Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistellaan sellaisia tapauksia, joita vain harvat muistaa

Vierailija
16.11.2025 |

Minua kiehtoo ajatus siitä, että on itse kokenut tai nähnyt jotakin sellaista, mitä "kukaan" ei enää muista. Ehkä jotakin mitätöntä tai ehkä jotakin niin kauan tapahtunutta, ettei sellaista muistoa yleisesti mielessä kanneta. Ja silti tässä maailmassa saattaisi olla joku toinenkin, joka asian muistaa.

Minä aloitan.

2000-luvun alkupuolella Rovaniemen kirpputorilla. Kirpputori oli entisen Rinnemarketin paikalla ennen kuin siihen tilalle rakennettiin Kalotinlinna. Jättimäinen, huikea kirpputori.

Kerran siellä perällä, taaimmaisessa (yhdessä tai kahdessa) loossissa oli joku taidetempaus. Oli jotain värejä ja jonkinlainen asetelma. Ehkä pöytä? Vanhanaikainen kirjoituskone. Jotenkin lennokas, olikohan tavaroita kiinnitetty seinille.

Sitten kun taidetempaus oli ohi, nuo tavarat olivat samassa loossissa myytävänä ihan niin kuin muutkin kirppistavarat. Siinä oli jotakin kummallista.

Löytyykö muita kummallisia pikkumuistoja, joille toivoisit löytäväsi jonkun, joka myös muistaa saman.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistinpareja hakemassa?

Vierailija
2/7 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euro-gouter. 3 vai 4 purkkia tonnikalaa 10 markkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukeneeni uutisista Pirkanmaalta ja Tampereelta onnettomuuksista, muut tapaukset tai kolarit, osaa ei pysty ajattelemaan koska määrä olisi suuri. Kaupunginosaa miettiessä tulee mieleen eri asiat tai tiet. Mitä pitää varoa. Sekä historiaa vähän. Silti nykyisyys eniten mielessä. Muukin Suomi ja maailma. Afrikan nälänhätä oli uutisissa usein takavuosina.

Vierailija
4/7 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita muistelijoita?

Vierailija
5/7 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin

Vierailija
6/7 |