Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies, miks olet jättänyt lähestymästä naista, vaikka merkit ihastumisesta on ollut molemminpuoliset?

Vierailija
08.10.2024 |

Itse odotin yli vuoden miehen askeleen ottoa eteenpäin, mutta turhaan. Miehen osoittama mielenkiinto minua kohtaan sai tunteeni leimahtamaan lähes välittömästi. Tein vastavuoroisesti selkeitä lähestymisyrityksiä, eli hiplailin miehen hiuksia, kosketin vaikka millä "tekosyyllä". Pienikin karva miehen vaatteissa, niin olin hellästi sitä putsaamassa pois. Mies selvästi tykkäsi näistä, vaikka oli joskus hämillään. Olemme reilusti yli 40 vuotiaita, eli ei pitäisi olla kyse teini ujostelusta. Itse aloin pelkäämään pakkeja (tunsin itseni tyhmäksi) ja lopetin kaikki huomion osoitukset. Odotin, että mies aktivoituisi, mutta ei. 

Kommentit (425)

Vierailija
301/425 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluaikana ilkeät tytöt pilailivat olleensa mukamas ihastuneet minuun. Sitten nauroivat, kun otin tosissani. Sen jälkeen olen aina ollut epäileväinen kaikista kiinnostusmerkeistä.

Vierailija
302/425 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ajattelee että ei kannata riskeerata työpaikkaa ja mainetta. Mies saa syytteen  seksuaalisesta häirinnästä hyvin helposti vaikka toinen osapuoli olisi aktiivinen

Tämä "hyvin helposti" on niin harvinaista että en ole kuullut yhdestäkään tuntemastani ihmisestä joka olisi sellaisen syytteen saanut.

Minäpä tiedän. HR:n varoitus siitä että erehtyi sivulauseessa sanomaan naista kauniiksi.

Itse jouduin työnantajan puhutteluun, kun olin katsellut jotakuta työyhteisön jäsentä väärällä tavalla. En vieläkään tiedä kenestä oli kyse.

eri

Työpaikalla ei kannata ilmaista mitään kiinnostuksenmerkkiä ja katsoa neutraaleihin kohteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/425 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies parat! Miten niistä on tullut niin heikkoja?

Kiva asenne. Parempi kuolettaa kaikki tunteensa, olla vaan että ei ole millään mitään väliä. Tähänhän meitä kasvatetaan.

-mies-

Vierailija
304/425 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään naimisissa eikä oikein edes kiinnosta toiset naiset. 

Ennen: olin vähän ujo. Pelkäsin että ylitulkitsen ystävällisyyden tai tahattoman kosketuksen tai flirtin aidoksi kiinnostukseksi ja joudun sitten häpeään kun nainen vaikeana selittää että "anteeks mutta kyllä sä oot nyt tulkinnut väärin, onpa kiusallista...." harmittaa vielä keski-ikäisenä miten varmaan missasin muutaman todennäköisen lähestymisen. 

Outoa kyllä että samaan aikaan saatoin yritellä ventovieraita naisia baarissa.....

Ihan sama juttu mulla. Kaikki parisuhteeni ovat alkaneet aloitteesta alkoholin vaikutuksen alaisena ja kaikki naiset on olleet entuudestaan tuntemattomia. Aloitteita on tehneet sekä naiset että minä itse. En ole ikinä uskaltanut lähestyä naista, jonka olisin ennestään tuntenut (esim. opiskelukavereita, työkavereita, harrastuskavereita, kavereiden kavereita). Aina vain täysin tuntemattomia.

Mulla on ollut taipumuksena ajatella ihastuksiani ikään kuin jonkinlaisina jumalolentoina. Sen takia tuntemattomien lähestyminen on ollut helpompaa, kun heitä ei vielä tunne enkä pelkän ulkonäön perusteella vielä tykästy tai ihaile ketään. Pitää tuntea myös millainen tyyppi nainen on ennen kuin ihastun. Ja tietysti myös alkoholi on auttanut, mutta en olisi kyllä edes humalassa uskaltanut lähestyä naista, johon olen ihastunut.

Toisaalta olen niin ujo, etten myöskään flirttailisi aloituksessa mainitulla tavalla, että olen ehkä väärä henkilö vastaamaan aloittajan kysymykseen. Olen ollut ihastunut opiskelukaveriin, pariin työkaveriin, pariin harrastuskaveriin ja yhteen kaverin kaveriin. Olen vain katsellut ja ihastellut, hymyillyt kohdatessa, jutellut muutaman sanan jos joku on tullut juttelemaan, mutta en ole itse tehnyt aloitetta. Silloinkin kun ihastus on tullut juttelemaan, olen jäätynyt ja sössöttänyt jotain typerää hermostuneena.

Olen yrittänyt viestittää ihastustani olemalla näillä ihastuksilleni normaalia kohteliaampi ja avuliaampi, mutta se on varmaankin tulkittu ihan vain ystävällisyydeksi. Jälkikäteen ajatellen osa näistä naisista on näyttänyt ihastumisen merkkejä. Vähän harmittaa etten silloin tehnyt mitään. Toisaalta minulle kävi kuitenkin ihan hyvin, löysin ihanan naisen jonka kanssa meillä on nyt perhe.

Vierailija
305/425 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ajattelee että ei kannata riskeerata työpaikkaa ja mainetta. Mies saa syytteen  seksuaalisesta häirinnästä hyvin helposti vaikka toinen osapuoli olisi aktiivinen

Tämä "hyvin helposti" on niin harvinaista että en ole kuullut yhdestäkään tuntemastani ihmisestä joka olisi sellaisen syytteen saanut.

Minäpä tiedän. HR:n varoitus siitä että erehtyi sivulauseessa sanomaan naista kauniiksi.

Itse jouduin työnantajan puhutteluun, kun olin katsellut jotakuta työyhteisön jäsentä väärällä tavalla. En vieläkään tiedä kenestä oli kyse.

eri

Muistaakseni seksuaalisen häirännän tunnusmerkistöässä on sellainenkin kuin "viipyilevä katse"

Tiedä sitten mitä tarkoittaa tarkalleen oikeusoppineiden mielestä, mutta maallikosta kuulostaa siltä, että jos katsot hiukankaan pidempään, niin saattaa napsahtaa

Vierailija
306/425 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Muistaakseni seksuaalisen häirännän tunnusmerkistöässä on sellainenkin kuin "viiipyilevä katse"

Tiedä sitten mitä tarkoittaa tarkalleen oikeusoppineiden mielestä, mutta maallikosta kuulostaa siltä, että jos katsot hiukankaan pidempään, niin saattaa napsahtaa

Onko muka. Mites tuollaisen viipyilevän katseen nyt voisi todistaa. Tuskin sellaista missään laissa on.

Vierailija
307/425 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Muistaakseni seksuaalisen häirännän

Onko muka. Mites tuollaisen viipyilevän katseen nyt voisi todistaa. Tuskin sellaista missään laissa on.

Ahdistelua on kaikki mitä koetaan ahdistavaksi. Naiset kertoivat kuinka viipyilevä katse koetaan ahdistavaksi joten se on ahdistelua ja rikos.

Vierailija
308/425 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Myös viipyilevät ajatukset tulisi säätää rangaistaviksi. Moni nainen ahdistuu kun huomaa miehen ajattelevan häntä viipyilevän himoitsevasti. 

Vierailija
309/425 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa hän oli ainoastaan ystävällinen, ja sinä tulkitsit viestin väärin.

Ystävällinen ei tuijota lähes herkeämättä,  punastele kun kosketan, pyri itse iholle aina kun vähänkin mahdollista, korjaile vaatetustani ihan olemattomista syistä,  halaile tiukasti kun ei hetkeen olla nähty.

Ap.

Siis mies teki noita asioita? Samanlaisia juttuja, jotka luokittelit "selkeiksi lähestymisyrityksiksi" silloin kun itse teit niitä miehelle. Ja otsikossa kysyt miksi mies "jättää lähestymättä"?

Olisiko puhuminen mitään?

Vierailija
310/425 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, johon olen ihastunut, on naimisissa. En voi sen takia häntä lähestyä, vaikka luulen, että jotain ihastusta sielläkin suunnalla saattaisi olla ilmoilla.

Tässä tapauksessa aloitteen tekeminen jää miehelle. Eli jos päättäisi vaikka erota vaimostaan, niin hänen pitäisi sitten lähestyä mua. Minä en ala varattuja treffeille pyytämään, vaikka olenkin ihastunut palavasti.

Mielestäni toimit oikein eli vastuu aloitteesta on varatulla.

Kerrohan, haluaisitko ystävyyttä miehen kanssa, jos mies haluaisi (vain ystävyyttä)? Vai haluaisitko mieluummin katkaista kaikki yhteydet mieheen, jos romanttinen suhde ei olisi mahdollinen?

Minulla näet on sama tilanne, paitsi että olen tuo varattu mies. Haluaisin kuitenkin olla ystävä hänen kanssaan, mutta mietin että onko se väärin häntä kohtaan. Onko liian tuskallista hänelle, roikotanko hän löysässä hirressä? En tietenkään edes tiedä onko hän ihastunut vai pitääkö minua vain ystävänä, koska asiasta ei ole keskusteltu, mutta selkeitä merkkejä ihastuksesta on. Ja mietin nyt mitä tehdä.

Vierailija
311/425 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen parisuhteessa ja perheellinen. Olen myös ihastunut ja ihastukseni osoittaa selviä kiinnostuksen merkkejä, mutta en halua rikkoa lasten perhettä. Eikä parisuhteessanikaan ole mitään ongelmia, se on vain vähän väljähtynyt mutta edelleen ihan hyvä.

Olisi tyhmää rikkoa tämä kaikki jonkun epävarman ihastuksen takia. Silti tai ehkä juuri siitä syystä se ihastus tuntuu jotenkin elämää suuremmalta. On vaikea olla ajattelematta häntä, en ole koskaan tuntenut tällä tavalla aiemmin.

Haluaisin saada kaiken, mutta en voi. Todella hankala tilanne ja käyn pääni sisällä taistelua, jossa vastakkain ovat järki ja tunteet, velvollisuudet ja omat toiveet.

Entä jos sittenkin voit? Ehkä vaimosikin tuntee, että teidän suhteenne on väljähtynyt ja haluaisi muutoksia? On niitäkin himisiä, jotka pystyvät eroamaan ystävinä; ei se aina ole raivoisaa r

Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta asia ei ole niin yksinkertainen. Vaimoni on erittäin onnellinen, ehkä ne ovat enemmän minun tunteeni ja ajatukseni, jotka ovat väljähtyneet. Vaimo rakastaa minua enemmän kuin minä häntä. Kyllä minäkin häntä rakastan, mutta nykyisin enemmän ystävänä ja luotettavana kumppanina kuin rakastettuna.

Vaimoni luultavasti romahtaisi täysin. Viimeksi kesällä hän sanoi herkällä hetkellä, ettei haluaisi elää ilman minua. Se hetki oli hiukan kiusallinen, kun itse olin ja olen samaan aikaan ihastunut toiseen. Läheisyyttä ja seksiäkin meillä siis on, mutta minulla kummittelee koko ajan päässäni tämä ihastus.

Ja joka tapauksessa lapset joutuisivat kahden kodin loukkuun, enkä halua sitä heille. Eri asia olisi, jos riitelisimme tai yhteiselämä ei sujuisi, mutta kun se sujuu ja kaikki on sinänsä kunnossa.

En voi siis saada kaikkea. En voi saada ydinperhettä ja ihastustani. Ja pahimmassa tapauksessa menettäisin molemmat, jos rikkoisin perheemme ja suhteesta ihastukseni kanssa ei tulisikaan mitään.

Vierailija
312/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nainen oli ollut ihastunut vissiin kaikkiin muihin miehiin ennen minua ja rumasti sanottuna koko kylän yhteinen fillari.

Tästä syystä naisen ei kannata tehdä aloitetta. Maine loataan, saa kuulla olevansa munahaukka.

Vierailija
313/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Muistaakseni seksuaalisen häirännän

Me elämme todisteiden jälkeisessä maailmassa. Riittää, että oikea henkilö tuntee sinun katseesi viipyilevän itsessään.

#MeToo

Vierailija
314/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa hän oli ainoastaan ystävällinen, ja sinä tulkitsit viestin väärin.

Ystävällinen ei tuijota lähes herkeämättä,  punastele kun kosketan, pyri itse iholle aina kun vähänkin mahdollista, korjaile vaatetustani ihan olemattomista syistä,  halaile tiukasti kun ei hetkeen olla nähty.

Ap.

Siis mies teki noita asioita? Samanlaisia juttuja, jotka luokittelit "selkeiksi lähestymisyrityksiksi" silloin kun itse teit niitä miehelle. Ja otsikossa kysyt miksi mies "jättää lähestymättä"?

Olisiko puhuminen mitään?

Kuulostaa aika teinimeiningiltä, ei nelikymppisten jutuilta.

Vierailija
315/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Tämä on kyllä paras. Pitää pomolta suurin piirtein kysyä, ketä on (väitetysti) katsonut sillä silmällä. Varoitusta pukkaa kuitenkin. Mielensäpahoittajien taivas tämä maa

Vierailija
316/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluaikana ilkeät tytöt pilailivat olleensa mukamas ihastuneet minuun. Sitten nauroivat, kun otin tosissani. Sen jälkeen olen aina ollut epäileväinen kaikista kiinnostusmerkeistä.

Valitettavasti olen itsekin kokenut vastaavaa. Enää en vaivaudu edes yrittämään. Vaikka kuinka "selviä" ne "merkit" ovat olleet. Jos ei kykene suuta avaamaan sen vertaa, että (esimerkiksi) esittäisi edes sen kahvikutsun tms, ei yksinkertaisesti ole sen arvoista.

Vierailija
317/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Muistaakseni seksuaalisen häirännän tunnusmerkistöässä on sellainenkin kuin "viipyilevä katse"

Onneksi tuo on myös täysin tulkinnanvaraista ja tilannekohtaista. Sattuu vielä nukkumaan yön huonosti ja olemaan sen ansiosta pahalla päällä, niin esimerkiksi se työpaikka saattaa lähteä aika heppoisin perustein. Eikä käytännössä mitään mahdollisuutta puolustautua, kun niinkin vakavasta aiheesta, kuin ahdistelusta on kerran kyse.

Kivana yksityiskohtana, tuota muuten aletaan ennemmin tai myöhemmin käyttämään hyväksi. Joku vahingossa. Toinen tottuu tuohon ja syyttää ahdistelusta heti, kun toinen edes avaa suunsa. Kolmas sitten käyttääkin sitä häikäilemättä omien etujensa ajamiseen. Muista ihmisistä välittämättä. Melkoinen hirviö tuosta on onnistuttu luomaan.

Vierailija
318/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kun olen tehnyt sen aloitteen näitä kiinnostuksen merkkejä osoittaneita kohtaan, olen saanut kuulla että eivät he ole sillä tavalla olleet kiinnostuneita. En siis ilmeisesti osaa tulkita näitä merkkejä oikein, joten en edes yritä enää jotta en aseta itseäni ja tätä toista osapuolta kiusalliseen tilanteeseen.

Vierailija
319/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
320/425 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies, johon olen ihastunut, on naimisissa. En voi sen takia häntä lähestyä, vaikka luulen, että jotain ihastusta sielläkin suunnalla saattaisi olla ilmoilla.

Tässä tapauksessa aloitteen tekeminen jää miehelle. Eli jos päättäisi vaikka erota vaimostaan, niin hänen pitäisi sitten lähestyä mua. Minä en ala varattuja treffeille pyytämään, vaikka olenkin ihastunut palavasti.

Mielestäni toimit oikein eli vastuu aloitteesta on varatulla.

Kerrohan, haluaisitko ystävyyttä miehen kanssa, jos mies haluaisi (vain ystävyyttä)? Vai haluaisitko mieluummin katkaista kaikki yhteydet mieheen, jos romanttinen suhde ei olisi mahdollinen?

Minulla näet on sama tilanne, paitsi että olen tuo varattu mies. Haluaisin kuitenkin olla ystävä hänen kanssaan, mutta mietin että onko se väärin häntä kohtaan. Onko liian tuskallista hänelle, roikotanko hän löysässä hirressä? En tietenkään edes tiedä onko hän ihastu

Mitä sinä itse toivoisit tältä ystävyydeltä? Haluatko pitää hänet lähietäisyydellä jos oma tilanteesi muuttuisi? Vai yritätkö hivuttaa hommaa salasuhteen suuntaan? Vai nautiskella huomiosta?