Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää olla toimistolla se, joka yrittää pitää keskustelua yllä kahvitauoilla

Vierailija
15.10.2024 |

Minusta on vaan niin kiusallista istua hiljaa ja tuijottaa seinää/puhelinta. Tiedän, että tulen saamaan vastauksia, että muita ärsyttää puhumiseni. Varmasti näinkin voi olla, mutta kaipaisinkin lähinnä keinoja, miten sietää hiljaisuutta ahdistumatta. Olen luonteeltani miellyttää, joten vaikeaa on.

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yrität sitä?

Koska minusta on kiusallista olla hiljaa seurassa. En ole koskaan aiemmin ollut työpaikassa tai missään muualla porukassa, jossa oltaisiin hiljaa, kun ollaan vaikka kahvilla. Enkä ole ikinä itse ollut se äänekkäin.

Ap

Oletko miettinyt miksi Sinusta on kiusallista olla hiljaa seurassa?

Minusta on kiusallista olla hiljaa jossakin seurassa ja toisessa taas ei yhtään. Se riippuu millä aaltopituuksilla ollaan seurueesta riippuen.

Kai siksi, että on niin vaikea istua hiljaa tekemättä mitään. Vaikka olisin puhelimella, niin en voi rauhassa syventyä sen selaamiseen, kun joku saattaa katsoa vieressä. Ehkä minulla on myös ADHD-piirteitä.

Ap

Vierailija
42/131 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työyhteisösi on yhtään isompi niin tutustu työkavereihin muistakin kuin omasta lähitiimistäsi ja etsi ne toiset ekstrovertit höpisijät ja vietä tauot heidän kanssaan. Meillä on töissä muodostunut jopa epävirallisesti tietyt ajat ja paikat, mitkä ovat ns. hiljaisia taukoja ja mitkä höpöttelytaukoja. Kaikki tyytyväisiä ja itse voi ohjautua ihan päiväkohtaisen fiiliksenkin mukaan.

En edes ole ekstrovertti, vaan olen ihan loppu toimistopäivien jälkeen. Siksi kaipaankin tähän ongelmaan ratkaisua.

Ap

Ota kirja, johon syvennyt tauoilla. Tulee luettua, aivot saavat taukoa työstä ja saattaa kirja poikia myös keskusteluakin, jos sitä kaipaat.

Minun on vaikea keskittyä kirjan lukemiseen edes yksin kotona ollessani, joten tuo ei ole vaihtoehto.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä määrättiin kaikki hoitsut syömään samaan tilaan eväänsä ja juomaan kahvinsa. Pääsi kuulemma hetkeksi työstä hengähtämään. Kyllä oli raskasta kuunnella taukoamatonta päällekkäistä puhetta asiakkaista, ei hetken rauhaa.

Vierailija
44/131 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työyhteisösi on yhtään isompi niin tutustu työkavereihin muistakin kuin omasta lähitiimistäsi ja etsi ne toiset ekstrovertit höpisijät ja vietä tauot heidän kanssaan. Meillä on töissä muodostunut jopa epävirallisesti tietyt ajat ja paikat, mitkä ovat ns. hiljaisia taukoja ja mitkä höpöttelytaukoja. Kaikki tyytyväisiä ja itse voi ohjautua ihan päiväkohtaisen fiiliksenkin mukaan.

En edes ole ekstrovertti, vaan olen ihan loppu toimistopäivien jälkeen. Siksi kaipaankin tähän ongelmaan ratkaisua.

Ap

Ota kirja, johon syvennyt tauoilla. Tulee luettua, aivot saavat taukoa työstä ja saattaa kirja poikia myös keskusteluakin, jos sitä kaipaat.

Minun on vaikea keskittyä kirjan lukemiseen edes yksin kotona ollessani, joten

Vaikeaa keskittyä. No niin. Mitä sitten itseksesi yleensä teet? Mihin voit keskittyä? Sukkien kutominen? Ajattelu? Musiikin kuuntelu? Taukojumppa?

Vierailija
45/131 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus ei toimi, mutta tässä vastaus 44:lle.

Itsekseni ollessani selaan puhelinta, katson sarjoja, urheilen tai vaikka siivoan.

Näistä vain puhelinta voisi selata kahvitauolla, mutta mieluummin selaan sitäkin omassa rauhassa.

Ap

Vierailija
46/131 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittää nuo ekstrovertit jotka eivät osaa olla hiljaa, kituvat kun eivät narsisteina saa huomiota koko ajan.

Mä olen sosiaalisesti kömpelö. Pelkään ihmisiä, mutta kun paikalla muuta porukkaa, niin täytän hiljaisuuden höpöttämällä. 

T. Yx erakko

Vierailija
47/131 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää kii vaa!

Vierailija
48/131 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittää nuo ekstrovertit jotka eivät osaa olla hiljaa, kituvat kun eivät narsisteina saa huomiota koko ajan.

Mä olen sosiaalisesti kömpelö. Pelkään ihmisiä, mutta kun paikalla muuta porukkaa, niin täytän hiljaisuuden höpöttämällä. 

T. Yx erakko

Mäkin saatan olla vähän tuollainen kömpelö.

Ap

Vierailija
49/131 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yrität sitä?

Koska minusta on kiusallista olla hiljaa seurassa. En ole koskaan aiemmin ollut työpaikassa tai missään muualla porukassa, jossa oltaisiin hiljaa, kun ollaan vaikka kahvilla. Enkä ole ikinä itse ollut se äänekkäin.

Ap

Se ongelma on tosiaan sulla, siinä sun kiusaantumisessa. Sun pitää se itse käsitellä, oppia vaan olemaan sen kiusallisen epämukavuuden kanssa, kunnes se lievenee ja katoaa. Ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin ollenkaan tuollainen hiljaisuuden pelko ja sen täyttäminen pakkopuhumisella. Sellainen vaan ärsyttää muita.

Vierailija
50/131 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Yx erakko

Valitettavasti nämä on kaikkein pahimpia muille. Siinä missä joku aito ihmisistä tykkäävä ekstrovertti sentään edes puhuu sujuvasti ja on aidosti kiinnostunut muista, tällainen sosiaalisesti kömpelö hiljaisuuden täyttäjä on erittäin vaivaannuttavaa kuunneltavaa. 

Vierailija
51/131 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yrität sitä?

Ap

Se ongelma on tosiaan sulla, siinä sun kiusaantumisessa. Sun pitää se itse käsitellä, oppia vaan olemaan sen kiusallisen epämukavuuden kanssa, kunnes se lievenee ja katoaa. Ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin ollenkaan tuollainen hiljaisuuden pelko ja sen täyttäminen pakkopuhumisella. Sellainen vaan ärsyttää muita.

Juu, en sitten ehkä sovi tähän kaurismäkeläiseen kulttuuriin, jossa parasta yhdessäoloa on hiljaa oleminen.

Ap

Vierailija
52/131 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen hengen porukka on aivan liian iso yhteen keskusteluun kerralla. Ei ole riittävän intiimiä että ihmiset uskaltaisivat avata suunsa. Tuossahan syntyy vähintään kolme rinnakkaiskeskustelua, jos tila/istumajärjestelyt antavat myöden.

Vierailija
53/131 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sun työkaverit ei osaa keskustella. Millä alalla olette ?

Vierailija
54/131 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika umpimielisten pariin olet joutunut. Olen monessa työpaikassa ollut ja aina on ollut luontevaa keskustelua. Hiljaisempiakin toki mutta ei pääosaa kahvittelijoista. 

Vierailija
55/131 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko tuo jotain kiusaamista, juoruajat ainakin lopettavat puhumisen kun juoruumisen kohde menee samaan tilaan

Vierailija
56/131 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi kiva syödä rauhassa ilman, että joku tulee siihen kyselemään ja papattamaan. Kunnioita toisten ruokahetkeä.

Vierailija
57/131 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä vastauksia. Jos meillä on 10 ihmistä taukotilassa niin ei siellä hiljaista ole vaikka työ on sosiaalista. Vaivautuisin minäkin vaikka olen introvertti. Istua nyt vaan ihan hiljaa siellä porukalla. 

Mutta vinkkeihin. Onko sulla joku kaveri siellä? Paljon luontevampaa jutella pienissä porukoissa tai yhdelle. Jos löydät kaverin niin sen kanssa juttelut ja muut voi olla keskenään hiljaa. Itse pyydän seuraa tauolle, ei onneksi ole pakotettuja tuollaiset yhteistauot.

Jos ei ole niin voi olla että omalla kohdalla silloin tällöin työt venähtäisi just sen verran että en ehtisi muiden kanssa tauolle vaan sen jälkeen kuin muiden tauko loppuisi. 

Voisin joskus myös kokeilla sitäkin että kysyisin muilta haluavatko/jaksaako jutella vai ollaanko mieluummin hiljaa. Siinä on paikka jokaisella sanoa se oma toive ja se ehkä ohjaa sinua jatkossa. Ei tule kiusaantumista jos yhdessä on sovittu että ollaan mieluummin tauot puhumatta. Ja voihan se olla että joku on eri mieltäkin, tiedät sitten kenen viereen istahtaa jatkossa. Nuorena ujona inttoverttinä itse kyllä pidin näistä jotka aloitti sen keskustelun ja otti hiljaisempia siihen mukaan, oli edes joku tunne siitä että kuuluu porukkaan.

Vierailija
58/131 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi kiva syödä rauhassa ilman, että joku tulee siihen kyselemään ja papattamaan. Kunnioita toisten ruokahetkeä.

Aloitukseni koski kahvilla käymistä. En käy kenenkään ruokailua häiritsemässä, koska siihen ei ole pakkoa.

Ap

Vierailija
59/131 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitukseni koski kahvilla käymistä. En käy kenenkään ruokailua häiritsemässä, koska siihen ei ole pakkoa.

Ap

Kahvihetki on pyhä! Voin vain kuvitella, miten pilaat sen jauhamalla hermostuneesti skeidaa.

Vierailija
60/131 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kahvihetki on pyhä! Voin vain kuvitella, miten pilaat sen jauhamalla hermostuneesti skeidaa.

Voi luoja. Olet sairas.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan