A-studiossa asiantuntija selittää itsestäänselvyyksiä lastenhankinnasta
Alkoi sapettamaan ihan kunnolla, kun tuo asiantuntija kuvittelee, ettei me lapsettomat tiedetä biologiasta mitään ja että hedelmällisyys laskee iän myötä.
Samalla alkaa itkettämään, kun todellakin olisin jo halunnut perheen, mutta kumppania ei ole löytynyt.
Miehet ovat myös vastuussa, kun eivät ole halukkaita sitoutumaan parisuhteisiin nuorella iällä, vaan vasta joskus 40+ vuotiaana herätään rillutteluvuosien jälkeen lapsensaantitoiveeseen.
Kommentit (118)
Nimenomaanhan tuo sanoi, että ihmiset eivät saa niin paljon lapsia kuin haluaisivat. Siitä oli kyse.
No joo, miehen olisin jo halunnut perheen, mutta ei ole kukaan nainen siihen hommaan huolinut, aina etsitään sitä parempaa ja on vaikka mitä juttua mikä ei nappaa tai tekosyytä. Milloin käyn liikaa salilla 3kertaa viikossa, milloin ei ole partaa ja milloin se pitää olla ja vaikka mitä paskaa.
Asiantuntija myös sanoi että vika on siinä ettei ymmärretä että lapsia ei saa myöhäisemmällä iällä. Mutta tutkimuksissa näkyy selvästi se että ei ole kumppania jonka kanssa lapsi tehdä. Ei se ongelma ole siinä ettei tietäisi lisääntymisestä mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ei ole ap velvollisuutta siittää sulle lasta.
Hyviä miehiä, jotka haluavat lapsia on kyllä olemassa. Sinä et vain ollut riittävän hyvä sellaiselle.
Olisit kehittänyt itseäsi, nyt olet pelkkä incel joka syyttää muita epäonnistumisestaan elämässä.
Incel on sellainen henkilö, joka ei saa seksiä tietääkseni eikä vain tahattomasti lapsi.
Onhan niitä miehiä tullut tavattua, jotka haluaisivat lapsia, mutta ovat sitoutumiskammoisia, niin minun kuin eksiensä suhteen. Miehessähän ei ole mitään vikaa, kun kaikki miehet ovat täydellisiä?
-ap
Eikä mene jakeluun? Suomi on täynnä miehiä jotka tekee lapsia, sinua parempien naisten kanssa.
Edelleen, olet netissä miehiä haukkuva incel. Katse peiliin niin se ongelma löytyy.
Et taida tietää mitä incel tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä miehiä, jotka haluavat lapsia on kyllä olemassa. Sinä et vain ollut riittävän hyvä sellaiselle.
Olisit kehittänyt itseäsi, nyt olet pelkkä incel joka syyttää muita epäonnistumisestaan elämässä.
Incel on sellainen henkilö, joka ei saa seksiä tietääkseni eikä vain tahattomasti lapsi.
Onhan niitä miehiä tullut tavattua, jotka haluaisivat lapsia, mutta ovat sitoutumiskammoisia, niin minun kuin eksiensä suhteen. Miehessähän ei ole mitään vikaa, kun kaikki miehet ovat täydellisiä?
-ap
Eikä mene jakeluun? Suomi on täynnä miehiä jotka tekee lapsia, sinua parempien naisten kanssa.
Edelleen, olet netissä miehiä haukkuva incel. Katse peiliin niin se ongelma löytyy.
Ei kyllä ole kaupunki täynnä lapsia haluavia miehiä. Mene Tinderiin niin näet.
Kolme varmaa keinoa, jotka toimivat.
1 )aborttikielto
2) ehkäisykielto
3) naisten työllistymiskielto
Ja tärkein kaikista 4) kaikkien eläkkeiden lakkauttaminen
ja takaan että syntyvyys nousee.
Olisin aina halunnut olla Virna Lisi.
Tämäpä just! Kiitos kun sanoit!
Mä on 35 ja en vaa o kelvannu yhellekkään miehelle just koska halutaan vaa pelata ja olla vain. Tai sit on rikottu sydäntä täysin.
Ja niitähän kiinnostaa vain mahdollisimman nuoret naiset, ja vain seksimielessä.
Ihan nätillä ja mukavalla naisella ei ole enää mahdollisuuksia vakavaan parisuhteeseen ihan hyvännäköisen ja mukavan miehen kanssa. Pitää olla uskomaton kaunotar, jotta saisi pysymään suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen myös monia kolmekymppisiä miehiä, joita ei kiinnosta sitoutuminen lainkaan. Halutaan matkustella ja harrastaa seksiä mahdollisimman monen naisen kanssa.
Itse tunsin naisen, joka halusi matkustella ja harrastaa seksiä mahdollisimman monen miehen kanssa. Halusi tosin myös perheen. Nähtävästi ne eivät olleet toisiaan poissulkevia toiveita.
Vierailija kirjoitti:l
Syntyvyys vähenee kaikissa länsimaissa, se kuuluu kuvioon kun elintaso nousee. Ihan turha tätä vastaan on taistella millään kampanjoilla ja houkutella haluttomia lapsentekotalkoisiin.
Sen sijaan pitäisi auttaa niitä, jotka haluaisivat lapsen, mutta eivät ole siinä onnistuneet.
Näin juuri. Meidän yhteiskuntana pitää alkaa vain hyväksyä, että lapsia syntyy vähemmän ja väkimäärä vähenee. Lapsettomana oon myös iloinen, jos kaltaisiani onntulevaisuudessa enemmän eikä itse tarvitse aina olla se, jonka pitää sopeutua elämään itselle vieraan ihmistyypin keskuudessa.
Kyllä se hedelmällisyysopetus olisi ihan paikallaan kouluissa. Kyllähän kyselytytkimusten mukaan ihmisillä (nuorillakin) on ihan puutteellista tietoa hedelmällisyydestä. Luullaan, että aikaa lasten saannille on enemmän.
Kyllä tutkimusten mukaan myös miehet haluavat lapsia. Pitää heidänkin ymmärtää, että pariutua pitää aiemmin, jos niitä haluaa.
Itse sain lapseni aika varhain 27 ja 29 -vuotiaana. Mies tuolloin otti puheeksi lasten yrittämisen juuri silloin. Itse olisin voinut lykätä asiaa vielä joitakin vuosia. Ei itselläni ainakaan ollut tuolloin tietoa, että se muutamien vuosien lykkäys olisi oikeasti voinut olla merkityksellistä. Eli lapsia ei välttämättä olisi tullut. Nytkin "yritystä" oli kuopuksessa lähemmäs vuosi.
Ei se nyt pelkästään miesten vika ole, olisin itse ollut valmis ja halukas situtumaan ja hankkimaan punainen tupa-perunamaa jo päälle 20 vuotiaana. Silloinen puoliso halusi vielä bilettää (eli ts perseet joka viikonloppu) ja ilmeisesti myös panna muita miehiä.
Eron jälkeen jostain yhdenillanjutusta seurasi raskaus, ja siinä vaiheessa se halusi palata yhteen minun kanssa. Ei kiinnostanut.
Seuraavalla puolisolla oli vähän samanlainen elämänasenne, ei nauttinut alkoholia juurikaan mutta matkustella piti ja lapset ovat kuulemma vaan rasite.
Kolmas päätti yksi päivä ettei halunnut lapsia ollenkaan
Neljännellä oli sen verran vakavia MT-ongelmia etten olisi uskaltanut hankkia lapsia sen kanssa, vaikka ihana tyyppi olikin.
Nyt jo 50v on nurkan takana, enkä halua perustaa perhettä enää. Monesti miettinyt millainen elämäni olisi, jos olisin saanut avioliiton ja lapset jo 20-25 vuotiaana, lapset olisivat jo aikuisia ja talo maksettu. Nyt sen sijaan asun rivariasunnossa yksin ja katkeroidun joka päivä hieman enemmän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Eikös täällä nyt avuttomat ja miehettömät naiset tajua, että niitä siittiöitä saa seuraavasti,
Meillä on unisex vessat. Mene sinne ja hiero alapäätäsi niihin WC pöntön muovirengas lauteisiin ja a hot. Siinäpä ratkaisu. Mikkelin siittiö on niissä elossa.
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä just! Kiitos kun sanoit!
Mä on 35 ja en vaa o kelvannu yhellekkään miehelle just koska halutaan vaa pelata ja olla vain. Tai sit on rikottu sydäntä täysin.
Kuules, laita joku nakukuva unisex vessan seinälle ja tarralappu siihen, että mies, please, vedä kamat vessanpöntön reunalle kiitos.
Sitten käy hieronnassa alapäätäsi niihin WC pöntön muovirenkaisiin ja vauva on sulle siinä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt pelkästään miesten vika ole, olisin itse ollut valmis ja halukas situtumaan ja hankkimaan punainen tupa-perunamaa jo päälle 20 vuotiaana. Silloinen puoliso halusi vielä bilettää (eli ts perseet joka viikonloppu) ja ilmeisesti myös panna muita miehiä.
Eron jälkeen jostain yhdenillanjutusta seurasi raskaus, ja siinä vaiheessa se halusi palata yhteen minun kanssa. Ei kiinnostanut.
Seuraavalla puolisolla oli vähän samanlainen elämänasenne, ei nauttinut alkoholia juurikaan mutta matkustella piti ja lapset ovat kuulemma vaan rasite.
Kolmas päätti yksi päivä ettei halunnut lapsia ollenkaan
Neljännellä oli sen verran vakavia MT-ongelmia etten olisi uskaltanut hankkia lapsia sen kanssa, vaikka ihana tyyppi olikin.
Nyt jo 50v on nurkan takana, enkä halua perustaa perhettä enää. Monesti miettinyt millainen elämäni olisi, jos olisin saanut avioliiton ja lapset jo 20-25 vuotiaana, lapset olisivat jo aik
Katkera naistenvihaaja avautuu.
Tämän maan syntyvyydestä oltiin huolissaan jo 40 vuotta sitten. Olin silloin nuori nainen ja harmitti, koska neitseellinen sikiäminen ei vaan onnistu. On siis jo kauan tiedetty, mikä on naisten hedelmällinen ikä.
Syntyvyyttä miettiessä kannattaa muistaa, että kestää noin 20 vuotta ennen kuin vastasyntynyt ehtii työelämään tienaamaan ja maksamaan veroja. Jos ehtii silloinkaan. Monella on vielä siinä vaiheessa opinnot kesken. Ja nykyään moni nuori ei edes pääse töihin. Siis sen lisäksi että tarvitaan lisää lapsia, niin heitä varten tarvitaan myös palvelut ja tulevaisuudessa työpaikat.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen myös monia kolmekymppisiä miehiä, joita ei kiinnosta sitoutuminen lainkaan. Halutaan matkustella ja harrastaa seksiä mahdollisimman monen naisen kanssa.
Seksi on normaali asia. Jos sinä et sitä saa, olet evoluution nälökulmasta tarpeeton tai haitallinen yksilö.
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntija myös sanoi että vika on siinä ettei ymmärretä että lapsia ei saa myöhäisemmällä iällä. Mutta tutkimuksissa näkyy selvästi se että ei ole kumppania jonka kanssa lapsi tehdä. Ei se ongelma ole siinä ettei tietäisi lisääntymisestä mitään
Toisaalta moni saa lapsia myös myöhemmällä iällä. Pari tuttua sai esikoisensa nelikymppisenä. Syynä juuri se, ettei sopivaa kumppania löytynyt aiemmin.
Ei pidä auttaa ketään lisääntymään.