Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ratkaisisit tämän asumispulman KUN taloa ei myydä?

Vierailija
13.10.2024 |

Meillä on pieni talo, jossa asumme ja jossa viihdymme todella hyvin. Molemmilla hyvät vakituiset työpaikat, mutta miehen työpaikka on melkein 1,5 tunnin matkan päässä pohjoiseen, ja minun työpaikkani melkein 1,5 tunnin matkan päässä etelään. Pimeää pikkutietä, ei julkista liikennettä. Omalta paikkakunnaltamme tai nykyistä lähempää emme mieleisiä töitä saa. 

Miehen pitää käydä työpaikalla 3-4 päivänä viikossa ja yöpyy matkailuautossa, koska tekee pitkää päivää. Minun pitää jatkossa käydä omalla työpaikallani 3 päivänä viikossa ja päivittäinen kulkeminen siellä noin usein on hankalaa.

Mies on ehdottanut että vuokraisimme minun työpaikkakunnalta pienen yksiön. Itse vaan en näe siinä järkeä koska emme halua sinne asumaan, ja hänkö sitten tulisi sinne vapaapäiviään viettämään. 

Itse sain nyt päähäni ratkaisun, että minäkin ostaisin pienen matkailuauton. Yöpyisin sitten omalla työpaikkakunnallani. En keksi parempaa ideaa.

Mutta jos joku muu keksii, saa ehdottaa?

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Pk-seudulla ja koska täällä poikittaisliikenne on ruuhka-aikaan niin hidasta, niin työmatkat kestää yhteen suuntaan melkein 1,5 tuntia. Eli saman kuin teillä. Näin on ollut minulla aina, vaikka olen asunut eri paikoissa täällä ja ollut eri työpaikoissa täällä. No joskus on ollut vain reilun tunnin työmatka mutta joskus jopa yli 1,5 tuntia. Ja ihan kotona asun joka päivä, en mene hotelliin yöksi työpaikan viereen. 

Eli minusta aloitus on varsin kummallinen. Melkein 1,5 tuntia suuntaansa on aivan tavallinen työmatka. 

Vierailija
62/93 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asuntoauto pitemmän päälle ei ole mikään ratkaisu, pelkkänä ajatuksena jo älytön."

Miksi pidät tällaista älyttömänä ratkaisuna? Onko kokemusta? Moni asuukin asuntoautossa. Joku pari päivää viikossa menee heittämällä. 

eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Pk-seudulla ja koska täällä poikittaisliikenne on ruuhka-aikaan niin hidasta, niin työmatkat kestää yhteen suuntaan melkein 1,5 tuntia. Eli saman kuin teillä. Näin on ollut minulla aina, vaikka olen asunut eri paikoissa täällä ja ollut eri työpaikoissa täällä. No joskus on ollut vain reilun tunnin työmatka mutta joskus jopa yli 1,5 tuntia. Ja ihan kotona asun joka päivä, en mene hotelliin yöksi työpaikan viereen. 

Eli minusta aloitus on varsin kummallinen. Melkein 1,5 tuntia suuntaansa on aivan tavallinen työmatka. 

Asun Helsingissä ja olen aina asunut kävelyetäisyydellä työpaikasta. En ikinä suostuisi käyttämään yhtään enempää aikaa työmatkaan. Arvostan aikaani sen verran paljon. 

Vierailija
64/93 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5h työmatka on ihan normi pääkaupunkiseudun ruuhkissa. En muuttaisi siis mitään. Kummankin kannattaa pitää silmät auki uusien työpaikkojen varalta (lähempää). Muuten jatkaisin noin siihen asti, että mahdolliset lapset aloittais päiväkodissa. 

Vierailija
65/93 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Helsingissä ja olen aina asunut kävelyetäisyydellä työpaikasta. En ikinä suostuisi käyttämään yhtään enempää aikaa työmatkaan. Arvostan aikaani sen verran paljon. 

Eli aina jos työpaikkasi muuttaa Helsingin sisällä tai sinut siirretään toiseen toimipisteeseen Helsingissä, niin sinä muutat perässä ja ostat aina uuden kodin sieltä minne työpaikka nyt kulloinkin siirtyy? Outoa.

Vierailija
66/93 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap tarvitsee yöpymispaikan vaan 2 peräkkäistä yötä per viikko, niin kokeilisin seuraavia. 

Katso paikkakunnan halvin hotelli. Voipi tulla 8 yötä kk siellä halvemmaksi kuin yksiö. Ja on ainakin helpompi, eikä tartte maksaa jos vaikka flunssa tai talviloma. Toinen mitä kokeilisin niin olisi ihan alivuokrahuone. Moni vuokraisi mielellään huoneen pariksi yöksi viikossa, niin saisi vähän lisätuloja, eikä vuokralainen pyörisi siinä koko aikaa.

Vierailija
67/93 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap tarvitsee yöpymispaikan vaan 2 peräkkäistä yötä per viikko, niin kokeilisin seuraavia. 

Katso paikkakunnan halvin hotelli. Voipi tulla 8 yötä kk siellä halvemmaksi kuin yksiö. Ja on ainakin helpompi, eikä tartte maksaa jos vaikka flunssa tai talviloma. Toinen mitä kokeilisin niin olisi ihan alivuokrahuone. Moni vuokraisi mielellään huoneen pariksi yöksi viikossa, niin saisi vähän lisätuloja, eikä vuokralainen pyörisi siinä koko aikaa.

Olet varmaan tietoinen, että monella paikkakunnalla "halvin" on sama kuin ainoa ja on myös paikkakuntia, missä ei ole minkäänlaisia hotelleja tai edes hostellia.

Vierailija
68/93 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen mitä kokeilisin niin olisi ihan alivuokrahuone. Moni vuokraisi mielellään huoneen pariksi yöksi viikossa, niin saisi vähän lisätuloja, eikä vuokralainen pyörisi siinä koko aikaa.

Näin introvertille tuo olis pahin painajainen.

Vierailija
69/93 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse yöpynyt opiskelupaikkakunnallani 1-3 yötä viikossa joko hostellissa (löytyy myös 1hh huoneita) tai sitten vuokrannut huoneen yksityishenkilöltä.

Vierailija
70/93 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työasunnon vuokran voi vähentää verotuksessa. 450 e kuussa vähennys. Jos siihen on oikeutettu.

Vierailija
71/93 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse yöpynyt opiskelupaikkakunnallani 1-3 yötä viikossa joko hostellissa (löytyy myös 1hh huoneita) tai sitten vuokrannut huoneen yksityishenkilöltä.

Joka paikassa ei ole hostelleja.

Vierailija
72/93 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on edullinen ehdotus! Hotelli tai hostelli voisi tulla yllättävän halvaksi ja mahdollisesti saisi vielä aamiaisella.

Vierailija
73/93 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa huone kimppakämpästä, missä olet pari yötä viikossa. Onnistuu hyvin, jos ne läsnäolopäiväsi ovat peräkkäin. Jos mies viihtyy matkailuautossa, hänen osaltaan ongelmaa ei kai ole.

Vierailija
74/93 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa ja hommatkaa uudet puolisot ja kämpät työpaikkojen läheltä.

Vierailija
75/93 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erotkaa ja hommatkaa uudet puolisot ja kämpät työpaikkojen läheltä.

Mitä hyödyttää jos ei nykyistä kämppää myydä?

Vierailija
76/93 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin aloittaja tässä ja kiitos vaan viesteistä. Paljon on ehdotuksia tullut ja huomaan ettei yhtään kiinnostavaa. Valitettavasti, en todellakaan ole valmis vuokraamaan sieltä asuntoa, enkä varsinkaan koskaan ostaisi mitään kt- tai rt-asuntoa. Ei ole minun juttuni ne.

Täytyy nyt katsoa onko lähipäivien määrässä vielä neuvotteluvaraa. Yhden päivän viikossa siellä voisin käydä, se siitä. Enempään en voi. Jos se ei onnistu niin sitten se retkipaku.

Vierailija
77/93 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen auton ostaa jos se tuntuu mieluisalta. Minäkin tässä juuri retkeilyautossa istun, juon aamukahvia ja katselen myrskyävää merta. Autossa on kyllä lämpöä 😊 Kylmimmillään on autoiltu Ivalossa -27 asteessa, auton lämmitys pelasi oikein hyvin 😊

Vierailija
78/93 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko yöpyä työpaikallasi? 

Vierailija
79/93 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko asuntovaunu olla vaihtoehto?

Arvonalenema huomattavasti pienempi kuoin autossa.

Mikäli joku leirintäalue jossain lähellä, niin kausipaikan saa muutamalla satasella.

Tilaa enemmän kuin autossa.

Tasaisempi lämpö kuin autossa ja samalla pienemmät lämmityskustannukset.

Helpompi myydä kuin matkailu / retkeilyauto.

Vierailija
80/93 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Millä laskuopilla sä ton yhden yön viikossa saat, kun lähipäiviä ap:lla tulee olemaan 3 / viikko?"

Aivan, eli kaksi yötä, toisena yönä voisi ajaa kotiin.

Mutta ap kuten monet muutkin kysyy täällä ihan turhaan kun kerran oli jo päättänyt mitä tekee. Hyvin yleistä täällä, siksi en usein vastaa mitään, vaan pelkästään luen eikä olisi kannattanut vastata tälläkään kertaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi