Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies, miks olet jättänyt lähestymästä naista, vaikka merkit ihastumisesta on ollut molemminpuoliset?

Vierailija
08.10.2024 |

Itse odotin yli vuoden miehen askeleen ottoa eteenpäin, mutta turhaan. Miehen osoittama mielenkiinto minua kohtaan sai tunteeni leimahtamaan lähes välittömästi. Tein vastavuoroisesti selkeitä lähestymisyrityksiä, eli hiplailin miehen hiuksia, kosketin vaikka millä "tekosyyllä". Pienikin karva miehen vaatteissa, niin olin hellästi sitä putsaamassa pois. Mies selvästi tykkäsi näistä, vaikka oli joskus hämillään. Olemme reilusti yli 40 vuotiaita, eli ei pitäisi olla kyse teini ujostelusta. Itse aloin pelkäämään pakkeja (tunsin itseni tyhmäksi) ja lopetin kaikki huomion osoitukset. Odotin, että mies aktivoituisi, mutta ei. 

Kommentit (425)

Vierailija
341/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen oli ylipainoinen ja melko perso alkoholille enkä ollut vailla mitään yhdenyönseuraa tai muutakaan säätöä.

Mutta olit kuitenkin ihastunut häneen?

Kyllä olin ja oli hänessä tietenkin paljon hyvääkin, mutta silti tajusin kokeilemattakin kyseisen naisen olevan mulle aivan liian vääränlainen. Etenkin tuo ainainen humalahakuinen juominen oli sellainen asia jota en siedä eikä se tuotakaan ihmistä mukavammaksi muuttanut. Oltiin tuttuja tai ihan varmaan jo kavereitakin kun samoissa porukoissa pyörittiin pidemmän aikaa ja jokin hänessä sai ihastumaan vaikka sitten oli paljon kaikkia huonojakin piirteitä ja sellaista jota en parisuhteeseen halua.

Vierailija
342/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai haluaisin olla ystävä, koska pidän hänestä ihmisenä todella paljon. Tuskin muuten olisin edes ihastunut, jos ei kyseessä olisi mielestäni ihana tyyppi, jonka seurassa on rento ja hyvä olo.

Mutta ei asiasta kai silloin tarvinne keskustella edes erikseen. Sitten jatketaan entisellä linjalla ja ollaan ystäviä ja työkavereita, kuten tähänkin asti.

Mutta mikä on oma motiivisi tuossa kuviossa? Ei ystävyys ole mitään löyhässä hirressä roikottamista ja jos muusta ei ole keskusteltu, niin silloin ystävälliset välit on aina se lähtöoletus. Rivien välistä ehkä vaikuttaa siltä, että onko sinulla kuitenkin itselläsikin jotain tunteita tai sitten nautit siitä, että toinen vaikuttaa ihastuneelta sinuun.

Kiitos vastauksesta. Vastasinkin jo jollekin toiselle. Minulla on romanttisia tunteita, mutta koska vain ystävyys on mahdollista niin haluaisin olla edes ystävä.

Mietin vain sitä että tulkitseeko hän tilannetta siten, että jotain muutakin voisi olla tarjolla. Tällöin hän saattaisi jäädä odottamaan aloitettani, jota ei koskaan tule, ja torjua jonkun joka voisi tehdä hänet onnelliseksi.

Toisaalta ajattelen, että aikuinen ihminen osaa kyllä sanoa, jos ystävyys ei ole se mitä haluaa ja katkaista suhteen, jos katsoo että ihastuksen takia on parempi olla pitämättä yhteyttä.

Ja tämä koko ajattelu on ikään kuin varjonyrkkeilyä, koska en edes tiedä onko hän ihastunut. Merkit viittaavat siihen, mutta toisaalta on mahdollista että olen tulkinnut niitä väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä itse toivoisit tältä ystävyydeltä? Haluatko pitää hänet lähietäisyydellä jos oma tilanteesi muuttuisi? Vai yritätkö hivuttaa hommaa salasuhteen suuntaan? Vai nautiskella huomiosta?

Haluaisin olla hänen ystävänsä, koska hänestä on tullut minulle tärkeä ihminen. Haluaisin olla hänen tukenaan tarvittaessa ja auttaa tarvittaessa niinkuin ystävät tekevät. Haluaisin tavata silloin tällöin ja oppia tuntemaan hänet paremmin, sillä viihdyn hänen seurassaan. Haluaisin pysyä perillä siitä, mitä hänen elämässään tapahtuu. En kuitenkaan halua olla hänen onnensa esteenä enkä haluaisi antaa sellaista kuvaa, että hänen kannattaisi odottaa minua (jos hän siis on ihastunut minuun).

Ja kyllä, minulla on myös romanttisia tunteita häntä kohtaan, mutta ne aion pitää omana tietonani.

Anna hänen olla ja terkkuja Bob Marleyltä "The biggest coward is a man who awakens a woman's love without the intention of loving her". 

t. olin tuollainen ystävä ja se hajoitti minut, silti en osaa unohtaa häntä :(

Vierailija
344/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä itse toivoisit tältä ystävyydeltä? Haluatko pitää hänet lähietäisyydellä jos oma tilanteesi muuttuisi? Vai yritätkö hivuttaa hommaa salasuhteen suuntaan? Vai nautiskella huomiosta?

Haluaisin olla hänen ystävänsä, koska hänestä on tullut minulle tärkeä ihminen. Haluaisin olla hänen tukenaan tarvittaessa ja auttaa tarvittaessa niinkuin ystävät tekevät. Haluaisin tavata silloin tällöin ja oppia tuntemaan hänet paremmin, sillä viihdyn hänen seurassaan. Haluaisin pysyä perillä siitä, mitä hänen elämässään tapahtuu. En kuitenkaan halua olla hänen onnensa esteenä enkä haluaisi antaa sellaista kuvaa, että hänen kannattaisi odottaa minua (jos hän siis on ihastunut minuun).

Ja kyllä, minulla on myös romanttisia tunteita häntä kohtaan, mutta ne aion pitää omana tietonani.

Sivusta taas kommentoin, että mitä se teitä auttaa, että kyselette tällaisia toisiltanne, kun siitä ei voi päätellä yhtään mitään siitä teidän ihastuksestanne? Jotenkin tuntuu, että ihastuneina ihmiset menettävät järkensä täysin. Pahimmillaan nämä kahden tuntemattoman ihastuneen vastaukset ruokkivat sitä varsinaista ihastuksen tunnetta eli vastauksia tulkitaan kuten ne olisivat omalta ihastukselta. 

Jotain aivan kummallisia ajatuskulkuja oli tuossa minunkin työkaverini kirjeessä, jossa hän rakkauttaan tunnusti ja kosi. Olin sanonut jotain joskus, jota en edes muista, mistä hän oli tehnyt täysin psykedeelisiä johtopäätöksiä. 

Se ihastus ei välttämättä ole yhtään kiinnostunut. Se kannattaa muistaa, ennen kun maalailee kuvaa itsestä potentiaalisena avioliiton romuttajana ja toisen roikottajana (viitaten pariin edeltävään kommenttiin, ei tähän jota nyt kommentoin). 

Näissä nyt vain näkyy se, miten ihastuksella nostatetaan omaa itsetuntoa, kun kuvitellaan toisen vastaavan tunteisiin. Saadaan tuntea olo unelmien prinssiksi tai prinsessaksi tai Romeoksi ja Juliaksi.

Vierailija
345/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kaunis vastaus. Noilla spekseillä kannattaa ehkä yrittää ystävyyttä. 

Vierailija
346/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi mieleen tuo aviomiehen ajatus siitä, ettei vaimo kestäisi, jos tunnustaisi rakkauden väljähtyneen. Yllättävästi ihminen sitten kestääkin, kukaan ei loppujen lopuksi ole korvaamaton. Itse ainakin ottaisin eron, jos saisin kuulla tuollaisesta, koska en halua elää liitossa, jossa en tule rakastetuksi ja omakin rakkaus loppuisi siihen paikkaan.

Olen onneksi reagoinut aina näin eli jos olen huomannut, ettei toinen välitä, omakin kiinnostus loppuu ja siihen ovat riittäneetkin pienemmätkin merkit kuin tunnustus toiseen ihastumisesta.

En kuvittele olevani maailman ainoa ja paras nainen miehelleni ja on mielestäni aika naiivia kuvitella olevansa sitä omalle vaimolle, koska kyllä elämä kantaa ja uusia kumppaneita löytyy, jos on asiat kunnossa.

Lapset sitten ovat tietysti eri asia, totta kai vastuullinen vanhempi varjelee heitä haitallisilta muutoksilta.

Vierailija
347/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole miehen tehtävä lähestyä naista.

Metoo ja silleen, naisten vuoro.

Vierailija
348/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ilmoitti, ettei ole minusta fyysisesti kiinnostunut, mutta silti loukkaantui, kun en käynyt "suoraan asiaan".

Vierailija
349/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin sivusta tätä eli vahvistaa ajatustani siitä, ettei miesten kanssa voi olla ystävä. Minulla oli yhdessä vaiheessa miespuolinen kollega, jonka kanssa ystävystyimme, mutta vähitellen paljastui, että tosiasiassa hän olikin ihastunut. Sieltä alkoi tulla lahjoja ja tekstareita, joista ilmeni, että hän ajattelee minua aivan liikaa. Missä hän olikin perheensä kanssa, tuli sieltä vaikka jokin kuva, jossa on vaate, josta hän tiesi minun puhuneen tms. Aavistelin pahaa, kun sain liian kalliin synttärilahjan ja sitten sieltä tuli rakkaudentunnustus ja ihan järkyttävä skenaario siitä, että me menisimme naimisiin! Mitä helvettiä, olin tosi vihainen ja se ystävyys loppui siihen. Varmuuden vuoksi näytin kirjeen miehelleni, jos siitä kehkeytyisi jokin isompi draama hänelle esitettäväksi. Onneksi ei tullut, vaihdoin myös työpaikkaa osin tuon jutun takia.

Minulla on monta naispuolista ystävää, joihin en ole ihastunut tai ole koskaan ollutkaan ihastunut. Vain tähän yhteen olen ihastunut, eikä minulla ole aikeita paljastaa romanttisia tunteitani hänelle. Joten minun kohdallani tuo sinun käsityksesi ei ainakaan pidä paikkaansa.

Vierailija
350/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoin sivusta tätä eli vahvistaa ajatustani siitä, ettei miesten kanssa voi olla ystävä. Minulla oli yhdessä vaiheessa miespuolinen kollega, jonka kanssa ystävystyimme, mutta vähitellen paljastui, että tosiasiassa hän olikin ihastunut. Sieltä alkoi tulla lahjoja ja tekstareita, joista ilmeni, että hän ajattelee minua aivan liikaa. Missä hän olikin perheensä kanssa, tuli sieltä vaikka jokin kuva, jossa on vaate, josta hän tiesi minun puhuneen tms. Aavistelin pahaa, kun sain liian kalliin synttärilahjan ja sitten sieltä tuli rakkaudentunnustus ja ihan järkyttävä skenaario siitä, että me menisimme naimisiin! Mitä helvettiä, olin tosi vihainen ja se ystävyys loppui siihen. Varmuuden vuoksi näytin kirjeen miehelleni, jos siitä kehkeytyisi jokin isompi draama hänelle esitettäväksi. Onneksi ei tullut, vaihdoin myös työpaikkaa osin tuon jutun takia.

Minulla on monta naispuolista ystävää, joihin en ole ihastunut tai ole ko

Mutta pitäähän se, sinähän toimit juuri samalla tavalla eli väität haluavasi olla ystävä, vaikka olet tosiasiassa ihastunut. Ystävyys on ystävyyttä, ihastuminen on ihastumista ja itse naisena en koskaan sekoita näitä. Siksi olin hyvin kiukkuinen tuosta tapahtumasta. Minusta se oli valheellista, ei ystävyyttä. Minä en koe ystäviä kohtaan mitään seksuaalista ja tuntui, että lähelleni ujuttauduttiin valheen avulla. Uskoisin, etten ole ainoa nainen joka ajattelee samalla tavalla eli ystävät ja ihastukset ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
351/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä työpaikalla mies osoittanut kiinnostusta yli vuoden verran, ei tosin mitään suoraa aloitetta mutta ollaan esim. tanssittu hyvin lähekkäin firman juhlissa. Nyt kuulin, että meneekin ens kesänä naimisiin. Vähän tuntui, että matto vedettiin jalkojen alta. En voi ymmärtää tälläistä pelaamista. Jos on edes jollakin tasolla tunteita jotain toista kohtaan, niin miten voi sitoutua toiseen? Itse en pystyisi. 

Millä tavalla osoitti kiinnostusta? Tanssimalla lähekkäin? Et vain osannut lukea miesten elekieltä. Yritä ymmärtää ettei hymy tai ystävällinen ele mieheltä ole merkki, että hän on kiinnostunut sinusta. Hän oli vain ystävällinen sinua kohtaan ja sinä kuvittelit liikoja. Siksi en osoita mitään ystävällisyyttä naisia kohtaan, koska he luulevat heti että olen valmis sänkyyn tai parisuhteeseen.

Vierailija
352/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta taas kommentoin, että mitä se teitä auttaa, että kyselette tällaisia toisiltanne, kun siitä ei voi päätellä yhtään mitään siitä teidän ihastuksestanne? Jotenkin tuntuu, että ihastuneina ihmiset menettävät järkensä täysin. Pahimmillaan nämä kahden tuntemattoman ihastuneen vastaukset ruokkivat sitä varsinaista ihastuksen tunnetta eli vastauksia tulkitaan kuten ne olisivat omalta ihastukselta. 

Kysyn koska haluan toimia oikein. Kysyn vastaavassa tilanteessa olevilta ihmisiltä, koska en voi kysyä ihastukseltani miten hän haluaisi minun toimivan.

On kolme vaihtoehtoa:

1. Hän ei ole ihastunut ja haluaa olla vain ystävä. Jos näin on, olisi ikävää päättää ystävyys ikään kuin varmuuden vuoksi, koska epäilen että hän saattaisi olla ihastunut. Voisimme hyvin olla ystäviä.

2. Hän on ihastunut ja toivoisi parisuhdetta, seksiä tai muuta romanttista suhdetta, mutta haluaisi joka tapauksessa olla ystävä, jos muuta ei ole tarjolla. Sama implikaatio kuin kohdassa 1: voisimme olla ystäviä.

3. Hän on ihastunut ja toivoisi parisuhdetta, seksiä tai muuta romanttista suhdetta. Jos sitä ei ole tarjolla, hän haluaisi mieluummin lopettaa yhteydenpidon päästäkseen yli ihastuksen tunteestaan eikä olisi kiinnostunut ystävyydestä. Tällöin tietysti olisi oikein vain lopettaa yhteydenpito, vaikka itse haluaisin olla ystävä, ettei hän turhaan elättele toiveita muusta.

Koska en voi kysyä ihastukseltani, kysyn miten ihmisten ajatukset kohtien 2 ja 3 välillä jakautuvat. Siitä saan jonkinlaista tukea päätöksilleni. Se ei kerro mitä ihastukseni ajattelee, mutta voi auttaa hahmottamaan kumpi on todennäköisempi vaihtoehto.

Se ihastus ei välttämättä ole yhtään kiinnostunut.

No mutta tämähän olisi paras mahdollinen tilanne! Silloin hän olisi kiinnostunut vain ystävyydestä ja minä olisin ainoa, joka tilanteesta kärsii. Mutta en halua satuttaa häntä, joten minun on otettava huomioon myös  se mahdollisuus, että hän on romanttisesti kiinnostunut.

Vierailija
353/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan kannattanut vaikka hellästi suudella tai edes antaa pusu poskelle? Minulla on ollut tuollaista "hiplailua"  kavereiden kanssa ja se ei kerro muuta kuin että tulemme hyvin juttuun keskenämme. Joskus korjaan kaverimiehen hiuksiakin ilman mitään sen ihmeenpää vihjailua tai halaan kavereitä kohdatessa.

Olemme työkavereita, mutta emme näe välttämättä viikkoihin. En nyt viitsisi alkaa työpaikalla suutelemaan tai pussailemaan poskelle. Olen halunnut pitää myös asian salassa muilta työkavereilta.

Ap. 

Sitten pyydät treffeille? Hyvä jumala miten voi aikuisille ihmisille olla vaikeaa tuo tunteidensa kertominen. Haiskahtaa jopa trollille?

Kyllä siihen kynnys kasvaa kun on tulkinnut kiinnostuksen olevan molemminpuolista, ollut se aloitteellinen osapuoli ja tullutkin torjutuksi. Tuon kun toistaa muutaman kerran niin kummasti sitä jatkossa oppii odottamaan toisen tekemää aloitetta.

Luuletko ettei miehille ole tullut torjuntoja? Silti heidän oletetaan olevan tunteettomia ja sivuuttavan pakit olankohauksella.

Vierailija
354/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ajattelee että ei kannata riskeerata työpaikkaa ja mainetta. Mies saa syytteen  seksuaalisesta häirinnästä hyvin helposti vaikka toinen osapuoli olisi aktiivinen

Tämä "hyvin helposti" on niin harvinaista että en ole kuullut yhdestäkään tuntemastani ihmisestä joka olisi sellaisen syytteen saanut.

Sinä et tunne. Silloin kukaan muukaan ei voi tuntea.

Vierailija
355/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yhdessäkin on tekemistä.

Vierailija
356/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska rakkauttamme ei ymmärrettäisi. M59 ja N19.

Miksi sitä pitäisi jonkun ulkopuolisen ymmärtää? Luulisi, että se riittää miltä itsestä tuntuu.

Niin luulisi, mutta sosiaaliset paineet ovat liian kovat.

Vierailija
357/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska te naiset olette tuhansia kertoja vakuutelleet, että olette vain ystävällisiä ja että tulkitsemme ystävällisyyden liian helposti kiinnostukseksi.

Minusta ihastuneen ihmisen ja tavallisen ystävällisyyden eron huomaa kyllä jos ei ole täysin tonttu.

Ensin annetaan ymmärtää, että on kiinnostunut toisesta. Kun tosipaikka tulee, niin säikähdetään tai ujostellaan ja vedetään olin vain ystävällinen kortti esille.

Vierailija
358/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa ko tapaukseen mitään. Yleisellä tasolla miehet on kyllä peloteltu me too-liikkeen avulla varovaisiksi. Mistä vaan lähestymisestä voi saada syytteen. Eniten vaikutusta on miehille, jotka jo luonnostaan ovat ujoja.

Joskus päästään pidemmällekin, mutta kun luin noita "raiskaustapauksia" tähän uuteen suostumuslakiin viitaten, niin kyllä on miehen oikeusturva todella löyhässä. Erään oli pelastanut älykello. Monessa muussakin tapauksessa syyte ei ollut edennyt, mutta jo pelkästä epäilystä saa leiman, Onko niin, että nykyään, ainakin nuoremmat naiset, kuvittelevat että jo hieman epäonnistunut, ei niin tyydyttävä seksiakti (joista lienee useimmilla kokemusta) on sama kuin raiskaus?

Olisi kiva kuulla esimerkkejä näistä tilanteista (laita vaikkapa linkki), e

Esimerkki jossa tajuttiinkin 1,5 vuotta myöhemmin, että hei mä ahdistuin joten teen rikosilmoituksen

https://www.ksml.fi/paikalliset/5379781

Vierailija
359/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pitäähän se, sinähän toimit juuri samalla tavalla eli väität haluavasi olla ystävä, vaikka olet tosiasiassa ihastunut. Ystävyys on ystävyyttä, ihastuminen on ihastumista ja itse naisena en koskaan sekoita näitä. Siksi olin hyvin kiukkuinen tuosta tapahtumasta. Minusta se oli valheellista, ei ystävyyttä. Minä en koe ystäviä kohtaan mitään seksuaalista ja tuntui, että lähelleni ujuttauduttiin valheen avulla. Uskoisin, etten ole ainoa nainen joka ajattelee samalla tavalla eli ystävät ja ihastukset ovat kaksi eri asiaa.

Toimin niin yhden naisen kohdalla. Lisäksi minulla on kuusi naispuolista ystävää ja useampia eriasteisia naispuolisia kavereita ja tuttuvia, joista en koskaan ole ollut kiinnostunut romanttisesti tai seksuaalisesti.

Miksi huomioit vain tämän yhden tapauksen, joka on ennakkokäsityksesi mukainen, mutta jätät huomioimatta nuo kuusi tapausta, jotka ovat käsityksesi vastaisia?

Nuo kuusi tapausta osoittavat käsityksesi vääräksi: mies VOI olla vain pelkästään ystävä naisen kanssa. Se on mahdollista ja yleensä todennäköisin vaihtoehto, vaikka joskus tietysti käy myös niin, että mies ihastuu.

Vierailija
360/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska te naiset olette tuhansia kertoja vakuutelleet, että olette vain ystävällisiä ja että tulkitsemme ystävällisyyden liian helposti kiinnostukseksi.

No onko ne pakit nyt sitten maailmanloppu, jos joku nainen olisikin ollut pelkästään ystävällinen eikä ihastunut sinuun. 

Yhdet? Sadat? Kuinka monet pitää saada?

Sata kertaa on ollut merkit ihastumisesta ilmassa, mutta aina tulee pakit? En usko. Jos saa sadat pakit niin silloin yrittää iskeä ihan hakuammunnalla ihmisiä. 

Kysyttiin monetko pakit tarvitaan jotta siitä tulisi maailmanloppu. Sinä vastaat aivan jotain muuta. Voisin arvata, että muutama kymmenen yritystä ilman onnistumista syö haluja tehdä uusia aloitteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä