Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies, miks olet jättänyt lähestymästä naista, vaikka merkit ihastumisesta on ollut molemminpuoliset?

Vierailija
08.10.2024 |

Itse odotin yli vuoden miehen askeleen ottoa eteenpäin, mutta turhaan. Miehen osoittama mielenkiinto minua kohtaan sai tunteeni leimahtamaan lähes välittömästi. Tein vastavuoroisesti selkeitä lähestymisyrityksiä, eli hiplailin miehen hiuksia, kosketin vaikka millä "tekosyyllä". Pienikin karva miehen vaatteissa, niin olin hellästi sitä putsaamassa pois. Mies selvästi tykkäsi näistä, vaikka oli joskus hämillään. Olemme reilusti yli 40 vuotiaita, eli ei pitäisi olla kyse teini ujostelusta. Itse aloin pelkäämään pakkeja (tunsin itseni tyhmäksi) ja lopetin kaikki huomion osoitukset. Odotin, että mies aktivoituisi, mutta ei. 

Kommentit (425)

Vierailija
381/425 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut että ei kannata lähestyä. Ennemmin käytän energiani ja aikani omiin juttuihin kuin naisen projekteihin. 

Vierailija
382/425 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessa viestissa valitetaan Metoota ja sitä että saa naiselta jonkun hyväksikäyttö syyteen. Jos sille linjalle lähdetään niin voihan se nainen keksiä syytteen vaikkei teillä olisi ollut yhtään mitään kontaktia. Riittää kunhan vaan tietää miehen nimen?

Menee tuo vainoharhaisuus monelta mieheltä täälläkin pikkuisen yli?

Nähdäkseni Metoo:ta pelkää sama miestyyppi, joka piirittää kaupan kassoja ja kokee, että aloitteeksi kelpaa lähinnä kourinta ja että sitä pitäisi saada tehdä kelle tahansa. 

No ei.

No kyllä. Normaalisti käyttäytyvät miehet pariutuvat edelleen ilman mitään ongelmia ahdistelusyytöksistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/425 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapasin Tinderin kautta eronneen keski-ikäisen naisen, kahden teinin vuoroviikkovanhemman. Ihastuin/rakastuin, panostin täysillä suhteeseen ja olisin ollut valmis vaikka mihin. Sitten sain kuulla, miten olen liian innokas ja että nainen haluaa enemmän omaa tilaa ja kokee ihastumisen liian rasittavana ja arkea kuormittavana.

Ohje miehille: Ole viileä ja pidättyväinen, vaikeasti tavoiteltava, niin sinua voi onnistaa. Jos olet avoin ja näytät tunteesi, niin et ole oikea mies vaan sinussa on jotain outoa, viallista.

Älä säntää avioliiton kaltaiseen suhteeseen liian nopeasti. Nainen tahtoo kahden aikuisen suhteen ilman rooleja. 

Vierailija
384/425 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeys on käynyt lankeemuksen edellä!

Vierailija
385/425 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siinä olet oikeassa että naisia (kuten miehiäkin, toivottavasti otat itsekin tämän huomioon) on erilaisia. Mikään ei vaan ole enää sallittua. Tai toivottua. Jos kehut, saat varoituksen. Jos olet hiljaa, etkä sano mitään, olet vässykkäluuseri johon kukaan ei halua koskea. Jos yrittää puhua, saa vastauksena pelkkää hiljaisuutta. Ihan kuin pelkkä kommunikointi olisi muuttunut kielletyksi jossain välissä. "

Jos sinua kohdellaan noin niin se toinen ei ole kiinnostunut. Niin yksinkertaista se on,

Jos toinen ihastuu sinuun niin et kohtaa tuollaista torjuvaa ja vaikeaa käytöstä. Niin yksinkertaista se on.

Kokemuksesta voin sanoa, että ei pidä paikkaansa

Mutta tuo on hyvä tekosyy olla tekemättä mitään

Sama

Vierailija
386/425 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessa viestissa valitetaan Metoota ja sitä että saa naiselta jonkun hyväksikäyttö syyteen. Jos sille linjalle lähdetään niin voihan se nainen keksiä syytteen vaikkei teillä olisi ollut yhtään mitään kontaktia. Riittää kunhan vaan tietää miehen nimen?

Nähdäkseni Metoo:ta pelkää sama miestyyppi, joka piirittää kaupan kassoja ja kokee, että aloitteeksi kelpaa lähinnä kourinta ja että sitä pitäisi saada tehdä kelle tahansa. 

No ei.

No kyllä. Normaalisti käyttäytyvät miehet pariutuvat edelleen ilman mitään ongelmia ahdistelusyytöksistä.

Elät mielikuvitusmaailmassa. Tai et tiedä, mitä "normaali" tarkoittaa.

Vierailija
387/425 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapasin Tinderin kautta eronneen keski-ikäisen naisen, kahden teinin vuoroviikkovanhemman. Ihastuin/rakastuin, panostin täysillä suhteeseen ja olisin ollut valmis vaikka mihin. Sitten sain kuulla, miten olen liian innokas ja että nainen haluaa enemmän omaa tilaa ja kokee ihastumisen liian rasittavana ja arkea kuormittavana.

Ohje miehille: Ole viileä ja pidättyväinen, vaikeasti tavoiteltava, niin sinua voi onnistaa. Jos olet avoin ja näytät tunteesi, niin et ole oikea mies vaan sinussa on jotain outoa, viallista.

Älä säntää avioliiton kaltaiseen suhteeseen liian nopeasti. Nainen tahtoo kahden aikuisen suhteen ilman rooleja. 

Kahden aikuisen suhde ilman rooleja on juuri se juttu, mikä ei useimpia enää kiinnosta.

Vierailija
388/425 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa hän oli ainoastaan ystävällinen, ja sinä tulkitsit viestin väärin.

Ystävällinen ei tuijota lähes herkeämättä,  punastele kun kosketan, pyri itse iholle aina kun vähänkin mahdollista, korjaile vaatetustani ihan olemattomista syistä,  halaile tiukasti kun ei hetkeen olla nähty.

Ap.

Voi olla ihastunut vaikka onkin loppukädessä uskollinen omassa parisuhteessaan. Aika hieno mies, jos näin on.

Vierailija
389/425 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulla ei ole koskaan mitään asiaa kenellekään. "Moi, ruvetaanko seurustelemaan? Ei mulla sitten muuta." Vai miten se pitäisi tehdä?

Vierailija
390/425 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen  ei osaa kommunikoida kun aikuinen ihminen vaan pelaa jotain epämääräisiä silmä pelejä niin jätän todellakin lähestymättä. En jaksa sitä naisten lapsellista toimintaa että minua pitää jahdata, minä haluan huomiota, minä, minä, minä. Tuo huomio himo ja tavoittelun himo on aika pirun suuri red flag.

Jos haluat edetä jonkun miehen kanssa niin mikä siinä on niin pirun vaikeaa avata suuta ja puhua? Onko se vaan valehtelua kun naiset väittävät olevansa huomattavasti parempia kommunikoimaan? Selvästikin se kommunikointi on täysi mahdottomuus

Vierailija
391/425 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen kuitenkin haluaa että mies täyttää tietyt ennalta määritellyt roolit?

Vierailija
392/425 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän työpaikoilta 3 ahdistelusyytettä ja yhdessä oli esimiesaseman väärinkäyttö alaistaan kohtaan. 2 on naisen keksimää. Toinen näistä pystyttiin selkeästi osoittamaan valheeksi toisessa tapauksessa kaveri joutui pois siitä projektista ja hyljeksityksi.

Mieluummin vältän harmeja.

Vierailija
393/425 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omalla kohdalla olen jättänyt vastaamatta tunteisiin,koska olen ollut sisäisesti rikki. Jos oikeasti välittää toisesta niin silloin ei suhteeseen ala. M30

Vierailija
394/425 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin omalla kohdalla olen jättänyt vastaamatta tunteisiin,koska olen ollut sisäisesti rikki. Jos oikeasti välittää toisesta niin silloin ei suhteeseen ala. M30

Tuo on muuten perhanan paha paikka. Tuskailen sen kanssa itsekin. Toisaalta haluaisi sen kaiken: puoliso, lapset, vaikka koira (en ole lemmikeistä kovin innoissani). Toisaalta en ole lainkaan varma, onko minusta kaikkeen tuohon. Pilaanko vain toisen ihmisen elämän? Kenties vielä sellaisen, josta välitän enemmän kuin itsestäni. Siksi tuo turhankin monen naisen tapa "pelata" miehellä onkin niin surullista. Tarvitsen rauhallisen tutustumisen sekä kaiken mahdollisen ajan, jotta oppisin luottamaan toiseen. Mutta se "peli" pakottaa perääntymään. Sillä se on epämääräistä. Järjetöntä. Lapsellista. Turhaa. En yksinkertaisesti voi hyväksyä sellaista käytöstä. Enkä kykene (tai suostu) välittämään ihmisestä, joka tuolla tavalla leikkii toisen ihmisen tunteilla.

Vierailija
395/425 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siinä olet oikeassa että naisia (kuten miehiäkin, toivottavasti otat itsekin tämän huomioon) on erilaisia. Mikään ei vaan ole enää sallittua. Tai toivottua. Jos kehut, saat varoituksen. Jos olet hiljaa, etkä sano mitään, olet vässykkäluuseri johon kukaan ei halua koskea. Jos yrittää puhua, saa vastauksena pelkkää hiljaisuutta. Ihan kuin pelkkä kommunikointi olisi muuttunut kielletyksi jossain välissä. Miksi vastataan ympäripyöreyksiä, jos kuitenkin kiinnostaa? Miksi ei edes vastaa jotain? Miksi pysyy hiljaa? Lopputulos tässä on aina sama. Turhautuminen ja luovuttaminen. Ja jää yksin.

Ihan turha toistaa, että "parempi yksin kuin huono suhde tms" -roskaa. Et tiedä, millainen henkilö on kyseessä, ennen kuin tutustut. Ja jos tämä ehdottaa sitä ensimmäistä yhteistä tapaamista julkiseen paikkaan, jossa on sata muutakin ihmistä, voi aika hyvin olettaa, että hän nimenomaan haluaa että toinen kokee tilanteen myös suhteellisen turvalliseksi. Mutta silti kierrellään, eikä tehdä mitään."

Olen se jolle kommentoit (joku muukin tähän vastasi) eli minä ymmärrän kyllä, että miehiä on erilaisia ja lähden siitä, etteivät ne pieleen menneet kommunikoinnit ole siinä mielessä huonoja, että kyseinen henkilö oli silloin varmuudella epäsopiva. Omalta kannalta katsottuna lähestymisessä on monta vaihetta ja jokaisessa vaiheessa on mietinnän paikka sovitaanko yhteen. Jos mies leikkii vaikeasti tavoiteltavaa tai on vaikeasti tavoiteltava niin ettei tee selväksi kiinnostustaan, niin hän ei ole minulle sopiva. Tahdon miehen, joka ilmaisee tunteensa selkeästi eikä pelaa pelejä.  En lähde mihinkään epävarmoilta tuntuviin hommiin, missä pitää miettiä tykkääkö tuo minusta vai ei. Ja olen itse vastaavalla tavalla suora. Se ei jää epäselväksi, jos olen kiinnostunut.

On monia tyylejä ja tapoja kuten on ihmisiäkin. Torjunnat vaikuttavat itsetuntoon väistämättä ja itse asiassa ymmärrän senkin, että mee too on tuonut lisäkerrointa ja työpaikka tuo niitä aina myös. Työpaikalla olisin hyvin varovainen ryhtymään mihinkään, kerroinkin jo siitä kokemukseni. Jos olisin mies, niin saattaisin olla vaikeuksissa me too:n takia, koska olen hyvin outgoing ja annan mielelläni positiivista palautetta aina kun on vähänkin aihetta. Se voitaisiin tulkita väärin, jos olisin mies, lähentelynä. Aivan kuten sinä pelkäät tapahtuvan, toisaalta sinulla ilmeisesti on noin käyttäytyessäsi ajatus siitä, että haluaisitkin lähentyä jotain työkaveria? Naisena sitä on täytynyt himmata vastakkaiseen sukupuoleen nähden, koska vastapuoli voi ihastua, koska positiivinen palaute on niin harvinaista. Tarkoitan siis tilannetta, että en ole mitenkään romanttisessa mielessä kiinnostunut miehestä, vaikka antaisin hänelle positiivista palautetta tms.

Kaiken kaikkiaan kuten keskustelukin osoittaa, niin ihmisillä on tosi monenlaista kulmaa millä he tulevat tähän keskusteluun. Itse lähden siitä, että töissä tehdään töitä, pääsääntöisesti ei olla ketään hurmailemassa, joten positiivisen palautteen antaminen pitäisi olla normaali ilmiö, joka tuo hyvää työyhteisöön. Olen työskennellyt esimiehenä, joten siitäkään näkökulmasta en voi rohkaista ketään työpaikalla tapahtuviin romansseihin, ne asiat pitäisi mielestäni hoitaa vapaa-ajalla. Käytännössä siten, että vaikka pyytää toista treffeille hyvin pian. Ja jos pakit tulee, tyytyy niihin. Salasuhteista ei mitään hyvää seuraa ainakaan työilmapiirin näkökulmasta.

Vierailija
396/425 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen se jolle kommentoit (joku muukin tähän vastasi) eli minä ymmärrän kyllä, että miehiä on erilaisia ja lähden siitä, etteivät ne pieleen menneet kommunikoinnit ole siinä mielessä huonoja, että kyseinen henkilö oli silloin varmuudella epäsopiva. Omalta kannalta katsottuna lähestymisessä on monta vaihetta ja jokaisessa vaiheessa on mietinnän paikka sovitaanko yhteen. Jos mies leikkii vaikeasti tavoiteltavaa tai on vaikeasti tavoiteltava niin ettei tee selväksi kiinnostustaan, niin hän ei ole minulle sopiva. Tahdon miehen, joka ilmaisee tunteensa selkeästi eikä pelaa pelejä.  En lähde mihinkään epävarmoilta tuntuviin hommiin, missä pitää miettiä tykkääkö tuo minusta vai ei. Ja olen itse vastaavalla tavalla suora. Se ei jää epäselväksi, jos olen kiinnostunut.

On monia tyylejä ja tapoja kuten on ihmisiäkin. Torjunnat vaikuttavat itsetuntoon väistämättä ja itse asiassa ymmärrän senkin, että mee too on tuonut lisäkerrointa ja työpaikka tuo niitä aina myös. Työpaikalla olisin hyvin varovainen ryhtymään mihinkään, kerroinkin jo siitä kokemukseni. Jos olisin mies, niin saattaisin olla vaikeuksissa me too:n takia, koska olen hyvin outgoing ja annan mielelläni positiivista palautetta aina kun on vähänkin aihetta. Se voitaisiin tulkita väärin, jos olisin mies, lähentelynä. Aivan kuten sinä pelkäät tapahtuvan, toisaalta sinulla ilmeisesti on noin käyttäytyessäsi ajatus siitä, että haluaisitkin lähentyä jotain työkaveria? Naisena sitä on täytynyt himmata vastakkaiseen sukupuoleen nähden, koska vastapuoli voi ihastua, koska positiivinen palaute on niin harvinaista. Tarkoitan siis tilannetta, että en ole mitenkään romanttisessa mielessä kiinnostunut miehestä, vaikka antaisin hänelle positiivista palautetta tms.

Kaiken kaikkiaan kuten keskustelukin osoittaa, niin ihmisillä on tosi monenlaista kulmaa millä he tulevat tähän keskusteluun. Itse lähden siitä, että töissä tehdään töitä, pääsääntöisesti ei olla ketään hurmailemassa, joten positiivisen palautteen antaminen pitäisi olla normaali ilmiö, joka tuo hyvää työyhteisöön. Olen työskennellyt esimiehenä, joten siitäkään näkökulmasta en voi rohkaista ketään työpaikalla tapahtuviin romansseihin, ne asiat pitäisi mielestäni hoitaa vapaa-ajalla. Käytännössä siten, että vaikka pyytää toista treffeille hyvin pian. Ja jos pakit tulee, tyytyy niihin. Salasuhteista ei mitään hyvää seuraa ainakaan työilmapiirin näkökulmasta."

Se mahdollisuus (jos sellaista ikinä edes oli) meni jo kauan sitten. Hän osoitti kiinnostusta. Hän haki huomiotani. Hän perääntyi pelkurimaisesti paikalta heti, kun vastasin hänen signaaliinsa (niin sanotusti). Ei sanonut mitään. Kun kysyin asiasta, väitti että mitään ei ikinä edes ollut. Jopa valehteli joistain tekemistään asioista. Väittäen ettei ollut ikinä sellaista tehnyt. Voin jopa näyttää kalenterista päivän, jona nuo asiat tapahtuivat.

Lopulta väitti minun käyttäytyneen asiattomasti. Että minä olin toiminut väärin. Ja pelkästään sana sanaa vastaan tilanteesta sain varoituksen asiattomasta käytöksestä. Eli ei ole mitään enää olemassa. En halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä. Enintään pakolliset asiat. Enkä tule ikinä pistämään tikkua ristiin sen eteen, että ketään edes yrittäisin lähestyä.

Minua on peloiteltu lapsena naisten toimesta. Minua on nöyryytetty naisten toimesta. Naiset ovat pelanneet tunteillani. Saan jatkuvasti väheksyviä kommentteja naisilta. En silti ole tuominnut ensimmäistäkään naista. Ikinä. Enkä ole ikinä satuttanut yhtään naista. Millään lailla. Silti minua kohdellaan ala-arvoisesti. Naisten toimesta. Miksi? En todellakaan tiedä. Eikä enää kiinnosta tietää.

Koko naissukupuolen pitäisi hävetä omaa typerää käytöstään.

Vierailija
397/425 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

396. Olet varmaan tasapuolisuuden nimissä sitä mieltä, että myös miesten, jotka ovat käyttäytyneet huonosti naisia kohtaan tulisi hävetä typerää käytöstään? 

Olen siitä kanssasi samaa mieltä, että monesti näkee miten miestä, hänen ulkonäköään tai jotain muuta asiaa olisi muka sopivampaa pilkata kuin naista, mutta eivät kaikki naiset sellaista tee. Ja toisaalta jotkut miehet tekevät noin muille miehille (nokkimisjärjestys).

Olen pahoillani, että sinulla on huonoja kokemuksia ja tullut torjutuksi ja huonosti kohdelluksi. Hyvää syksyä sinulle kuitenkin toivotan ja kaikkea hyvää elämääsi.

Vierailija
398/425 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

396. Olet varmaan tasapuolisuuden nimissä sitä mieltä, että myös miesten, jotka ovat käyttäytyneet huonosti naisia kohtaan tulisi hävetä typerää käytöstään? 

Olen siitä kanssasi samaa mieltä, että monesti näkee miten miestä, hänen ulkonäköään tai jotain muuta asiaa olisi muka sopivampaa pilkata kuin naista, mutta eivät kaikki naiset sellaista tee. Ja toisaalta jotkut miehet tekevät noin muille miehille (nokkimisjärjestys).

Olen pahoillani, että sinulla on huonoja kokemuksia ja tullut torjutuksi ja huonosti kohdelluksi. Hyvää syksyä sinulle kuitenkin toivotan ja kaikkea hyvää elämääsi.

En tee eroa sukupuolen välillä tuossa. Enkä keksi tekosyitä huonosti käyttäytyvien miesten puolesta. Olen kokenut tapeeksi tietääkseni, että mikään ei ole mustavalkoista. Puhun vain omasta puolestani. Mutta en suostu ottamaan p#skaa niskaani vain siksi että joku muu jossain teki niin tai näin. Se on heidän/hänen häpeänsä. Eikä mikään oikeuta ketään käyttämään jonkun muun huonoa käytöstä aseena toisia vastaan.

Mutta kiitos sanoistasi ja toivon sinullekin kaikkea parasta elämääsi.

Vierailija
399/425 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tiedän  minkälainen kupla se ihastuminen ja rakastuminen on. Ohimenevä häiriötila. Parhaillaan vuosi pari. Voi mennä ohi jo parissa kk. Kun tämän ymmärtää ja sisäistää, ei paljoa kiinnosta.

Vierailija
400/425 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteleminen vie mahdollisuuksia toimia elämässä. En ole tunteiden vietävissä, enkä sokeasti toimelias.

Monen naisen kohdalla olen miettinyt yhteiseloa ja mitä kaikkea suhde vaatii. Mun on mukava asua näin miten nyt asun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan