Rolf Nordmo kertoi poliisille ampuneensa Janne Puhakan haulikolla sanoi syyksi parisuhteen päättymisen
Puhakan puoliso 66-vuotias norjalainen eläinlääkäri Rolf Nordmod on kertonut poliisille ampuneensa Puhakkaa haulikolla ja aiheuttaneensa uhrin kuoleman.
Tutkinnanjohtaja Matti Högman sanoo Ylelle, että Nordmod on siis myöntänyt teon.
Kommentit (7150)
Vierailija kirjoitti:
Narsisti-Nordmo yrittää nyt kirjoittaa historiaa uusiksi. Hän sanoi oikeudessa, että oli itse tehnyt aloitteen suhteen päättämiseksi. Tämä on tyypillistä kontrollifriikkeilyä. Nordmon haluaa esiintyä fiksuna, kypsänä miehenä. Ikään kuin hän olisi uhri, joka kärsi valtavasti Puhakan käytösestä. "Puhakka ei jättänyt minua. Hän halusi jatkaa suhdetta. Minä jätin hänet, koska hän oli ahne, manipuloida pettäjä. Toi vieraita miehiä meidän kotiimme."
Mikään laki ei kiellä Puhakkaa (asunnon toinen omistaja) käymästä asunnossa. Hän saa hakea tavaroitaan pois sieltä, hän saa tuoda uuden poikaystävänsä katsomaan asuntoa. Nordmon olisi pitänyt olla iloinen, että jotkut Puhakan ystävistä ovat HYVÄTULOISIA ja voivat ostaa asunnon. Nordmo saa rahansa pois (puolet asunnon hinnasta) ja voi häipyä takaisin Norjaan.
Joo, kyllä ne Nordmon puheet taloudellisista vaikeuksista ovat täyttä sontaa. Asunto olisi mennyt nopeasti kaupaksi tai vuokralle, jos kääkkä ei olisi itse pilannut asunnon arvoa. Kämppä on nyt rikospaikka ja julkinen turistinähtävyys. Koko Suomi tietää, mitä siellä tapahtui. Raaka murha. Veritahroja eteisen seinässä ja katossa. Mitäs luulet, onko kämpän historia positiivinen (myyntivaltti) ja negatiivinen (myynnin hidaste)?
Itse olisin voinut ostaa kämpän, jos tietäisin että edellinen asukas oli ex-jääkiekkoilija ja julkihomo. Lätkä on tappavan tylsä peli, mutta se ei minua kiinnosta. Homot ovat ihmisiä aivan kuten heterotkin. Minua ei liikuta tippaakaan se, onko asunnossa harrastettu homoseksiä vai heteroseksiä. Mutta törkeä rikos (murha tai lapsenraiskaus) kyllä pilaa asunnon arvon.
Jos Nordmon väite pitää paikkansa, että Puhakka aneli jäämään ennen Henttaan talon ostoa, kun hän ajatteli laittaa suhteen poikki, niin kyseessä on aika röyhkeä taloudellinen hyväksikäyttö Jannen puolelta. Henttaan talohan ostettiin sitten Nordmon säästöillä ja molempien nimiin. Eikö talo ollut Puhakankin nimissä?
Heti kohta olikin aika katsella seuraavaa sugar daddya tunnetuin seurauksin.
Vierailija kirjoitti:
Tytärten instakyselijät: Menkää Jannen profiiliin ja seurattaviin ja kirjoittakaa Nordmo niin tulee kaikki lapset näkyville. Heillä kaikilla on yksityiset profiilit. Facebookkiinkaan yksikään heistä ei ole postannut sitten syyskuun ja poika taitanut yksityistää facenkin
Ei siellä ole kuin yksi tytär (se eläinlääkäri) Nordmo-haulla Jannen seuraajana. Poikakaan ei enää ole.
Ulko-ovi oli auki ja Rolf näki että auton ovet oli auki ja auto käynnissä. Janne tervehti koiraa eteisessä, Rolf otti pyssyn ja ampui.
Oliko siis asunnon ovi auki, kun hän ampui? Missään ei ole puhuttu siitä, milloin hän on mennyt sammuttamaan auton ja sulkemaan oven.
Vierailija kirjoitti:
Asunto olisi mennyt nopeasti kaupaksi tai vuokralle, jos kääkkä ei olisi itse pilannut asunnon arvoa. Kämppä on nyt rikospaikka ja julkinen turistinähtävyys.
Sama juttu Helsingissä. Psykiatri murhasi vaimonsa ja kääri mattoon. Loppu on historiaa. Murha-asunto pistettiin myyntiin. Pari vuotta roikkui markkinoilla (Oikotie, Etuovi) kunnes katosi. En tiedä löytyikö ostaja vai menikö vuokralle. Niin tai näin, asunnon historia (provenienssi) on nyt vähintäänkin "mielenkiintoinen". Perheasuntoa etsivä pariskunta pakenee kirkuen asuntonäytöltä kun heille kerrotaan, että asunnon entinen omistaja (lapsiperheen äiti) on murhattu juuri täällä.
Nordmo fantasioi, että ois päässy yllättämään Jannen ja Kirurgin sängyssä.... nukkumassa? Vai jyystämässä?
Vierailija kirjoitti:
Jos Nordmon väite pitää paikkansa, että Puhakka aneli jäämään ennen Henttaan talon ostoa, kun hän ajatteli laittaa suhteen poikki, niin kyseessä on aika röyhkeä taloudellinen hyväksikäyttö Jannen puolelta. Henttaan talohan ostettiin sitten Nordmon säästöillä ja molempien nimiin. Eikö talo ollut Puhakankin nimissä?
Heti kohta olikin aika katsella seuraavaa sugar daddya tunnetuin seurauksin.
Oletko Mjäkinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti-Nordmo yrittää nyt kirjoittaa historiaa uusiksi. Hän sanoi oikeudessa, että oli itse tehnyt aloitteen suhteen päättämiseksi. Tämä on tyypillistä kontrollifriikkeilyä. Nordmon haluaa esiintyä fiksuna, kypsänä miehenä. Ikään kuin hän olisi uhri, joka kärsi valtavasti Puhakan käytösestä. "Puhakka ei jättänyt minua. Hän halusi jatkaa suhdetta. Minä jätin hänet, koska hän oli ahne, manipuloida pettäjä. Toi vieraita miehiä meidän kotiimme."
Mikään laki ei kiellä Puhakkaa (asunnon toinen omistaja) käymästä asunnossa. Hän saa hakea tavaroitaan pois sieltä, hän saa tuoda uuden poikaystävänsä katsomaan asuntoa. Nordmon olisi pitänyt olla iloinen, että jotkut Puhakan ystävistä ovat HYVÄTULOISIA ja voivat ostaa asunnon. Nordmo saa rahansa pois (puolet asunnon hinnasta) ja voi häipyä takaisin Norjaan.
Joo, kyllä ne Nordmon puheet taloudellisista vai
Kyllä Ulvilan murhatalokin on saatu myytyä, ei ole ollut esteenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunto olisi mennyt nopeasti kaupaksi tai vuokralle, jos kääkkä ei olisi itse pilannut asunnon arvoa. Kämppä on nyt rikospaikka ja julkinen turistinähtävyys.
Sama juttu Helsingissä. Psykiatri murhasi vaimonsa ja kääri mattoon. Loppu on historiaa. Murha-asunto pistettiin myyntiin. Pari vuotta roikkui markkinoilla (Oikotie, Etuovi) kunnes katosi. En tiedä löytyikö ostaja vai menikö vuokralle. Niin tai näin, asunnon historia (provenienssi) on nyt vähintäänkin "mielenkiintoinen". Perheasuntoa etsivä pariskunta pakenee kirkuen asuntonäytöltä kun heille kerrotaan, että asunnon entinen omistaja (lapsiperheen äiti) on murhattu juuri täällä.
Helsingin casessa hinta oli jo sellainen, että harvalla on varaa. Esimerkiksi jos minulla olisi tuollaisia rahoja ostaa kämppä, ostaisin sillä rahalla vaikka Pariisista tai Lontoosta asunnon, en Helsingistä.
Frida-videot on muuten ihania. Erityisesti nauratti, kun Frida söi Jannen munasuojia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytärten instakyselijät: Menkää Jannen profiiliin ja seurattaviin ja kirjoittakaa Nordmo niin tulee kaikki lapset näkyville. Heillä kaikilla on yksityiset profiilit. Facebookkiinkaan yksikään heistä ei ole postannut sitten syyskuun ja poika taitanut yksityistää facenkin
Ei siellä ole kuin yksi tytär (se eläinlääkäri) Nordmo-haulla Jannen seuraajana. Poikakaan ei enää ole.
Olihan siellä ainakin kolme nuorempaa naishenkilöä Nordmo-sukunimellä sekä Nils joka näytti ainakin kovasti Rolfilta.
Vierailija kirjoitti:
Frida-videot on muuten ihania. Erityisesti nauratti, kun Frida söi Jannen munasuojia :D
tunnisti hajun...
Vierailija kirjoitti:
Ja esitutkintapöytäkirjasta: Olen sen tilannut jo maanantaina, ja varmasti moni muukin mutta ei ole vielä tullut
mitäs maksaa voisin tilata ulvilan kevyeksi iltaluennaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kertoa. Sinäkö välittäjänä kertoisit asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä Kari Lemström asuu eli missä Janne asui kanssaan ?
varmaan stadissa arvoalueella jos työpaikka stadissa
Jossain mainittiin Hyvinkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä Kari Lemström asuu eli missä Janne asui kanssaan ?
varmaan stadissa arvoalueella jos työpaikka stadissa
Jossain mainittiin Hyvinkää.
Hyvinkäältä ainakin kotoisin, en tiedä asumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ulko-ovi oli auki ja Rolf näki että auton ovet oli auki ja auto käynnissä. Janne tervehti koiraa eteisessä, Rolf otti pyssyn ja ampui.
Oliko siis asunnon ovi auki, kun hän ampui? Missään ei ole puhuttu siitä, milloin hän on mennyt sammuttamaan auton ja sulkemaan oven.
Ulko-ovi on umpinainen, vieressä kapea ikkuna. Luulisi että Janne on sulkenut oven, kun koira rientänyt tervehtimään, että ei livahda ulos. Jos ovi oli kiinni, niin on kuulunut sisälle, että auto käynnissä, kun oli niin liki taloa. Onko auto ollut juuri niin, että kapeasta ikkunasta näkymä avoimeen oveen?
Jossain lehdessä oli Nordmon kertomaa siitä, että kävi surman jälkeen sammuttamassa auton. Ja siinä mainitsi myös ärtymyksen siitä että tajusi käynnin olevan pikainen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä kysymys. Rolf ei mennyt heti katsomaan, kuka tuli, mutta Fridan reaktiosta tajusi. Meni perästä, näki avoimet ovet ja auton käynnissä. Sitten kysyi Fridan hoidosta, Janne kieltäytyi. Rolf haki aseen ja ampui. Tuossakin kohdassa Rolfin tarinaa on aukko. Jos ovi olisi ollut auki ampumisen aikana, se olisi kuulunut naapurustoon ja koira olisi paennut siitä. Missä vaiheessa ovi suljettiin?
Vierailija kirjoitti:
Enkä näe mitään urheutta tuossa Nordmon esiintymisessä kameroiden edessä ilman peittelyn halua. Hänhän selvästi kieroutuneella tavalla nauttii mediahuomiostaan. Janne sai televisioroolinsa - nyt on hänen vuoronsa.
Viesti jossa kertoi olevansa suorastaan pakkomielteinen ajatuksesta, miten juorulehdet tulee innostumaan siitä uutisesta, että hän on surmannut Puhakan, etenkin juuri kun Janne on mukana TV-ohjelmassa antaa kyllä sen vaikutelman, että Rolf on ollut kateellinen Jannelle. Olisi selvästi Jannen sijaan itse halunnut paistatella parrasvaloissa ja tuntuu jostain syystä nytkin tosiaan vaan nauttivan kaikesta saamastaan huomiosta.
Nautinto jää lyhytaikaiseksi. Ja sen jälkeen alkaa loppuelämän kestävä helvetti. Vankilatuomio odottaa. Eikä siinä vielä kaikki. Nordmo on pilannut oman maineensa lopullisesti. Hänet muistetaan nyt kontrollifriikkinä, sairaan mustasukkaisena, ja murhaajana. Sekä tietenkin valehtelijana. Yrittää vielä kräjäoikeudessa valehdella ja syyttää uhria (Puhakka).
Nordmo romutti itse oman kulissielämänsä, Kaiken sen, mitä hän oli yrittänyt rakentaa koko elämänsä (koko aikuisikänsä). Nordmo halusi tulla muistetuksi "perheenisänä", "eläinlääkärinä", "liikemiehenä", "metsästyksen harrastajana" ja "rohkeana homomiehenä, joka tulee ulos kaapista".
Kulissi on nyt romahtanut eikä sitä voi koskaan rakentaa uusiksi. Vankilassa hänelle nauretaan. Muut vangit kysyvät, oliko fiksua pilata koko loppuelämä (leppoisat eläkevuodet) ihan vaan siksi, että saa kostaa 35 vuotta nuoremmalle homolle. Puhakka ei edes ollut nainen, joten parisuhteessa ei ole mukana mitään huoltajuusdraamaa. Heteroparien suhteissa voi olla draamaa, kun lasten geeniperimä kyseenalaistetaan. Kävikö vaimo vieraissa? Onko aviomies (aisankannattaja) maksanut elatusmaksuja muiden miesten äpärälapsista?
Nordmo tiesi, että lapseton homomies on helppo uhri. Kuoleman jälkeen uhrin lapset eivät tule vaatimaan korvauksia henkisestä kärsimyksestä ja taloudellisista menetyksistä (kuollut isä ei voi maksaa lasten harrastuksia, opiskeluja, ulkomaanmatkoja, asuntolainoja, opintolainoja, yms).
... Jäi kesken äskeinen : Eli Janne tajusi, että paras keksiä hyvä syy, millä selittää pikainen käynti eli se että äitinsä odotti kirurgin koirien kanssa puistossa. Selvästikään Jannella ei ollut mitään halua keskustella Nordmon kanssa.