Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Vierailija kirjoitti:
Nämä poistelijat ovat sellaisia raamatun kuvaamia Itse eivät sormellaankaan koske ja kieltävät muitakin.
Mitkä ihmeen poistelijat?????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen ihan samaa. Minähän kerroin vain totuuden ja varoitin ihmisiä kristinuskosta.
>> Sinun oma henkilökohtaisena totuutens pitämäsi asia on hyvin eri asia kuin Jumalan yksi ja aito, oikea totuus.
Kuule kun kaikki ei elä missään omissa henkilökohtaisissa "totuuksissa" niin kuin sinä. On ihan tunnettu fakta, että kristinusko ja sen eri lahkot ovat aiheuttaneet ja aiheuttavat ihan kammottavaa inhimillistä kärsimystä sen piirissä hyväksikäytetyksi joutuneille naisille ja lapsille.
Ja kuka siis kielsi tämän? Aito usko ja sääntöusko on eri asioita. Sääntöuskovat ovat edelleen Saatanan lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks jumala ei auta Ukrainaa???
Auttaako Jumala slummeissa eläviä tai nälkää näkeviä? Jeesus vasn totesi maan päällä ollessaan ettå köyhät teillä on aina keskuudessanne. Yhtälailka todettakoon niin myös sodat ja muut vaillinaisuudet. Ne kristityt jotka muuta opettavat elävät utopiassa
Hän on itse jumala ja toteaa, että sori vaan, mutta köyhyyttä, sairautta ja sotaa en aio ikinä lopettaa. Kiva, kiva...
Unohdatte Jumalaa kaikesta syyttäen, että Hän Sanassaan ilmoitti maailman olevan paholaisen valtakunta Jeesuksen paluuseen asti. Kun ei sitten millään toteltu Jumalaa niin ei sitten, kärsikää.
Eikö se ollut samanlainen jo jeesuksen aikanakin? On kyllä ikävä maailman kuva teillä uskovaisilla. Kannattaisi nauttia tästä elämästä ja ihmetellä tätä hienoa planeettaa, eikä vinkua aina jostain saatanasta ja jeesuksesta, ja odottaa vaan sitä pelastusta. Sitä kun tuskin ikinä tulee.
Vierailija kirjoitti:
En halua kysyä mitään. En halua myöskään nähdä enkä kuulla tai yleensäkään olla missään tekemisissä "uskovaisten" kanssa.
Tämän ovat vuosikymmenet ja sadat, ellei tuhannet, kohtaamiset heidän kanssaan opettaneet.
Oletpa sinä vanha ja kokenut. Miksi ihmeessä notkut täällä? Myönnä vaan, kiinnostaa kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes 40 vuotta mukana helluntailaisuudessa. Yhtäkään ihmettä tai voimallista tekoa en ole nähnyt. "Kielillä" puhujia kyllä löytyy mutta se ei ihmeen kriteeriä täytä.
Jos Pyhä Henki ei ole seurakunnassa, niin kannattaa rukoilla Herraa, että löytää aidon uskon seurakunnan. Ihme- ja voimateot eivät ole tästä ainoa merkki.
Näin teen ja olen kokenut että vanhakantainen katolinen kristillisyys iskee minuun paremmin kuin vapaat suunnat. Kristityistä valtaisa maailmassa on muutenkin katolisia ja suhtautyminen elämään yleisesti maanläheisempää. Näinkön siis Jumala johtaa?
Hassua kyllä Herra ohjasi minut nimenomaan katoliseen kirkkoon vuosi sitten. Pelotti ja mietitytti, mutta oli suuri siunaus. Kaikki kunnia Herralle! En olisi itsenäisesti mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks jumala ei auta Ukrainaa???
Auttaako Jumala slummeissa eläviä tai nälkää näkeviä? Jeesus vasn totesi maan päällä ollessaan ettå köyhät teillä on aina keskuudessanne. Yhtälailka todettakoon niin myös sodat ja muut vaillinaisuudet. Ne kristityt jotka muuta opettavat elävät utopiassa
Hän on itse jumala ja toteaa, että sori vaan, mutta köyhyyttä, sairautta ja sotaa en aio ikinä lopettaa. Kiva, kiva...
Unohdatte Jumalaa kaikesta syyttäen, että Hän Sanassaan ilmoitti maailman olevan paholaisen valtakunta Jeesuksen paluuseen asti. Kun ei sitten millään toteltu Jumalaa niin ei sitten, kärsikää.
Eikö se ollut samanlainen jo jeesuksen aikanakin? On
Elämä on mittaamattomasti parempaa jo maan päällä Herran kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syntinen myönnän sen,jos pääsen taivaaseen tarvitaanko..me juomaa... vettä ..ruokaa ..että voidaan olla siellä?Miten me liikutaan siellä?
Ei ole mitään syntiä. Normaalilla moraalilla varustettu uskonnotonkin elää helposti kymmenen käskyn mukaan (lukuun ottamatta jumalan palvomiskohtia) ihan tietämättään. Vain uskovaiselle tuo on haastavaa.
Tiedätkö miksi osaat ainakin yrittää elää kymmenen käskyn mukaan? Jumala on asentanut jokaiseen ihmiseen käskyt, että osaa elää siivosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset ovat usein älyllisesti epärehellisiä ja tyydytään uskottelemaan. Tätä hömppää 30 vuotta seuranneena uskoni luonne muuttui kyyniseksi ja enemmön agnostiseen suuntaan.
No et sinä sitten ollut aidossa uskossa eikä sinulle oltu annettu Pyhää Henkeä avuksi, jos sinulta kesti jopa 30 vuotta tajuta olevasi väärässä lahkossa. Kirkot ovat turvallisia kaikille eikä niissä käytetä seurakuntalaisia koskaan hyväksi.
Kyllä minä huomasin jo alussa ettei asiat välttämättä ole niin kuin uskotellaan esim uskoa juttuihin ihmeparantumisista. Halusin silti uskoa ja pitää kaikkea totena missä helluntailaiset uskovaiset elävät. Vuosieb myötä vaan kasvoin ulos kun huomasin illuusion jossa eletään uskotellen. En tarkoita tällä koko uskoa ja uskon perustaa vaan helluntaista uskoa johdatuksiin ja ihmeisiin. Kirkot ovat kyllä parempia ja enemmän jalat maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No. Olen elänyt koko aikani ilman uskontoja. Oonko sitten pahan lähettiläs???
Kyllä mahdollisesti. Niin rajulta kuin se kuulostaakin. On vain kaksi vaihtoehtoa; Jumala tai Saatana. Mutta Jumala on ainoa joka tuomitsee. Jeesus Kristus kannattaa tuntea ja lukea Herran Sanaa, siten tiedät mitä pelastumiseen vaaditaan; Herran Sanan tekeminen ja uudesti syntyminen.
Eli 97 prosenttia intialaisista joutuu helvettiin. Heille ei ole jumala antanut tosiasiallista mahdollisuutta tutustua kristinuskoon. Sama koskee muhamettilaisia ja buddhalaisia. Lähetyssaarnaajat eivät yksinkertaisesti ehdi tehdä sanaa tiettäväksi.
Ei suinkaan Jumala ole heidän kristinuskoon tutustumisen tiellä vaan he eivät halua kuulla muista uskonnoista kuin omastaan. Kyllä Intiassakin on kristittyjä seurakuntia muidenkin liittyä niihin, mutta ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis ole lukenut kaikesta siitä pahasta, mitä jumala teki ja laittoi ihmiset tekemään? Minä olen tavallinen, hyvä ihminen. En usko, että kukaan hyvä voisi uskoa tuollaiseen jumalaan ja seurata häntä.
>> Oletko ajatellut sitä mahdollisuutta, että olet saattanut ymmärtää jotain väärin?
Miten olen ymmärtänyt väärin esimerkiksi raamatun kohdan, jossa jumala käski ihmisiä menemään kaupunkiin ja tappamaaan sen asukkaat? Miksi kaikkivoipan, hyvän jumalan pitäisi liata lastensa kädet murrrhauttamalla heillä ihmisiä, joille hän oli jostain pikkumaisesta, inhimillisestä syystä suutahtanut? Miksi kaikkivoipa, hyvä jumala näki, että noiden ihmisten murhaaaminen olisi sopiva ja hyvä teko? Ymmärrä
En tietenkään seuraisi pahaa jumalaa. Pointti oli se, että mitä me pienet ihmiset sillekään voisimme?
Mutta kuitenkin uskoisit häneen, vaikka hän olisi paha? Voisit olla uskomatta. Tässä on sellainen näkökulmaero, että näin ateistille kristinusko ja jumala kokonaisuutena näyttäytyvät ei-niin-hyvinä, koska me katsomme asiaa objektiivisesti ja loogisesti, ei uskon kautta. Ja toinen seikka on se, että teidän jumalan pahuus ei ole kovinkaan suuri ongelma, koska emme usko häneen, häntä ei ole olemassa, muuta kuin raamatun kirjoituksissa ja uskovaisten mielissä. Ainut ongelma on se, että ihmiset, jotka uskovat tai ehkä ennemminkin ovat uskovinaan, käyttävät jumalaa ja uskontoaan lyömäaseena toisia ihmisiä kohtaan, ja välineenä vallan tavoittelussaan, ja muut ihmiset myös monet ihmiset, jotka uskovat, joutuvat heidän uhreikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syntinen myönnän sen,jos pääsen taivaaseen tarvitaanko..me juomaa... vettä ..ruokaa ..että voidaan olla siellä?Miten me liikutaan siellä?
Ei ole mitään syntiä. Normaalilla moraalilla varustettu uskonnotonkin elää helposti kymmenen käskyn mukaan (lukuun ottamatta jumalan palvomiskohtia) ihan tietämättään. Vain uskovaiselle tuo on haastavaa.
Tiedätkö miksi osaat ainakin yrittää elää kymmenen käskyn mukaan? Jumala on asentanut jokaiseen ihmiseen käskyt, että osaa elää siivosti.
Elän niiden mukaan täysin yrittämättä, koska minulla on vahva moraali ja olen hyvä ihminen. En tarvitse siihen uskontoa vaan olen tällainen luonnostani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovalle EI ole haastavaa elää kymmenen käskyn mukaan. Jeesuksen antamat ohjeet ja käskyt ovat hankalampia noudattaa riippuen ihmisen luonnosta. Kukaan ei ole täydellinen ei käskyjen eikä minkään suhteen kuin Ihmisen Poika Jeesus.
Mutta kuitenkin uskoisit häneen, vaikka hän olisi paha? Voisit olla uskomatta. Tässä on sellainen näkökulmaero, että näin ateistille kristinusko ja jumala kokonaisuutena näyttäytyvät ei-niin-hyvinä, koska me katsomme asiaa objektiivisesti ja loogisesti, ei uskon kautta. Ja toinen seikka on se, että teidän jumalan pahuus ei ole kovinkaan suuri ongelma, koska emme usko häneen, häntä ei ole olemassa, muuta kuin raamatun kirjoituksissa ja uskovaisten mielissä. Ainut ongelma on se, että ihmiset, jotka uskovat tai ehkä ennemminkin ovat uskovinaan, käyttävät jumalaa ja uskontoaan lyömäaseena toisia ihmisiä kohtaan, ja välineenä vallan tavoittelussaan, ja muut ihmiset myös monet ihmiset, jotka uskovat, joutuvat heidän uhreikseen.
>> Muuttuuko totuus siitä, että sen kieltää? Ei muutu. Jos näin ajattelee, niin ei ajattele loogisesti tai objektiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No. Olen elänyt koko aikani ilman uskontoja. Oonko sitten pahan lähettiläs???
Kyllä mahdollisesti. Niin rajulta kuin se kuulostaakin. On vain kaksi vaihtoehtoa; Jumala tai Saatana. Mutta Jumala on ainoa joka tuomitsee. Jeesus Kristus kannattaa tuntea ja lukea Herran Sanaa, siten tiedät mitä pelastumiseen vaaditaan; Herran Sanan tekeminen ja uudesti syntyminen.
Eli 97 prosenttia intialaisista joutuu helvettiin. Heille ei ole jumala antanut tosiasiallista mahdollisuutta tutustua kristinuskoon. Sama koskee muhamettilaisia ja buddhalaisia. Lähetyssaarnaajat eivät yksinkertaisesti ehdi tehdä sanaa tiettäväksi.
Ei suinkaan Jumala ole heidän kristinuskoon tutustumisen tiellä vaan he eivät halua kuulla muista uskonnoista kuin omastaan. Kyllä Intiass
He uskovat, että heidän jumalansa ovat todellisia ja heidän uskonsa aitoa. Ihan niin kuin sinäkin uskot itsestäsi. Et sinäkään kääntyisi toiseen uskontoon vain siksi, koska joku sanoisi, että tämä on se oikea aito jumala, ei sinun jumalasi. Sinä voit olla oikeassa. He voivat olla oikeassa. Kaikki voivat olla väärässä.
Vierailija kirjoitti:
>> Muuttuuko totuus siitä, että sen kieltää? Ei muutu. Jos näin ajattelee, niin ei ajattele loogisesti tai objektiivisesti.
Mikä on totuus? Tässä asiassa kukaan ei sitä tiedä, mutta jokaisella on oma uskomuksensa.
Vierailija kirjoitti:
Lähes 40 vuotta mukana helluntailaisuudessa. Yhtäkään ihmettä tai voimallista tekoa en ole nähnyt. "Kielillä" puhujia kyllä löytyy mutta se ei ihmeen kriteeriä täytä.
Menitkö helluntailaisiin nähdäksesi ihmeitä ja nyt 40 vuoden jälkeen olet kovasti pettynyt. Eikös tasaisen rauhallinen uskonelämä olekaan tavoiteltavaa? Minusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän niiden mukaan täysin yrittämättä, koska minulla on vahva moraali ja olen hyvä ihminen. En tarvitse siihen uskontoa vaan olen tällainen luonnostani.
Luonnostasi?
He uskovat, että heidän jumalansa ovat todellisia ja heidän uskonsa aitoa. Ihan niin kuin sinäkin uskot itsestäsi. Et sinäkään kääntyisi toiseen uskontoon vain siksi, koska joku sanoisi, että tämä on se oikea aito jumala, ei sinun jumalasi. Sinä voit olla oikeassa. He voivat olla oikeassa. Kaikki voivat olla väärässä.
>> Ei pidä paikkaansa. Usko perustuu todellisiin asioihin. Erilaisia henkisiä kokemuksia tapahtuu varmasti kaikkien uskontojen piirissä - henkimaailma on totisinta totta. Kaikki henkiset kokemukset eivät kuitenkaan ole lähtöisin Jumalasta. Erottamiskyvyn antaa Pyhä Henki.
Eri. Etkö ole siis sitä mieltä, että Hengen hedelmässä luetellut asiat olisivat hyviä?