Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Oletpa empatiakyvytön, kun et lainkaan pysty samaistumaan toiseen ihmiseen, etkä edes ajatuksen tasolla pysty ymmärtämään hänen ajatusmaailmaansa.
>> Tietysti pystyn, ajattelin ennen samalla tavalla. Totuuden kertominen on empaattista. Ymmärrän, että siltä se ei ehkä kuulosta. Sinun uskomusmaailman myötäily olisi minulta valehtelua (mitä Pyhä Henki ei anna tehdä, enkä haluakaan) eikä auttaisi sinua yhtään.
Todella itsekeskeisen ja omahyväisen kuvan ovat kristityt antaneet tässä ketjussa itsestään. Kiitos ja näkemiin.
Vierailija kirjoitti:
Oletpa empatiakyvytön, kun et lainkaan pysty samaistumaan toiseen ihmiseen, etkä edes ajatuksen tasolla pysty ymmärtämään hänen ajatusmaailmaansa.
>> Tietysti pystyn, ajattelin ennen samalla tavalla. Totuuden kertominen on empaattista. Ymmärrän, että siltä se ei ehkä kuulosta. Sinun uskomusmaailman myötäily olisi minulta valehtelua (mitä Pyhä Henki ei anna tehdä, enkä haluakaan) eikä auttaisi sinua yhtään.
>> Lisäys. Jeesus todella rakastaa sinua niin paljon, että kuoli sinunkin syntiesi tähden. Kuin myös minun. Hän toivoo sinunkin pelastuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesti uskovat ovat vallanhimoisten uskontojen hyväksikäyttäjien hyödyllisiä työkaluja.
.Järjen käyttö on sallittua valitessaan seurakunnan, johon liittyy ja jossa haluaa olla. Fiksu huomaa nopeasti hyväksikäytön ja lähtee pois valikoimaan itselle sopivan seurakunnan, jossa ei käytetä ketään hyväksi.
Valitettavasti järjen käyttö ei ole se, mistä uskontoon hurahtaneet parhaiten tunnetaan, ja siksi joutuvat helposti hyväksikäytetyiksi uskonnollisissa piireissä ja seurakunnissa.
Siks viisainta on liittyä valtakirkkoon suojaan hyväksikäytöltä. Lahkot kyllä osaavat uskovien manipuloinnin ja rahastuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haittaneeko tuo, kun en usko synnin käsitteeseen.
>> Ei haittaa jos et halua Taivaaseen.
Niin. En usko taivaaseen, joten miksi haluaisin sinne.
Semmoinen pikku juttu vaan kun se ei ole uskon asia vaan todellinen paikka samoin kuin helvetti. Jeesus puhui näistä kummastakin.
Minä ymmärrän, että sinulle se on todellinen ja se on sinun uskosi. Sinä puolestasi voisit yrittää ymmärtää, että kaikki muut eivät pidä sitä todellisena. Miksi minä en haluaisi taivaaseen, jos uskoisin siihen ja uskoisin jumalaan? Ymmärrätkö?
Miksi sitten olet
Miksi minä muka käytän aikaani tyhjään ja sinä et? Sinähän se tässä olet kuin pahinkin vastarannan kiiski, alapeukutat jokaisen vastauksen, etkä edes pyri minkään laiseen vuoropuheluun vaan yrität jatkuvasti lytätä toisten ajatuksia ja nostaa itseäsi muiden yläpuolelle. Olet ilkeä ihminen.
Älä välitä. Hän ei ole vielä löytänyt Jeesusta ja lähimmäisen rakkautta, vaikka ilmeisesti niin uskottelee itselleen. Uskossaan vahvan ei koskaan tarvitse korottaa itseään muiden yläpuolelle.
Nöyrät sinä pelastat,
mutta ylpeiden katseen painat alas.
Sinä, Herra, sytytät minun lamppuni,
sinä, Jumala, tuot pimeyteeni valon.
Sinun avullasi minä ryntään yli vallien,
Jumalani avulla minä hyppään muurien yli.
Jumalan ohjeet ovat täydelliset,
Herran sana on kirkas ja puhdas.
Kuin kilpi hän suojaa niitä,
jotka hakevat hänestä turvaa.
Psalmi 18:28-31
Pyytäkää Jeesusta opettamaan teitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesti uskovat ovat vallanhimoisten uskontojen hyväksikäyttäjien hyödyllisiä työkaluja.
.Järjen käyttö on sallittua valitessaan seurakunnan, johon liittyy ja jossa haluaa olla. Fiksu huomaa nopeasti hyväksikäytön ja lähtee pois valikoimaan itselle sopivan seurakunnan, jossa ei käytetä ketään hyväksi.
Valitettavasti järjen käyttö ei ole se, mistä uskontoon hurahtaneet parhaiten tunnetaan, ja siksi joutuvat helposti hyväksikäytetyiksi uskonnollisissa piireissä ja seurakunnissa.
Siks viisainta on liittyä valtakirkkoon suojaan hyväksikäytöltä. Lahkot kyllä osaavat uskovien manipuloinnin ja rahastuksen.
Ev.lut kirkko ei seuraa Raamattua. Ortodoksinen tai katolinen kirkko on Sananmukaisempaa.
Älä välitä. Hän ei ole vielä löytänyt Jeesusta ja lähimmäisen rakkautta, vaikka ilmeisesti niin uskottelee itselleen. Uskossaan vahvan ei koskaan tarvitse korottaa itseään muiden yläpuolelle.
>> Jumalan sanan jakaminen ei ole itsensä korottamista.
Vierailija kirjoitti:
>> Jumalan sanan jakaminen ei ole itsensä korottamista.
Kopioitu sivulta 254:
Mistähän nämä väitteet tulee että kristityt kuvittelisivat olevansa erityisiä. Kristitythän puhuu aina siitä mitä Jeesus on, mitä Hän on tehnyt. Ja nimenomaan, että meidän kristityiden (eikä muiden) teoilla ole mitään painoarvoa pelastuksessa. Kristitythän juuri näkevät olevansa kurjia ja syntisiä. Ja miten niin itseä täynnä. Eihän kristityt tuijottele itseensä. New age tyypithän ne ohjeistaa että itseäsi pitää kuunnella ja puunata ja jumpata, itsestä pitää etsiä chacroja ja sinä itse olet tärkein ja itseasiassa olet jumalakin vielä.
Että jos olet jossain törmännyt johonkin itseään mahtavana pitävään kristittyyn niin sitten olet törmännyt kristittyyn jolla on tällanen heikkous, mutta ei me kaikki olla sellasia, sillä Raamattu ohjeistaa että pitää keskittyä toisiin eikä itseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ev.lut kirkko ei seuraa Raamattua. Ortodoksinen tai katolinen kirkko on Sananmukaisempaa.
Evlut kirkko julistaa ristiinnaulittua Kristusta mikä on ydinasia. Katolisilla on Paavi johon itse en luota ja ortodokseilla onko sama ehtoolliskäsitys en tiedä, tärkeintä on HENK KOHT suhde Jeesukseen ei itsessään johonkin tiettyyn kuuluminen
IÄlä välitä. Hän ei ole vielä löytänyt Jeesusta ja lähimmäisen rakkautta, vaikka ilmeisesti niin uskottelee itselleen. Uskossaan vahvan ei koskaan tarvitse korottaa itseään muiden yläpuolelle.
>> Miksi kommentoida tällaista jos ei edes usko Häneen ja tunne Raamatun sanomaa? Kyseessä on oma mielipiteesi rakkaudesta, ei jonkun muun. Saati sitten totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä poistelijat ovat sellaisia raamatun kuvaamia Itse eivät sormellaankaan koske ja kieltävät muitakin.
Mitkä ihmeen poistelijat?????
Täällä kielletään muutamia ihmisiä kommentoimasta, jotkut sellaiset talebantyypit poistaa kaikki kommentit jotka ei miellytä heitä.
Nämä ei ole inspiraation lähteitä. Jeesuskin etsi kadonneita lampaita.
Vierailija kirjoitti:
>> Jumalan sanan jakaminen ei ole itsensä korottamista
Nyt taitaa puuttua sosiaalinen pelisilmä ja inhimillisyys, jos luulee voivansa keskustella ihmisten kanssa niin, että vastaa heidän ajatuksella kirjoittamiinsa viesteihin vain siteeraamalla suoraan raamattua. Noin ei tule saamaan hyvää reaktiota. Ymmärrän, että tarkoitus ei ollut ilkeä, mutta paljon on vielä opittavaa. Siunausta.
Evlut kirkko julistaa ristiinnaulittua Kristusta mikä on ydinasia. Katolisilla on Paavi johon itse en luota ja ortodokseilla onko sama ehtoolliskäsitys en tiedä, tärkeintä on HENK KOHT suhde Jeesukseen ei itsessään johonkin tiettyyn kuuluminen
>> Samaa mieltä, mutta Herra ohjasi minut silti katoliseen kirkkoon ja olen kokenut sen ev.luttia paremmaksi. Minua todella häiritsee se, että kirkko on woke.
Kiitos kun muistutitte tässä ketjussa miten ilkeitä, empatiakyvyttömiä ja loogiseen keskusteluun kykenemättömiä kristityt ovat.
Ei tarvitse taaskaan miettiä uskonasioita enempää.
Mites se teidän sanonta, joka itsensä ylentää taitaapi olla teillä kuuma vielä joku päivä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä poistelijat ovat sellaisia raamatun kuvaamia Itse eivät sormellaankaan koske ja kieltävät muitakin.
Mitkä ihmeen poistelijat?????
Täällä kielletään muutamia ihmisiä kommentoimasta, jotkut sellaiset talebantyypit poistaa kaikki kommentit jotka ei miellytä heitä.
Nämä ei ole inspiraation lähteitä. Jeesuskin etsi kadonneita lampaita.
Kyllä, Jeesus etsi kadonneita lampaita, Jumalan valittuja sellaisia. Mutta miten Hän suhtautui syntiin ja mm. fariseuksiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
>> Jumalan sanan jakaminen ei ole itsensä korottamista
Nyt taitaa puuttua sosiaalinen pelisilmä ja inhimillisyys, jos luulee voivansa keskustella ihmisten kanssa niin, että vastaa heidän ajatuksella kirjoittamiinsa viesteihin vain siteeraamalla suoraan raamattua. Noin ei tule saamaan hyvää reaktiota. Ymmärrän, että tarkoitus ei ollut ilkeä, mutta paljon on vielä opittavaa. Siunausta.
Miksi ei voi vastata Herran sanalla, jossa on voimaa enemmän kuin ihmisen sanoissa?
Herran siunausta sinulle
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kun muistutitte tässä ketjussa miten ilkeitä, empatiakyvyttömiä ja loogiseen keskusteluun kykenemättömiä kristityt ovat.
Ei tarvitse taaskaan miettiä uskonasioita enempää.
Mites se teidän sanonta, joka itsensä ylentää taitaapi olla teillä kuuma vielä joku päivä
Mikä oli ilkeyttä?
Miksi minä muka käytän aikaani tyhjään ja sinä et? Sinähän se tässä olet kuin pahinkin vastarannan kiiski, alapeukutat jokaisen vastauksen, etkä edes pyri minkään laiseen vuoropuheluun vaan yrität jatkuvasti lytätä toisten ajatuksia ja nostaa itseäsi muiden yläpuolelle. Olet ilkeä ihminen.