Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Vierailija kirjoitti:
H&PT Puun ja käärmeen luominen paratiisiin oli jumalalta laskelmoitu teko ja hänelle ei varmasti tullut lopputulos yllätyksenä. Tästä ei pääse yli eikä ympäri.
Oliko mielestäsi Lusiferinkin (käärmeen muodossa paratiisissa) lankeaminen laskelmoitu teko?
Vierailija kirjoitti:
Minkäslaisia ne ihmiset sitten on, kun puut on sulle ihmisiä?
Ihminen on tietysti ihminen, mutta ihmisen viisauden vertauskuvana käytetään Raamatussa puita. Voiko ihmistä ja tämän viisautta erottaa toisistaan? Onko ihminen enää ihminen ilman tämän viisautta vai pelkkä eläin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen usein miettinyt, että eikö Jumalalla ole ymmärrystä sille miksi nykyihmisen voi olla niin vaikeaa uskoa ikiaikaisiin kirjoituksiin, jotka menevät täysin yli ihmisen käsityskyvyn. Miksi hän haluaa rangaista niitä jotka eivät pysty uskomaan? Eikö tuo ole aika kohtuutonta?
Minä haluaisin uskoa, olen rukoillut, tutkinut asioita. Mutta oma halu tai päätös ei siihen riitä, koska mieli on täynnä ristiriitaisuuksia. Enkö minä voi tulla pelastetuksi jos en vain usko vaikka kuinka haluaisin?
Niin, missä jumala piileskelee? Miksi ei anna itseään tiettäväksi? Miksi sallii tieteen edistyä ja kaventaa olemassaoloaan? Miksi ei esitä epäuskoisille todistetta itsestään, jotta mahdollisimman moni pelastuisi taivaaseen eikä hänen tarvitsisi heittää niin monia luomaansa helvettiin.
Onko kristityllä tähän asiaintilaan mielipidettä?
Siksi sitä kutsutaan uskoksi koska uskot Jumalaan ilman mitään todisteita se on puhdasta uskoa, ei todisteisiin perustuvaa ja sitä paitsi jotkut ihmiset ovat niin jääräpäitä itsekkäistä olentoja, että vaikka Jumala ilmestyisi sellaisille niin ei ne silti uskoisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen usein miettinyt, että eikö Jumalalla ole ymmärrystä sille miksi nykyihmisen voi olla niin vaikeaa uskoa ikiaikaisiin kirjoituksiin, jotka menevät täysin yli ihmisen käsityskyvyn. Miksi hän haluaa rangaista niitä jotka eivät pysty uskomaan? Eikö tuo ole aika kohtuutonta?
Minä haluaisin uskoa, olen rukoillut, tutkinut asioita. Mutta oma halu tai päätös ei siihen riitä, koska mieli on täynnä ristiriitaisuuksia. Enkö minä voi tulla pelastetuksi jos en vain usko vaikka kuinka haluaisin?
Niin, missä jumala piileskelee? Miksi ei anna itseään tiettäväksi? Miksi sallii tieteen edistyä ja kaventaa olemassaoloaan? Miksi ei esitä epäuskoisille todistetta itsestään, jotta mahdollisimman moni pelastuisi taivaaseen eikä hänen tarvitsisi heittää niin monia luomaansa helvettiin.
Onko kristityllä tähän asia
Nyt näin uskovana tuntuu hassulta kun joku sanoo, että Jumala piileskelisi. Hän on kirjaimellisesti antanut meille kirjan, joka on täynnä tietoa Hänestä. Ja kuten joku sanoi, Hän tuli tähän maailmaankin.
Sanan lisäksi oleellisinta on minulle ollut se, että Hän ilmestyi minulle - niin kuin monille muillekin. Hän on lisäksi itse kertonut meille Sanassaan miten päästä Häntä lähelle. Joten Jumala ei todellakaan piileskele - Häntä ei kannata etsiä sieltä missä Hän ei ole. Ja tällä tarkoitan sitä, että Hän on kyllä kaikkialla, mutta kaikki teot eivät ole Hänestä lähtöisin.
Hän on hyvin läsnä arkipäiväisessä elämässäni, konkreettisesti ohjaten ja näyttäen tietä. Tämän Hän antaa kaikille uskoville jos he sitä pyytävät ja ovat lähellä Häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää onkin jännä. Tää jumala -kaveri olis voinu vaa luoda suoraan haluamansa jengin sinne paratiisiin. Vaan ei. Luo vauvoja jotka ovat 5 päivää elossa kamalissa tuskissa, luo lapsia rakkaudettomiin perheisiin jotka kuolevat 5 vuotiaina pahoinpitelyyn, luo orjia jotka elävät kurjissa oloissa 50 vuotta toisen tahdon alla työskennellen piiskaniskut selässään. Luo terveitä ja onnellisia ihmisiä tietäen että he kuolevat ateisteina koska piilottelee ja ei jaksa kertoa olemassaolostaan. Koko poppoo ilmeisesti menossa helvettiin jos ei usko tähän kaveriin.
Taipukaa siis Jumalan alaisuuteen, mutta vastustakaa Paholaista, niin se lakkaa ahdistamasta teitä.
Ei kannata luottaa oman pienen ihmismielen tulkintoihin. Rukoile Jumalaa näyttämään sinulle totuus
Niinpä. Jumala nimenomaan on pienen ihmismielen tulkinta. Siihen ei kannata luottaa.
Miten toimisit seuraavassa tilanteessa:
1. Jeesus näyttäytyy sinulle
2. Ymmärrät yhtäkkiä Raamattua enemmän ja enemmän
3. Jumala näyttää sinulle, että on aina ollut kanssasi
4. Koko elämäsi (vuosikymmeniä) jatkunut vakava masennuksesi on poissa
5. Käyttäydyt eri tavalla kuin ikinä ennen. Olet rakastavampi ja välittävämpi. Voit hyvin ja tasapainoisest ensimmäistä kertaa elämässäsi.
6. Annat anteeksi.
7. Alat yliluonnollisesti nähdä kenellä on Pyhä Henki
8. Jumalanpalvelus muuttuu viikkosi kohokohdaksi
9. Et ole enää huolissasi tulevaisuudesta ja elämäsi on yhtäkkiä täynnä säännöllisin väliajoin tapahtuvia yhteensattumia, jotka muuttavat elämäsi suunnan.
10. Ahdistavien ajatusten tullessa toimit Raamatun mukaan ja ne katoavat kuin savuna ilmaan. Ennen meditoit tuntikausia etkä saavuttanut lähellekään mitään mitä voisi millään mittapuulla verrata yliluonnolliseen rauhaan mitä nyt koet.
11. Ymmärrät yhtäkkiä, että kristinusko on ainoa uskonto joka perustuu rakkauteen ja lähimmäisen rakastamiseen.
Koetko, että tällaisten asioiden jälkeen päätyisit siihen, että kaikki oli vain omaa kuvitelmaasi?
Trollien kommentit poistuu hyvin, kiitos kaikki ilmiantajat. Helpompi lukea ketjua ilman niitä
Adamin "kylkiluu" on oksa. Sanahan tarkoittaa kylkiluun lisäksi myös mm. palkkia lehtiä ja lankkua. Eeva siis luotiin varttamalla.
Kuten Johanneksen evankeliumissa Jumalaa kuvataan. "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri" Joh. 15:1
Kai nyt "viinipuu" osaa muuttaa veden viiniksi.
Pidettäiskö biologia ja luonnontiede omanaan niinkun Raamattukin pitää.
"Sanan lisäksi oleellisinta on minulle ollut se, että Hän ilmestyi minulle - niin kuin monille muillekin. "
Fyysisestikkö?
Piti ottaa kantaa kommentoijan esitykseen mutta joku härö on poistanut kommentin.
Millä standardilla täällä demokratia toimii?
Minä talletan kaikki ohjeesi sydämeeni, etten rikkoisi sinua vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Piti ottaa kantaa kommentoijan esitykseen mutta joku härö on poistanut kommentin.
Demokratiassakin on pelisäännöt.
Vierailija kirjoitti:
Trollien kommentit poistuu hyvin, kiitos kaikki ilmiantajat. Helpompi lukea ketjua ilman niitä
Sehän se onkin uskisten lempihuvia, haistella toistensa pieruja pienessä sisäpiirissä. On niin turvallista olla kun kukaan ei kyseenalaista houreita.
Minulla on surullinen ole teidän uskisten puolesta, te ette edes ymmärrä kuinka sokeita, kuuroja ja aivopestyjä te olette. Hieman jopa säälin teitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ne. Täytyyhän ne olla tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän se onkin uskisten lempihuvia, haistella toistensa pieruja pienessä sisäpiirissä. On niin turvallista olla kun kukaan ei kyseenalaista houreita.
Minulla on surullinen ole teidän uskisten puolesta, te ette edes ymmärrä kuinka sokeita, kuuroja ja aivopestyjä te olette. Hieman jopa säälin teitä.
Kyseenalaistamista ei ole kukaan kieltänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sivun ylälaidasta löytyy keskustelun säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos viestissä ei ole muuta sisältöä kuin sääntöjen vastainen keskustelun häiriköinti, niin ei pitäisi olla kovin suuri yllätys että viesti poistuu 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sivun ylälaidasta löytyy keskustelun säännöt.
Palstalla ilmoitetuilla keskustelun säännöillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että ne toimisivat täällä käytännössä.
Kuka päättää tässätapauksessa mikä on kommentti joka saa näkyä?
Timmy Gibson on entinen karismaattinen pastori/saarnamies/evankelista, joka tuli uskoon jo 7 vuotiaana,ollut uskossa suurimaan osan elämäänsä,nyt hiukan päälle 50 vuotias. On elänyt elämänsä todella kuten raamatullinen uskovainen,ollut aina erittäin aktiivinen srkn toiminnassa, ryhmissä, toiminut monien projektien vetäjänä vuosikymmeniä ja on ollut mukana myös ns. globaalien uskonnollisten johtajien sisäpiirissä vuosikausia nähden, millaisia tekoja siellä seurakuntien johdossa todellisuudessa harjoitetaanT todennäköisesti ollut paljon voimakkaammin uskossa ja ainakin oaljon aktiivisempi mm Sanan julistamisessa ja evankelioinnissa,kuin useimmat tällä palstalla. 24/7 raamattu,rukous,seurakunta/ym. ja parannuksessa vaeltaminen. Kielilläpuhumista, uudestisyntymistä, Hengellä täyttymistä, syvällistä raamatun tuntemista ja laajat opinnot kristilliseltä/teologiselta puolelta. Hänen tarinansa on kyllä hyvin mielenkiintoinen, kuin myös se tosiasia, miten uskovaiset häneen nykyisin suhtautuvat.
======
Älä yleistä, että kaikki uskovat suhtautuvat häneen penseästi. Tuo karismaattisuus jo itsessään kertoo, että hän ei ole tunnettu luterilaisten joukossa, koska juuri karismaattisuutta kehotetaan välttämään. Vievät sielun väärille teille ja vaativat kuuntelijoiden rahat. Karismaattisuus vie pois Herramme Jeesuksen Kristuksen tuiki tärkeistä opetuksista. Köyhille ja vähäosaisille Hän toivoo apua annettavan eikä karismaattisille saarnaajille tai johonkin esim. Nauruherätykseen
Missä minä yleistin? Miksi otat asian niin henkilökohtaisesti? Koetko kaikki omistasi eriävät mielipiteet ja ajatukset tässä maailmassa omaa uskoasi tai vakaumustasi uhkaavina vai mistä johtuu noin kärkäs tyyli ja asenne?
Luterilaisuudessa on kyllä todella kirjavaa porukkaa, joten heidän osaltaan on myöskään turha maalailla mitään hurskauden mielikuvia missään tapauksessa. Itse olen ollut yhteiskristillinen enkä pidä yhteen lohkoon ja lahkoon ehdoitta asettautumista hyvänä asiana, sillä mikään kirkkokunta ei itsessään ole pelastuskysymys puolesta taikka vastaan.
Mielestäni Gibsonin tarina ja näkemykset entisenä "kovan linjan" uskovaisena ovat mielenkiintoisia,mutta jos aihe ei kiinnosta, miksi kommentoida mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos viestissä ei ole muuta sisältöä kuin sääntöjen vastainen keskustelun häiriköinti, niin ei pitäisi olla kovin suuri yllätys että viesti poistuu 🙄
Se tuo inkvisiittorin sielu ja tavat istuvat teissä uskiksissa tiukasti. Te ette määrittele millään tavoin mistä ja miten keskustellaan. Mihin asemaan te olette itsenne houreissanne nostaneet?
Uskokaa jo nyt vihdoinkin, normaalit ihmiset eivät tarvitse eivätkä halua teidä pakkosyöttöistä "opastustanne".
Kaikki eivät halua elää kuten te elätte, joten olkaa ystävällisiä ja lopettakaa päsmäröintinne. Eläkää omissa ympyröissänne juuri kuten haluatte, mutta jättäkää normaalit ihmiset ja heidän elämänsä rauhaan. Ne eivät kuulu teille tippaakaan.
Noilla omilla totuudenvastaisilla kehitelmilläsikö taistelet Luojaa vastaan: