Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää olla toimistolla se, joka yrittää pitää keskustelua yllä kahvitauoilla

Vierailija
15.10.2024 |

Minusta on vaan niin kiusallista istua hiljaa ja tuijottaa seinää/puhelinta. Tiedän, että tulen saamaan vastauksia, että muita ärsyttää puhumiseni. Varmasti näinkin voi olla, mutta kaipaisinkin lähinnä keinoja, miten sietää hiljaisuutta ahdistumatta. Olen luonteeltani miellyttää, joten vaikeaa on.

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä ketään ulkosuomalaisia lukemassa keskustelua? Onko muuallakin normaalia istua kahvilla hiljaa? Vaikea uskoa.

Ap

Ei ole normaalia. Kahvilla nimenomaan keskustellaan ryhmässä, jos joku on hiljaa kysellään onko kaikki ok.

Vierailija
102/131 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yrität sitä?

Koska minusta on kiusallista olla hiljaa seurassa. En ole koskaan aiemmin ollut työpaikassa tai missään muualla porukassa, jossa oltaisiin hiljaa, kun ollaan vaikka kahvilla. Enkä ole ikinä itse ollut se äänekkäin.

Ap

Oletko miettinyt miksi Sinusta on kiusallista olla hiljaa seurassa?

Minusta on kiusallista olla hiljaa jossakin seurassa ja toisessa taas ei yhtään. Se riippuu millä aaltopituuksilla ollaan seurueesta riippuen.

Kai siksi, että on niin vaikea istua hiljaa tekemättä mitään. Vaikka olisin puhelimella, niin en voi rauhassa syventyä sen selaamiseen, kun joku saattaa katsoa vieressä. Ehkä minulla on myös ADHD-piirteitä.

Ap

Älä nyt viitsi adhd.hen vedota. Olet vain itsekäs moukka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomo pakottaa toimistolle, yhteisöllisyys kuulemma on tärkeää. Pidän kaikki taukoni eri aikaan kuin muut, koska en jaksa paskaa jauhavia työ"kavereita".

Että minä vihaan tuota yhteisöllisyyssoopaa, jota meille työntekijöille tuputetaan ja jonka varjolla meitä kohdellaan kuin karjaa. Kun yt:t pamahtavat päälle, työnantajan suunnalta yhteisöllisyys haihtuu saman tien.

Vierailija
104/131 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kuulostaa tosi raskaalta ja rasittavalta tyypiltä. Ja itsekeskeiseltä.

Vierailija
105/131 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi. Työpaikan kahvitauot. Työ ei rasita, mutta ne tauot.

Jätä työpaikkasi henkilölle joka sietää myös muita ihmisiä ja jopa pitää heitä mielenkiintoisina. Sinä voit muuttaa metsään vaikka puita hakkaamaan.

Vierailija
106/131 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi kiva syödä rauhassa ilman, että joku tulee siihen kyselemään ja papattamaan. Kunnioita toisten ruokahetkeä.

Aloitukseni koski kahvilla käymistä. En käy kenenkään ruokailua häiritsemässä, koska siihen ei ole pakkoa.

Ap

Kahvihetki on pyhä! Voin vain kuvitella, miten pilaat sen jauhamalla hermostuneesti skeidaa.

Voi luoja. Olet sairas.

Ap

Kauanko se kahvihetki kestää? Vartin? Etkä sen aikaa pysty olemaan hiljaa, ärsyttämättä muita! Ja syytät toisia sairaiksi! Olet todella itsekäs ja ärsyttävä ja raskas ihminen. 

Minäminäminäminä. Mahtuuko päähäsi mitään muuta, kuin minä itse?

Vierailija
107/131 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää ne jotka ei osaa olla hiljaa. Istun auringossa pitämässä ansaittua paussia työpaikan puutarhassa ja eikös joku tuu heti siihen selittään työasioita.

Tämän takia pidän paussit eri aikaan kuin muut.

Meillä sitä tosiaan katsotaan pahalla. Sun paussit kuulostaa itse asiassa unelmalta. Nauti niistä.

Ap

Oletko sekaisin päästäsi? Kerrot, että haluat olla hiljaa ja rauhassa, ja sitten pälätät pakonomaisesti,vaikka tiedät, että työkaverit eivät jaksa kanssasi "keskustella". Sitähän se merkitsee. 

Lopuksi vielä haukut ihmiset, jotka kertovat sinulle sen, minkä jo tiesitkin. 

Vierailija
108/131 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut toimistossa töissä ja nyt olen ensimmäistä kertaa yrityksessä jossa ihmiset haluavat istua hiljaa yhteisellä kahvitauolla. En voi käsittää. Jos haluat vain istua hiljaa tuijottaen lasittunein silmin tyhjyyteen tai istua naama norsunvitulla niin mikset voi tehdä sitä omassa huoneessasi. Miksi pitää tulla yhteisen pöydän ääreen jos haluaa olla rauhassa. 

Vierailija
109/131 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko keskustella tauolla. Riittää kun työt tehdään hyvin ja ajoissa.

Vierailija
110/131 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja. Olet sairas.

Ap

Sä oot sairas.

Vierailija
111/131 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet juuri sellainen ärsyttävä räpätäti, joita muut helpotuksesta huokaisten, eivät yhtään kaivanneet korona-ajan etätöissä...

Vierailija
112/131 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ketjun läpi ja ap on varsinainen katujyrä.

Ei ymmärrä sitten millään, ettei ketään siellä työpaikalla lkiinnosta hänen pakkomielteinen pälätyksensä yhtään.

Ihan vinkkinä sinulle. Sinä olet se ongelma, eivät muut.

Vierailija
113/131 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi kysyä itseltään että miksi minun pitää tehdä tällaista kun voisin olla hiljaakin.

Vierailija
114/131 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän täytyy ihmetellä missä on ihmisten normaalit käytöstavat. Kuuluu ihan normaaleihin käytöstapoihin keskustella työkavereiden kanssa. Jos haluaa olla tuppisuuna eikä sanoa kenellekään mitään koko työpäivän ajan, kannattaa siirtää työpiste jonnekin siivouskomeroon ja pysyä siellä koko päivä. 

Vierailija
115/131 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut toimistossa töissä ja nyt olen ensimmäistä kertaa yrityksessä jossa ihmiset haluavat istua hiljaa yhteisellä kahvitauolla. En voi käsittää. Jos haluat vain istua hiljaa tuijottaen lasittunein silmin tyhjyyteen tai istua naama norsunvitulla niin mikset voi tehdä sitä omassa huoneessasi. Miksi pitää tulla yhteisen pöydän ääreen jos haluaa olla rauhassa. 

Tätä en itsekään ymmärrä. Kai tämä on joku koronan jälkeinen juttu, että käydään yhteisöllisesti murjottamassa kahvitauolla.

Vierailija
116/131 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kivaa, jos pystyisi juttelemaan kahvitauolla. Mutta ei. Naama kiinni luurissa jokaisella tai niin "kiire" että se kahvi/tee pitää viedä mukana koneelle...

Vierailija
117/131 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en itsekään ymmärrä. Kai tämä on joku koronan jälkeinen juttu, että käydään yhteisöllisesti murjottamassa kahvitauolla.

Ehkä kyse on lähitöihin pakotetuista? Osa saattaa olla väsyneitä. Joillain saattaa olla murheita.

Vierailija
118/131 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan höpistä yksiksesi vaikka muut eivät osallistu keskusteluun. Kyllä kaikki siihen pian tottuvat ja nauttivatkin.

Idiootti.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut viimeksi vuonna 2000 työpaikassa, jossa mulla oli oma työhuone. Sen jälkeen olen vaihtanut 3 kertaa työpaikkaa ja kaikissa näissä paikoissa työpiste oli avokonttorissa. Lisäksi näissä paikoissa ei ollut sallittua ottaa kahvimukia tietokoneensa viereen (jotta kahvi ei kaadu ja aiheuta vahinkoa koneelle eli sinänsä ihan ymmärrettävä kielto) eikä ollut muitakaan kahhvin juontiin tarkoitettua paikkaa kuin se kahvihuone. Tai no siinä ekassa oli tupakkahuone ja sinne sai ottaa kahvimukin mukaansa. Onnekkaita ne, joilla on oma työhuone ja jotka saavat olla siellä ihan rauhassa eikä tarvitse kuunnella tauollakin avokonttorin hälinää. 

Mitä noin muuten tulee kahvi- ja lounastaukoihin, niin silloin on hyvä irrottaa ajatuksensa työaisoista. Silloin on hyvä hetki ajatella ihan omia asioitaan. Joko olla omissa ajatuksissaan tai sitten vaikka laittaa kännykällä viestiä läheisilleen tms. Jos huvittaa, voi toki jutella jonkun työkaverinsa kanssa, mutta jos ei huvita, voi tehdä jotain muuta. Ei kannata pahoittaa mieltään, jos joku ei ole kiinnostunut keskustelemaan valitsemastasi puheenaiheesta. Kun tein vielä nykyisessä työpaikassani lähitöitä, yleensä kahvitauolilla kollegoiden puheenaiheet oli aina sellaisia, ettei mulla ollut niihin mitään sanottavaa. Esimerkiksi autot, veneet, omakotitalon remonttityöt tms. Onneksi työkavereitani ei haitannut, että mä en osallistunut keskusteluun vaan heille oli ihan ok, että mä istuin hiljaa ja vaikka luin kahvihuoneen pöydällä olevia lehtiä. 

Vierailija
120/131 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kuulostaa tosi raskaalta ja rasittavalta tyypiltä. Ja itsekeskeiseltä.

Henkisesti sairaalta, jos ei pysty sopeutumaan muiden haluun olla hiljaa tauolla ja huilata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi