Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syntinen myönnän sen,jos pääsen taivaaseen tarvitaanko..me juomaa... vettä ..ruokaa ..että voidaan olla siellä?Miten me liikutaan siellä?
Ei ole mitään syntiä. Normaalilla moraalilla varustettu uskonnotonkin elää helposti kymmenen käskyn mukaan (lukuun ottamatta jumalan palvomiskohtia) ihan tietämättään. Vain uskovaiselle tuo on haastavaa.
Tiedätkö miksi osaat ainakin yrittää elää kymmenen käskyn mukaan? Jumala on asentanut jokaiseen ihmiseen käskyt, että osaa elää siivosti.
Elän niiden mukaan täysin yrittämättä, koska minulla on vahva moraali ja olen hyvä ihminen. En tarvitse siihen uskontoa vaan olen tällainen luonnostani.
Luonnostasi?
Niin. En ole koskaan uskonut jumalaan, vaikka lapsena siitä kuulinkin ja halusin ja yritin uskoa. En uskonut myöskään joulupukkiin. Jos jumala olisi olemassa, uskon, että hän olisi varmasti antanut minulle uskonlahjan. Mutta ei minua haittaa elää näin, kun elämä on hyvää ja onnellista.
Mikä on totuus? Tässä asiassa kukaan ei sitä tiedä, mutta jokaisella on oma uskomuksensa.
>>
Jeesus vastasi: Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.
Johannes 14:6
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes 40 vuotta mukana helluntailaisuudessa. Yhtäkään ihmettä tai voimallista tekoa en ole nähnyt. "Kielillä" puhujia kyllä löytyy mutta se ei ihmeen kriteeriä täytä.
Menitkö helluntailaisiin nähdäksesi ihmeitä ja nyt 40 vuoden jälkeen olet kovasti pettynyt. Eikös tasaisen rauhallinen uskonelämä olekaan tavoiteltavaa? Minusta on.
En, mutta tietyt aiheet korostuvat helluntailaisilla ja ne ovat karismaattiset ilmiöt ja lopunajat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä poistelijat ovat sellaisia raamatun kuvaamia Itse eivät sormellaankaan koske ja kieltävät muitakin.
Mitkä ihmeen poistelijat?????
Täällä kielletään muutamia ihmisiä kommentoimasta, jotkut sellaiset talebantyypit poistaa kaikki kommentit jotka ei miellytä heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syntinen myönnän sen,jos pääsen taivaaseen tarvitaanko..me juomaa... vettä ..ruokaa ..että voidaan olla siellä?Miten me liikutaan siellä?
Ei ole mitään syntiä. Normaalilla moraalilla varustettu uskonnotonkin elää helposti kymmenen käskyn mukaan (lukuun ottamatta jumalan palvomiskohtia) ihan tietämättään. Vain uskovaiselle tuo on haastavaa.
Tiedätkö miksi osaat ainakin yrittää elää kymmenen käskyn mukaan? Jumala on asentanut jokaiseen ihmiseen käskyt, että osaa elää siivosti.
Elän niiden mukaan täysin yrittämättä, koska minulla on vahva moraali ja olen hyvä ihminen. En tarvitse siihen uskontoa vaan olen tällainen luonnostani.
Minäkin luulin olevani hyvä ihminen. Synnintuntoakin voi rukoilla, suosittelen! Jos et tunne Pyhää Henkeä, et ole pelastettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän niiden mukaan täysin yrittämättä, koska minulla on vahva moraali ja olen hyvä ihminen. En tarvitse siihen uskontoa vaan olen tällainen l
Hyvä, jäin vain miettimään tuota ilmaisua " luonnostani". Onko eläimillä vahva moraali? Jos et ole luotu, olet eläin. Ehkä oletkin luotu ja luontosi tunnistaa hyvyyden.
Vierailija kirjoitti:
He uskovat, että heidän jumalansa ovat todellisia ja heidän uskonsa aitoa. Ihan niin kuin sinäkin uskot itsestäsi. Et sinäkään kääntyisi toiseen uskontoon vain siksi, koska joku sanoisi, että tämä on se oikea aito jumala, ei sinun jumalasi. Sinä voit olla oikeassa. He voivat olla oikeassa. Kaikki voivat olla väärässä.
>> Ei pidä paikkaansa. Usko perustuu todellisiin asioihin. Erilaisia henkisiä kokemuksia tapahtuu varmasti kaikkien uskontojen piirissä - henkimaailma on totisinta totta. Kaikki henkiset kokemukset eivät kuitenkaan ole lähtöisin Jumalasta. Erottamiskyvyn antaa Pyhä Henki.
Ja vastaavasti esim. Shiva tms. antaa Shivaan uskolle kyvyn erottaa. Usko on uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä poistelijat ovat sellaisia raamatun kuvaamia Itse eivät sormellaankaan koske ja kieltävät muitakin.
Täällä kielletään muutamia ihmisiä kommentoimasta, jotkut sellaiset talebantyypit poistaa kaikki kommentit jotka ei miellytä heitä.
Toisin sanoen sääntöjen vastaiset eli halveksivat, haukkuvat, spämmäävät, trollaavat jne. viestit ilmiannetaan. Ainoastaan asiattomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He uskovat, että heidän jumalansa ovat todellisia ja heidän uskonsa aitoa. Ihan niin kuin sinäkin uskot itsestäsi. Et sinäkään kääntyisi toiseen uskontoon vain siksi, koska joku sanoisi, että tämä on se oikea aito jumala, ei sinun jumalasi. Sinä voit olla oikeassa. He voivat olla oikeassa. Kaikki voivat olla väärässä.
>> Ei pidä paikkaansa. Usko perustuu todellisiin asioihin. Erilaisia henkisiä kokemuksia tapahtuu varmasti kaikkien uskontojen piirissä - henkimaailma on totisinta totta. Kaikki henkiset kokemukset eivät kuitenkaan ole lähtöisin Jumalasta. Erottamiskyvyn antaa Pyhä Henki.
Ja vastaavasti esim. Shiva tms. antaa Shivaan uskolle kyvyn erottaa. Usko on uskoa.
Hedelmistään puu tunnetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole silti synnitön
Haittaneeko tuo, kun en usko synnin käsitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin meni. Ei toiminut Shivan meditointi.
Haittaneeko tuo, kun en usko synnin käsitteeseen.
>> Ei haittaa jos et halua Taivaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks jumala ei auta Ukrainaa???
Auttaako Jumala slummeissa eläviä tai nälkää näkeviä? Jeesus vasn totesi maan päällä ollessaan ettå köyhät teillä on aina keskuudessanne. Yhtälailka todettakoon niin myös sodat ja muut vaillinaisuudet. Ne kristityt jotka muuta opettavat elävät utopiassa
Itsehän me syntiä tehdään. Maailmassa meillä on ahdistus. Turvaa Jumalaan, niin pelastut ja pääset Jeesuksen luo. Jos olet sodan keskellä tai missä ikinä, turvaa Jumalaan. Unohda se mitä täällä maailmassa on. Täällä koi syö ja ruoste rais*aa. Kuka haluaa pelastaa elämänsä täällä maailmassa, rakentaa elämänsä tähän maailmaan, se on aika onnetonta. Unohda tämä elämä ja etsi Jumalaa, tutustu Jeesukseen, vain hänen kauttaan pelastut.
%%%%%%%
Ei tehdä. Sinut on aivopesty tuolla syntipuheella. Surullista, että joku tuhlaa ainutkertaisen elämänsä tällä ainutlaatuisella planeetalla halveksien sitä.
Siis halveksien mitä? Planeettaa? Olipa outo kommentti. Pitäisikö meidän palvoa planeettaamme? Selitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulin olevani hyvä ihminen
Surullista, että se oli vain luulo, etkä enää usko niin. Minä tiedän, että olen hyvä ihminen, kun olen hyvä itselleni, toisille ihmisille ja eläimille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän niiden mukaan täysin yrittämättä, koska minulla on vahva moraali ja olen hyvä ihminen. En tarvitse siihen uskontoa vaan olen tällainen l
Synti on Jumalan lakia vastaan rikkomista. Haitannee siinä vaiheessa kun siirtyy ajasta ikuisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän niiden mukaan täysin yrittämättä, koska minulla on vahva moraali ja olen hyvä ihminen
Hyvä, jäin vain miettimään tuota ilmaisua " luonnostani". Onko eläimillä vahva moraali? Jos et ole luotu, olet eläin. Ehkä oletkin luotu ja luontosi tunnistaa hyvyyden.
Kyllä, olen eläin. Ihminen on yksi lukuisista eläinlajeista ja kuuluu nisäkkäisiin. Eikö kristinuskon mukaan jumala luonut myös eläimet, miksi siis erottelet luodut ja eläimet toisistaan?
Vierailija kirjoitti:
jos Jumala haluaisi ihmisten pelastuvan hän toimisi seirakuntien kautta voimalliaesti kuten raamatussa lukee eli ihmeet ja merkit seuraisivat evankeliumin julistusta. Miksi näin ei tapahdu? Evankeliumi ei menesty vaan kristittyjen osuus esim buddhalaisissa maissa on todella pieni.vägemmistö omissa poteroissaan
Tiedätkö miksi näin on? Buddhalaisissa maissa kaikki julki tulleet kristityt tapetaan tuskallisesti. Siksi siellä on runsaasti salaseurakuntia, jotka eivät saa julistaa evankeliumia avoimesti.
Surullista, että se oli vain luulo, etkä enää usko niin. Minä tiedän, että olen hyvä ihminen, kun olen hyvä itselleni, toisille ihmisille ja eläimille.
>> Jos et tunne Herraa, et tunne rakkautta. Hän rakastaa lapsiaan valtavasti eivätkä asiani siinä suhteessa voisi olla paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanoen sääntöjen vastaiset eli halveksivat, haukkuvat, spämmäävät, trollaavat jne. viestit ilmiannetaan. Ainoastaan asiattomat.
Kuka teidät on asettanut poliiseiksi? Itse ette osaa kysyä eikä vastata.
Et ole silti synnitön, Jeesus tuli ottamaan pois synnit