Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies, miks olet jättänyt lähestymästä naista, vaikka merkit ihastumisesta on ollut molemminpuoliset?

Vierailija
08.10.2024 |

Itse odotin yli vuoden miehen askeleen ottoa eteenpäin, mutta turhaan. Miehen osoittama mielenkiinto minua kohtaan sai tunteeni leimahtamaan lähes välittömästi. Tein vastavuoroisesti selkeitä lähestymisyrityksiä, eli hiplailin miehen hiuksia, kosketin vaikka millä "tekosyyllä". Pienikin karva miehen vaatteissa, niin olin hellästi sitä putsaamassa pois. Mies selvästi tykkäsi näistä, vaikka oli joskus hämillään. Olemme reilusti yli 40 vuotiaita, eli ei pitäisi olla kyse teini ujostelusta. Itse aloin pelkäämään pakkeja (tunsin itseni tyhmäksi) ja lopetin kaikki huomion osoitukset. Odotin, että mies aktivoituisi, mutta ei. 

Kommentit (425)

Vierailija
361/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ajattelee että ei kannata riskeerata työpaikkaa ja mainetta. Mies saa syytteen  seksuaalisesta häirinnästä hyvin helposti vaikka toinen osapuoli olisi aktiivinen

Tämä "hyvin helposti" on niin harvinaista että en ole kuullut yhdestäkään tuntemastani ihmisestä joka olisi sellaisen syytteen saanut.

Minäpä tiedän. HR:n varoitus siitä että erehtyi sivulauseessa sanomaan naista kauniiksi.

Itse jouduin työnantajan puhutteluun, kun olin katsellut jotakuta työyhteisön jäsentä väärällä tavalla. En vieläkään tiedä kenestä oli kyse.

eri

Ota yhteyttä työsuojeluun. On laitonta syyttää toista ilman, että hänelle kerrotaan syytä. Syy pitää yksilöidä.

Vierailija
362/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lähestyminen on vaikeaa. En tunne itseäni luontevaksi. Eikä ole mitään varmaa, että toinen osapuoli myös on kiinnostunut minusta sillein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivusta taas kommentoin, että mitä se teitä auttaa, että kyselette tällaisia toisiltanne, kun siitä ei voi päätellä yhtään mitään siitä teidän ihastuksestanne? Jotenkin tuntuu, että ihastuneina ihmiset menettävät järkensä täysin. Pahimmillaan nämä kahden tuntemattoman ihastuneen vastaukset ruokkivat sitä varsinaista ihastuksen tunnetta eli vastauksia tulkitaan kuten ne olisivat omalta ihastukselta. 

Kysyn koska haluan toimia oikein. Kysyn vastaavassa tilanteessa olevilta ihmisiltä, koska en voi kysyä ihastukseltani miten hän haluaisi minun toimivan.

On kolme vaihtoehtoa:

1. Hän ei ole ihastunut ja haluaa olla vain ystävä. Jos näin on, olisi ikävää päättää ystävyys ikään kuin varmuuden vuoksi, koska epäilen että hän saattaisi olla ihastunut. Voisimme hyvin olla ystäviä.

2. Hän on ihastunut ja toivoisi parisuhdetta, seksiä tai muuta romanttista suhdetta, mutta haluaisi joka tapauksess

Ihastuksesi on oma ihmisensä, kukaan täällä olevista ei voi tietää eikä ole vastaavassa tilanteessa kuin hän on. Sinun ihastuksesi ei määrittele häntä eikä kenenkään toisen, ei myöskään minun ei-ihastukseni, kun olin vastaavassa tilanteessa kollegan kanssa (tietämättä, että kyseessä oli ihastus eikä ystävyys).

Tarkoitan, että täällä voi selvittää omia ajatuksiaan ja käyttää muiden mielipiteitä siihen, vain ja ainoastaan niin. Tai sitten kysyä jotain yleisen elämänkokemuksen pohjalta. 

Ihastuneet kaipaavat monesti jäitä hattuun, muuten voi päätyä tekemään jotain tyhmää, jota saa katua. On nimittäin hyvin ikävä olla tuollaisen pieleen menneen episodin jälkeen samassa työyhteisössä. 

Vierailija
364/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta pitäähän se, sinähän toimit juuri samalla tavalla eli väität haluavasi olla ystävä, vaikka olet tosiasiassa ihastunut. Ystävyys on ystävyyttä, ihastuminen on ihastumista ja itse naisena en koskaan sekoita näitä. Siksi olin hyvin kiukkuinen tuosta tapahtumasta. Minusta se oli valheellista, ei ystävyyttä. Minä en koe ystäviä kohtaan mitään seksuaalista ja tuntui, että lähelleni ujuttauduttiin valheen avulla. Uskoisin, etten ole ainoa nainen joka ajattelee samalla tavalla eli ystävät ja ihastukset ovat kaksi eri asiaa.

Toimin niin yhden naisen kohdalla. Lisäksi minulla on kuusi naispuolista ystävää ja useampia eriasteisia naispuolisia kavereita ja tuttuvia, joista en koskaan ole ollut kiinnostunut romanttisesti tai seksuaalisesti.

Miksi huomioit vain tämän yhden tapauksen, joka on ennakkokäsityksesi mukainen, mutta jätät huomioimatta nuo kuusi tapausta, jotka ovat käsityksesi vastaisia?

Nuo

Minä en voi tietää muista tapauksista kuin siitä josta tässä viime sivuilla on ollut puhe ja jossa toimittiin kuten minua kohtaan toimittiin. Ehkä se oli liian totaalisesti sanottu, ettei voi koskaan olla ystävä, mutta tuon kokemuksen jälkeen en aio enää yrittää, kun en voi luottaa. Lisänä vielä se, että ollaan samassa työpaikassa, joka on hankalampi tilanne kuin muu kontakti, jolloin voi vain katkaista suhteet, jos jokin menee pieleen. Sen sijaan työpaikalle on mentävä, vaikka siellä olisi tällaisia ikäviä tapahtunut. Kannattaa ajatella laajemmin kuin vain sitä omaa ihastusta ja kaikkea kivaa kihelmöintiä, joka siihen liittyy. Siitäkin huolimatta, että ihastuminen tutkitustikin häiritsee normaalia aivotoimintaa.

En halua sinua mistään syyttää, näitähän tapahtuu. Olen itsekin kerran ollut vähän ihastunut erääseen työn kautta tutustumaani henkilöön. Mitään ei tapahtunut ja jos olisi tapahtunut, olisin menettänyt häntä kohtaan tuntemani kunnioituksen, hän nimittäin oli naimisissa. Ota huomioon, että ihastuksesikin voi ajatella samalla tavalla. 

Vierailija
365/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin Tinderin kautta eronneen keski-ikäisen naisen, kahden teinin vuoroviikkovanhemman. Ihastuin/rakastuin, panostin täysillä suhteeseen ja olisin ollut valmis vaikka mihin. Sitten sain kuulla, miten olen liian innokas ja että nainen haluaa enemmän omaa tilaa ja kokee ihastumisen liian rasittavana ja arkea kuormittavana.

Ohje miehille: Ole viileä ja pidättyväinen, vaikeasti tavoiteltava, niin sinua voi onnistaa. Jos olet avoin ja näytät tunteesi, niin et ole oikea mies vaan sinussa on jotain outoa, viallista.

Vierailija
366/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä itse toivoisit tältä ystävyydeltä? Haluatko pitää hänet lähietäisyydellä jos oma tilanteesi muuttuisi? Vai yritätkö hivuttaa hommaa salasuhteen suuntaan? Vai nautiskella huomiosta?

Haluaisin olla hänen ystävänsä, koska hänestä on tullut minulle tärkeä ihminen. Haluaisin olla hänen tukenaan tarvittaessa ja auttaa tarvittaessa niinkuin ystävät tekevät. Haluaisin tavata silloin tällöin ja oppia tuntemaan hänet paremmin, sillä viihdyn hänen seurassaan. Haluaisin pysyä perillä siitä, mitä hänen elämässään tapahtuu. En kuitenkaan halua olla hänen onnensa esteenä enkä haluaisi antaa sellaista kuvaa, että hänen kannattaisi odottaa minua (jos hän siis on ihastunut minuun).

Ja kyllä, minulla on myös romanttisia tunteita häntä kohtaan, mutta ne aion pitää omana tietonani.

Sivusta taas kommentoin, että mitä se teitä auttaa, et

Ihmetyttää se, että miten se sun työkaveri oli tulkinnut niin väärin? Etkö siis itse ollut tippaakaan ihastunut tai tuntenut esim. seksuaalista kemiaa? Ei ollut mitään silmiin tuijottelua, kosketuksia tms.. jos oli etkä ollut ihastunut niin miksi oli? 

Vierailija
367/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapasin Tinderin kautta eronneen keski-ikäisen naisen, kahden teinin vuoroviikkovanhemman. Ihastuin/rakastuin, panostin täysillä suhteeseen ja olisin ollut valmis vaikka mihin. Sitten sain kuulla, miten olen liian innokas ja että nainen haluaa enemmän omaa tilaa ja kokee ihastumisen liian rasittavana ja arkea kuormittavana.

Ohje miehille: Ole viileä ja pidättyväinen, vaikeasti tavoiteltava, niin sinua voi onnistaa. Jos olet avoin ja näytät tunteesi, niin et ole oikea mies vaan sinussa on jotain outoa, viallista.

Naisissakin on monenlaisia persoonia ja erilaisia kemioita on eri ihmisten välillä. Voit kai kuvitella, ettet sinäkään kaikkiin naisiin suhtaudu samalla tavalla?

Parempi onni ensi kerralla.

Vierailija
368/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmetyttää se, että miten se sun työkaveri oli tulkinnut niin väärin? Etkö siis itse ollut tippaakaan ihastunut tai tuntenut esim. seksuaalista kemiaa? Ei ollut mitään silmiin tuijottelua, kosketuksia tms.. jos oli etkä ollut ihastunut niin miksi oli? "

Sitä minä itsekin ihmettelen, koska kyseessä oli hyvin älykäs, siis aivan poikkeuksellisen fiksu ja älykäs ihminen. Mutta ihastuminen sekoittaa järjen täydellisesti, ilmeisesti. Käyttäydyin häntä kohtaan kuten käyttäydyn ystäviäni kohtaan eli olin kannustava, kiinnostunut hänen asioistaan jne. Ja koska hänellä ehkä oli vaikeuksia avioliitossaan, hän rakastui. Jotain tuollaista kai. 

Hän ei ollut eikä ole yhtään tyyppiäni. Ajatuskin on täysin naurettava, minulle oli aivan järkytys ja tyrmistys koko asia senkin takia, koska en ymmärrä miten ihmeessä hän näki meidät yhdessä, emmehän me sovi mitenkään yhteen!

Vierailija
369/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo sanottiin, niin naisia on monenlaisia. Minä dumppaan miehen, jos hän ei käyttäydy kuten sinä käyttäydyit eli tuollaiset viileät jätän viilenemään ihan omaan rauhaansa.

Vierailija
370/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei :( 

Vierailija
371/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan, että täällä voi selvittää omia ajatuksiaan ja käyttää muiden mielipiteitä siihen, vain ja ainoastaan niin. Tai sitten kysyä jotain yleisen elämänkokemuksen pohjalta. 

Ei tämä keskustelu eroa mitenkään keskustelusta, jonka naispuoliset ystävät monesti käyvät keskenään, jossa he yrittävät analysoida mitä joku ihminen ajattelee, miksi hän toimii kuten toimii ja miten jossakin tietyssä tilanteessa kannattaisi toimia ottaen huomioon kaikki asianosaiset ja kaikki eri mahdollisuudet.

Ainoa ero on se, että käyn tämän keskustelun mieluummin anonyymina, koska en halua kertoa tilanteestani kenellekään.

Vierailija
372/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gold diggerin haistaa hyvin kaukaa... Et ole luonnollinen

Vierailija
373/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä keskustelu eroa mitenkään keskustelusta, jonka naispuoliset ystävät monesti käyvät keskenään, jossa he yrittävät analysoida mitä joku ihminen ajattelee, miksi hän toimii kuten toimii ja miten jossakin tietyssä tilanteessa kannattaisi toimia ottaen huomioon kaikki asianosaiset ja kaikki eri mahdollisuudet.

Ainoa ero on se, että käyn tämän keskustelun mieluummin anonyymina, koska en halua kertoa tilanteestani kenellekään.

Hyvä pointti. Jos olisin ystäväsi, niin en ryhtyisi arvioimaan ollenkaan niillä perusteilla jotka tässä esitettiin numeroituina, vaan keskittyisin enemmän siihen mikä teidän todellinen yhteensopivuutenne olisi. Olen ollut ihan äskettäinkin tuollaisessa tilanteessa. Esimerkiksi kun näkee kuvan ihastuksesta, hänen puolisostaan tai exästään, tietää joitakin perusfaktoja ja konkreettisia sanoja mitä tämä on sanonut, voi päätellä paljon ja tuoda useampia näkökulmia kuin ihastunut itse keksii ajatella. Sitä vartenhan ystävät ovat olemassa, että saa uusia näkökulmia. Eikä minun tarkoitukseni tässäkään muu ollut. Toin esille oman kokemukseni, koska sen näkökulma oli ihastuneen näkökulmaan nähden aivan erilainen.

Vierailija
374/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen kertoi mielenterveysongemista. olen erään x:n masennuksen nähnyt. En usko kestäväni sellaista läheltä.

Vierailija
375/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Vierailija
376/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Taisi mennä väärään ketjuun :D

Vierailija
377/425 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo sanottiin, niin naisia on monenlaisia. Minä dumppaan miehen, jos hän ei käyttäydy kuten sinä käyttäydyit eli tuollaiset viileät jätän viilenemään ihan omaan rauhaansa.

Siinä olet oikeassa että naisia (kuten miehiäkin, toivottavasti otat itsekin tämän huomioon) on erilaisia. Mikään ei vaan ole enää sallittua. Tai toivottua. Jos kehut, saat varoituksen. Jos olet hiljaa, etkä sano mitään, olet vässykkäluuseri johon kukaan ei halua koskea. Jos yrittää puhua, saa vastauksena pelkkää hiljaisuutta. Ihan kuin pelkkä kommunikointi olisi muuttunut kielletyksi jossain välissä. Miksi vastataan ympäripyöreyksiä, jos kuitenkin kiinnostaa? Miksi ei edes vastaa jotain? Miksi pysyy hiljaa? Lopputulos tässä on aina sama. Turhautuminen ja luovuttaminen. Ja jää yksin.

Ihan turha toistaa, että "parempi yksin kuin huono suhde tms" -roskaa. Et tiedä, millainen henkilö on kyseessä, ennen kuin tutustut. Ja jos tämä ehdottaa sitä ensimmäistä yhteistä tapaamista julkiseen paikkaan, jossa on sata muutakin ihmistä, voi aika hyvin olettaa, että hän nimenomaan haluaa että toinen kokee tilanteen myös suhteellisen turvalliseksi. Mutta silti kierrellään, eikä tehdä mitään.

Vierailija
378/425 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohje miehille: naiset eivät ole toistensa klooneja. Mikä on yhdestä naisesta ahdistavaa on toisesta ihanaa.

Vierailija
379/425 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siinä olet oikeassa että naisia (kuten miehiäkin, toivottavasti otat itsekin tämän huomioon) on erilaisia. Mikään ei vaan ole enää sallittua. Tai toivottua. Jos kehut, saat varoituksen. Jos olet hiljaa, etkä sano mitään, olet vässykkäluuseri johon kukaan ei halua koskea. Jos yrittää puhua, saa vastauksena pelkkää hiljaisuutta. Ihan kuin pelkkä kommunikointi olisi muuttunut kielletyksi jossain välissä. "

Jos sinua kohdellaan noin niin se toinen ei ole kiinnostunut. Niin yksinkertaista se on,

Jos toinen ihastuu sinuun niin et kohtaa tuollaista torjuvaa ja vaikeaa käytöstä. Niin yksinkertaista se on.

Vierailija
380/425 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessa viestissa valitetaan Metoota ja sitä että saa naiselta jonkun hyväksikäyttö syyteen. Jos sille linjalle lähdetään niin voihan se nainen keksiä syytteen vaikkei teillä olisi ollut yhtään mitään kontaktia. Riittää kunhan vaan tietää miehen nimen?

Menee tuo vainoharhaisuus monelta mieheltä täälläkin pikkuisen yli?

Nähdäkseni Metoo:ta pelkää sama miestyyppi, joka piirittää kaupan kassoja ja kokee, että aloitteeksi kelpaa lähinnä kourinta ja että sitä pitäisi saada tehdä kelle tahansa. 

No ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän