Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluat kysyä kristityltä

Vierailija
15.10.2024 |

Vastaan omien mielipiteideni mukaan 

Kommentit (7639)

Vierailija
4701/7639 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi kun tämän ketjun nimeksi ei voi vaihtaa Vinner spämmää. 

Sen takia hän voisi vaihtaa nimensä looseriksi, koska sitä hän jokaisella viestillään todistaa olevansa,

Vierailija
4702/7639 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näy aitoja etsijöitä, ei.

Mitä täällä näkyy on: joka kerta kun jumalan mahdottomuuksia ja moraalittomuuksia haastetaan niin jätetään vastaamatta ja siteerataan raamatunsäkeitä. Ei kannata edes kysyä

-jp

Siunattuja siis olette kun saatte Herran Sanaa ja totuutta vastaukseksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4703/7639 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on aivovaikeus? Googletin heti, enkä löytänyt selitystä. Yleensä osataan minulle antaa tarkempi diagnoosi.

-winner-

Se on se vaikeus aivojesi skitsoilussa kun siteeraat vuoroin Raamattua ohjeeksi uskoville, vuoroin julkistat aivopierujasi Raamattua vastaan. Aivopieru on varmasti tuttu?  Sinähän suollat niitä. Varmasti olet saanut tarkempia diagnooseja.  Voi ihan arvata mitä ne ovat.

On se ihanaa,kuinka Kristuksen rakkaus oikein huokuu uskovaisten kommenteista. Miten kaunista -eri

Miten mahtavaa, että teidän ei uskovien viesteistä oikein huokuu lähimmäisen rakkaus, rakastatteko aidosti muita kuin itseänne ja teettekö muutakin kenties kuin haukutte ja halveksitte uskovia? 

Kiitos ja kunnia Jumalalle ja maan päälle rauha ihmisten kesken!

Vierailija
4704/7639 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä täällä näkyy on: joka kerta kun jumalan mahdottomuuksia ja moraalittomuuksia haastetaan niin jätetään vastaamatta ja siteerataan raamatunsäkeitä. Ei kannata edes kysyä

-jp

Siunattuja siis olette kun saatte Herran Sanaa ja totuutta vastaukseksi

Hienoja vastauksia ominkin sanoin tänne joku juuri nyt kirjoittaa.

Jos et ole saanut vastausta, ehkä vika on kysymyksen asettelussa tai asenteessasi?

Vierailija
4705/7639 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä siis ihmiset kuvittelee, että Raamattu on epälooginen, koska eivät ymmärrä sitä? Ok.

No he haluaisivat Raamatun olevan kuin lukuromaani, josta yksinkertaisinkin ymmärtää juonen. Sekä tietysti onnellinen loppu aivan kaikille. Mutta, kun ei vaan ole niin ei ole. Salattu tieto on ja pysyy piilossa ei uskovilta ja sekös heitä harmittaa. Lisäksi olevat kateellisia uudesti syntyneille kristityille, joille Raamattu avaa salaisuutensa ja hyvin helposti ymmärrettävä kirjakokoelma.

Kiitos Jeesus!

Vierailija
4706/7639 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä siis ihmiset kuvittelee, että Raamattu on epälooginen, koska eivät ymmärrä sitä? Ok.

No he haluaisivat Raamatun olevan kuin lukuromaani, josta yksinkertaisinkin ymmärtää juonen. Sekä tietysti onnellinen loppu aivan kaikille. Mutta, kun ei vaan ole niin ei ole. Salattu tieto on ja pysyy piilossa ei uskovilta ja sekös heitä harmittaa. Lisäksi olevat kateellisia uudesti syntyneille kristityille, joille Raamattu avaa salaisuutensa ja hyvin helposti ymmärrettävä kirjakokoelma.

Kiitos Jeesus!

Kuuntelen juuri työnteon lomassa ihmetellen ja ihaillen; miten selkeää, miten, kaunista, miten lohduttavaa, miten kärsivällistä, miten kaunista, miten rakastavaa, huolehtivaa.. Meidän Isämme on uskomattoman hyvä!

Kiitos Jeesus, ikuisesti!

eri

Vierailija
4707/7639 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi koko puu edes oli siellä? Ihan vaan koska jumala sen sinne houkuttimeksi asetti.

Näin vertauskuvana:  Ostaisin koiranpentuja ja kertoisin niille että lattialla on 1000 koirankeksiä joista yksi on punainen jota ei saa syödä. Kun yksi sitten jossain vaiheessa sen erehtyy syömään, pudotan kaikki lattialuukusta ulos kellariin jonne jatkossa heitän vain yhden koirankeksin päivässä. "Oli koirien valinta toimia niinkun toimi". Kyllä siinä vastuu on minulla kun olen koko skenaarion tehnyt ja tiesin hyvin että asian kertominen koiralle ei riitä.

Vertauskuva sillä erotuksella että jumalalla tosiaan raportoidusti kaikkivoipa mahti ja kyky nähdä tulevaisuuteen eli pitäisi olla vielä enemmän vastuussa."

Puut ovat ihmisiä. Nehän elivät aluksi lähes tuhat vuotta. Samoin kuin Kristus hallitsee valittujensa kanssa tuhat vuotta. (Ilm. 20:1,4) Jumala siis opetti ensin ihmisille, mitä rakkaus on.

Ja Jumala sanoi: "Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja, jotka tekevät siementä, ja hedelmäpuita, jotka lajiensa mukaan kantavat maan päällä hedelmää, jossa niiden siemen on". Ja tapahtui niin: maa tuotti vihantaa, ruohoja, jotka tekivät siementä lajiensa mukaan, ja puita, jotka lajiensa mukaan kantoivat hedelmää, jossa niiden siemen oli. Ja Jumala näki, että se oli hyvä. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kolmas päivä. 1. Moos. 1:11,13

Puut eli ihmiset luotiin siis kolmantena päivänä samoin kuin Jeesus nousi kolmantena päivänä kuolleista. Kuudentena päivänä ihmisestä tehtiin vasta elävä. Eli ihminen oppi silloin tuntemaan Jumalan. Jumalahan on rakkaus (1. Joh. 4:16). Jumala siis opetti ensin ihmisille, mitä rakkaus on. Ihminen halusi kuitenkin itse määritellä, mikä rakkaus on. Jumala ei tästä tykännyt, koska kai nyt rakkaus itse tuntee itse itsensä paremmin. Joten Jumala ajatteli, että kai se oppi sitten menee paremmin perille kantapään kautta. (1. Moos. 3:15)

Raamatun mukaan Iankaikkinen elämähän on rakkauden tuntemista. (Joh. 17:3)

Mikäli Raamattuun on uskominen, niin valitsee Jumala ensin jyvät akanoista ja koulii näistä "armeijan" jotka opettavat ihmisille, mitä rakkaus on. Tämän jälkeen tulee loppukoe ja "saatana" päästetään irti ja katsotaan, onko oppi mennyt perille. (Ilm. 20:7)

Vierailija
4708/7639 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidetäänkö ev.lut. kirkoissa puhetilaisuuksia? Tuntuu että Tapio Puolimatkat ja muut hyvät puhujat käy vaan helluntaiseurakunnissa. Mutta jokatapauksessa, ihanaa että youtubessa on noita videoita ja voi kuunnella millon vaan.

Tästä ketjusta.. tämä on varmaan tehty ihan pilkkaamistarkoituksessa, liekö yhtään vilpitöntä kyselijää ja etsijää ollut? Mutta onhan se hyvä pitää esillä Jumalan Sanaa. Ihmisiä pitäisikin herätellä nyt, sillä se aika on pian, mikä on kerrottu Ilmestyskirjassa.

Herätkää. Valvokaa. Rukoilkaa. Tänään on pelastuksen päivä. Jeesus on Herra

Luterilaisilla on jumalanpalvelukset, jotka menevät samalla kaavalla eli sinne ei edes mahdu ylimääräisiä puhujia. Telkusta  olen ymmärtänyt, että helluntaisilla on suunnilleen sama käytäntö. Luterilaisilla on arki-iltaisin, riippuen täysin seurakunnasta, teema-iltoja tai iltapäiviä. Niissä on oma teemansa, miksi järjestetään. Ihan tarkkaan en ole seurannut, olisiko Puolimatka tai vastaavat käyneet puhumassa siellä. 

Näitä puhujia Puolimatka mukaanlukien seuraan TV7:sta. Mielenkiintoisia kuunneltavia ainakin Puolimatka. Ehkä he käyvät vapaissa suunnissa paikan päällä puhumassa, en tosiaankaan tiedä, kun en käy niissä. 

Tosissaan uskovia on kirkon lisäksi lahkoissa ja vapaissa suunnissa ja tietysti Pyhän Hengen saaneita. Jumala täysin hyväksyy, että Hänen eksyneet lampaat etsitään ja otetaan ym. kokouksiin mukaan. Onhan kyse Jumalan lasten pelastumisesta pohjimmiltaan. Hyvää työtä tekevät katulähetyksissä ja ovat aktiivisia työssään. 

Vierailija
4709/7639 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Jeesus!

Kuuntelen juuri työnteon lomassa ihmetellen ja ihaillen; miten selkeää, miten, kaunista, miten lohduttavaa, miten kärsivällistä, miten kaunista, miten rakastavaa, huolehtivaa.. Meidän Isämme on uskomattoman hyvä!

Kiitos Jeesus, ikuisesti!

eri

Tällaiset kokemukset laittaa nöyräksi ja hiljaiseksi. Koko sielu ylistää Herraa!

Vierailija
4710/7639 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on aivovaikeus? Googletin heti, enkä löytänyt selitystä. Yleensä osataan minulle antaa tarkempi diagnoosi.

-winner-

Se on se vaikeus aivojesi skitsoilussa kun siteeraat vuoroin Raamattua ohjeeksi uskoville, vuoroin julkistat aivopierujasi Raamattua vastaan. Aivopieru on varmasti tuttu?  Sinähän suollat niitä. Varmasti olet saanut tarkempia diagnooseja.  Voi ihan arvata mitä ne ovat.

On se ihanaa,kuinka Kristuksen rakkaus oikein huokuu uskovaisten kommenteista. Miten kaunista -eri

Miten mahtavaa, että teidän ei uskovien viesteistä oikein huokuu lähimmäisen rakkaus, rakastatteko aidosti muita kuin itseänne ja teettekö muutakin kenties kuin haukutte ja halveksitte uskovia? 

Toisin kuin uskovilla, ei agnostisen tai ateistisen tms maailmankuvan omaavalla ole mitään muinaisten paimentolaisten ja patriarkaalisten seksistisien entiteettien pyhiä lakeja tai käskyjä noudatettavanaan. Jos uskontoihin liittymätön haluaa tehdä hyvää tai rakastaa lähimmäistään tai ketä tahansa, hän tekee sen, koska valitsee tehdä niin-ei siksi, että uskovainen jossakin sellaista häneltä vaatii. Te ette kykene elämään synnittöminä, ette kykene rakastamaan, ette kykene olemaan edes tällaisella palstalla asiallisia muita ihmisiä kohtaan, mutta silti vaaditte sellaista toisilta? Jossain on nyt todella pahasti vikaa, huomaatko missä. -eri

Vierailija
4711/7639 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi kun tämän ketjun nimeksi ei voi vaihtaa Vinner spämmää. 

Sen takia hän voisi vaihtaa nimensä looseriksi, koska sitä hän jokaisella viestillään todistaa olevansa,

Niin, mitä kertoo ateismista että sitä kannattaa lähinnä lapselliset trollit. 

Vierailija
4712/7639 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala vihaa raukkoja, jotka eivät ota vastuuta elämästään ja auta hätää kärsiviä?

Korjaus: Jumala vihaa syntiä, ei niitä tekeviä ihmisiä. Jumala toivoo ihmisten auttavan hätää kärsiviä, ei vihaa. Jumala tuntee ihmisluonnon paremmin kuin ihmiset itse eikä vihaa heitä vaan rakastaa ja toivoo kaikkien kääntyvän Hänen puoleen hädässään ja muutenkin.

Eli jos leipäjonossa sijalla #3984080 iskee Pyhä Henki ja neuvoo kävelemään nyt äkkiä pois Jumalan lähettämästä räntäsateesta kirkkoon rukoilemaan hengen ravintoa ja paastoa tai että Jeesus wolttaisi kotiin safkat, niin sehän on vain loogista Herran tien kulkemista. Sekin olisi tietty Jumalan tahto, jos näin ei ruoka itsestään kotiin kävelisi ja ihme tapahtuisi, kun olisi kuitenkin joku synti siellä jossain sarakkeessa kummittelemassa tai an

Kuuntelin kerran krist. radiosta Päivi Kyyrö kertoi, silloin kun lapset oli pieniä heillä ei ollut ruokaan rahaa.Kristitynä hän rukoili Jumalaa apuun . Joku tuntematon laittoi hänen postiluukustaan ison summan rahaa. Hän ei koskaan ole tiennut kuka henkilö oli.

Vierailija
4713/7639 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä esitin kysymyksen,sinä ryhdyit solvaamaan minua sen johdosta-hyvin erikoista käytöstä uskovaisena itseään pitävällä. Mitenkäs on sen oman sydämen tilan laita tällä hetkellä? Milloin olet viimeksi rukoillut niin,että olet kokenut pelkkää rakkautta ja ymmärtänyt oman syntisyytesi ja Kristuksen valtavan armon juuri sinun rikostesi vuoksi ja sen myötä kyennyt osoittamaan laupeutta ja sääliä niille,jotka eivät ole vielä saaneet kohdata Elävää Jumalaa? Itse en lähde kertomaan kuka menee helvettiin ja kuka ei,se ei ole minun päätettävissäni kuten ei myöskään sinun. Ei sinun olisi tarvinnut vastata kysymykseeni mitään,koska mitään rakentavaa et osannut sanoa,mutta ehkä sitten nautit siitä,että saat muut ihmiset surullisiksi.

>> Enempää kommentoimatta kommenttia jonka sait, en usko että noille termeillä kommentoitiin sinua.

Ei ole tuttu minullekaan tuo. Minkälaisista aiheista hän puhuu ja onko sii

Timmy Gibson on entinen karismaattinen pastori/saarnamies/evankelista, joka tuli uskoon jo 7 vuotiaana,ollut uskossa suurimaan osan elämäänsä,nyt hiukan päälle 50 vuotias. On elänyt elämänsä todella kuten raamatullinen uskovainen,ollut aina erittäin aktiivinen srkn toiminnassa, ryhmissä, toiminut monien projektien vetäjänä vuosikymmeniä ja on ollut mukana myös ns. globaalien uskonnollisten johtajien sisäpiirissä vuosikausia nähden, millaisia tekoja siellä seurakuntien johdossa todellisuudessa harjoitetaanT todennäköisesti ollut paljon voimakkaammin uskossa ja ainakin oaljon aktiivisempi mm Sanan julistamisessa ja evankelioinnissa,kuin useimmat tällä palstalla. 24/7 raamattu,rukous,seurakunta/ym. ja parannuksessa vaeltaminen. Kielilläpuhumista, uudestisyntymistä, Hengellä täyttymistä, syvällistä raamatun tuntemista ja laajat opinnot kristilliseltä/teologiselta puolelta. Hänen tarinansa on kyllä hyvin mielenkiintoinen, kuin myös se tosiasia, miten uskovaiset häneen nykyisin suhtautuvat. 

Vierailija
4714/7639 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä esitin kysymyksen,sinä ryhdyit solvaamaan minua sen johdosta-hyvin erikoista käytöstä uskovaisena itseään pitävällä. Mitenkäs on sen oman sydämen tilan laita tällä hetkellä? Milloin olet viimeksi rukoillut niin,että olet kokenut pelkkää rakkautta ja ymmärtänyt oman syntisyytesi ja Kristuksen valtavan armon juuri sinun rikostesi vuoksi ja sen myötä kyennyt osoittamaan laupeutta ja sääliä niille,jotka eivät ole vielä saaneet kohdata Elävää Jumalaa? Itse en lähde kertomaan kuka menee helvettiin ja kuka ei,se ei ole minun päätettävissäni kuten ei myöskään sinun. Ei sinun olisi tarvinnut vastata kysymykseeni mitään,koska mitään rakentavaa et osannut sanoa,mutta ehkä sitten nautit siitä,että saat muut ihmiset surullisiksi.

>> Enempää kommentoimatta kommenttia jonka sait, en usko että noille termeillä kommentoitiin sinua.

Ei ole tuttu minullekaan

Okei, kiitos avaamisesta! Kuulostaa kiinnostavalta, pitää mahdollisesti joskus tutkia. Pyhä Henki tosiaan on harvalla.. Eikä liity titteleihin mitenkään.

Vierailija
4715/7639 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka meidän rikkomuksemme olivat hänet lävistäneet ja meidän pahat tekomme hänet ruhjoneet. Hän kärsi rangaistuksen, jotta meillä olisi rauha, hänen haavojensa hinnallame olemme parantuneet.

Jesaja 53:5

Onneksi sinulla riittä hyviä tekoja, kun olet auttanut niin paljon ihmisiä.

Eri. Hyvät teot eivät pelasta ketään, ainoastaan armosta olemme pelastetut.

Vierailija
4716/7639 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun he olivat einehtineet, sanoi Jeesus Simon Pietarille: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Ruoki minun karitsoitani". Hän sanoi hänelle taas toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Kaitse minun lampaitani". Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli murheelliseksi siitä, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?" ja vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Jeesus sanoi hänelle: "Ruoki minun lampaitani.

Joh 21: 15-17

Pietari oli aiemmin kolmesti kieltänyt Jeesuksen, vaikka aiemmin vannoi Jeesukselle ettei ikinä kieltäisi, tuli vaan mieleen

Siinäkin on hyvä kuvaus ihmisluonnosta. Luvataan ja vannotaan yhdelle ja toisille hänet petetään.

Kunnia Sinulle Jeesus Kristus!

Vierailija
4717/7639 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-jp

Hei jp,

Jumala toimii eri tavalla kuin ihmiset. Samat säännöt eivät päde molempiin. Sana todistaa Hänestä. Joten jos ja kun sinulle vastataan Sanalla, joka esimerkiksi kuvaa Jumalan ominaisuuksia, tämä on erittäin hyvä vastaus. Sana ei valehtele, joten kun Sana (Jumalan totuus) kertoo meille, että Herra on hyvä, voimme luottaa siihen. Ilman oikeaa viitekehystä ei voi ymmärtää mitään. Pyhä Henki antaa viisauden ja ymmärryksen, Herra on piilottanut totuuden viisailta.

Vierailija
4718/7639 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-jp

Hei jp,

Jumala toimii eri tavalla kuin ihmiset. Samat säännöt eivät päde molempiin. Sana todistaa Hänestä. Joten jos ja kun sinulle vastataan Sanalla, joka esimerkiksi kuvaa Jumalan ominaisuuksia, tämä on erittäin hyvä vastaus. Sana ei valehtele, joten kun Sana (Jumalan totuus) kertoo meille, että Herra on hyvä, voimme luottaa siihen. Ilman oikeaa viitekehystä ei voi ymmärtää mitään. Pyhä Henki antaa viisauden ja ymmärryksen, Herra on piilottanut totuuden viisailta.

Kyllä, koska Jumala ei ole ihminen.

Vierailija
4719/7639 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö ulosoton tappamia ihmisiä ihmisinä?

Mitä olet mieltä ihmisistä jotka tekevät itsemurhan ulosottoviranomaisien toiminnan takia?

Miksi toiset voivat valtion piikkiin rikastua ja aiheuttaa katastrofia toisille ja leikkiä uskovaisia?

Onko ulosotto jumala

Olen täällä vain vittuilemassa uskovaisille. Mutta muutama ystävä on tehnyt itsemurhan. Ei siellä pohjalla ole ainakaan jumalaa. Eikä täällä meuhkaavat uskovaiset halua ketään oikeasti auttaa, messuavat kun joku idiootti on heille niin kertonut. Jos olet oikeasti menettänyt jonkun rakkaan ihmisen, jaksamista ja päivä kerrallaan eteenpäin.

Kuvitteletko, etteivät uskovat koe menetyksen tuskaa? Tottakai koemme ja erityisesti silloin, kun läheinen ei ollut ottanut uskoa vastaan. Mitä tyytydystä saat vttuilemalla uskoville? Tuoko se menettämäsi rakkaat takaisin? Taidat oikeasti olla vihainen Jumalalle ja käytät meitä vihasi välikappaleena.

Tiedoksi sinullekin, että mitkään sanasi eivät pysty loukkaamaan meitä. Meille on annettu Puolustaja eli Pyhä Henki uskomme vahvistajaksi ja Hän antaa oikeat sanat sekä kehotuksen puolustautuako vai ei. Hiljaisuus ei tarkoita, ettemmekö pystyisi puolustautumaan sinua vastaan. Oikeastaan on ajanhukkaa vastailla saatanan ohjaamille ihmisille, mutta teemme sen pitääksemme ketjun aktiivisena, emme siis siksi, että lauot erityisen älykkäitä väitteitä.

Vierailija
4720/7639 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on surullista miten ilkeilevät ihmiset heittää aikaansa täysin hukkaan tässä ketjussa - mitään siitä hyötymättä. Uskovaa ei pilkkaaminen haittaa ja jos pilkkaaminen jotain tekee, niin on siunaukseksi ja vahvistaa uskoa.

Ketju on lukittu.