesakseni.

Eli osaavat miehet ei enää osanneet kun piti tehdä SUN TAVALLA. Ei yllätä yhtään kuinka nainen pilannut osaavat miehet vaatimuksillaan.

Vierailija
668/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittais yhtään pyörittää tätä taloutta ihan yksin vaikka tänne nainen ilmestyis ja saisin seksiä. Tähänki asti yksin kaiken hoitanut, myös lapset.

Djdj
669/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten työtä vähentää se, että astiat ja tasot pesee ruuanlaiton aikana verrattuna siihen, että ne pesee ruokailun jälkeen?

Varsinainen työ ei vähene ajankäyttö tehostuu.

Dbdj
670/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 on sattuma. 2 vieläkin huonon tuurin mahdollisuus 3 selkeä merkki katsoa peiliin

Vierailija
671/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mies on kyllä huomauttanut, jos pöydällä ei ole valmiina astioita eikä leipää, margariinia, leivänpäällisiä ja juotavaa. Ei meillä ole taiteltu lautasliinoja tai sytetty kynttilöitä. Mies voi jatkossa lämmittää maksalaatikkoa mikrossa ja syödä sen rennosti tiskipöytään nojaten. 

Ja sä kynnys matto et oo osannut sanoa et hae ite. Olet palvellut ja jatkat edelleen palvelemista.. Jeesus mikä uuno

Joo, tästä myötäilevästä luonteesta on kyllä ollut haittaa. Myönnän, että minun olisi pitänyt olla itsekkäämpi ja vaateliaampi, mutta olen halunnut ilahduttaa. En tajunnut ajoissa, että ilahduttaminen muuttuu itsestäänselvyydeksi. No, muutos tulee vaikka liian myöhään. Katselen myös josko löytäisin itselleni oman asunnon.

Vierailija
672/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos se sun ruuanlaitto on aiemmin ollut sitä että sä haudutat kukkoa viinissä 6h kokoajan vieressä hämmentäen. 3 ruokalajia niin kannattaa.. jos perus ruuanlaittoa niin ei se 10-20min päivästä sun jaksamiseen vaikuta

Naapurilta saamien tietojen mukaan tuo ei osaa laittaa oikeasti mitään ruokaa. Oli kuulemma kerran yrittänyt tehdä kermavaahtoa, niin hapannaamasta johtuen kermakin happani välittömästi.

Vierailija
673/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos se sun ruuanlaitto on aiemmin ollut sitä että sä haudutat kukkoa viinissä 6h kokoajan vieressä hämmentäen. 3 ruokalajia niin kannattaa.. jos perus ruuanlaittoa niin ei se 10-20min päivästä sun jaksamiseen vaikuta

Miten ihmiset saavat ruoan valmiiksi noin nopeasti? Johan pelkkä perunoiden keittäminen vie tuon ajan. Saati sitten niiden kuoriminen ja siihen vaikka lihapullien vääntäminen kylkeen. 

Vierailija
674/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurilta saamien tietojen mukaan tuo ei osaa laittaa oikeasti mitään ruokaa. Oli kuulemma kerran yrittänyt tehdä kermavaahtoa, niin hapannaamasta johtuen kermakin happani välittömästi.

Ei meillä ole naapurit käyneet täällä kylässä. Etkä sinä sitä leskirouvaa tinne.

Vierailija
675/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpolla pääsee kun ei täytä naisten vaatimuksia asumisesta

https://x.com/TrendUso/status/1134217928121958403

Vierailija
676/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinainen työ ei vähene ajankäyttö tehostuu.

Enemmänhän se tehostuu siinä, että minun ei tarvitse tehdä noista mitään.

Joskus näin.
677/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä11535 kirjoitti:

628. Erittäin tiukka kasvatus lapsena. Vanhemmat joille ei kelvannut mikään. Eli trauma tausta.

Myös opitut tavat pitkän sinkkuuden aikana.

Ei kovin harvinainen tarina. Mahtavaa lukea, että saitte homman toimimaan, ei ole varmasti ollut ihan helppo tie, mutta kannatti. 

Kyllä kannatti, ihana nainen, puoliso ja perhe. Parasta mitä on.

Mulle varmaan vaikeinta tossa oli just se kun asioissa ei ollut järkeä. Mä en yksinkertaisesti pystynyt ymmärtämään miksi mun pitää töiden jälkeen imuroida koko kolmio. Jos se on imuroitu viiimeksi 2 pv sitten. Missään ei näy edes leivänmurusta.. Sit pitkin hampain suostuin avokki katsoi vierestä ja imuroi uusiksi mun jälkeen koska olin imuroinut huonosti..

Sit itkettiin kun en arvosta.

Vierailija
678/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa asiaa, josta nainen ei saa tehtyä ongelmaa.

Fnkf
679/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmiset saavat ruoan valmiiksi noin nopeasti? Johan pelkkä perunoiden keittäminen vie tuon ajan. Saati sitten niiden kuoriminen ja siihen vaikka lihapullien vääntäminen kylkeen. 

Tarviiko sun tuijottaa perunoita vieressä kun ne kiehuu?

Vierailija
680/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä11535 kirjoitti:

628. Erittäin tiukka kasvatus lapsena. Vanhemmat joille ei kelvannut mikään. Eli trauma tausta.

Myös opitut tavat pitkän sinkkuuden aikana.

Ei kovin harvinainen tarina. Mahtavaa lukea, että saitte homman toimimaan, ei ole varmasti ollut ihan helppo tie, mutta kannatti. 

Kyllä kannatti, ihana nainen, puoliso ja perhe. Parasta mitä on.

Mulle varmaan vaikeinta tossa oli just se kun asioissa ei ollut järkeä. Mä en yksinkertaisesti pystynyt ymmärtämään miksi mun pitää töiden jälkeen imuroida koko kolmio. Jos se on imuroitu viiimeksi 2 pv sitten. Missään ei näy edes leivänmurusta.. Sit pitkin hampain suostuin avokki katsoi vierestä ja imuroi uusiksi mun jälkeen koska olin imuroinut huonosti..

Sit itkettiin kun en arvosta.

Ootko nyt ihan 100% varma ettei kyse ole Katjasta? On nimittäin just sen kuulosta.