Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nämä niin sanotut metatyöt ovat?

Vierailija
15.10.2024 |

Joista naiset uhriutuvat. Listakkaapa nyt mitä voidaan laskea metatyöksi ja miksi se on tarpeellista perheessä.

M

Kommentit (1101)

Vierailija
981/1101 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tietenkin se kuuluu aiheeseen, että jos perheessä vain yksi joutuu tekemään kaikki metatyöt, niin helvetin raskasta ja väärinhän se on!"

Ei kuulu. Ei kysytty kuin ainoastaan: mitä ne ovat? Pyydettiin siis listaa, ei selostusta siitä, mitä tapahtuu, jos se tää toi sinne tänne.

Mutta ei naiset haluakaan vastata tähän, koska ne listat ovat, kuten jotkut ovatkin huomauttaneet, ihan älyttömiä enimmäkseen. Niin mieluummin taas siirrytään valittamaan miten helvetin raskas on naisen elämä ja miten väärin heitä kohdellaan.

Riippumatta siitä, mitä siinä listassa on, siihen vastataan joko että normaalia elämää mikä menee omia aikojaan, tai turhaa hössötystä. Silläkään ei ole merkitystä, ilmaiseeko asian lyhyesti, vai pidemmin kertomalla mitä kaikkea mainittu asia oikeasti sisältää.

Vierailija
982/1101 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä nyt nautin, kun lapset on isoja eikä heidän asioistaan tarvitse huolehtia millään tasolla. Olen tehnyt saman myös miehen osalta. Ennen muistuttelin miestä siitä ja tästä, nyt enää en. Miehelle siitä on tullut harmia ja rahan sekä ajan menoa, mutta kun se ei haittaa minua, niin jatketaan näin. Jostain unohtuneesta lääkäriajasta ja laskun maksusta vasta maksumuistutuksen jälkeen tulee lisäkuluja ja miestä nyppii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1101 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alussa on kysytty, mitä ne työt on ja samalla ap on pilkannut naisia. Eli siinä sinulle se punainen lanka. 

Mutta tässähän keskustelu ei pysynyt, vaan alettiin kertoa, miten raskasta metatyö on, kun sitä toinen ei tee. Ihan esimerkein. Eihän se kuulu asiaan pätkääkään.

Oireellista on sekin, että jos joku nainen ei  omassa elämässään tunnista tätä raskasta metatyön taakkaa, alkaa oitis vihjailu, että parisuhde on huono ja että ero on vaihtoehto ja teillä on varmaan tosi likainen koti.

Kannattaisi huomata, että juuri nämä ovat asenteita, jotka pönkittävät sitä, että on naisten osa, siis niiden oikeiden naisten, pitää kotia pystyssä ennakoimalla, suunnittelemalla, organisoimalla ja lopulta tekemällä ne työt.

Näissä vastauksissa, joissa on kerrottu se oman elämän tilanne, jossa siis kokee olevansa liikaa yksi vastuussa arjen pyörityksestä on nimenomaan kertojat tunnistaneet ongelman. Se, miten siitä selviää on jokaisen omalla vastuulla. Ei kai kukaan ota eroa vain siksi, että tällä palstalla joku niin vihjaa?

Nythän tilanne on se, että täällä syyllistetään kaikki, jotka omasta ikävästä tilanteestaan avautuu. Sen sijan, että saisivat vertaistukea, haukutaan uhriutumisrsta ja miesten haukkumisesta. Eli näiden mukaan putää aina olla hiljaa siitä, jos elämässä ei kaikki olekaan ihanasti ja aina vaan esittää onnellista.

Vierailija
984/1101 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän tilanne on se, että täällä syyllistetään kaikki, jotka omasta ikävästä tilanteestaan avautuu. Sen sijan, että saisivat vertaistukea, haukutaan uhriutumisrsta ja miesten haukkumisesta. Eli näiden mukaan putää aina olla hiljaa siitä, jos elämässä ei kaikki olekaan ihanasti ja aina vaan esittää onnellista.

No enemmän tuntuu siltä, että vain valittaminen sallitaan. Jos joku on esittänyt päinvastaista mielipidettä, vastaus on ollut, että tuossa on molemmilla varmaan huono olo ja erohan on mahdollisuus.

Ja olen kokenut tämän omassakin elämässä, suoraan sanottu esimerkiksi, että esitän, kun ei ole isompia valituksia parisuhteesta. Mutta se on totta, että ei nämä vihjailut mun liittooni mitään vaikuta, huvittaa vaan joskus.

Vierailija
985/1101 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on turhanpäiväistä lässytystä jo 50 sivua. 

Vierailija
986/1101 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei metatyöt ole mitenkään vaikeita, mutta ne kuormittavat ainakin mun muistia. Täytyy muistaa varata aika sinne, tänne tai tuonne. Pitää kuitenkin muistaa sitä ennen selvittää, että tarvitaanko sen ja sen hakemuksen liitteeksi lääkärintodistus ja mihin aikaan se soittoaika sinne olikaan ja minä päivänä ottavat puheluita vastaan? Ahaa, keskiviikkona klo  8-9, mutta silloin Wilmalla oli se oikoja. Voiskohan Sami ottaa aamun vapaaksi? Täytyy muistaa kysyä. Pyryn saappaat ovat pienet, täytyy katsoa Torista uudet ja Wilma tarvitsee takin asap. Onkohan Prismassa vielä kokoja ja jos ei ole, niin olisikohan Cittarissa, vois sitä Torista katsoa niitäkin. Isä on taas sekoittanut läppärinsä, täytyy käydä katsomassa sitä, milloin ehtisin? Onkohan sillä nyt laskut maksamatta jo? Onkohan mulla käteistä, kun Wilma tarvitsee viikkorahansa? Kukahan ne tytöt vie sinne shoppailemaan lauantaina? Ai hitto, siihen vasukeskusteluun pitää muistaa varata aika, mihi

Metatyön tärkein osuus itselläni jo pelkästään tämän luettuni. Ei ikinä lapsia. Onneksi ollaan puolisoni kanssa samaa mieltä asiasta.

Vierailija
987/1101 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin moni mies vinkumassa että mistä miehen pitäisi tietää onko vaimo suunnitellut pyykinpesun tälle päivälle? Yksi uhriutui sanomalla että pitäisikö miehen ilman kehotusta hilpaista varaamaan pyykkitupa jos vaimo haluaakin pestä pyykkejä? Vastaus on että pitää. Pitää jopa ilman että vaimo sitä ehdottaa. Tai siis pitäisi jos on normaali aikuinen. Pitäisi miehenkin osata katsoa että jaha pyykkikori on täynnä. Mutta tuokin kommentoija surkuhupaisesti ihan tajuamattaan kertoi rivien välistä että naisen on organisoitava miehen puolesta jopa pyykinpesu, jopa se että mies käy laittamassa pyykkituvan varauslistaan raksin.

ihan kauheaa sanon minä, miten nämä ihmiset tulee toimeen työpaikoillaan? Yleensä elämässä? 

Vierailija
988/1101 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tietenkin se kuuluu aiheeseen, että jos perheessä vain yksi joutuu tekemään kaikki metatyöt, niin helvetin raskasta ja väärinhän se on!"

Ei kuulu. Ei kysytty kuin ainoastaan: mitä ne ovat? Pyydettiin siis listaa, ei selostusta siitä, mitä tapahtuu, jos se tää toi sinne tänne.

Mutta ei naiset haluakaan vastata tähän, koska ne listat ovat, kuten jotkut ovatkin huomauttaneet, ihan älyttömiä enimmäkseen. Niin mieluummin taas siirrytään valittamaan miten helvetin raskas on naisen elämä ja miten väärin heitä kohdellaan.

Kysyttiin, mitä ne työt ovat, mistä naiset uhriutuu. Eli mitä ovat ne metatyöt, jotka naiset kokevat valittamisen arvoisiksi. 

Keskustelu yleensä tuppaa myös rönsyilemään. Kuten itsekin rönsyilet. Ei ap kysynyt, mitä mieltä SINÄ olet näistä vastauksista, mitä tänne on laitettu. Ei estä sinua silti arvostelemasta palstalaisia ja naisia yleensä.

Vierailija
989/1101 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enemmän tuntuu siltä, että vain valittaminen sallitaan. Jos joku on esittänyt päinvastaista mielipidettä, vastaus on ollut, että tuossa on molemmilla varmaan huono olo ja erohan on mahdollisuus.

Ja olen kokenut tämän omassakin elämässä, suoraan sanottu esimerkiksi, että esitän, kun ei ole isompia valituksia parisuhteesta. Mutta se on totta, että ei nämä vihjailut mun liittooni mitään vaikuta, huvittaa vaan joskus.

Minä olen aina kertonut rehellisesti, miten meillä toimitaan. Ikinä ei kukaan ole sitä arvostellut. Ikinä kukaan  ole vihjaillut yhtään mitään. 

Sinänsä en usko, että ketään edes kiinnostaa esim. meidän toimiva liitto. Esimerkkinä olen välillä siitä kertonut vastapainoksi sille, jos joku sanoo kaikki miehet sitäsuntätä. Se on yhtä väärin, kuin kertoa miten kaikki naiset/naiset yleensä tekevät niin tai näin. 

Jos jollakulla on raskasta parisuhteessa tai just sillä hetkellä elämässä, ei se sillä muutu, et täällä kerrotaan kuin väärässä tää ihminen on ja kuinka omaa syytä kaikki. Jos ei ole hyvää/kannustavaa/neutraalia sanottavaa, vois olla sanomatta mitään. 

Vierailija
990/1101 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on turhanpäiväistä lässytystä jo 50 sivua. 

Miksi ihmeessä luet ketjua, jossa mielestäsi tyhjänpäiväistä lässytystä? Itse en ikinä viittis lukea yhtä sivua aiheesta, joka ei kiinnosta.

Vierailija
991/1101 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin moni mies vinkumassa että mistä miehen pitäisi tietää onko vaimo suunnitellut pyykinpesun tälle päivälle? Yksi uhriutui sanomalla että pitäisikö miehen ilman kehotusta hilpaista varaamaan pyykkitupa jos vaimo haluaakin pestä pyykkejä? Vastaus on että pitää. Pitää jopa ilman että vaimo sitä ehdottaa. Tai siis pitäisi jos on normaali aikuinen. Pitäisi miehenkin osata katsoa että jaha pyykkikori on täynnä. Mutta tuokin kommentoija surkuhupaisesti ihan tajuamattaan kertoi rivien välistä että naisen on organisoitava miehen puolesta jopa pyykinpesu, jopa se että mies käy laittamassa pyykkituvan varauslistaan raksin.

ihan kauheaa sanon minä, miten nämä ihmiset tulee toimeen työpaikoillaan? Yleensä elämässä? 

Yämä ihmetyttää myös, eivätkö ihmiset puhu keskenään? Siis pariskunnat.

Vierailija
992/1101 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuossa on kyllä pariskunnalla niin erilaiset siisteyskäsitykset, että molemmilla on varmaan huono olla. Joskus se eroaminenkin on vaihtoehto."

Oliskohan tämän kirjoittaja viitannut siihen pariskuntaan, jossa miehen tehtävä oli imuroida, mutta ei sitä kuuteen viikkoon tehnyt. Eli ei tainnut olla sinulle tarkoitettu...

Vierailija
993/1101 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsellista hössötystä. 

Olet sitten varmaan mennyt liian pienillä tennareilla kouluun lumimyrskyssä ilman aamiaista ja kirjat kotona.

Jos ulkona on lumimyrsky, lapset jäävät kotiin. Eikä ketään kiinnosta se, että lapsi "jää jälkeen koulussa". Sittenhän jää. Aivan sama vaikka jäisi luokalleen. Oppivelvollisuus päättyy kyllä aikanaan, koska Suomen lain mukaan lapsia ei saa pakottaa käymään peruskoulua 15 vuotta putkeen.  

Vierailija
994/1101 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tuossa on kyllä pariskunnalla niin erilaiset siisteyskäsitykset, että molemmilla on varmaan huono

No juuri sitä tarkoitin. Kyllähän vastakohdat täydentää toisiaan mutta tuleehan siinäkin raja vastaan. Voihan sitä toki jatkaa parisuhdetta myös eri kodeissa, jos tuo eroaminen nyt jonkun sieluun osui. 

Vierailija
995/1101 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuli ex mieleen näistä. Kun olin vapaapäivänä pessyt ison lakanapyykin, hän oli naama väärässä, että hienopyykit ja värilliset pestään aina ensin, koska niissä on työvaatteet. Näin, vaikka siis työvaatteet oli ihan tavallisia vaatteita, joita oli kyllä puhtaana.

Jos pyyhin pölyt ja imuroin, olisi ollut tärkeämpää pestä jääkaappi jne jne. Kun ihmettelin syitä, taustalta paljastui aina joku outo master plan ja sain saarnan, miten kotityöt pitää osata organisoida. 

Väsyin muihinkin asioihin, mutta myös tähän ainaiseen arvosteluun ja on ex. Olen nainen, jos sillä merkitystä.

Vierailija
996/1101 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri sitä tarkoitin. Kyllähän vastakohdat täydentää toisiaan mutta tuleehan siinäkin raja vastaan. Voihan sitä toki jatkaa parisuhdetta myös eri kodeissa, jos tuo eroaminen nyt jonkun sieluun osui. 

Ollaankin taas sianjättöajoissa. Mitään muuta kuin eroa ja erillään asumista ei mammat osaa ehdottaa. Olisihan yksi vaihtoehto, että keskustelisivat keskenään, onko järkevää, että mies on imuroinnista vastuussa, kun ei tunnu luonnistuvan, vaan vaimon on annettava yksityiskohtaiset ohjeet.

Vierailija
997/1101 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metatyö on sitä työtä, joka täytyy tehdä ennen kuin päästään tekemään sitä, mitä oikeasti halutaan tehdä. Esimerkiksi jotain tällaista:

Kaupassa pitää käydä -> kauppalista pitää tehdä ennakoivasti. Mitä paremmin tehty metatyö, sitä kattavampi kauppalista. -> kun kaupassa käynti onnistuu suunnitellusti, siellä ei tarvitse käydä niin usein ja kotona on raaka-aineita, kun ruokaa halutaan laittaa. 

Lapsella on urheiluharrastus -> lapsi pitää ilmoittaa harrastukseen, siihen liittyvät laskut täytyy maksaa, varusteet ostaa, niiden on oltava käyttövalmiina, kun harjoituksiin lähdetään. 

Ehkä tiivistäisin niin, että metatyö on suunnittelua ja askeleen edellä olemista. 

Vierailija
998/1101 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaankin taas sianjättöajoissa. Mitään muuta kuin eroa ja erillään asumista ei mammat osaa ehdottaa. Olisihan yksi vaihtoehto, että keskustelisivat keskenään, onko järkevää, että mies on imuroinnista vastuussa, kun ei tunnu luonnistuvan, vaan vaimon on annettava yksityiskohtaiset ohjeet.

Meneekö nyt vähän liikaa tunteisiin sinulla tämmöinen fiktiivinen keskustelu? 

Vierailija
999/1101 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet noin, että sian jättö? Eikö se voi olla toistekinpäin, että siivousta välttelevä kyllästyy siihen toisen jatkuvaan luuttuamiseen ja haluaisi ennemmin elää rauhassa.  

Vierailija
1000/1101 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsellista hössötystä. 

Olet sitten varmaan mennyt liian pienillä tennareilla kouluun lumimyrskyssä ilman aamiaista ja kirjat kotona.

Jos ulkona on lumimyrsky, lapset jäävät kotiin. Eikä ketään kiinnosta se, että lapsi "jää jälkeen koulussa". Sittenhän jää. Aivan sama vaikka jäisi luokalleen. Oppivelvollisuus päättyy kyllä aikanaan, koska Suomen lain mukaan lapsia ei saa pakottaa käymään peruskoulua 15 vuotta putkeen.  

Eiköhän nyt ole jo aika laittaa kone kiinni ja mennä unille. Huomenna sitten jatkat taas :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä