Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He uskovat, että heidän jumalansa ovat todellisia ja heidän uskonsa aitoa. Ihan niin kuin sinäkin uskot itsestäsi. Et sinäkään kääntyisi toiseen uskontoon vain siksi, koska joku sanoisi, että tämä on se oikea aito jumala, ei sinun jumalasi. Sinä voit olla oikeassa. He voivat olla oikeassa. Kaikki voivat olla väärässä.
>> Ei pidä paikkaansa. Usko perustuu todellisiin asioihin. Erilaisia henkisiä kokemuksia tapahtuu varmasti kaikkien uskontojen piirissä - henkimaailma on totisinta totta. Kaikki henkiset kokemukset eivät kuitenkaan ole lähtöisin Jumalasta. Erottamiskyvyn antaa Pyhä Henki.
Ja vastaavasti esim. Shiva tms. antaa Shivaan uskolle kyvyn erottaa. Usko on uskoa.
Väärin meni. Ei toiminut Shivan meditointi.
Ethän sinä tiedä, kun et aidosti usko häneen. Et tiedä toisten ihmisten uskon kokemuksista, sinulla ei siis ole mitään oikeutta niitä vähätellä ja nostaa itseäsi muiden yläpuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Haittaneeko tuo, kun en usko synnin käsitteeseen.
>> Ei haittaa jos et halua Taivaaseen.
Niin. En usko taivaaseen, joten miksi haluaisin sinne.
Myös vihollinen pystyy varmaankin antamaan kokemuksia jos saa sillä ihmisen pysymään erossa oikeasta pelastuksesta Jeesuksessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä poistelijat ovat sellaisia raamatun kuvaamia Itse eivät sormellaankaan koske ja kieltävät muitakin.
Mitkä ihmeen poistelijat?????
Täällä kielletään muutamia ihmisiä kommentoimasta, jotkut sellaiset talebantyypit poistaa kaikki kommentit jotka ei miellytä heitä.
Toisin sanoen sääntöjen vastaiset eli halveksivat, haukkuvat, spämmäävät, trollaavat jne. viestit ilmiannetaan. Ainoastaan asiattomat.
Kuka teidät on asettanut poliiseiksi? Itse ette osaa kysyä eikä vastata.
Palstan sääntöjen seuraaminen ja sääntöjen seuraamisen noudattaminen kuuluu kaikille palstaa käyttäville.
Vierailija kirjoitti:
Surullista, että se oli vain luulo, etkä enää usko niin. Minä tiedän, että olen hyvä ihminen, kun olen hyvä itselleni, toisille ihmisille ja eläimille.
>> Jos et tunne Herraa, et tunne rakkautta. Hän rakastaa lapsiaan valtavasti eivätkä asiani siinä suhteessa voisi olla paremmin.
Miksi koet oikeudeksesi puhua toiselle ihmiselle noin? Olet ilkeä ja yrität nostaa itseäsi toisten yläpuolelle. Ei rakkautta voi verrata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen pikku juttu vaan kun se ei ole uskon asia vaan todellinen paikka samoin kuin helvetti. Jeesus puhui näistä kummastakin.
Ethän sinä tiedä, kun et aidosti usko häneen. Et tiedä toisten ihmisten uskon kokemuksista, sinulla ei siis ole mitään oikeutta niitä vähätellä ja nostaa itseäsi muiden yläpuolelle.
>> Kyllä ihan aidosti uskoin häneen, valitettavasti. Minun ei onneksi tarvi luottaa omaan ymmärrykseeni ja uskooni, ainoastaan tuntea Jumala ja luottaa Häneen. Se on helppoa. Kunnia siitä Herralle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syntinen myönnän sen,jos pääsen taivaaseen tarvitaanko..me juomaa... vettä ..ruokaa ..että voidaan olla siellä?Miten me liikutaan siellä?
Ei ole mitään syntiä. Normaalilla moraalilla varustettu uskonnotonkin elää helposti kymmenen käskyn mukaan (lukuun ottamatta jumalan palvomiskohtia) ihan tietämättään. Vain uskovaiselle tuo on haastavaa.
Tiedätkö miksi osaat ainakin yrittää elää kymmenen käskyn mukaan? Jumala on asentanut jokaiseen ihmiseen käskyt, että osaa elää siivosti.
Elän niiden mukaan täysin yrittämättä,
Kyllä, olen eläin. Ihminen on yksi lukuisista eläinlajeista ja kuuluu nisäkkäisiin. Eikö kristinuskon mukaan jumala luonut myös eläimet, miksi siis erottelet luodut ja eläimet toisistaan?
Miksi tätäkin piti alapeukuttaa? Asiallinen ja lempeästi kirjoitettu kommentti. Kristityt ei nyt anna kovin mukavaa kuvaa itsestään...
Vierailija kirjoitti:
Myös vihollinen pystyy varmaankin antamaan kokemuksia jos saa sillä ihmisen pysymään erossa oikeasta pelastuksesta Jeesuksessa
Minä koin paljon tällaisia kokemuksia mm. hindulaisen ja buddhalaisen meditaation parissa, niin moni muukin. Kunnes Herra näytti totuuden, ylistys Hänelle ikuisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista, että se oli vain luulo, etkä enää usko niin. Minä tiedän, että olen hyvä ihminen, kun olen hyvä itselleni, toisille ihmisille ja eläimille.
>> Jos et tunne Herraa, et tunne rakkautta. Hän rakastaa lapsiaan valtavasti eivätkä asiani siinä suhteessa voisi olla paremmin.
Miksi koet oikeudeksesi puhua toiselle ihmiselle noin? Olet ilkeä ja yrität nostaa itseäsi toisten yläpuolelle. Ei rakkautta voi verrata.
Tuo ensimmäine lause on Raamatusta, ei ole omia sanojani. Herran sanoja. Ei siis ole ilkeyttä, vaan rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kristinusko johtaa usein lasten ja naisten hyväksikäyttöön.
Kuinka sinä kehtaat loukata aitoja uskovia noin törkeillä väitteillä? Teet kyllä selväksi, ettei sinulla ole mitään käsitystä uskosta ja Pyhän Hengen saaneista uudesti syntyneistä uskovista. Minkälainen ihminen edes ajattelee moisia kamaluuksia ? Kristinuskossa naiset ja miehet ovat tasavertaisia ja velvollisuutena on suojella lapsia kaikenmaailman pahuuksilta.
Ollaanpa sitä pöyristyneitä, kun faktoja ladotaan tiskiin. Ensin kuitenkin itse (tai joku muu uskis) kirjoitit törkeästi toisista uskonnoista, johon tuo kommentti oli vastaus. Naisia ja lapsia on hyväksi käytetty uskomattomia määriä kristinuskon vuoksi, ja yhä tänä päivänä hyväksikäytetään, ja se on fakta.
Minä en ole kirjoittanut muista uskonnoista mitään. Väittämäsi törkeät teot eivät muutu todeksi sanomalla: se on fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä poistelijat ovat sellaisia raamatun kuvaamia Itse eivät sormellaankaan koske ja kieltävät muitakin.
Mitkä ihmeen poistelijat?????
Täällä kielletään muutamia ihmisiä kommentoimasta, jotkut sellaiset talebantyypit poistaa kaikki kommentit jotka ei miellytä heitä.
Toisin sanoen sääntöjen vastaiset eli halveksivat, haukkuvat, spämmäävät, trollaavat jne. viestit ilmiannetaan. Ainoastaan asiattomat.
Kuka teidät on asettanut poliiseiksi? Itse ette osaa kysyä eikä vastata.
Palstan sääntöjen seuraaminen ja sääntöjen seuraamisen noudattaminen kuuluu kaikille palstaa käyttäville.
Olette niitä jotka poistaa muistakin keskusteluista omien mielipiteiden vastaiset viestit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen pikku juttu vaan kun se ei ole uskon asia vaan todellinen paikka samoin kuin helvetti. Jeesus puhui näistä kummastakin.
Minä ymmärrän, että sinulle se on todellinen ja se on sinun uskosi. Sinä puolestasi voisit yrittää ymmärtää, että kaikki muut eivät pidä sitä todellisena. Miksi minä en haluaisi taivaaseen, jos uskoisin siihen ja uskoisin jumalaan? Ymmärrätkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ensimmäine lause on Raamatusta, ei ole omia sanojani. Herran sanoja. Ei siis ole ilkeyttä, vaan rakkautta.
Kyllä se nyt vaan on ilkeää. Tarkoituksella pyrit pahoittamaan toisen mielen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän, että sinulle se on todellinen ja se on sinun uskosi. Sinä puolestasi voisit yrittää ymmärtää, että kaikki muut eivät pidä sitä todellisena. Miksi minä en haluaisi taivaaseen, jos uskoisin siihen ja uskoisin jumalaan? Ymmärrätkö?
Eri. Totuus ei muutu vaikka et uskoisi siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten olet tässä keskustelussa? Käytät aikaasi tyhjään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nyt vaan on ilkeää. Tarkoituksella pyrit pahoittamaan toisen mielen.
En missään nimessä. Yritän auttaa.
ps. älä sitten sano ettei kukaan kertonut sinulle/ miksi kukaan kristitty ei sanonut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri. Totuus ei muutu vaikka et uskoisi siihen.
Oletpa empatiakyvytön, kun et lainkaan pysty samaistumaan toiseen ihmiseen, etkä edes ajatuksen tasolla pysty ymmärtämään hänen ajatusmaailmaansa.
Ei vaan sinähän sanot ettet usko luomiskertomukseen. Uskot siis evoluutioteoriaan. Ergo, olet eläin. Ja Jumala kyllä loi koko luomakunnan, mutta vain ihmisen omaksi kuvakseen.