Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ratkaisisit tämän asumispulman KUN taloa ei myydä?

Vierailija
13.10.2024 |

Meillä on pieni talo, jossa asumme ja jossa viihdymme todella hyvin. Molemmilla hyvät vakituiset työpaikat, mutta miehen työpaikka on melkein 1,5 tunnin matkan päässä pohjoiseen, ja minun työpaikkani melkein 1,5 tunnin matkan päässä etelään. Pimeää pikkutietä, ei julkista liikennettä. Omalta paikkakunnaltamme tai nykyistä lähempää emme mieleisiä töitä saa. 

Miehen pitää käydä työpaikalla 3-4 päivänä viikossa ja yöpyy matkailuautossa, koska tekee pitkää päivää. Minun pitää jatkossa käydä omalla työpaikallani 3 päivänä viikossa ja päivittäinen kulkeminen siellä noin usein on hankalaa.

Mies on ehdottanut että vuokraisimme minun työpaikkakunnalta pienen yksiön. Itse vaan en näe siinä järkeä koska emme halua sinne asumaan, ja hänkö sitten tulisi sinne vapaapäiviään viettämään. 

Itse sain nyt päähäni ratkaisun, että minäkin ostaisin pienen matkailuauton. Yöpyisin sitten omalla työpaikkakunnallani. En keksi parempaa ideaa.

Mutta jos joku muu keksii, saa ehdottaa?

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Millä laskuopilla sä ton yhden yön viikossa saat, kun lähipäiviä ap:lla tulee olemaan 3 / viikko?"

Aivan, eli kaksi yötä, toisena yönä voisi ajaa kotiin.

Mutta ap kuten monet muutkin kysyy täällä ihan turhaan kun kerran oli jo päättänyt mitä tekee. Hyvin yleistä täällä, siksi en usein vastaa mitään, vaan pelkästään luen eikä olisi kannattanut vastata tälläkään kertaa. 

Olisi ollutkin parempi sulta olla vastaamatta, kuin vastata sekopäisiä.

Vierailija
82/93 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokratkaa kunnollinen asunto työpaikkojenne läheltä ja pitäkää nykyinen talonne vapaa-ajan asuntona.

Ohis aloitus taisi jäädä lukematta. Asunnot 3 h matkan päässä toisistaan. Vuokraisin viikkokämpiksi molemmissa päissä huoneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraamalla asunnot työpaikkakunnalta saatte siitä molemmat veroedun. Lue verottajan ohje.

Ei saada, koska matkaa on juuri alle 100 km. Piti mainita jo aloituksessa mutta unohtui.

No sitten vuokraatte yhdessä sen toisen työpaikkakunnan läheltä asunnon, siirrätte molempien kirjat sinne, ja sen jälkeen se toinen saa yli 100km päähän kilometrikorvaukset ja vuokra-asunnon.

Yli 200 km kilometrikorvaukset. Se on kilometrivähennys, joka kattaaa hyvin pieniltä osin auton kulut.

Vierailija
84/93 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa teltta tai hommaa miesystävä työpaikalta jonka luona voit yöpyä

Vierailija
85/93 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraamalla asunnot työpaikkakunnalta saatte siitä molemmat veroedun. Lue verottajan ohje.

Ei saada, koska matkaa on juuri alle 100 km. Piti mainita jo aloituksessa mutta unohtui.

No sitten vuokraatte yhdessä sen toisen työpaikkakunnan läheltä asunnon, siirrätte molempien kirjat sinne, ja sen jälkeen se toinen saa yli 100km päähän kilometrikorvaukset ja vuokra-asunnon.

Siis ehdotatko tällaista ihan tosissasi aloittajalle? Paljonko itse olet valmis maksamaan että saisit jonkun veroedun? Tuollaisessa ahneudessa ei ole mitään järkeä.

Vierailija
86/93 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ehdotatko tällaista ihan tosissasi aloittajalle? Paljonko itse olet valmis maksamaan että saisit jonkun veroedun? Tuollaisessa ahneudessa ei ole mitään järkeä.

Jotkut ihmiset osaa tuon kikkailun taidon. Jää plussalle tai ei.

Vierailija
87/93 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin sen työpaikan miehen työpaikan paikkakunnalta (kun sellainen taisi olla saatavissa mutta 500 pienempi palkka) ja kulkisitte yhtä matkaa, säästäisitte matkakuluissa. Voisitte yöpyä siellä asuntoautossa molemmat. 500 euroa bruttona ei ole ollenkaan niin paljon nettopalkassa. 

Minusta on ylipäätään käsittämätöntä, että koti ostetaan työpaikkojen puolivälistä. Mulla oli työkaveri, he tekivät juuri niin, kummallakin oli reilu 60 km työmatka. Piti olla kaksi autoa ja hankaluuksia tuotti kun lapset olivat päiväkodissa siellä kotipaikkakunnalla, päivä oli lapsille aina pitkä. 

Vierailija
88/93 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ottaisin sen työpaikan miehen työpaikan paikkakunnalta (kun sellainen taisi olla saatavissa mutta 500 pienempi palkka) ja kulkisitte yhtä matkaa, säästäisitte matkakuluissa. Voisitte yöpyä siellä asuntoautossa molemmat. 500 euroa bruttona ei ole ollenkaan niin paljon nettopalkassa. 

Minusta on ylipäätään käsittämätöntä, että koti ostetaan työpaikkojen puolivälistä. Mulla oli työkaveri, he tekivät juuri niin, kummallakin oli reilu 60 km työmatka. Piti olla kaksi autoa ja hankaluuksia tuotti kun lapset olivat päiväkodissa siellä kotipaikkakunnalla, päivä oli lapsille aina pitkä. 

No me ei olla ostettu tätä kotia työpaikkojen puolivälistä. 

Ja toisekseen ei meillä työvuorot menisi yksiin, vaikka olisin töissä samalla paikkakunnalla kuin mies. Silloin olisin vain inhoamallani paikkakunnalla ei-niin-mieluisassa työssä huonolla palkalla.

Että ei. Jos ei oma työpaikkani tosiaan jousta niin sitten ostan sen retkipakun ja sillä hyvä.

Vierailija
89/93 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tai molemmat hankkii työt, mitä voi tehdä pääasiassa etänä.

Vierailija
90/93 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja lisää että miehelle ei ole mitään työmahdollisuuksia mun työpaikkakunnalla. Mulla olisi miehen työpaikkakunnalla, mutta ei niin mieluista työtä ja palkka tippuisi yli 500 euroa. Ja en muutenkaan halua siihen kaupunkiin. Siksi halutaan pysyä nykyisissä töissä.

No mutta jos kuitenkin harkitsisit tuota, että hankkisit työtä tuosta miehesi työpaikan kaupungista, ja varsinkin, jos sielläkin pitäisi olla vain pari, kolme päivää viikossa. Asuisitte viikot yhdessä vuokrayksiössä / pienessä kaksiossa ja viikonloput ja lomat sitten talossanne. Näin tekisin. Ei mitään monia matkailuautoja ja parkkipaikoilla yöpymisiä, ei sitä kuitenkaan jaksaisi vanhempana. Paras hoitaa työasia kuntoon nyt, kun voi vielä saada uuden työpaikan. 

Vierailija
91/93 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja lisää että miehelle ei ole mitään työmahdollisuuksia mun työpaikkakunnalla. Mulla olisi miehen työpaikkakunnalla, mutta ei niin mieluista työtä ja palkka tippuisi yli 500 euroa. Ja en muutenkaan halua siihen kaupunkiin. Siksi halutaan pysyä nykyisissä töissä.

No mutta jos kuitenkin harkitsisit tuota, että hankkisit työtä tuosta miehesi työpaikan kaupungista, ja varsinkin, jos sielläkin pitäisi olla vain pari, kolme päivää viikossa. Asuisitte viikot yhdessä vuokrayksiössä / pienessä kaksiossa ja viikonloput ja lomat sitten talossanne. Näin tekisin. Ei mitään monia matkailuautoja ja parkkipaikoilla yöpymisiä, ei sitä kuitenkaan jaksaisi vanhempana. Paras hoitaa työasia kuntoon nyt, kun voi vielä saada uuden työpaikan. 

Ensinnäkin, mun ja miehen työvuorot ei sopisi yhteen. Enkä olisi sillä paikkakunnalla etätyöpäivinä, olisin kotona. Ja kolmanneksi, en näe järkeä vuokrakämpässä, p*skassa kaupungissa jonne en missään nimessä halua 😅 Ja siksikään, että on se matkailuauto käytössä. Siinä voisi asua jos siellä olisi pakko olla töissä. Onneksi ei ole.

En ymmärrä tätä retkipakuvastustusta. Kyllä, tein aloituksen saadakseni ideoita, mutta niitä lukiessa on varmistunut omat fiilikset, että muuta mieleistä vaihtoehtoa ei ole, kuin retkipaku. Ketjusta oli siis itselleni hyötyä, vaikka ratkaisu ei olekaan muille mieleinen.

Vierailija
92/93 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo autossa asuminen on asia joka jakaa ihmiset. Toisten mielestä parasta ikinä, toiset ei voisi edes kuvitella.

Meillä on okt ja retkeilyauto. Meille autolla retkeily on luksusta, koska a) hanasta tulee lämmintä vettä, b) käytössä on suihku, c) lämmin vessa ihan lähellä, ei tarvitse kävellä pihan läpi.

Kotona ei moisia mukavuuksia ole, eikä tule 😊 

Vierailija
93/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on yleistymässä että asutaan autossa. Jopa siellä työpaikan parkkiksella. Minäkin tunnen kaksi. Mikäs siinä jos on itselle mieluisaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä